Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2012, 11:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Go on!
Oud 06-09-2012, 11:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Little Phoebe 50
Martiño 42
Chick Rock 41
MargotTenenbaum 40
fizzle-fluffy 37
Quintiano 31
Klaverhap 27
Strumley 26
Noedelhap 22
Lusi 18
Snebbeltje 17
Carn 14
Uomi 13
Turk February 12
Zeppelin 12
Lorelei 11
sann 10
Paranoide 10
Andijvie 10
Commendatore 9
Etmakas 8
Miekje* 6
deadlock 5
Ingegerd 5
Havock 5
kid606 4
Afrodiete 3
Pierrot 3
Trimm Trabb 3
Stefenootje 3
Macrador 2
Heksjuh 1
Ertur 1
Pluis 1
Oud 06-09-2012, 11:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, maar het lijkt er nu op dat de VVD en PvdA aan elkaar gewaagd zijn op basis van de peilingen (en die wijzen allemaal in grote lijnen uit dat die twee partijen het tegen elkaar opnemen in de strijd om de grootste partij).
Dus elke stem op D66 of GL of SP, gaat in principe ten koste van de positie van de PvdA.

Then again, als PvdA de grootste wordt, moet de VVD alsnog meeregeren, maar goed, dan heeft PvdA het iets meer voor het zeggen.
Oud 06-09-2012, 11:51
Verwijderd
Ik zal eens iets heel geks roepen, Noedel, stem eens op de partij die je gewoon het meeste aanspreekt, los van peilingen en coalitiegedachtes. Kan je niets vinden? Stem dan Piratenpartij.
Oud 06-09-2012, 12:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zal eens iets heel geks roepen, Noedel, stem eens op de partij die je gewoon het meeste aanspreekt, los van peilingen en coalitiegedachtes. Kan je niets vinden? Stem dan Piratenpartij.
Jonge, het is niet alsof ik PVV stem ofzo. Wat boeit jou het trouwens hoe ik mijn stem bepaal?
Oud 06-09-2012, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Jonge, het is niet alsof ik PVV stem ofzo. Wat boeit jou het trouwens hoe ik mijn stem bepaal?

Ik ageer alleen maar tegen het concept 'strategisch stemmen'. Omdat het meer kwaad dan goed doet.
Oud 06-09-2012, 12:51
Verwijderd

Fijne cover, zeg
Oud 06-09-2012, 12:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
I get knocked down, we raken wel bekend, jullie hebben nog niet betaald!

Schalt hier asociaal hard door de kamer
Oud 06-09-2012, 12:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ik ageer alleen maar tegen het concept 'strategisch stemmen'. Omdat het meer kwaad dan goed doet.
Waarom ben je confused?

Ik zie niet in hoe strategisch stemmen in mijn geval kwaad doet.
Oud 06-09-2012, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je confused?

Ik zie niet in hoe strategisch stemmen in mijn geval kwaad doet.
Je kwam een beetje geprikkeld over.

En voer 'strategisch stemmen' eens door op een groot deel van het electoraat
Oud 06-09-2012, 13:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, ik zie dat Pechtold twee stemmen misloopt. Om te kunnen stemmen had ik mij vóór 1 augustus (!) moeten registreren. Het is vast een complot om D66 te saboteren, want die halen bij """"expats"""" veel stemmen.
Oud 06-09-2012, 13:43
Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, stemmen. Volgens al die online testjes moet ik SP stemmen. Tijd om me echt in te verdiepen heb ik nog niet echt gehad, maar de programma's van de PVV, VVD en PvdA stonden me niet zo aan. Ik kon meer met het programma van de SP, dus misschien stem ik dat dan wel.
Oud 06-09-2012, 13:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
En strategisch stemmen in een proportioneel systeem is onzin. Sowieso is het een rare redenering, want je stemt niet omdat je denkt invloed uit te oefenen (die kans is verwaarloosbaar).
Oud 06-09-2012, 13:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

En voer 'strategisch stemmen' eens door op een groot deel van het electoraat
Oh, nee hoor.

En ja, maar dat is puur theoretisch. In de praktijk zal niet iedereen strategisch stemmen. En ja, het leidt tot het afsterven van de kleinere partijen, maar die hadden dan toch nooit echt een vinger in de pap. Bovendien heeft versplintering van de partijen ook nog nooit zoveel goeds geleverd, behalve bemoeilijkte formatiebesprekingen.
Oud 06-09-2012, 13:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En strategisch stemmen in een proportioneel systeem is onzin. Sowieso is het een rare redenering, want je stemt niet omdat je denkt invloed uit te oefenen (die kans is verwaarloosbaar).
Waarom dan?
Ik stem strategisch omdat ik niks beters weet en omdat ik iig het idee wil hebben dat ik mijn stem nog nuttig kan spenderen.
Oud 06-09-2012, 13:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom dan?
Ik stem strategisch omdat ik niks beters weet en omdat ik iig het idee wil hebben dat ik mijn stem nog nuttig kan spenderen.
Omdat het ethisch de juiste keuze is, democratie werkt niet wanneer mensen niet stemmen. Vergelijk het met belasting betalen: jouw bijdrage aan de staatskas boeit geen reet, maar het zou slecht lopen wanneer niemand nog belasting zou betalen.
Oud 06-09-2012, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik zie dat Pechtold twee stemmen misloopt. Om te kunnen stemmen had ik mij vóór 1 augustus (!) moeten registreren. Het is vast een complot om D66 te saboteren, want die halen bij """"expats"""" veel stemmen.
Opmerkelijk, mijn zus en haar man hebben zich wel op tijd geregistreerd en zullen stemmen. Niet op D66. Zijn D66'ers niet gewoon luie varkens?
Oud 06-09-2012, 14:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Opmerkelijk, mijn zus en haar man hebben zich wel op tijd geregistreerd en zullen stemmen. Niet op D66. Zijn D66'ers niet gewoon luie varkens?
Ja, dat is ook een plausibele alternatieve verklaring.
Oud 06-09-2012, 14:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga zeker niet strategisch stemmen, ik vind dat echt onzin.
Oud 06-09-2012, 14:54
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Oude cd's! Ben ze heel hard aan het draaien, heerlijk
heb je joris en peter (live in café de pui) al gevonden?
en kijk ff of je mijn Linda, Roos en Jessica singeltje kan vinden
Oud 06-09-2012, 14:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ja, het leidt tot het afsterven van de kleinere partijen, maar die hadden dan toch nooit echt een vinger in de pap.
Ehm, heb je wel eens naar de laatste 3 kabinetten gekeken (Balkenende 3 niet meegerekend)? En het Kunduzakkoord?
Allemaal kleine partijen (Christenunie, SGP, D66, Groenlinks) die deel uitmaakten van de regering of behoorlijke invloed op het beleid hebben. Kleine partijen kunnen wel degelijk het verschil maken. En daarnaast kunnen ze met hun zetels in de Kamer ook hun eigen geluid laten horen, initiatiefwetgeving invoeren en de regering aanspreken.
Oud 06-09-2012, 15:13
Verwijderd
Ik weet ineens weer waarom ik ooit gestopt met met Prison Break kijken. Omdat Sarah Tancredi doodging en ik haar heel tof vond. Niet dat dat belangrijk is voor iemand, maar ik wilde het toch even kwijt!
Oud 06-09-2012, 15:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Maar stel, je woont in de VS. Je kunt kiezen tussen een Democratische kandidaat, een Republikeinse kandidaat of een Green Party-kandidaat.

Ga je dan stemmen op een Green Party-kandidaat, daarmee effectief je stem weggooien die anders (als de Green Party er niet geweest was) naar de Democratische kandidaat was gegaan? Die loopt nu jouw stem mis, waardoor de Republikein meer kans maakt op de overwinning.
Nu scheelt het dat alle andere kandidaten vroegtijdig de handdoek in de ring gooien in de VS, als uit de uitslagen blijkt dat ze geen kans maken om te winnen van andere kandidaten, maar hier in Nederland hoeft dat niet.

Zo zie ik het nu ook met PvdA, VVD en de partijen die toch al geen kans hebben om de grootste te worden: GL/D66/SP. Ik heb duizend keer liever Samsom als premier dan weer een paar jaar Rutte.

En daar wil ik tot slot aan toevoegen dat ik niet eens weet waar ik ánders op moet stemmen, dus zo hard zou mijn stem niet naar een kleinere partij gaan, per se.

Laatst gewijzigd op 06-09-2012 om 15:27.
Advertentie
Oud 06-09-2012, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Omdat het ethisch de juiste keuze is, democratie werkt niet wanneer mensen niet stemmen. Vergelijk het met belasting betalen: jouw bijdrage aan de staatskas boeit geen reet, maar het zou slecht lopen wanneer niemand nog belasting zou betalen.
Nog los daarvan, een strategische stemmer laat zich leiden door voorspellingen in plaats van waar het zuiver om zou moeten gaan. Ik vind het dan ook onnozel.
Oud 06-09-2012, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Zeg jij
Oud 06-09-2012, 16:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nog los daarvan, een strategische stemmer laat zich leiden door voorspellingen in plaats van waar het zuiver om zou moeten gaan. Ik vind het dan ook onnozel.
Ach, onnozel, onnozel. Op de PVV stemmen, dát is onnozel. Verder is alles toegestaan. [Edit: SGP, CU en CDA ook niet] Op het eind moet de stem toch érgens belanden, de manier waarop doet er niet zo gek veel toe.
Oud 06-09-2012, 16:11
Zeppelin
Zeppelin is offline
ligt het nou aan mij of heeft diederik samsom maar één pak?
Oud 06-09-2012, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Ach, onnozel, onnozel. Op de PVV stemmen, dát is onnozel. Verder is alles toegestaan. [Edit: SGP, CU en CDA ook niet] Op het eind moet de stem toch érgens belanden, de manier waarop doet er niet zo gek veel toe.
VVD is ook niet toegestaan!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ligt het nou aan mij of heeft diederik samsom maar één pak?
is ie op tv?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
VVD is ook niet toegestaan!
True! Maar die is niet zo radicaal als SGP en PVV, dus die heb ik bewust weggelaten
Oud 06-09-2012, 16:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Minister voor Asiel Gerd Leers (CDA) blijft een verblijfsvergunning weigeren aan asielkinderen die in Nederland zijn geworteld. Dat zei Leers donderdag nadat hij een petitie voor een 'kinderpardon' had ontvangen uit handen van GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi.

"Ik heb een groot hart voor die kinderen, maar als je nu een pardon zou geven, leidt dat tot willekeur", zei Leers. "Ik wil niet hebben dat het ene kind wel en het andere kind niet mag blijven."

:')

Wat is Leers toch hardleers.
Oud 06-09-2012, 16:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar stel, je woont in de VS. Je kunt kiezen tussen een Democratische kandidaat, een Republikeinse kandidaat of een Green Party-kandidaat.

Ga je dan stemmen op een Green Party-kandidaat, daarmee effectief je stem weggooien die anders (als de Green Party er niet geweest was) naar de Democratische kandidaat was gegaan? Die loopt nu jouw stem mis, waardoor de Republikein meer kans maakt op de overwinning.
Nu scheelt het dat alle andere kandidaten vroegtijdig de handdoek in de ring gooien in de VS, als uit de uitslagen blijkt dat ze geen kans maken om te winnen van andere kandidaten, maar hier in Nederland hoeft dat niet.

Zo zie ik het nu ook met PvdA, VVD en de partijen die toch al geen kans hebben om de grootste te worden: GL/D66/SP. Ik heb duizend keer liever Samsom als premier dan weer een paar jaar Rutte.

En daar wil ik tot slot aan toevoegen dat ik niet eens weet waar ik ánders op moet stemmen, dus zo hard zou mijn stem niet naar een kleinere partij gaan, per se.
De politieke situatie in de VS is totaal anders dan in Nederland, dus je vergelijking gaat niet echt op. De minister president heeft hier ook een heel andere rol dan een president (eerste onder gelijken) terwijl in de VS de president veel meer macht heeft en alleen het beleid kan bepalen (in theorie). De premier is samen met het kabinet gebonden aan het regeerakkoord, en dáár komt het beleid uit voort. De kleinere coalitiegenoten schrijven daar ook aan mee. En het huidige systeem heeft de meerwaarde dat er ook meerdere kiezersgroepen goed worden vertegenwoordigd, de kiezer heeft meer keus, en al die groepen kunnen ook gewoon meepraten over het beleid en wetgeving, en ook kleine groepen krijgen de kans om hun programma in beleid om te zetten. D66 en GroenLinks hebben dat al gedaan en SP is nu een van de grotere partijen zelfs. Dat mis je allemaal in een tweepartijensysteem.
Oud 06-09-2012, 16:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Minister voor Asiel Gerd Leers (CDA) blijft een verblijfsvergunning weigeren aan asielkinderen die in Nederland zijn geworteld. Dat zei Leers donderdag nadat hij een petitie voor een 'kinderpardon' had ontvangen uit handen van GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi.

"Ik heb een groot hart voor die kinderen, maar als je nu een pardon zou geven, leidt dat tot willekeur", zei Leers. "Ik wil niet hebben dat het ene kind wel en het andere kind niet mag blijven."

:')

Wat is Leers toch hardleers.
Ik vind zijn beslissing wel een dikke waard ja.
Oud 06-09-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor net op het journaal dat 43% van de kiesgerechtigden nog niet weet waar ze op gaan stemmen. En dan ga jij met droge ogen af op peilingen en voorspellingen? Dat kan beter, Noedel.

Laatst gewijzigd op 06-09-2012 om 16:45.
Oud 06-09-2012, 16:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik hoor net op het journaal dat 43% van de kiesgerechtigden nog niet weten waar ze op gaan stemmen. En dan ga jij met droge ogen af op peilingen en voorspellingen? Dat kan beter, Noedel.
Je moeder kan beter!
Oud 06-09-2012, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Je moeder kan beter!
Dat kon ze bijna 31 jaar geleden zeker, ja
Oud 06-09-2012, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor net op het journaal dat 43% van de kiesgerechtigden nog niet weet waar ze op gaan stemmen. En dan ga jij met droge ogen af op peilingen en voorspellingen? Dat kan beter, Noedel.
Dat ze het zelf nog niet weten betekent niet dat het nog niet (redelijk goed) te voorspellen is
Oud 06-09-2012, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Dat ze het zelf nog niet weten betekent niet dat het nog niet (redelijk goed) te voorspellen is
Bedankt voor de opheldering!
Oud 06-09-2012, 17:12
Verwijderd
Jeetje, dit topic.
Oud 06-09-2012, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de opheldering!
Alsjeblieft he! Ik let verder niet op maar ik werk nog even aan mijn karma.
Oud 06-09-2012, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Alsjeblieft he! Ik let verder niet op maar ik werk nog even aan mijn karma.
Kaaaaarmakarmakarmakameleoooooon
Oud 06-09-2012, 17:20
Verwijderd
Uit de tijd van de goeie clips
Oud 06-09-2012, 17:22
Verwijderd
Toen ik vroeger puppy was en 't stuk vinyl van Boy George had, met dat nummer d'r op, wist ik nooit of 't nou een man of vrouw was. Zijn stem hielp ook niet echt mee Ook vond ik 't maar een rare naam voor een band, de 'cultuurclub'.
Oud 06-09-2012, 17:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Lekker
Oud 06-09-2012, 17:42
Miekje*
Miekje* is offline
Wat leuk, Etmakas
Oud 06-09-2012, 17:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
heb je joris en peter (live in café de pui) al gevonden?
en kijk ff of je mijn Linda, Roos en Jessica singeltje kan vinden
Ja, die heeft Peet in de auto, volgens mijn moeder, dus ik denk dat je pech hebt. En anders kijk ik wel of ik er een kopietje van kan maken.

Linda, Roos en Jessica heb ik gevonden, evenals Hooverphonic, waar ik je over smste en jij niet terug smst en een lege Hanson cd. En Spice Girls. Eigenlijk zijn alle chille cd's leeg of bekrast.
Oud 06-09-2012, 17:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wilders betichtte Pechtold net van 'bangmakerij' en het 'schetsen van waanideeën'
Oud 06-09-2012, 17:50
Verwijderd
En hij heeft volgens mij een besmet hoertje gebeft, want een vieze herpeslip.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten