Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2012, 20:44
Droppiex
Droppiex is offline
Ik heb een 1 voor het nask pw... waarbij ik wel kan vertellen dat het gemiddelde van de klas een 1.3 was . Maar voor mijn eerste rapport heb ik nog één proefwerk en die wil ik zo goed mogelijk maken! Heeft iemand tips hoe je nask het beste kan leren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2012, 20:51
ThomasJu
ThomasJu is offline
Huiswerk maken en opletten.

Maar ik denk dat je dat zelf ook wel had kunnen verzinnen toch?

Het is mij (samen met vele anderen) gelukt om met enkel opdrachten maken en opletten gewoon hoge cijfers te halen. Zonder de avond van te voren uren te leren, af en toe 1 keer door bladeren in 10 minuten was genoeg.

Met natuurkunde moet je het vooral begrijpen. Als je iets niet snapt, vraag het gelijk. (Ookal is het maar 1 opdracht)
Door te oefenen met de opdrachten ga je vanzelf de formules&theorie snappen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 17:38
Verwijderd
Maak bijvoorbeeld een samenvatting en neem die een aantal keren door.
Daarnaast weet ik niet welk boek je hebt, en ik welk jaar je zit, maar ik wil je gerust helpen.
Probeer anders iemand te zoeken in je omgeving die er wel goed in is en die je een keertje wilt helpen voor een lekker ijsje of zo iets dergelijks.
Daarnaast kan je ook een uitreksel (vragenlijst) maken, dit doe ik altijd als is het niet bekend bij de docenten en de leerlingen. Maar hierdoor haal ik wel hogen cijfers.

Neem het tekstboek voor je en dan lees je bijvoorbeeld.

Er zijn 3 soorten geluidsbronnen.

-Comminicatiemiddelen (en singalen)
-Bijverschijnselen
-Ontspanning

Dan zet je op een papiertje, noem de geluidsbronnen?

En zo heel het lijstje door tot dat je alle hoofdstukken hebt gehad.
Als je alles kan beantwoorden zonder het antwoord in je boek op te zoeken ken je het.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 12:44
Verwijderd
welke nask? nask1 of nask2?

bij 1 kun je het beste vooral samenvattingen maken, formules oefenen door voorbeeld opgaven te maken en aantekeningen leren.
Bij nask2 moet je symbolen, reactieschema's en tekst leren.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2012, 10:19
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
heej,
maak elke keer nadat je iets in de klas hebt behandelt een samenvatting
dan heb je aan het eind van het hoofdstuk een bundeltje samenvatingen
die lees je dan 2 keer door
dan maak je uit je hoofd nog 1x een samenvatting
met alles wat je hebt onthouden
dan check je wat je niet hebt onthouden en dat print je uit om te leren

klaar

xx,
ps ik bedoel wel dat je je samenvattingen typt
anders moet je wel heel veel schrijven...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2012, 17:37
Aqualia
Aqualia is offline
Citaat:
ps ik bedoel wel dat je je samenvattingen typt
anders moet je wel heel veel schrijven...
Niks mis met pen en papier toch
Ik geef toe, het scheelt veel tijd, maar er is niks, ik herhaal, niks mis met pen&papier.

Of een potlood. Wat je wil
Met citaat reageren
Oud 02-10-2012, 19:09
Starbucks-
Starbucks- is offline
Ik ben nog steeds heel slecht in natuurkunde, maar ik sta geen 4.0 meer, het helpt vooral om door te blijven vragen bij lastige onderwerpen.

Het is echt heel belangrijk dat je leert werken met formules, en kunt omrekenen. Zo wist ik pas in mijn voorexamenjaar dat 1 watt = 1 Joule/seconde. Het zijn meestal van die kleine dingen waardoor je punten verliest.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 19:36
Florinedev
Florinedev is offline
Bij het leren zelf:
ga niet allemaal zinnen, formules en regeltjes uit je hoofd leren. Het is belangrijk dat je snapt wat er met die dingen wordt bedoeld, en wat ze met elkaar verbindt (waarom staan al deze dingen in dit hoofdstuk?). Als je eenmaal snapt wat er in het hoofdstuk allemaal wordt uitgelegd, schrijf je alle zinnen, formules en regeltjes in een samenvatting waarin alles vloeiend op elkaar overgaat; waarin je dus ook de verbanden tussen al die zinnen, formules & regeltjes opschrijft. (*behalve als je bijv. 2 hoofdstukken moet leren, dan maak je van elk hoofdstuk een aparte samenvatting. Maar bij 2 paragraven van 1 hoofdstuk kun je prima doorgaan met je samenvatting)

Hoe weet je of je de stof snapt?
Als je de stof aan iemand anders uit kan leggen (met hoogstens een paar steekwoorden van wat je allemaal moet uitleggen erbij, dus niet met open boek), zodat diegene het ook snapt, dan ken je de stof. (nog beter: leg het uit aan een van je klasgenoten die dezelfde stof heeft geleerd, die kan je soms nog op fouten wijzen!)

Tijdens een test:
Als je belangrijke formules moest leren, schrijf je die eerst bovenaan je blaadje. Daarna, als je dus begint met de test, lees dan eerst de vraag goed. Probeer daarna niet te vergeten om te letten op de de details (bijv. kijk of je wel de goede eenheden gebruikt). De stof ken je nu namelijk wel. Ik heb zelf ook nog vaak dat ik vergeet te letten op de details, wat veel stomme fouten oplevert...
Reageren

Regels voor berichten