Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2012, 07:50
Verwijderd
echt een heel nare situatie op m'n werk. Een man van 48 (!!) in terminale fase. Kanker heeft zijn hersens helemaal kapot gemaakt, hij kan niks meer. Allemaal familie, allemaal huilen. Nou dan moet ik het wel heel diep ergens vandaan halen nog professioneel te blijven en niet zelf ook in janken uit te barsten.

Ik maak dit gelukkig ook niet vaak mee. Bij oude mensen heb ik er gewoon vrede mee als ze sterven, die hebben hun leven gehad. Deze man is gewoon nog jong, jonge vrouw, jonge familieleden. Zo oneerlijk en verdrietig
Advertentie
Oud 06-10-2012, 09:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
echt een heel nare situatie op m'n werk. Een man van 48 (!!) in terminale fase. Kanker heeft zijn hersens helemaal kapot gemaakt, hij kan niks meer. Allemaal familie, allemaal huilen. Nou dan moet ik het wel heel diep ergens vandaan halen nog professioneel te blijven en niet zelf ook in janken uit te barsten.

Ik maak dit gelukkig ook niet vaak mee. Bij oude mensen heb ik er gewoon vrede mee als ze sterven, die hebben hun leven gehad. Deze man is gewoon nog jong, jonge vrouw, jonge familieleden. Zo oneerlijk en verdrietig
Wat ontzettend naar daar zou ik ook wel moeite mee hebben. Ik denk niet dat iemand het je kwalijk neemt als je hier niet helemaal professioneel mee omgaat, in de zin van afstand bewaren.
Oud 06-10-2012, 09:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind het trouwens wel een beetje vroeg voor de zaterdagochtend, was al om half 9 wakker. En het is vies weer.

Maar on the upside: het is lekker warm binnen <3 en straks ergens in de stad lunchen met the parentz.
Oud 06-10-2012, 10:39
Verwijderd
goeiemorgen!
Oud 06-10-2012, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Heey, ben echt vroeg wakker . Alcazar was gisteren wel ziek.
Heb je nog geschuurd?
Oud 06-10-2012, 11:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet zo shoppen, maar ik lig zo lekker
Oud 06-10-2012, 11:07
Verwijderd
Citaat:

Ahw Je kunt wel huilen, maar dan niet waar zij bij zijn. Even een momentje pauze nemen en het laten bezinken ofzo. Dat zij er iig niet mee om hoeven gaan. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt om even te zeggen van 'ik ga even weg'.
Oud 06-10-2012, 11:11
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hoi! Daar ben ik even en ik ga jullie een grappig verhaaltje vertellen.

Ik heb een neefje van twee en die is behoorlijk in de nee-fase ('ik ga NIET mijn sokken aan doen' 'neeee ik ga NIET pap eten!' 'ooowma heeft niet geplast?' und so weiter). Mijn schoonzusje dacht slim te zijn en zegt dat ie zijn speelgoedbus in de prullenbak kan gooien (in de veronderstelling dat hij wel heel hard zou roepen dat hij dat NIET zou gaan doen) maar het mannetje loopt gewoon richting prullenbak met zijn bus.
Oud 06-10-2012, 11:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oeh, ik dacht 1) dat ik twee rekeningen van ongeveer 100 euro zorgverzekering moest betalen en 2) dat ik niet zoveel geld op mijn rekening had.

Die tweede rekening bleek 7,08 eigen risico te zijn en daarbij staat er ongeveer 300 euro meer op mijn rekening dan ik verwachtte. SHOPPEN
Oud 06-10-2012, 11:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ahw Je kunt wel huilen, maar dan niet waar zij bij zijn. Even een momentje pauze nemen en het laten bezinken ofzo. Dat zij er iig niet mee om hoeven gaan. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt om even te zeggen van 'ik ga even weg'.
Ik vind dat je best mag laten zien dat het je raakt. Niet op een manier dat zij je moeten gaan troosten, maar een traan laten vind ik niet ongepast. Ook verpleegkundigen zijn mensen en vaak doet het mensen ook goed als ze zien dat het anderen niet in de koude kleren gaat zitten.
Oud 06-10-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zo shoppen, maar ik lig zo lekker
Ga toch maar.

Ik heb een nieuwe ring gekocht gister. En maandag nieuwe broeken en leggings kopen.
Oud 06-10-2012, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je best mag laten zien dat het je raakt. Niet op een manier dat zij je moeten gaan troosten, maar een traan laten vind ik niet ongepast. Ook verpleegkundigen zijn mensen en vaak doet het mensen ook goed als ze zien dat het anderen niet in de koude kleren gaat zitten.
Hmm dan zijn we het oneens. Je mag laten zien dat het je raakt, maar huilen levert hen extra stress op dus neem dan achter de schermen even tijd voor jezelf. Dan is het niet erg dat je even niet bezig bent met je werkzaamheden, maar je wil echt niet dat er dan een vreemde moet huilen en je daar ook nog op moet reageren.
Oud 06-10-2012, 11:55
freezer
freezer is offline
Citaat:
Heb je nog geschuurd?
Ja 28 keer, best nice voor de eerste keer. Volgende week schoolfeest dus dan weer schuren .
Oud 06-10-2012, 11:57
freezer
freezer is offline
Ow en even over die man, bij mij een leraar op school zijn vrouw heeft ook kanker. En die gaat dus ook dood. Ze hebben ook nog jonge kinderen enzo dus dat is wel heel kut. Als ik hem nu zie weet ik ook niet zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. Maar wel heel kut enzo. Maar hij is heel snel depressief dus hopelijk loopt het goed af met hem en komt ie niet in een hele grote dip ofzo.
Oud 06-10-2012, 11:58
Verwijderd
Ik heb geloof ik nog nooit geschuurd op een feestje.
Verwijderd
O wacht, wel, en het was kuttie.
Verwijderd
Citaat:
Ja 28 keer, best nice voor de eerste keer. Volgende week schoolfeest dus dan weer schuren .
...

Wat moet ik verstaan onder 28 keer? Met 28 verschillende meisjes? 28 schuurbewegingen? 28 liedjes?
Oud 06-10-2012, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geloof ik nog nooit geschuurd op een feestje.
En daarom ben je ook zo'n pure ziel <3
Oud 06-10-2012, 11:59
Verwijderd
Ik denk 28 sessies.
Oud 06-10-2012, 12:00
Verwijderd
Dat je dat ook gaat bijhouden tot aan de 28

Na 4 keer zou ik denken, nou, fuck dat tellen.
Oud 06-10-2012, 12:01
Verwijderd
Net zoals je je voorneemt te tellen hoeveel glazen erin gaan
Oud 06-10-2012, 12:01
Verwijderd
Citaat:
En daarom ben je ook zo'n pure ziel <3

Maar goed, zoals ik daarna postte, wel, één keer. Maar ik vond het in het geheel niet leuk.
Oud 06-10-2012, 12:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Of dit is een geniale grap, of dit is om te huilen dat je het bij hebt gehouden :'D
Oud 06-10-2012, 12:03
freezer
freezer is offline
Citaat:
Ik denk 28 sessies.
Ja 28 meisjes ja.

Citaat:
Dat je dat ook gaat bijhouden tot aan de 28

Na 4 keer zou ik denken, nou, fuck dat tellen.
Haha, nja ik tel gewoon haha
Oud 06-10-2012, 12:04
Verwijderd
Ik zal wel een preutse opoe zijn, maar ik vind dat schuren onder die kinders echt heel heel heel erg.

Toen wij die leeftijd hadden was het schuifelen, nu is schuren daar voor in de plaats gekomen.

En hoe er ook mee omgegaan wordt he. Kijk, als je nu eens per ongeluk een keer schuurt omdat het grappig is en het toevallig zo gaat, OKE, maar dat het ook echt bijgehouden wordt en ook echt is van 'volgend schoolfeest weer'. Echt heel erg. Ik ben blij dat ik het niet hoef te zien.

/rant
Oud 06-10-2012, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Ja 28 meisjes ja.

HAHAHA. Jongen toch. Waarom nou. Het hoeft niet hè. Ga gewoon lekker plezier maken met je vrienden, een beetje in een hoekje staan geinen, meisjes uitchecken. Maar laat ze met rust joh. Je hoeft niet met je lul tegen ze aan te wrijven, dat komt over een paar jaar wel.
Oud 06-10-2012, 12:08
Verwijderd
schuren is naar.
Oud 06-10-2012, 12:08
Verwijderd
Kijk, dat het niet meer gezien wordt als een dansvorm, zoals het ooit begon, maar dat het zoiets geworden is als zoenen ofzo. Iets wat je vantevoren bedenkt te gaan doen. En waarvan je achteraf vraagt 'met hoeveel heb jij geschuurd?' (kan ik me zo voorstellen)

Het is toch om treurig van te worden.
Oud 06-10-2012, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Ik zal wel een preutse opoe zijn, maar ik vind dat schuren onder die kinders echt heel heel heel erg.

Toen wij die leeftijd hadden was het schuifelen, nu is schuren daar voor in de plaats gekomen.

En hoe er ook mee omgegaan wordt he. Kijk, als je nu eens per ongeluk een keer schuurt omdat het grappig is en het toevallig zo gaat, OKE, maar dat het ook echt bijgehouden wordt en ook echt is van 'volgend schoolfeest weer'. Echt heel erg. Ik ben blij dat ik het niet hoef te zien.

/rant
Hier ben ik het mee eens. Ik vind het het naarst dat sommige types tegen je aan gaan schuren alsof het hun recht is, ofzo. ooooo.

Citaat:
schuren is naar.
Schuren alsin 'op een schoolfeest met allemaal random jongens' inderdaad, ja.
Verwijderd
Ik ben het wel met je eens, maar misschien word ik gewoon oud. Ik denk er maar niet over na.

Jij ging een tijd geleden trouywens naar een schuurfeest, en ik ging er eerst vanuit dat dat dus een feest in een schuur was, en een paar weken later viel er een heel verlaat kwartje en dacht ik van "...wait. SCHUURfeest?". En toen dacht ik dat je dus een feest bedoelde waar men schuurt. Maar daar ben ik op teruggekomen, dat bedoelde je vast niet.

GOED VERHAAL HE
Verwijderd
Tellen hoeveel je geschuurd hebt is alsof je je vakantie door je fototoestel beleeft.
Oud 06-10-2012, 12:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja 28 meisjes ja.

Houden jullie het ook bij onder vrienden? Dat vind ik best gay.

Maar wtf, normaal dansen is er niet meer bij? Is het direct haar kont tegen je kruis aan? Wisselen ze af, staan ze in een groepje om je heen en krijg je er een aantal achter elkaar?

Hoe GAAT dat? Ik ben best openminded en het boeit me niet echt als het een paar keer gebeurt, maar dit neemt wel heel grote vormen aan
Oud 06-10-2012, 12:13
Verwijderd
eEen vriendin van mij vindt dat helemaal gweldig. ik snap haar niet wat er zo leuk aan is.
Verwijderd
ik zie dat manpurses tegenwoordig ook algemeen geaccepteerd zijn
Verwijderd
En kijk, ze doen er niemand kwaad mee, en het zal vast ook geen ingrijpende gevolgen hebben voor wat dan ook. Maar gewoon het idee. Het zijn kinderen, die onbeschaamd hun ontluikende seksuele gedrag botvieren op elkaar, in het openbaar, het is gewoon vreselijk genant.

En van die jongens begrijp ik het érgens nog wel, maar al die 13jarige meisjes die op zulke feesten meerdere puberlullen tegen zich aangedrukt krijgen, ik had het op die leeftijd een nachtmerrie gevonden.
Oud 06-10-2012, 12:18
Verwijderd
Oke, ik ben klaar
Oud 06-10-2012, 12:20
freezer
freezer is offline
Citaat:

/rant
Ik neem aan dat ik mag reageren , kijk ik doe t niet als het meisje het niet wil he.
Kijk als ze een beetje gaat douwen dan ben ik zo weg. En ik snap niet waarom gelijk de link wordt gelegd met sex.
Vroeger was er toch ook slijpen ofzo (nu boeken) dat vind ik nog veel erger schuifelen is ook een vergelijkbaarding. Ik snap niet waar jullie een probleem van maken want tenslotte maken de meisjes zelf nog wel uit of ze geschuurt willen worden of niet. EN of ze naar zo een feest gaan.
Kijk ik zal niet zeggen dat ik het niet doe, maar sommige meisjes vragen er zelf om hoe ze met dr kont naar achteren staan.
Iedereen is jong geweest en doe je ook weleens iets wat niet helemaal gezond lijkt.
En tellen moet de eerste keer .
Oud 06-10-2012, 12:22
Verwijderd
Als ze een beetje gaat douwen ben je zo weg? Met dat soort dingen geldt 'nee heb je, ja kun je krijgen', en niet andersom.
Oud 06-10-2012, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat ik mag reageren , kijk ik doe t niet als het meisje het niet wil he.
Kijk als ze een beetje gaat douwen dan ben ik zo weg. En ik snap niet waarom gelijk de link wordt gelegd met sex.
Vroeger was er toch ook slijpen ofzo (nu boeken) dat vind ik nog veel erger schuifelen is ook een vergelijkbaarding. Ik snap niet waar jullie een probleem van maken want tenslotte maken de meisjes zelf nog wel uit of ze geschuurt willen worden of niet. EN of ze naar zo een feest gaan.
Kijk ik zal niet zeggen dat ik het niet doe, maar sommige meisjes vragen er zelf om hoe ze met dr kont naar achteren staan.
Iedereen is jong geweest en doe je ook weleens iets wat niet helemaal gezond lijkt.
En tellen moet de eerste keer .
Ik mag het hopen ja, dat je het niet doet als een meisje het niet wil. Ik zou, zoals Etmakas zegt, eerst zeker er van zijn dat een meisje het wil, of laat haar eerst naar jou komen, voordat jij ermee begint.

Het probleem met meisjes van jullie leeftijd is dat ze misschien zelf nog niet helemaal weten of ze het wel of niet willen, omdat de groepsdruk zo hoog is, en amper weten waar ze mee bezig zijn.

Ik zie het wel als iets seksueels. De jongens krijgen, logischerwijs, allemaal een stijve. Het is nog amper een dansvorm te noemen, toch? Het is echt puur met je kruis tegen haar kont aan?

Schuifelen zou ik er niet mee willen vergelijken. Dat is gewoon onschuldig tegen elkaar aan suf rondjes draaien, en daar komen geen piemels en konten aan te pas.

Naja, anyway, ik heb wel weer genoeg de opoe uitgehangen hier.
Oud 06-10-2012, 12:30
freezer
freezer is offline
Haha, is jullie mening. En ik heb een andere omdat k weet hoe het is en het ook al heb meegemaakt.
Oud 06-10-2012, 12:31
freezer
freezer is offline
Ik heb iig een leuke avond gehad dat is het belangrijkste
Oud 06-10-2012, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Haha, is jullie mening. En ik heb een andere omdat k weet hoe het is en het ook al heb meegemaakt.
Ik heb het ook meegemaakt, en ik vond het kut. En ik zit er op een feestje niet op te wachten om de hele avond jongens van me af te slaan die tegen me aan beginnen te rijden, is dat vreemd? Als je douwt, zijn ze inderdaad zo weg, maar ik wil niet douwen, ik wil gewoon dansen en lol hebben met mijn vrienden.

Citaat:
Ik heb iig een leuke avond gehad dat is het belangrijkste
Nero had ook wel een leuke avond als hij christenen levend verbrandde op een feestje.
Oud 06-10-2012, 12:35
Verwijderd
Wat is slijpen en boeken, freezer?

En verder vind ik het prima kunnen. Dat schuifelen was vroeger ook het toppunt van zedeloosheid. En daarvoor het zoenen ook, en daarvoor het handjevasthouden, en nog daarvoor mocht je niet eens een broek aan.

Iedere generatie vindt de volgende generatie een beetje losgeslagen, de vorige een beetje preuts, en de eigen precies goed. Kwestie van wat je gewend bent.
Oud 06-10-2012, 12:36
freezer
freezer is offline
Citaat:
Ik heb het ook meegemaakt, en ik vond het kut. En ik zit er op een feestje niet op te wachten om de hele avond jongens van me af te slaan die tegen me aan beginnen te rijden, is dat vreemd? Als je douwt, zijn ze inderdaad zo weg, maar ik wil niet douwen, ik wil gewoon dansen en lol hebben met mijn vrienden.

Nero had ook wel een leuke avond als hij christenen levend verbrandde op een feestje.
Tja, al is het wel algemeen bekend dat als je naar alca gaat de kans groot is dat je geschuurd gaat worden. En je moet scuren niet met Nero vergelijken natuurlijk.
Oud 06-10-2012, 12:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Slijpen, boeken? Wat?
Oud 06-10-2012, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Slijpen, boeken? Wat?
Ja, ik weet het ook niet.

Citaat:
Vroeger was er toch ook slijpen ofzo (nu boeken) dat vind ik nog veel erger schuifelen is ook een vergelijkbaarding.
Oud 06-10-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Tja, al is het wel algemeen bekend dat als je naar alca gaat de kans groot is dat je geschuurd gaat worden. En je moet scuren niet met Nero vergelijken natuurlijk.
Nee, ik snap ook wel dat christenen verbranden wat erger is dan schuren.

En, ja, als het meisje het er zelf mee eens is en wil, wie ben ik dan om er wat van te vinden? Ik vind het gewoon vervelend dat het gebeurt op plaatsen waar ik kom om te dansen, en niet om te schuren.
Oud 06-10-2012, 12:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat zijn slijpen en boeken?

Ik vind het niet kunnen dat een jochie ongevraagd een stijve lul tegen een kont aanduwt, en dan maar afwacht of ie niet weggeduwd wordt.
Oud 06-10-2012, 12:43
freezer
freezer is offline
Ow slijpen en boeken is van voren haha.
Oud 06-10-2012, 12:43
freezer
freezer is offline
Maar dat gaat te ver dus dat doe ik niet.

Regels voor berichten