Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2012, 21:43
Verwijderd
/delete

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 20:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2012, 22:06
Verwijderd
Ze is 15. Dan is wat anderen over je denken nog belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 22:14
Verwijderd
andere redenen dan leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 08:41
Verwijderd
Je wilt dus alleen wenselijke antwoorden horen? Open dan geen topic...

Ik zou zelf nooit een 'relatie' willen met iemand die dat niet aan zijn of haar beste vriendinnen wil vertellen en met iemand die vind dat ik niet naar haar mag kijken. Los daarvan, een meisje van 15 is nu eenmaal op veel gebieden onzeker en zoekt bevestiging. Het is voor haar belangrijk wat haar vriendinnen denken. Als je dat niet kunt accepteren, kun je haar beter laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 09:37
Verwijderd
Hoe oud ben je zelf, overigens?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 11:29
Verwijderd
Jeugdige onzekerheid/meisjes-retoriek.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 13:30
Verwijderd
17 ;p
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Je wilt dus alleen wenselijke antwoorden horen? Open dan geen topic...

Ik zou zelf nooit een 'relatie' willen met iemand die dat niet aan zijn of haar beste vriendinnen wil vertellen en met iemand die vind dat ik niet naar haar mag kijken. Los daarvan, een meisje van 15 is nu eenmaal op veel gebieden onzeker en zoekt bevestiging. Het is voor haar belangrijk wat haar vriendinnen denken. Als je dat niet kunt accepteren, kun je haar beter laten gaan.
Ik ben het hiermee eens. En ik zou bij haar heel goed aangeven dat je geen 'geheime' relatie wilt.

Maar, als de enige reden van haar vrienden is dat ze te vaak bij jou zat is dat toch makkelijk op te lossen? Dan zien jullie elkaar op school gewoon bijna niet en alleen na school. Er kunnen prima afspraken gemaakt worden als dit echt de enige reden is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 17:13
Verwijderd
Nou ja, ik kan haar ook wel begrijpen hoor . Ik bedoel, het zijn waardeloze vriendinnen zoals je het verteld, maar vrienden zijn wel belangrijk voor mensen. Als ik zou moeten kiezen tussen vrienden of een relatie dan zou ik volgens mij een beetje stil ergens in een hoekje gaan huilen omdat ik dan niet zou weten wat ik zou moeten kiezen.

Ik weet niet of jij nu ook tegen haar zegt dat het onzinnig is dat ze nog met die mensen om wil gaan, maar daarmee leg je wel onnodig veel druk op haar. Tegelijkertijd is het natuurlijk onzinnig dat zij haar vriendinnen niet over jou wil vertellen en dat is dan weer iets wat je ook niet hoeft te pikken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 14:49
Verwijderd
onzeker
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik kan haar ook wel begrijpen hoor . Ik bedoel, het zijn waardeloze vriendinnen zoals je het verteld, maar vrienden zijn wel belangrijk voor mensen. Als ik zou moeten kiezen tussen vrienden of een relatie dan zou ik volgens mij een beetje stil ergens in een hoekje gaan huilen omdat ik dan niet zou weten wat ik zou moeten kiezen.
Punt is dat het vreemd is om van "vrienden" te verwachten dat ze geen/minder tijd doorbrengen. Als het daadwerkelijk vrienden zijn maken ze zich niet druk om dit soort irrelevante zaken.

Maargoed, zoals eerder gezegd is deze irrationaliteit voornamelijk terug te vinden in onzekerheid waar de vrienden van de ts en haar 'vriendinnen' onder lijden.

Maar als ik in de schoenen van de ts stond en mijn vriendin zou zeggen dat we de relatie geheim moeten houden om dit soort onzin zou ik snuivend van het lachen weglopen en niet meer van me laten horen. 15 of niet. Dit is gewoon dom en egoïstisch gedrag.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 14:30
Volk
Volk is offline
Ik denk niet dat het met leeftijd te maken heeft, als dat zo zou zijn zouden alle pubers het belangrijk vinden wat anderen van ze denken, en gelukkig is dat niet zo. Ze was haar vriendinnen verloren, niet omdat ze iets met jou had maar omdat ze geen aandacht meer schonk aan haar vriendinnen, zo komt het op mij over. Ik zou zelf eisen dat er gestopt werd met het dubbelleven. Hoe zie je dat in de toekomst? Een relatie kan nooit serieus worden als het geheim moet blijven. Je moet je dan ook afvragen of jij in zo'n pseudo-relatie wil blijven zitten als zij ervoor kiest jou niet als haar vriend te erkennen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 15:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het met leeftijd te maken heeft, als dat zo zou zijn zouden alle pubers het belangrijk vinden wat anderen van ze denken, en gelukkig is dat niet zo. Ze was haar vriendinnen verloren, niet omdat ze iets met jou had maar omdat ze geen aandacht meer schonk aan haar vriendinnen, zo komt het op mij over. Ik zou zelf eisen dat er gestopt werd met het dubbelleven. Hoe zie je dat in de toekomst? Een relatie kan nooit serieus worden als het geheim moet blijven. Je moet je dan ook afvragen of jij in zo'n pseudo-relatie wil blijven zitten als zij ervoor kiest jou niet als haar vriend te erkennen.
Niet alle pubers zijn onzeker over hun lichaam en zaken met betrekking tot hun seksualiteit. Toch is het merendeel van de topics op Seksualiteit van mensen die hierover onzeker zijn afkomstig van jongeren van die leeftijd. Zulke zaken komen gewoon een stuk vaker voor op bepaalde leeftijden.

@TS: Duidelijk maken dat je geen verborgen relatie wil, als zij daar niet mee akkoord gaat dan is het duidelijk waar haar prioriteiten liggen en dan is het waarschijnlijk beter om het uit te maken met haar. En ik zou haar ook proberen uit te leggen dat als haar vriendinnen haar dumpen omdat ze een bepaalde vriend heeft, ze misschien niet zulke hele goede vrienden zijn..
Oud 13-10-2012, 01:05
Tapir3
Tapir3 is offline
Iedereen is op een bepaalde hoogte ijdel.
Iedereen trekt zich aan wat andere van je denken.
Dat is niks raars om iets om je voor te schamen dat is gwn puur natuur en voortplantingsgedrag
Als je het echt niks kon schelen wat anderen van jou zouden denken zou je wel keihard door de klaslokalen schreeuwen en naakt rondlopen en wat dan ook.
Het hoeft dus niet per se met onzekerheid te maken
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Iedereen is op een bepaalde hoogte ijdel.
Iedereen trekt zich aan wat andere van je denken.
Dat is niks raars om iets om je voor te schamen dat is gwn puur natuur en voortplantingsgedrag
Wat is er 'voortplantingsgedrag' aan je gedragen als een cunt tegenover je vriendje?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:47
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Dat snap ik ook niet helemaal, dat mensen zich zoveel van anderen aantrekken. Natuurlijk, een klein beetje hoort gewoon, maar je hele leven, gedrag, kledij e.d. laten beinvloeden door anderen gaat te ver.
Oud 18-10-2012, 09:45
Keys
Keys is offline
Veel mensen zijn bang voor wat anderen denken omdat daardoor hun eigenwaarde kan dalen. Stel iemand zegt vaak tegen een ander dat die lelijk is, dan gaat die daar na een tijdje in geloven. Iedereen zal een twijfelmomentje hebben, hoe weinig je je ook van iemand wat aantrekt. Maar dat twijfelmomentje kan er voor zorgen dat je jezelf anders gaat zien en daar zijn mensen bang voor denk ik.
En mensen willen niet gezien worden als lelijk, raar, saai enz. want als een iemand het zegt zal wel iedereen het denken. In de pubertijd denken heel veel mensen zo.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 13:59
Diamondsindasky
Diamondsindasky is offline
Ze leven ervoor om anderen te entertainen, en van anderen het gevoel te krijgen dat ze goed genoeg zijn, hell yeah dit is onzekerheid, dat zijn van die onstabiele mensen die vaak veranderen van persoonlijkheid maar ook van vrienden enzo, ik vind ze zielig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 03:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zat ook alleen maar aan het woord "onzeker" te denken. Je bent onzeker over jezelf, dus zoek je bevestiging van/bij een ander. Hoewel soms heel vervelend als je met een onzeker persoon omgaat, wel heel menselijk.
Oud 26-10-2012, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik ook niet helemaal, dat mensen zich zoveel van anderen aantrekken. Natuurlijk, een klein beetje hoort gewoon, maar je hele leven, gedrag, kledij e.d. laten beinvloeden door anderen gaat te ver.
Nouja, doe jij niet exact hetzelfde? Dat bedoel ik niet gemeen, maar hoe jij eruit ziet zag ik 10 jaar geleden ook al veelvuldig door de school lopen, daarnaast is het allesbehalve origineel want hele volksstammen draagt en gedraagt zich ongeveer hetzelfde.

Niemand ontkomt daar echt aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten