Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2012, 15:25
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Hallo daar mede forum gebruikers.

Ik vind Dr. Martens schoenen erg vet en wil ze graag kopen, maar zit er een verschil tussen mannen- en vrouwenmodellen van deze schoenen, als die er uberhaupt zijn? En ik heb als het goed is volgende maand een budget van rond de 150 euro en wil ze gaan kopen op het Waterlooplein in Amsterdam (met al die kraampjes enzo), want daar had ik ook mijn Creepers gekocht en ze hadden dus ook Martens staan, en wat is de gemiddelde prijs van deze schoenen? Euro'tje of 100 of wat?
Oud 30-10-2012, 17:04
Verwijderd
Ik denk eerder tussen de 110-130 euro. Kan je zoiets niet cheaper krijgen op marktplaats? Daar staan vaak schoenen op die mensen 1 x hebben gedragen of zelfs nog nieuw in de doos zitten, er nog helemaal top uitzien maar dan niet zo prijzig zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 18:06
Miekje*
Miekje* is offline
Nieuw moet je inderdaad rekenen tussen de 120 en de 180 euro. Ik zou ook eerst lekker op MP kijken.
Oud 30-10-2012, 18:52
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik zal eens even kijken op MP ja, nog niet aan gedacht eigenlijk terwijl het toch wel obvious is Zit er een verschil tussen een dames- of herenmodel?
Oud 30-10-2012, 18:56
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ah, jammer. Waren wel genoeg resultaten maar geen een met de goede maat, prijs en locatie verhouding Veel adverteerders woonden bijvoorbeeld ver weg, en wil de schoenen toch wel graag passen voor ik ze koop en om daarvoor nou half Nederland voor af te reizen...
Oud 30-10-2012, 19:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zal eens even kijken op MP ja, nog niet aan gedacht eigenlijk terwijl het toch wel obvious is Zit er een verschil tussen een dames- of herenmodel?
Ligt eraan; je hebt bij Dr. Martens herenschoenen, damesshoenen en schoen die gewoon unisex zijn.

Voorbeeld damesmodel:

Voorbeeld herenmodel:

Voorbeeld unisex:
Oud 30-10-2012, 19:11
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Weer wat geleerd, bedankt! Ik ga dus voor het Unisex model, heb ik dus naar het goede gezocht op MP. Wel jammer dat ik geen goede resultaten heb gevonden.
Oud 30-10-2012, 19:16
Verwijderd
je kan het toch laten opsturen? Kost je 6,75.

Om te weten of je ze past, zou ik gewoon in de winkel kijken welke maat je hebt van dit merk. Als je dan hetzelfde model kiest weet je zeker of het past of niet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 19:16
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
je kan het toch laten opsturen? Kost je 6,75.
Om dan thuis te passen en als ze niet passen terug te laten sturen? Kan, maar niet iedereen op MP is even betrouwbaar
Oud 30-10-2012, 19:20
Verwijderd
Ik heb misschien wel meer dan 20 keer iets laten opsturen via MP, waarvan een stuk of 3/4 keer schoenen. Is altijd goed gegaan. Je kan wel zien of iemand normaal is, bijvoorbeeld aan z'n manier van typen. Je hebt altijd wel een paar keer heen en weer mailen contact voor de koop rond is.
En bij dit soort dingen, zoals schoenen of kleding, ben je wel echt een heel triest figuur als je mensen daar mee gaat oplichten. Ik denk dat dat soort oplichtingen meer met elektronica e.d. gebeurt.
Het is wel een risico, maar ik denk als het om schoenen/kleding e.d. gaat een heel klein risico.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 19:22
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik heb misschien wel meer dan 20 keer iets laten opsturen via MP, waarvan een stuk of 3/4 keer schoenen. Is altijd goed gegaan. Je kan wel zien of iemand normaal is, bijvoorbeeld aan z'n manier van typen. Je hebt altijd wel een paar keer heen en weer mailen contact voor de koop rond is.
En bij dit soort dingen, zoals schoenen of kleding, ben je wel echt een heel triest figuur als je mensen daar mee gaat oplichten. Ik denk dat dat soort oplichtingen meer met elektronica e.d. gebeurt.
Het is wel een risico, maar ik denk als het om schoenen/kleding e.d. gaat een heel klein risico.
Aah okee. Ja een vriend van mij is wel eens opgelicht via Marktplaats, wil niet dat dat bij mij ook gebeurt Als ik ze écht niet kan vinden in een echte winkel, is dat altijd nog een optie uiteraard.
Oud 30-10-2012, 19:37
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Weet iemand die dit leest toevallig de naam van de winkel op het Waterlooplein in Amsterdam waar ze Creepers, Dr. Martens en All-Stars e.d. verkopen? Had daar een tijd geleden mijn creepers gekocht maar niet echt op de kisten gelet en nu weet ik de naam niet meer Daar hadden ze wel mooie prijzen volgens mij.
Oud 30-10-2012, 19:41
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Oh laat maar, heb 'm al gevonden! 'Jes Shoes'
Oud 30-10-2012, 19:54
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik twijfel nu wel tussen 8 of 14 gaats vind het allebei mooi
Oud 30-10-2012, 21:54
Verwijderd
De bekende Dr. Martens boots zijn uniseks inderdaad. Dr. Martens heeft nog een heleboel andere modellen ook, voor zowel mannen als vrouwen. Weet dat je ze echt zult moeten inlopen, Dr. Martens zijn in het begin erg stug, maar hoe vaker je ze draagt, hoe soepeler ze zullen worden. Ik heb momenteel een paar aan dat 14 jaar oud is en de gaten inzitten, maar die zitten zo ontzettend super lekker en zacht dat ik er een hele dag met blote voeten in kan rondlopen.
Ik bind mijn Dokters overigens nooit. Ik heb 2 paar 8-gaats versleten en 2 paar 8-gaats nog in gebruik en die inrijgen en vastbinden duurde me altijd al te lang, dus een 14-gaats zal nog irritanter zijn wat dat betreft. Ik heb ook nog een hoger model (kan 14-gaats zijn, maar het model is iets anders, geen gele boord, iets hogere zool en 3 riemen met gesp eroverheen), maar ook die rijg ik niet in tot boven. Die worden overigens wel vastgebonden.
Prijs is afhankelijk van de kleur. Metallic kleuren zijn duurder dan effen kleuren, patroontjes weer duurder dan metallic. Af en toe kom je patroontjes tegen die afgeprijsd zijn, omdat ze uit de collectie gaan ofzo of omdat het de laatste maten zijn. Effen en metallic zijn niet zo snel afgeprijsd omdat die niet zo aan mode onderhevig zijn. Ik heb voor het laatste paar dat ik heb gekocht (dat zal in 2006 of 2007 geweest zijn) tussen de 80 en 100 euro betaald, precies weet ik het niet meer, het was zeker niet over de 100 euro. Dat was op het Waterlooplein, maar niet in een winkel, er stond daar een kraam op de markt die ze verkocht.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 22:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb dit jaar een paar cherry rode 3-gaats DM's gekocht op Marktplaats voor 25 euro. Er zat een klein krasje op, maar ze waren verder perfect.
Het valt me wel op dat Dr Martens wat groot vallen, dus als je nog nooit eerder DM's hebt gehad kan je mss beter even in de winkel passen en kijken welke maat je nodig hebt. Ik heb normaal 42.5, maar de met de maat 42 die ik hier heb moet ik echt heule dikke sokken aan.

Btw, ik zoek ook regelmatig op ebay (Dr martens 'schoenmaat') en daar zitten wel wat goede deals tussen. Veelal aparte printjes, maar daar hou jij wel van.

edit: Deze zijn bijv. 58 euro incl. verzendkosten en ik zit er al een tijdje over te twijfelen.

Oud 30-10-2012, 22:53
Verwijderd
Bij mij vallen de Dokters normaal eigenlijk. Ik draag al sinds mijn 15e een 5 en ik heb 37,5 - 38.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 00:54
Verwijderd
meisjesschoenen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 02:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bij mij vallen de Dokters normaal eigenlijk. Ik draag al sinds mijn 15e een 5 en ik heb 37,5 - 38.
Nou ja, mss was er wel een foutje ofzo, want ik heb een paar in maat 43/9 en die zijn precies even groot als die in maat 42/8 (ik heb ze tegen elkaar gehouden). Maar ik hoor wel van meer mensen dat ze bij hun groot vallen, dus ik dacht dat het mss daar aan lag.
Oud 31-10-2012, 07:52
Verwijderd
Nou ja, sowieso is het bij schoenen handig dat je eerst even past, zeker als ze prijzig zijn ^^
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 13:37
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
De bekende Dr. Martens boots zijn uniseks inderdaad. Dr. Martens heeft nog een heleboel andere modellen ook, voor zowel mannen als vrouwen. Weet dat je ze echt zult moeten inlopen, Dr. Martens zijn in het begin erg stug, maar hoe vaker je ze draagt, hoe soepeler ze zullen worden. Ik heb momenteel een paar aan dat 14 jaar oud is en de gaten inzitten, maar die zitten zo ontzettend super lekker en zacht dat ik er een hele dag met blote voeten in kan rondlopen.
Ik bind mijn Dokters overigens nooit. Ik heb 2 paar 8-gaats versleten en 2 paar 8-gaats nog in gebruik en die inrijgen en vastbinden duurde me altijd al te lang, dus een 14-gaats zal nog irritanter zijn wat dat betreft. Ik heb ook nog een hoger model (kan 14-gaats zijn, maar het model is iets anders, geen gele boord, iets hogere zool en 3 riemen met gesp eroverheen), maar ook die rijg ik niet in tot boven. Die worden overigens wel vastgebonden.
Prijs is afhankelijk van de kleur. Metallic kleuren zijn duurder dan effen kleuren, patroontjes weer duurder dan metallic. Af en toe kom je patroontjes tegen die afgeprijsd zijn, omdat ze uit de collectie gaan ofzo of omdat het de laatste maten zijn. Effen en metallic zijn niet zo snel afgeprijsd omdat die niet zo aan mode onderhevig zijn. Ik heb voor het laatste paar dat ik heb gekocht (dat zal in 2006 of 2007 geweest zijn) tussen de 80 en 100 euro betaald, precies weet ik het niet meer, het was zeker niet over de 100 euro. Dat was op het Waterlooplein, maar niet in een winkel, er stond daar een kraam op de markt die ze verkocht.
Dank voor de info Ik wil wel gewoon een effen schoen, maar twijfel tussen een aantal kleuren. En ja die bedoelde ik, Jes Shoes Daar heb ik mijn Creepers vandaan
Reageren

Regels voor berichten