Elke keer als ik mijn computer (Windows 7) opstart en op het desktop kom, krijg ik een bericht dat Windows Explorer has stopped working, checking for solutions. En dat gaat achter elkaar zo door.
Ik kan nog net programma's in de startbalk aanklikken (die wel gewoon werken) maar op de achtergrond blijft Explorer crashen.
Ik heb al een system restore gedaan naar een week eerder, en dat leek aanvankelijk prima te zijn. Tot het de volgende dag weer gebeurde.
Virusscan leverde niks op, sfc /scannow ook niet. Hitman Pro ook niet. Ik deed Reliability Monitor, en vond dit als 'oorzaak' van de eerste Windows Explorer crash:
Faulting application name: explorer.exe, version: 6.1.7601.17567, time stamp: 0x4d672ee4
Faulting module name: DropboxExt64.14.dll, version: 1.0.0.14, time stamp: 0x4bfd6934
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0000000000005a68
Faulting process id: 0x1388
Faulting application start time: 0x01cdb9c118156b5d
Faulting application path: C:\Windows\explorer.exe
Faulting module path: C:\Users\CC\AppData\Roaming\Dropbox\bin\DropboxExt64.14.dll
Report Id: ee25ff6b-25c3-11e2-8eb3-0026832c51a0
DropBox heb ik uninstalled, maar bij reboot was het probleem er nog steeds. In Safe mode heb ik het niet. Wat kan het zijn?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
|