Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was zojuist bij de dokter en zij weten het ook niet. 'dus je hebt gewoon een spastische darm, davaj do svidanija
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik zap langs Max en zag toevallig (ja, echt) een stukje Pride and Prejudice, waarna Tooske Dinges vertelt dat zij is afgestudeerd op de feministische aspecten binnen het oeuvre van Jane Austen. Dat verbaasde me toch wel enigszins
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Al denk ik wel dat ze bij een MA-scriptie wat strenger zijn. Mijn onderwerp is iig als goed bestempeld en het schijnt iig in Nederland nog niet gedaan te zijn, dus DIKKE PRIMA!
||
Citaat:
Maar hij doet het al een tijdje, dus ik vind deze mogelijk tijdelijke oplossing ook prima, ik kan er gewoon niet tegen dat mijn vader niet naar me luistert. Dan zegt hij dat hij de thermostaat ook weer terug in de huiskamer gaat hangen ('want daar deed ie het wel'), maar die thermostaat en de cv communiceren niet met elkaar. MAAR NOOIT LUISTEREN NATUURLIJK ![]() Mannen. Jeetje.
||
Citaat:
Waar ga je je scriptie over schrijven?
|
Verwijderd
|
Wij werden heel nadrukkelijk ""geadviseerd"" om iets te doen met een uitgekauwd onderwerp, bij voorkeur interpretatief van aard. Dus inderdaad feminisme in bekend werk X, gender in bekend werk Y, etc. Het kostte nog best wat moeite om m'n vergelijkende onderzoekje naar Koude-Oorlog-propaganda te slijten bij m'n scriptiebegeleider.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind dat echt schandalig ook overigens. Uice vertelde ook dat hij zijn scriptie in een weekend ofzo had geschreven. Niet dat ik het hem dat aanreken, want het is de schuld van de uni, maar ik heb echt krom moeten liggen om het allemaal te rooien met allerlei projectplannen, verplichte research, urenverantwoording en weetikveel, en het was enorm veel tijd en werk en als je dan hoort dat andere studies hun studenten er maar gewoon een beetje doorheen laten fietsen is echt ontzettend frustrerend en oneerlijk. ![]() Verder ook lullig voor die studenten, want het bevestigt een beetje het beeld (al dan niet onterecht! nogmaals, niet persoonlijk naar eenieder) dat sommige alfa/creatieve studies gehaald kunnen worden met vijf vingers in ieder neusgat.
|
Nou nee niet echt. Die scriptie is deel van het educatieprogramma, wat zegmaar de minor is. Van de 60 studiepunten per jaar zijn er 6 voor educatie. Het grote eindexamen is niet de scriptie maar het samenstellen van een programma en organiseren en uitvoeren van je eindconcert. Daar komt ook je beslissende cijfer vandaan. En dat krijg je echt niet voor elkaar met vijf vingers in elk neusgat (zeker niet als je pianospeelt ofzo D
![]() ![]() Ik vind het vooral een beetje vreemd dat we uberhaupt een scriptie moeten schrijven, als het zo onbelangrijk is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is dan toch ook gewoon geen scriptie?
![]() Ik bedoel - een scriptie moet een wetenschappelijk opstel zijn, als akkoord wordt gegaan met overschrijven van de bibliotheek is het schijnbaar niet vereist dat het een (origineel) wetenschappelijk opstel is. Dan heet het scriptie maar is het gewoon, weet ik veel, een basisschoolwerkstuk. Mijn bachelorscriptie was appeltje eitje trouwens, maar ook maar goed voor 7,5 studiepunt. M'n masterscriptie gaat zwaarder worden, tenminste, ik heb vooral mensen gesproken die het niet haalden in de tijd die er voor stond. Voor masterscriptie wordt iets 'vernieuwends' vereist, bachelorscriptie mocht je zelf kiezen wat je wilde doen. |
![]() |
|
|