Nee, de situatie was als volgt: ik moest vaart maken op de invoegstrook, in een auto die minimaal een halve minuut nodig heeft om 90 te halen. Dat is niet altijd even makkelijk te anticiperen waar je exact uitkomt, zeker op een plek langs de Autobahn. Dat weet je pas op het moment dat je redelijk snelheid hebt gemaakt, en op dat punt begon de voorste van 4 vrachtwagens mij voorbij te gaan (dus niet 2). Er zat een lichte helling in het wegdek dat ik de facto niet harder kon dan 85-90 en er niet meer voor uit kon komen. Tussen vrachtwagen 2 en 3 zit een ruimte die groot genoeg is voor een auto en ik zak iets af om daar ertussen te gaan. Ik maak mijn intentie dus al enorm duidelijk. Vrachtwagen 3, ipv volkomen sociaal even het gat vrij te laten, wil dat dicht rijden net op het moment dat ik er tussen wil gaan zitten. Dan moet ik gewoon mijn plek op de weg opeisen, want ik hoor niet langer dan strikt noodzakelijk op de vluchtstrook te zitten. Jouw suggestie is dat ik - met dezelfde beperkingen muv de omvang als van een vrachtwagen, waarmee volgens jou wel rekening gehouden dient te worden - het invoegen afbreek, terug ga naar de vluchtstrook, snelheid verlies om nog eens 2 vrachtwagens voorbij te laten, dan wéér moeizaam snelheid moet maken alleen zodat meneer 10 cent kan besparen op die 2 seconden die hij anders had moeten wachten. Het is geven en nemen, met hem wordt in vergelijkbare situaties ook rekening gehouden. Ik zit misschien in een onhandige situatie doordat ik het een en ander onderschat had, ik had het echt niet zo gepland heb maar het kan nu eenmaal gebeuren dat het niet zo uitkomt als je verwacht en je lastig terecht komt, en dan is het gewoon sociaal dat je even elkaar helpt dat op te lossen als dat binnen je mogelijkheden ligt.
Als ik nou jouw instelling neem kan ik dus rustig mij niets van vrachtwagens aantrekken die half op snelheid van een invoegstrook willen, ipv uit sociale overwegingen gewoon even ruimte maken als ik dat kan