Advertentie | |
|
30-11-2012, 09:48 | |
Blijft een beetje hypocriet als het zwangere vrouwen niet verboden wordt alcohol te drinken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Foetaal_alcoholsyndroom
30-11-2012, 13:01 | |
Verwijderd
|
Inderdaad, dat bedoel ik niet, scherp opgemerkt. Uiteraard gaan de wetten over de verkoop van alcohol aan minderjarigen en niet over het consumeren van die alcohol. De achterliggende gedachte is volgens mij daarentegen wel degelijk dat ophogen van de verkoopleeftijd (waarbij overtreding door de verkopende partij zou geschieden, niet de kopende!) het alcoholgebruik door groepen onder die leeftijd verkleint. Mijn punt is dat dit nu al niet werkt, gestaaft met cijfers van gemiddelde leeftijd comazuipers, dus dat verder ophogen van die leeftijd vooral een symbolisch effect zal hebben.
Laatst gewijzigd op 30-11-2012 om 13:23. |
30-11-2012, 14:21 | |
Verwijderd
|
Eigenlijk interesseert het me ook niet zoveel. Eigen verantwoordelijkheid kennen veel mensen onder de 18 niet, vandaar dat een groot deel van hun acties de verantwoordelijkheid van een ander zijn. Oh ja, en verantwoord alcoholgebruik onder de 18 is sowieso een illusie, elk glas is een potentieel gevaar voor de ontwikkeling.
Het zal me worst wezen of die wet er komt. Het is wel wat consistenter van de overheid wellicht, maar het zal in de praktijk niks doen. |
01-12-2012, 17:39 | ||
Citaat:
01-12-2012, 18:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh en over autorijden met alcohol op: gelukkig hebben we wetgevers die snappen dat je dan autorijden met alcohol op verbiedt, en niet alcohol in het algemeen. |
01-12-2012, 18:31 | ||
Citaat:
Misschien dat het effect niet zo denderend is omdat jeugd toch wel aan drank kan komen maar ik kan me niet voorstellen dat men meer gaat drinken door deze leeftijdsverhoging en dat er ongetwijfeld ouders zijn die hun kinderen geen drank meer geven voor hun 18e. Dus opgeteld lijkt het me dat het toch wel effect heeft. Maar bovenal gaat het om het idee. Alcohol pas na je 18e.
01-12-2012, 19:14 | |
Het lijkt mijn inderdaad ook grotendeels symbolisch, om een bericht af te geven van 'wij vinden dat alcohol eigenlijk pas vanaf 18 kan/mag', maar heeft dat niet uiteindelijk ook effect? Al is het maar een beetje? Want nu mag je drinken vanaf je 16e en is er bijvoorbeeld vanuit ouders veel minder reden om het dan te verbieden. En het is heel goed mogelijk als je het vandaag gaat invoeren dat mensen morgen dan nog net zo goed vinden dat je mag drinken vanaf je 16e, maar misschien is het over 10 jaar zo dat 18 dan de normale 'vanaf deze leeftijd mag je echt drinken'-leeftijd wordt, en dan zullen er vast nog steeds wel mensen vroeger beginnen met drinken, maar dan is het voor 16- en 17-jarigen toch wat minder normaal/legaal/'je mag gewoon drinken dus waarom niet' of zoiets. Ik weet niet zeker of het ook écht zo zou werken, en niet geen - of misschien wel een averechts - effect heeft, maar om het per definitie af te schrijven omdat nu ook al mensen voor hun 16e drinken, tja. Misschien heeft het wel effect, ondanks dat.
02-12-2012, 02:31 | ||
Citaat:
02-12-2012, 09:28 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
en als je weet dat je het niet kan handhaven, moet je het dan maar niet invoeren, uit principes of idealen, of om iig niet uit te stralen dat het ok is dat minderjarigen zichzelf beschadigen en de overheid dat by fact weet? Nog steeds: persoonlijk interesseert het me niks. |
Advertentie |
|
03-12-2012, 19:14 | |
Het lijkt me zinniger als ouders hun kinderen rustig kennis laten maken met alcohol en hen leren op een verantwoorde manier ermee om te gaan dan het krampachtig verbieden van de
Laatst gewijzigd op 04-12-2012 om 10:25. |
09-12-2012, 16:19 | ||
Citaat:
Dus: drinken mag, maar alleen nog thuis/bij vrienden/familie. |
10-12-2012, 12:08 | ||
Citaat:
35% is veel! Opsluiten voor kindermishandeling lijkt me nog het minste, poging tot doodslag is misschien beter.
12-12-2012, 21:26 | |
Misschien dat het voor het grootste gedeelte niet zal helpen, maar elke brave jongere die wat betreft alcohol nu tot zijn zestiende wacht en straks netjes tot zijn achttiende, is mooi meegenomen.
Natuurlijk moet iedereen verder zelf maar bepalen of en hoe ie zichzelf naar de knoppen helpt.
12-12-2012, 22:26 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-01-2013, 10:59 | ||
Eén van onze bloggers (Hidde) heeft 't even uitgezocht (hier).
Citaat:
08-01-2013, 17:57 | |
Verwijderd
|
Volgens mij zijn dit antwoorden op vragen die niet gesteld zijn in deze topic. Bij het antwoord op de derde vraag kan je trouwens opmerken dat, indien jij meerderjarig bent, je voor je broertje een biertje mag kopen in de kroeg. Hij mag deze dan ook in de kroeg opdrinken aangezien dat geen openbare plek is.
|
08-01-2013, 18:07 | ||
Citaat:
|
09-01-2013, 00:38 | ||
Citaat:
overigen heb ik me eige versie ik vind dat alcohol voor niet directe cosumptie (supermarkte, slijterij e.d.) naar 18 mag en alcohol voor directe consumptie (restaurant cafe) 16 mag blijven . waarom : comazuipen is vaak veel erger thuis en gebeurt dan ook eerder, in een openbare gelegenheid heb je toch vaak sociale controler . wel vind ik dat het in uitgaansgelegenheden wel naar 18 mag aangezien ze juist daar wel heel veel zuipen. dus alcohol naar 18 bar en restaurant uitgezonderd
09-01-2013, 09:41 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me sowieso af wat jullie onder een topbaan verstaan na dit soort opmerkingen. |
09-01-2013, 13:15 | |
Verwijderd
|
Dat ten eerste. Ten tweede lijkt het me sterk dat je met een strafblad een topbaan misloopt. Volgens mij zeuren ze enkel bij de tweede kamer en andere politieke functies over zoiets, maar bij echte topbanen niet.
Ik heb een baan waarbij ik een verklaring voor goed gedrag moest overleggen. Nu heb ik geen topbaan, maar ik weet wel hoe dit traject ivm strafblad werkt en er zijn maar heel weinig banen waarbij een strafblad ivm alcohol drinken op minderjarige leeftijd een probleem zou zijn. Zo werkt zo'n verklaring gewoon niet. |
15-01-2013, 12:21 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Martienjoo, goed van me he, dat ik neit alleen met een plaatje antwoordde! |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
'Pas bij 18 jaar alcohol kopen' Elecdruid | 12 | 27-11-2011 12:31 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête wiskunde Chris-Verhoeckx | 23 | 08-04-2008 10:29 | |
Drugs & Alcohol |
profielwerkstuk alcohol faber | 15 | 18-06-2007 14:29 | |
Eten & Drinken |
profielwerkstuk alcohol faber | 19 | 11-06-2007 12:25 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Leeftijdsgrens alcohol verschuiven naar 18 jaar, Argumenten!? Meisje88 | 2 | 29-11-2006 18:40 |