![]() |
||
Citaat:
En je kunt goed leven zonder milt, maar niet geheel zonder gevolgen. Het heeft bijvoorbeeld wel invloed op je immuunsysteem.
|
En dan nog, ook al kun je een milt an sich wel missen, zou het niet ethisch verantwoord zijn om iemand zonder reden maar te opereren om maar te kijken wat er gebeurt met de milt als je je inspant.
![]() Overigens zijn daar wel andere methodes voor (nucleair onderzoek bijvoorbeeld) maar waarschijnlijk heeft niemand ooit de moeite genomen om dat te doen.
||
Citaat:
2. Omdat je hersenen het gewoon niet snappen en snel kunnen verwerken. Je motoriek van je schrijfhand is het meest getraind (je doet het al vanaf jonge leeftijd) en je hersenen zijn geoefend om razendsnel de ruimte om je heen te analyseren en om te zetten naar bewegingssignalen richting je hand. De hand-oogcoördinatie en fijne motoriek is dus aan de kant van je schrijfhand het beste ontwikkeld. Omdat je andere hand door de tegengestelde hersenhelft wordt aangestuurd (links door rechts en rechts door links), is die andere hersenhelft minder getraind in de hand-oogcoördinatie aan die kant, en als je die kant wil gebruiken gaat het dus wat lastiger. Maar je kunt het wel gewoon oefenen, dus als je met beide handen wil kunnen schrijven moet je gewoon veel oefenen en dan gaat het vanzelf beter. 3. Wat wij zien is de reflectie van zichtbaar licht op objecten en lichtbronnen rondom ons heen. Dat (gereflecteerde) licht wordt uiteindelijk opgevangen door het netvlies in je oog en omgezet in een signaal naar je hersenen, dat er vervolgens een plaatje van maakt. Als er niet genoeg licht op het netvlies valt, dan is er ook niks om om te zetten naar een plaatje. Sowieso is "donker" een relatief begrip. Iedereen neemt de wereld anders waar, en hoe wij als mensen de wereld waarnemen is maar een plaatje dat onze hersenen voor ons maken zodat we het snappen (maar dan ga je meer richting de filosofie ![]() Sommige dieren nemen ook andere golflengtes uit het lichtspectrum waar, zoals UV of infrarood licht, of hebben zo'n gevoelig netvlies dat ze goed kunnen zien in wat wij als donker ervaren. 4. Wat baby's en dieren dromen weet ik niet. Blinde mensen dromen wel gewoon en sommige blinde mensen kunnen ook beelden 'zien' tijdens hun dromen, vooral als de blindheid niet aangeboren is. Dromen kunnen ook uit andere sensaties bestaan (bijv. gevoel en geluid), dus je kunt ook beeldloos dromen. 5. Nagels vormen een bescherming van de vingertoppen. Dat zorgt er ook voor dat vingertoppen minder snel beschadigd raken, en het gevoel in de vingers goed beschermd blijft. Lange nagels dienen bij veel dieren ook als zelfverdediging en 'gereedschap'.
|
Verwijderd
|
1.Hoe kan je zonder beeld dromen , wat zie je dan zwart ofzo?
2.Waarom kan je niet staand slapen? 3.Waarom kan je niet in slaap vallen met je ogen open , okal is het donker? 4.Waarom is het zo moeilijk als je droomt om te denken oh dit is een droom dus ik kan vliegen, want als je droomt dat er er brand is hoezo ben je dan bang , je bent toch in slaap gevallen in bed dus kan nooit echt zijn. 5.Waarom lijken dromen zo echt? En hoe weet u dit allemaal ;p Laatst gewijzigd op 08-12-2012 om 20:46. |
![]() |
|||
Citaat:
Oke, maar ze doen het wel toch? Of heb je donormilten? Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Je ziet dus geen zwart of wit of huidskleur als je niets ziet, je ziet niets. Dat is héél moeilijk voor te stellen, terwijl je toch op dit moment door je achterhoofd precies evenveel ziet als een blinde overal. Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik dacht trouwens dat de milt geen enkele functie had, behalve in je zij prikken en zeggen 'hey, loop niet zo snel joh', dus weer wat geleerd vandaag ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar met ogen open in slaap vallen , ik kan niet slapen met me ogen open of staand Laatst gewijzigd op 08-12-2012 om 22:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Kan wel, heb het mijn nichtje van 2 zien doen. Die viel daarna wel om maar bleef doorslapen ![]() 3. Dat kan wel 4. Dat is een kwestie van oefenen, iedereen kan leren een droom te herkennen. 5. Omdat je hersenen de beelden maken, net als overdag School en eigen ervaring. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hoi, waarschijnlijk moet dit hier niet maarja.
![]() Ik heb behoorlijk wat haartjes op mn lichaam, veel op mn buik en zelfs op mijn gezicht, ik onthaar m'n bovenlip maar nu hebik ook af en toe een dikke zwarte haar aan de zijkant van mijn wangen ![]() Het zijn er niet superveel, een stuk of 3. Die doe ik ook weg met een pincet maar ze komen heel snel weer terug, weet iemand of dit door teveel mannelijke hormonen komt of een andere oorzaak? Groetjes lekkerbanaantje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar enfin: de pil is in de eerste plaats een anticonceptiemiddel. Alle neveneffecten zijn leuke of minder leuke extra's en dus niet gegarandeerd. Het kan dus zijn dat de pil invloed heeft op haargroei, maar ook niet. Je lichaam moet er nog aan wennen, wat de specifieke bijwerkingen zijn is pas echt duidelijk na een paar maanden. Als je echt veel last hebt van die beharing, ga er dan alsnog mee naar de huisarts, dan kan die bepalen hoe verder te gaan (afwachten wat de pil doet of hormonen prikken).
||
Citaat:
Maar als het echt niet helpt ga ik wel naar de huisarts ja >.< Bedankt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ah thanks Sanne, leuk om te weten.
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een verstandskies is 'gewoon' een kies, het verschil tussen de andere kiezen is dat hij meestal pas vrij laat doorgroeit, en soms voor problemen kan zorgen als hij niet mooi recht doorkomt, waarbij hij schade kan aanrichten. Daarom worden verstandskiezen vaak (preventief) verwijderd, hoewel het verwijderen van een kies die geen schade lijkt te veroorzaken eigenlijk niet nodig is.
Als hij goed groeit, heb je gewoon een derde kies die normaal functioneert (tenzij de tegenoverliggende kies al is weggehaald, want dan kan de andere kies nergens tegenaan malen).
|
Maar tegenwoordig komen ze toch minder door dan vroeger? Je hebt zelfs mensen zonder verstandskiezen, dacht ik, dus als die evolutie door zet, hebben ze over x aantal jaren geen verstandskiezen meer. Maar dat gaan wij niet meer meemaken
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
R.I.P. Johnny Saaijkamp sr. #1463 Noedelhap | 500 | 19-07-2011 22:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |