Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2012, 17:52
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
hallo allemaal ik ben Teddybeer 1999 ik haal veel onvoldoendes voor Duits maar niet voor Duits-Nederlands maar juist voor Nederlands-Duist!!!!

Dus help me!!!!! please!!!!!!!!!!!!

groet teddybeer1999
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2012, 19:54
Verwijderd
www.wrts.nl hielp mij altijd goed toen ik nog duits had!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 08:06
Verwijderd
Als je al te dom bent om het juiste deelforum te kiezen, zal het niet veel worden vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 18:52
Tink*
Tink* is offline
Doe eens lief.

Ik verplaats het even voor je naar klassieke en moderne talen.

Op zich is het wel logisch dat je meer moeite hebt met nl-du dan andersom. Du-nl is natuurlijk ook makkelijker te raden, terwijl je andersom al snel meer fouten kan maken. Ik zou woordjes leren goed bijhouden om je woordenschat te blijven ontwikkelen. Belangrijker nog is teksten of boeken lezen. Er zijn vast wel teksten op niveau te krijgen, wellicht staan ze in je boek of kan je je leraar er naar vragen (misschien weet hij een tijdschrift of kan hij wat voor je opzoeken).
Oud 22-11-2012, 19:08
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Als je al te dom bent om het juiste deelforum te kiezen, zal het niet veel worden vrees ik.
oke een beetje te erg hallo ik heb dit pas hoor!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 19:09
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Doe eens lief.

Ik verplaats het even voor je naar klassieke en moderne talen.

Op zich is het wel logisch dat je meer moeite hebt met nl-du dan andersom. Du-nl is natuurlijk ook makkelijker te raden, terwijl je andersom al snel meer fouten kan maken. Ik zou woordjes leren goed bijhouden om je woordenschat te blijven ontwikkelen. Belangrijker nog is teksten of boeken lezen. Er zijn vast wel teksten op niveau te krijgen, wellicht staan ze in je boek of kan je je leraar er naar vragen (misschien weet hij een tijdschrift of kan hij wat voor je opzoeken).
bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 19:10
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
www.wrts.nl hielp mij altijd goed toen ik nog duits had!
heb ik ook al geprobeert help niet
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 21:04
Verwijderd
Ga de woordjes afdekken en probeer ze te schrijven. Of ga anders naar de docent toe en leg je probleem voor. Misschien weet zij iets?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 07:04
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Ga de woordjes afdekken en probeer ze te schrijven. Of ga anders naar de docent toe en leg je probleem voor. Misschien weet zij iets?
bedankt tijmen2000 maar als ik naar haar toe gaat dan moet ik rennen want dan is ze heel boos. omdat onze klas het verziekt!!!!! maaar ik zou het wel een proberen wens me succes
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 13:30
Verwijderd
En? Gaat het al beter, Teddybeer? Laat ff weten, anders voeg ik mijn tips ook nog toe!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 18:28
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
nee nog steeds niet ik heb gedaan wat jullie allemaal zeiden maar ik haal nog een 5.0!!! dus ja kom maar op met die tips!!!

teddybeer1999
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 21:49
Lauraaaa
Lauraaaa is offline
helaas, daar kan ik je niet mee helpen want ik leer me de pleuris en haal ook alleen maar cijfers onder de 5....
sorry..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 22:25
Verwijderd
Citaat:
helaas, daar kan ik je niet mee helpen want ik leer me de pleuris en haal ook alleen maar cijfers onder de 5....
sorry..
Wat vervelend! Als je met veel leren toch alleen maar onvoldoendes haalt, leer je misschien op de verkeerde manier? Samen even kijken wat je kunt verbeteren om betere cijfers te halen? Ik ben lerares Duits en help je graag. Stuur me even een pb'tje!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 19:14
floooorrrr
floooorrrr is offline
Heel logisch Teddybeer1999! Van Nederlands naar Duits is het ook stukken moeilijker. Ben kritisch als je leert. Een Duits woord lijkt vaak al snel op een Nederlands woord. Dus heb je die sneller in je hoofd én kun je een Duits woord ook sneller afleiden naar het Nederlands (stel dat je het even niet meer weet.) Omgedraaid is dit vaak stukken moeilijker. Begin inderdaad is met woordjes afdekken of wrts.nl. En ben geconcentreerd. Hierboven las ik ook al om naar je docent te stappen. Ik lees dat je klas heel erg druk is? Als je het fijn vindt kun je natuurlijk ook een gesprek na school of misschien in de pauze afspreken met je docent? Dan is je klas er niet, en kun je rustig bespreken wat je probleem is.

Leer daarnaast in stukjes. Toen ik in de eerste klas zat gaf mijn docent Engels aan de klas mee om per woordje te leren. Je leert het woord, herhaalt het en gaat door naar de volgende. Je kijkt wat het tweede woord is. En begint weer opnieuw bij het eerste woord, weet je deze? Dan ga je door naar het tweede woord. Weet je deze ook? Dan is het derde woordje aan de beurt. Deze lees je, en dan begin je weer bij woordje 1, gevolgd door 2 en 3. En zo ga je verder. Het lijkt lang te duren, maar dat valt alles mee. Het fijne is dat je heel de tijd de woordjes herhaald. Dus onthoud je ze sneller.
Daarnaast kun je ook misschien proberen om woordjes op te lezen? Dat je leert alsof jij de juf bent? ''Die Frau'' -> ''De vrouw'' en zeg dat dan hardop.. Opschrijven werkt ook. Vaak is doorlezen alleen niet de optie.

Heb je alleen maar moeite met de Duitse woordjes? Of heb je dat ook bij Frans en/of Engels? Deze manieren kun je natuurlijk bij elke taal toepassen. Is het alleen Duits, dan is het misschien toch verstandig om naar je docent te stappen. Je weet nooit wat zij voor je kan doen! Heel veel succes met leren!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 15:01
brittv/dgiessen
brittv/dgiessen is offline
haha bij mij gaat duits best wel goed terwijl ik en teddybeer 1999 tweeling zijn dus teddybeertje beter leren
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 15:03
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
haha bij mij gaat duits best wel goed terwijl ik en teddybeer 1999 tweeling zijn dus teddybeertje beter leren
haha wat grappig zus maar dat doe ik ook
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 19:22
Verwijderd
Ik gebruikte altijd wtrs voor engels maar hielp niet echt niks hielp bij mij ... dit is duits dat weet ik maar duits lijkt me wel makkelijker omdat het dichter bij nederlands licht (soort van)

Heb je toevallig moeite met bijvoorbeeld nederlandse tekst op lezen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 19:46
Gitte v
Gitte v is offline
Je kunt ook de woorden op kaartjes schrijven ( op de ene kant Duits en op de andere kant Nederlands) en daarmee leren. Dit werkt voor mij een stuk beter dan wrts.
Oud 03-01-2013, 18:15
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
haha bedankt voor al jullie reacties en hetgaat nu al beter maar nog steeds geen voldoendes dus hebben julllie tips stuur dan
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:17
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Heel logisch Teddybeer1999! Van Nederlands naar Duits is het ook stukken moeilijker. Ben kritisch als je leert. Een Duits woord lijkt vaak al snel op een Nederlands woord. Dus heb je die sneller in je hoofd én kun je een Duits woord ook sneller afleiden naar het Nederlands (stel dat je het even niet meer weet.) Omgedraaid is dit vaak stukken moeilijker. Begin inderdaad is met woordjes afdekken of wrts.nl. En ben geconcentreerd. Hierboven las ik ook al om naar je docent te stappen. Ik lees dat je klas heel erg druk is? Als je het fijn vindt kun je natuurlijk ook een gesprek na school of misschien in de pauze afspreken met je docent? Dan is je klas er niet, en kun je rustig bespreken wat je probleem is.

Leer daarnaast in stukjes. Toen ik in de eerste klas zat gaf mijn docent Engels aan de klas mee om per woordje te leren. Je leert het woord, herhaalt het en gaat door naar de volgende. Je kijkt wat het tweede woord is. En begint weer opnieuw bij het eerste woord, weet je deze? Dan ga je door naar het tweede woord. Weet je deze ook? Dan is het derde woordje aan de beurt. Deze lees je, en dan begin je weer bij woordje 1, gevolgd door 2 en 3. En zo ga je verder. Het lijkt lang te duren, maar dat valt alles mee. Het fijne is dat je heel de tijd de woordjes herhaald. Dus onthoud je ze sneller.
Daarnaast kun je ook misschien proberen om woordjes op te lezen? Dat je leert alsof jij de juf bent? ''Die Frau'' -> ''De vrouw'' en zeg dat dan hardop.. Opschrijven werkt ook. Vaak is doorlezen alleen niet de optie.

Heb je alleen maar moeite met de Duitse woordjes? Of heb je dat ook bij Frans en/of Engels? Deze manieren kun je natuurlijk bij elke taal toepassen. Is het alleen Duits, dan is het misschien toch verstandig om naar je docent te stappen. Je weet nooit wat zij voor je kan doen! Heel veel succes met leren!
floortje ik heb geen frans dus dan weet ik niet dat ik er moeite mee heb
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 21:27
anjer1000
anjer1000 is offline
Voor woordjes/zinnen gebruik ik altijd wrts, werkt prima en je kunt instellen dat je net zo lang wilt oefenen tot al je woorden minstens 3 keer achter elkaar (in willekeurige volgorde) goed gespeld zijn!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 15:34
floooorrrr
floooorrrr is offline
Citaat:
floortje ik heb geen frans dus dan weet ik niet dat ik er moeite mee heb
Dan geldt dat niet, maar dat maakt niks uit. Gaat het al wat beter met Duits?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 19:03
Majouckah
Hey,
ik hoop dat het nu al weer beter gaat! Als het nog steeds slecht gaat, hoop ik dat het wat beter gaat met de volgende tips:
- Maak met aandacht je huiswerk en je kijk je opdrachten met aandacht na. Kijk daarna wat je fout deed. Als je fouten deed met de woordjes, leer die dan beter. Had je een te kleine woordenschat? Kijk veel Duitse televisie, luister Duitse radio, lees Duitse boeken. Had je fouten in de grammatica? Bestudeer dan de grammatica. Oefen dan eerste de grammatica met gemakkelijke zinnen en ga dan langzaam over op moeilijkere zinnen.
Lukt het nog niet, neem contact op met je docent, of regel bijles.
En het klinkt misschien raar, maar als je vroeger allemaal 4-ren haalde en nu een 5... het gaat toch ietsje beter? Nu op naar de voldoende!
Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten