Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2013, 16:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Joh, dat wordt zo heerlijk niksen en ontspannen <3
Oud 05-01-2013, 16:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Boodschappentaim! Ik ga zo maar eens een lekkere stamppot maken
Oud 05-01-2013, 16:07
Verwijderd
stamppotboks
Oud 05-01-2013, 16:09
Lorelei
Lorelei is offline
Zooo, jullie doen wel allemaal mee aan m'n onderzoekje he?

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871966

Oud 05-01-2013, 16:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
hahahaahah wow wtf ik heb zoveel cafeine op dat mijn handen zich automatisch tot vuisten ballen en ik alleen met veel moeite mijn vingers nog gestrekt krijg
Oud 05-01-2013, 16:42
Verwijderd
Het onlinelesrooster mag best weer gaan werken nu.
Oud 05-01-2013, 17:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
stamppotboks
Wat voor stamppot ga jij maken?
Oud 05-01-2013, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Als jullie aan Scandinavië denken, wat komt er dan bij je op? Ik moet quizvragen bedenken voor een soort pubquiz, dus op gebied van film, muziek, kunst, geografie, actualiteit, vanalles.
Fika (taart gaan eten met koffie/thee/chocomel), stugge mensen, sneeuw, alles wat Lorelei zei, meisjes met extreem korte rokjes, blonde kinderen, Oslo, treinverkeer dat goedkoper is als je boekt (zoals met vliegtuigen), dennebossen, wandelen, lapland, het ijshotel aldaar, H&M, zangerige vrolijke talen, het Kattegat, veel ruimte en natuur, geen gordijnen voor de ramen, donker, zoet brood (jakkes), slechte groente, was- en droogmachines delen, vroeg uitgaan en optijd weer naar huis, sider in alle kleurtjes en smaken, laf bier, schuchtere mannen en voortvarende vrouwen, Niels Holgerson,
Oud 05-01-2013, 17:23
Verwijderd
Oh oh! Het noorderlicht! Dat is ook mijn associatie bij Scandinavië.
Oud 05-01-2013, 17:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Danku danku!
Oud 05-01-2013, 17:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hah, vriendin uit Amsterdam was hier even een uurtje, omdat ze een gaatje had tussen twee afspraken (en dus even dakloos in Grunn) en zelfs boodschappen doen is leuk met haar <33 Morgen met haar naar The Hobbit en volgende week high tea en Les Miserables Als ik op vrouwen viel wist ik het wel!
Oud 05-01-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Als jullie aan Scandinavië denken, wat komt er dan bij je op? Ik moet quizvragen bedenken voor een soort pubquiz, dus op gebied van film, muziek, kunst, geografie, actualiteit, vanalles.
Sneeuw, trollen, stenen, bergen, bomen, detectiveseries, Noordkaap, meren, elanden, Saami, Vikingen.
Oud 05-01-2013, 17:27
Verwijderd
Thor Heyerdahl!
Oud 05-01-2013, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Wat voor stamppot ga jij maken?
Ik heb het gister al gemaakt en ga vandaag weer een kilo of zo naar binnen werken andijviestamppot
Oud 05-01-2013, 17:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb het gister al gemaakt en ga vandaag weer een kilo of zo naar binnen werken andijviestamppot
Nom
Oud 05-01-2013, 17:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik maak deze, mjam.
Oud 05-01-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik maak deze, mjam.
Oud 05-01-2013, 17:42
Verwijderd
Ziet er chill uit CR
Oud 05-01-2013, 17:45
Verwijderd
Was- en droogmachines delen lijkt me echt enorm handig. Scheelt je allemaal ruimte in je huis voor apparaten die je niet eens zo vaak gebruikt. Eens per week passief een paar uur, nounou.
Oud 05-01-2013, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Was- en droogmachines delen lijkt me echt enorm handig. Scheelt je allemaal ruimte in je huis voor apparaten die je niet eens zo vaak gebruikt. Eens per week passief een paar uur, nounou.
Het is ook enorm handig. Zeker als ze een of ander reserveersysteem hebben en er ook drogers zijn. Het scheelt ook nog eens in geluid- en warmteoverlast! En, als er een stuk is moet de huurbaas of de vereniging van eigenaren e.e.a. regelen, scheelt ook weer in kosten en gedoe.
Oud 05-01-2013, 17:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik deel was- en droogmachines met de rest van het pand Met een logboek enzo. Werkt als een tierelier
Oud 05-01-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Het is ook enorm handig. Zeker als ze een of ander reserveersysteem hebben en er ook drogers zijn. Het scheelt ook nog eens in geluid- en warmteoverlast! En, als er een stuk is moet de huurbaas of de vereniging van eigenaren e.e.a. regelen, scheelt ook weer in kosten en gedoe.
Ja, plus dat je dan in een gemiddelde flat 6 apparaten hebt, in plaats van 40 ofzo. En als je een eigen wil kun je dat nog altijd zelf regelen.
Oud 05-01-2013, 17:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga maar eens even naar de AH enzo. Ik moet toch eten vanavond!
Oud 05-01-2013, 17:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga een visje (met knoflookkruiden) bakken, zal ik daar kaasaardappelpuree bij eten? Ik zag trouwens ook creme fraiche met biesloos aardappelpuree, vraag me af of dat lekker is.
Oud 05-01-2013, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zag trouwens ook creme fraiche met biesloos aardappelpuree, vraag me af of dat lekker is.
Als je het vers maakt sowieso wel, als je het uit een pakje hebt waarschijnlijk niet.
Oud 05-01-2013, 17:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb alles uit pakjes <3 mja, maar die met kaassmaakje is ook heel erg lekker. Maar goed, ik maak wel gewoon visje met puree en ik denk sperzieboontjes. Wat een gezondheid weer. Goed, aankleedtijd dus.
Oud 05-01-2013, 18:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb nog tantoeveel kip kerrie van gisteren. Niks uit een potje of pakje. Nou ja, de creme fraiche wel, maar dat is lastig zelf te maken.
Oud 05-01-2013, 18:04
Verwijderd
Aardappelpuree uit een pakje is echt het domste eten wat er bestaat.
Oud 05-01-2013, 18:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb nog tantoeveel kip kerrie van gisteren. Niks uit een potje of pakje. Nou ja, de creme fraiche wel, maar dat is lastig zelf te maken.
Ook lekker, jammer dat het zoveel werk is. Misschien ga ik dat van de week nog wel maken, had er vorige week ineens trek in
Citaat:
Ja, maar wel makkelijk. En lekker.
Oud 05-01-2013, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar wel makkelijk. En lekker.
Het is tantoeranzig.
Oud 05-01-2013, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Het is tantoeranzig.
DIt
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
WAT
Ik vind het het lekkerste beste eten ever <3
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is tantoeranzig.
Als ik het maar lekker vind en jij kan geen tantoe zeggen
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
WAT
Ik vind het het lekkerste beste eten ever <3
<3
Oud 05-01-2013, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Pittig vies!
Oud 05-01-2013, 18:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pittig vies!
Nee, keivies. Je bent verdorie een brabo.
Oud 05-01-2013, 18:16
Verwijderd
kankersmerig
Oud 05-01-2013, 18:18
Verwijderd
Citaat:
kankersmerig
Oud 05-01-2013, 18:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ook lekker, jammer dat het zoveel werk is.
Valt best mee. Alles snijden is het meeste werk, eigenlijk.
Ik had 2 uien gesneden, met knoflook en gemberpoeder gebakken en laten sudderen tot het zacht was, paprika's in blokjes en champignons erbij bakken, water erbij, Kerriepoeder, chili, zout, peper, whatever voor kruiden je lekker vind, potje creme fraiche, roerah, blokjes kip erin mieteren, met deksel erop laten pruttelen tot de kip gaar is, opnomzen met rijst.
Oud 05-01-2013, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn je smaakpapillen verpest en/of heb je nog nooit verse aardappelpuree van goede aardappels gehad. Oh man ik krijg bijna zin het voor je te komen maken.
Oud 05-01-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik had 2 uien gesneden, met knoflook en gemberpoeder gebakken en laten sudderen tot het zacht was, paprika's in blokjes en champignons erbij bakken, water erbij, Kerriepoeder, chili, zout, peper, whatever voor kruiden je lekker vind, potje creme fraiche, roerah, blokjes kip erin mieteren, met deksel erop laten pruttelen tot de kip gaar is, opnomzen met rijst.
Klinkt goed, al houd ik echt niet van kip. Met verse gember en chilipeper wordt curry trouwens nog lekkerder.
Oud 05-01-2013, 18:30
Verwijderd
Simpele aardappelpuree is ook niet moeilijk. Aardappels in een pan, zout in het water doen, koken tot ze gaar zijn. Dat laatste weet je door gewoon te proeven, is na twintig minuten ofzo. Afgieten, in de pan fijnstampen met wat melk en boter. Eventueel nog zout en peper bij doen. Klaar.

Vijf minuten werk en 20 minuten niks doen.
Oud 05-01-2013, 18:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Klinkt goed, al houd ik echt niet van kip. Met verse gember en chilipeper wordt curry trouwens nog lekkerder.
I know, maar dat had ik niet in huis, dus ik heb maar alle kruidenpotjes gebruikt die ik kon vinden. Ik eet overigens bijna alles met kip, maar curryshiz met zoete aardappel is ook echt NOMZ.
Oud 05-01-2013, 18:32
Verwijderd
Qua aardappels kun je trouwens zelfs de voorgeschilde van de AH halen, dat is nog minder werk. Maar je hoeft ze verder niet per se te schillen, alleen goed te wassen en te snijden, dus met normale ben je goedkoper uit. Het is bovendien ook lekkerder, want dergelijk kant-en-klaar voer zit te verpieteren voor het uiteindelijk op je bord belandt.
Oud 05-01-2013, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Simpele aardappelpuree is ook niet moeilijk. Aardappels in een pan, zout in het water doen, koken tot ze gaar zijn. Dat laatste weet je door gewoon te proeven, is na twintig minuten ofzo. Afgieten, in de pan fijnstampen met wat melk en boter. Eventueel nog zout en peper bij doen. Klaar.

Vijf minuten werk en 20 minuten niks doen.
En een snufje nootmuskaat!!!
Oud 05-01-2013, 18:35
Verwijderd
Citaat:
I know, maar dat had ik niet in huis, dus ik heb maar alle kruidenpotjes gebruikt die ik kon vinden. Ik eet overigens bijna alles met kip, maar curryshiz met zoete aardappel is ook echt NOMZ.
Hmm, dat moet ik dan ook maar eens proberen. Ik heb sinds ik mijn ik-ben-niet-meer-echt-een-vega-project ben gestart dat ik totaal niet van gevogelte houd, dus dat ik maar gewoon niet. Tofu en quorn vind ik dan nog lekkerder.
Oud 05-01-2013, 18:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, die van mijn moeder is nog simpeler maar mijn tempo in de keuken ligt extreem laag dus maar doen als ik er zin in heb.
Citaat:
Dan zijn je smaakpapillen verpest en/of heb je nog nooit verse aardappelpuree van goede aardappels gehad. Oh man ik krijg bijna zin het voor je te komen maken.
Ik lust niks, dus dat lijkt me een slecht idee.
Oud 05-01-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
En een snufje nootmuskaat!!!
Oud 05-01-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, die van mijn moeder is nog simpeler maar mijn tempo in de keuken ligt extreem laag dus maar doen als ik er zin in heb.

Ik lust niks, dus dat lijkt me een slecht idee.
Ik zeg toch ook niet dat ik je gierst met enge groentes zou willen voorzetten, ik kijk wel uit. Maar gewoon, echte aardappelpuree met echte vis, ohnomnomnom.
Oud 05-01-2013, 18:37
Verwijderd
Creme fraiche haal je gewoon in elke supermarkt, bieslook ook. De meeste supermarkten hebben dat gewoon vers liggen. Dat knip je dan met een schaar over je eten heen.

Andere dingen (zoals nootmuskaat of uitgebakken spekjes) ook naar eigen inzicht.

Aardappelpuree Sommige mensen hebben dus gewoon nog nooit echte aardappelpuree geproefd, raar is dat. En dan denken ze toch dat ze weten hoe 't smaakt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten