Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2013, 14:43
faithfully
faithfully is offline
Hoi allemaal,

Hoewel ik pas in 4gym zit, ben ik toch al een beetje naar studies aan het kijken. Nu is het probleem dat mijn interesse twee verschillende dingen zijn.
Aan de ene kant vind ik biologie en scheikunde heel erg leuk. Aan de andere kan vind ik geschiedenis, rechten en alles wat met de maatschappij te maken heeft erg interessant.
Bij biologie en scheikunde houd ik gek genoeg niet van de practica, maar de theorie vind ik des te interessanter.

Is er een mogelijkheid om deze gebieden enigszins te koppelen in mijn studie? Heeft iemand suggesties voor leuke studies?

Groetjes,
Faithfully
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 15:07
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Gezondheidswetenschappen?
Oud 20-01-2013, 15:28
Anna6
Anna6 is offline
Een university college zoals UCU of AUC? (www.auc.nl en www.ucu.uu.nl)
Je zou je bijvoorbeeld kunnen richten op Science en een minor doen in rechten/geschiedenis. Of andersom natuurlijk. Op university colleges zijn de sciences (naar mijn idee) theoretischer omdat ze de faciliteiten niet hebben om heel veel practica te doen.
Het is ook helemaal geen probleem als blijkt dat je een vak scheikunde of rechten niet leuk vindt. Je bent dan blij dat je geen studie rechten of scheikunde bent gaan doen. Je neemt het volgende semester gewoon een ander vak. Zo kun je misschien nog ontdekken wat je leuker vindt of wat beter bij je past.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 16:38
faithfully
faithfully is offline
Dank jullie wel! Vooral de UC lijkt me erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 17:36
rkooiker
rkooiker is offline
Studenten van UCU en AUC kunnen gebruik maken van de labs van de UU en UvA, dus wat dat betreft hebben ze net zo veel faciliteiten en zijn ze niet om die reden theoretischer (als ze dat al zijn).

UCU zit vlak bij de uithof en AUC zit in het science park, dus het is allemaal heel goed bereikbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 17:41
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Meeloopdagen kunnen je een heel realistisch beeld geven van een opleiding, en praten met mensen die die opleiding volgen ook. Dus ik zou dat eens proberen als je er niet uit komt.
Oud 20-01-2013, 18:49
faithfully
faithfully is offline
En als je de maatschappelijke kant van mijn interesses even wegdenkt, wat voor studies zijn er waar zowel scheikunde als biologie in voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 19:02
Em.
Em. is offline
Volgens mij heeft biologie sowieso wel een scheikundige kant. Wellicht kun je niet meteen beginnen met biologische scheikunde of scheikundige biologie, maar later in je studie kun je misschien wel die kant op.

Ik zou sowieso bij (variaties van) biologie gaan kijken. Misschien vind je biomedische wetenschappen wel leuk, dan kijk je ook op kleine schaal (hoewel niet alleen moleculaire schaal, maar ook op celniveau) of psychobiologie (dan kijk je naar de hersenen en gedrag dat daaruit voortkomt, en daarvoor moet je ook op kleine schaal dingen snappen met cellen en chemische reacties, lijkt me zo).
Oud 20-01-2013, 20:24
rkooiker
rkooiker is offline
Je kunt ook kijken naar Farmacie, bijvoorbeeld in Utrecht. Het gaat over de ontwikkeling van geneesmiddelen en daar komt natuurlijk veel scheikunde en biologie bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 13:27
Verwijderd
Life Science and Technology misschien? '

Maar bedenk wel dat je met zo'n soort beta-studie uiteindelijk wel wat moet gaan doen. Als in, praktijkdingen. Mijn zus is daar uiteindelijk heel erg op afgeknapt. Zij heeft LST gedaan, maar kwam er in haar stage in het derde jaar achter dat ze de praktijk gewoon écht niets vond. Ze heeft haar bachelor wel afgemaakt, maar ze doet er nu niets mee. (Overigens is zij nu Nederlands gaan studeren en heeft ze daar bijna haar master van. Maar dat terzijde even als voorbeeld; als je praktijk niet leuk vind, dan is er niet echt een reden om aan te nemen dat je het later ineens wel leuk vind.)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 14:39
Studente89
Studente89 is offline
In Wageningen (WUR) hebben we ook heel veel studies met biologie en scheikunde (http://www.wageningenur.nl/nl/Onderw...uderen-met.htm). Ik zou gewoon een keer naar de open dag komen, in april is er weer één. En natuurlijk ook de open dagen van andere uni's bezoeken, dan krijg je een beetje een idee wat er zoal is
Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:39
faithfully
faithfully is offline
Bedankt! Ik zie hier zeker interessante dingen staan (:
Vraagje: hoeveel tijd neemt practica in bij bètastudies? Verschilt dit erg per studie? Ik ben vooral geïnteresseerd naar de studies waar biologie en/of scheikunde een rol spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten