Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2013, 14:34
ADO070
ADO070 is offline
Met zn tweeen moeten we een les voorbereiden.
Maar we weten niet welk sport nou echt leuk is voor alle leerlingen, en je mag ook niet te veel zitten. Dus sporten zoals voetbal wordt gewoon niet geaccepteerd omdat de docent voetbal haat en hij zegt dat niet iedereen in beweging is.
Ik dacht sowieso aan trefbal met pionnen/matjesvoetbal/matjestrefbal maar dat is zeg maar een soort afluistertje.
Wat moeten we in het begin doen?
Zeg maar 45 minuten een echt spel en 20 minuten een leuk eindspel.

Alle serieuze(!) suggesties zijn welkom.

Het is trouwens een handelingsdeel, dus ik moet het doen en je krijgt alleen een V als je ook min. 60 minuten les hebt gegeven.
Oud 22-01-2013, 17:34
Tink*
Tink* is offline
Ik zou gewoon een sport kiezen en me daarop concentreren. Je kan bijvoorbeeld badmintonnen en een groot net spannen, dan is iedereen bezig. Hetzelfde met dat net en dan in kleine teams volleyballen tegenover elkaar (drie naast elkaar). Of basketballen in kleine veldjes met drie naast elkaar. Je kan vanalles. Ik heb toen zelf zelfverdediging gegeven, iedereen met partner op een matje.
Oud 22-01-2013, 17:43
Verwijderd
Of, als je dat te saai vindt: Wij deden vroeger wel eens blind volleyballen. Dat is dus met vuilniszakken over het net heen, zodat je niet kan zien wat de ander doet. Organiseer in dat uur gewoon een klein wedstrijdje. Maak 4 of 6 teams en laat ze elke keer tegen elkaar spelen. Laat ze lekker tegen elkaar spelen, laat de besten nog een keer tegen elkaar spelen en de slechtsten ook ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:46
Elin3
Elin3 is offline
Een balspel waarbij de leerlingen snel moeten wisselen zou een goed idee zijn (paaltjes voetbal bijvoorbeeld, maar dan iets minder standaard).
Trefbal is ook leuk om te doen (cat-walk-trefbal met de basket erbij/ trefbal met banken/ trefbal met achtervak).
Oud 23-01-2013, 08:29
ADO070
ADO070 is offline
Ik ga denk ik eerst volleybal doen, dat zal de docent vooral leuk vinden. Hij houdt van alle sporten, behalve voetbal(wat ik juist leuk vind maar ja). Dus 45 minuten volleybal en 20/30 min trefbal met achtervak of tref/voetbal met matjes(dit zal die minder erg vinden want voetbal is nu niet ''hoofdonderdeel'').
Oud 23-01-2013, 08:36
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wij hebben ons zelfs in de 4de nog uren vermaakt met iemand is hem niemand is hem met hindernissen, en kasten en vanalles waar je achter kon schuilen en verstoppen.
Misschien is dat ook een idee voor een eindspel?
Oud 23-01-2013, 15:51
ADO070
ADO070 is offline
Ik moet het nog ff bespreken met de vriend waarmee ik samen werk.
Ik weet niet of 15/16-jarige JONGENS het leuk vinden.
Wij gymen apart zeg maar omdat onze school het oneerlijk vindt als jongens of meisjes in een bepaalde sport beter is/zijn.
Reageren

Regels voor berichten