Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2013, 14:46
Guy.1
Guy.1 is offline
heey, ik zit een beetje met een probleem.
Mijn vriendin en ik zijn al anderhalf jaar samen en het klikt super goed en we kunnen heel erg goed samen lachen en zo. Maar sinds een paar manden doet ze een beetje raar, we zoenen nog wel maar als ik haar lichaam aanraak duwt ze me handen weg of doet ze een stap naar achter en stopt ze met zoenen. Als ik vraag of er wat is zegt ze nee en begint ze over iets anders. Ze zegt wel dat ze van me houdt maar ze wil ook nooit meer lang alleen zijn. Laatst vroeg ik haar om een weekend te komen logeren en toen zei ze dat ze moest leren maar normaal is ze helemaal niet zo en vind ze het juist super om zo lang samen te zijn. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2013, 15:13
Verwijderd
Ja! Dat weet iemand, en wel je vriendin zelf. Vraag het haar. En dan niet vragen "of er wat is" maar benoemen wat je hier benoemt.

Het kan van alles zijn namelijk, wij kunnen wel voor je gaan gokken maar daar schiet je niets mee op.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 16:20
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Vraag het haar inderdaad. Wij kunnen je hier moeilijk mee helpen, behalve dingen te noemen die haar zou kunnen zijn overkomen. En dat is vast niet nuttig voor jou.
Oud 15-01-2013, 16:26
Verwijderd
Typisch vrouwengedrag. Gewoon streng voor haar zijn en eisen dat ze haar strapatsen toelicht.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 18:53
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Misschien test ze jouw doorzettingsvermogen. Dus als ze een kus afwijst, pak dan gewoon haar hoofd vast en pak haar volop de mond. Zou kunnen werken.

Praat anders met haar.
Oud 15-01-2013, 20:22
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Misschien test ze jouw doorzettingsvermogen. Dus als ze een kus afwijst, pak dan gewoon haar hoofd vast en pak haar volop de mond. Zou kunnen werken.
Offtopic:
Seriously? Zinken sommige vrouwen écht zó diep?

Wat hierboven al een paar keer gezegd is; vraag het haar en vertel daarbij wat jij ervaart. Ga geen antwoord eisen, maar breng het op een vriendelijke, liefdevolle manier.

Alleen aan iemand vragen "is er iets?" zal in 99% van de gevallen resulteren in een "nee". De meeste mensen zijn niet zo ingesteld dat ze meteen over hun problemen en gevoelens gaan praten zodra iemand er vluchtig naar vraagt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:12
Padzorz
Padzorz is offline
@Guarnere: Ja, vrouwen testen mannen graag.

@Guy.1:
Ik heb het gevoel dat ze interesse begint te verliezen. De reden is dat ze uitvluchten zoekt om niet bij jou te komen logeren of ze niet meer toelaat dat je haar zomaar aanraakt. Je mag dit gedrag niet aanvaarden, als ze lastig tegen jou doet kan je best tegen haar zeggen dat ze zo niet moet doen (op neutrale manier, zeker niet roepen ofzo). Ik zou dit zeggen tegen haar en haar daarna gewoon wat ruimte geven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:17
Verwijderd
Nou ik vind de methode van Sneeuwwitje toch wel redelijk Het kan volgens mij maximaal zo zijn dat ze een wat zekerdere jongen wil. Maar dan kun je dat beter op een andere manier laten zien dan een aanrandingsgevoelige methode.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:47
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Neem mijn tip niet al te serieus. Maar het zou kunnen dat ze aan het testen is hoe graag je haar nog wilt, en door zich terug te trekken erkenning zoekt. Dus geef niet op. En rand haar niet aan
Oud 15-01-2013, 22:51
Lente
Lente is offline
Een paar maanden testen? Überhaupt testen? Wat een heksje ben je dan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 23:45
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Een paar maanden is inderdaad wel erg lang. Comunniceer met elkaar!
Oud 16-01-2013, 08:10
Verwijderd
Citaat:
inderdaad zeg, wat een kinderachtige spelletjes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 08:14
Guy.1
Guy.1 is offline
bedankt iedereen, we hebben vanmiddag afgesproken dan ga ik er over beginnen. Hopelijk verteld ze wat er aan de hand is
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
inderdaad zeg, wat een kinderachtige spelletjes
Dit.

Verder moet je 't inderdaad aan haar vragen, wij kunnen niet weten wat er in haar omgaat.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 10:39
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
bedankt iedereen, we hebben vanmiddag afgesproken dan ga ik er over beginnen. Hopelijk verteld ze wat er aan de hand is
Laat even weten hoe het is gegaan als je wilt, ik ben benieuwd In ieder geval succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 10:45
Vowel
Vowel is offline
Ik denk echt niet dat ze aan het testen is, hoor. Wie doet in godsnaam zoiets? En dat een paar maanden lang? Doubt it.

Het lijkt me eerder dat ze je wellicht niet meer leuk genoeg vindt en daarom niet graag meer fysiek met je is, maar ook dit is slechts een gok. Praat er met haar over, dat is de enige manier waarop je een antwoord krijgt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:34
Verwijderd
Ja, dat laatste lijkt me ook 't waarschijnlijkste, hoor. Ik (en de anderen volgens mij ook) reageerde meer op het idee van je partner testen überhaupt. Gekke fratsen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:36
Vowel
Vowel is offline
Oh, ja dat snap ik. Ik reageerde vooral op de twee (?) mensen die het idee opperden. Ik kan het me namelijk echt niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:46
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Oh, ja dat snap ik. Ik reageerde vooral op de twee (?) mensen die het idee opperden. Ik kan het me namelijk echt niet voorstellen.
Het gebeurd vaker hoor, dat een meisje niet helemaal zeker is of ze hem leuk vindt en zodra hij meer zijn best voor haar gaat doen valt ze weer voor hem. Het is geen leuke situatie natuurlijk, en ik zeg ook niet dat dat hier het geval is. het zou alleen kunnen.
Waarschijnlijk ziet ze hem inderdaad niet meer zitten, en wacht ze af tot hij er een einde aan maakt. Maar alleen zij zal het weten. Goed dat de TS het erover gaat hebben
Oud 16-01-2013, 18:53
Verwijderd
Oh je bedoelt aandachtshoeren Niet uittesten. En dat gebeurt dan alleen maar bij jongens die ze toch niet leuk genoeg vindt. Kijken op wat voor manier ze nog meer (wanhopige) aandacht krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 21:08
Guy.1
Guy.1 is offline
ik weet het nog steeds niet echt. We waren aan het zoenen en toen ik haar lichaam streelde duwde ze me weer weg. Toen ik er een gesprek over begon kwam er eerst niks uit en toen ik even aandrong begon ze te huilden. Ik snap er helemaal niks meer van. Ze zegt dat het niks met mij te maken heeft. huh?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 21:38
Em.
Em. is offline
Heel speculatief: misschien is ze wel aangerand of wat dan ook en wilt ze niet meer dat je haar aanraakt, want naar. Maar dat is dus maar een wilde gok. Wellicht is er heel iets anders aan de hand en is ze ineens heel onzeker of weet ik veel wat. Echt een goede verklaring kan ik niet geven, want ik ben je vriendin niet.

Ik wilde ook zeggen dat ik de methode van 'je moet het gewoon niet pikken' niet zo'n goeie vindt. Niet pikken dat iemand je niet wilt aanraken, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maak er dan van 'niet pikken dat iemand niet wilt uitleggen wáárom je hem/haar niet mag aanraken'.
Oud 19-01-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ik weet het nog steeds niet echt. We waren aan het zoenen en toen ik haar lichaam streelde duwde ze me weer weg. Toen ik er een gesprek over begon kwam er eerst niks uit en toen ik even aandrong begon ze te huilden. Ik snap er helemaal niks meer van. Ze zegt dat het niks met mij te maken heeft. huh?
Als zoiets gebeurt moet je haar troosten, kalmeren, en zodra ze niet meer huilt en wat rustiger is zul je toch echt met haar moeten praten erover. Dat je er voor haar bent maar zo graag wil begrijpen wat er is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 23:17
Verwijderd
Citaat:

Ik wilde ook zeggen dat ik de methode van 'je moet het gewoon niet pikken' niet zo'n goeie vindt. Niet pikken dat iemand je niet wilt aanraken, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maak er dan van 'niet pikken dat iemand niet wilt uitleggen wáárom je hem/haar niet mag aanraken'.
Inderdaad! Emotionele aanranding is veel minder erg dan fysieke aanranding! Zet haar onder druk! Goed advies
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 08:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Inderdaad! Emotionele aanranding is veel minder erg dan fysieke aanranding! Zet haar onder druk! Goed advies
Op alle slakken zout leggen is natuurlijk ook een kunst

En vragen om duidelijkheid, proberen erover te praten vind ik juist wel een goed advies. Iets niet pikken kan je ook uitpraten, daar hoeft geen aanranding aan te pas te komen.

Als ze er niet over kan/wil praten, ze blijft blokkeren en jij haar niet kunt bereiken (en daar alles aan gedaan hebt om dat wel te doen), is zij misschien nog niet klaar voor een relatie op dit moment of passen jullie niet goed genoeg bij elkaar.
Advertentie
Oud 20-01-2013, 10:17
Verwijderd
Uiteraard overdrijf ik wat. Maar het lijkt er op dat Em. doelt dat ze het slecht vindt te eisen dat zij hem moet aanraken, maar goed vindt te eisen dat ze daar uitleg over geeft. Ik vind dat niet zo heel verschillend eigenlijk, het blijft een ander eisen iets te doen wat zij niet wil. Ik vind eisen in relaties sowieso raar en slecht.

Los daarvan, als mijn vriendin me niet zou willen aanraken en dit ook niet zou willen toelichten, zou de relatie niet lang standhouden vrees ik. Maar dat heeft niets met eisen te maken verder
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:55
Em.
Em. is offline
Citaat:
Los daarvan, als mijn vriendin me niet zou willen aanraken en dit ook niet zou willen toelichten, zou de relatie niet lang standhouden vrees ik. Maar dat heeft niets met eisen te maken verder
Ik bedoelde niet eisen als in dat je het sowieso moet weten (of je relatie nu standhoudt of niet), maar eerder dat als ze je én niet aanraakt én je hebt geen idee waarom, dat een relatie dan niet echt meer heel goed werkt, naar mijn idee. Dus eisen in de zin van 'als je mij niet uitlegt waarom je me niet wilt aanraken en mij geen kans geeft om wat dan ook op te lossen, kan ik niet meer verder met je' (waarbij de 'eis' erin zit van 'als je een relatie met mij wilt houden, dan zul je me een verklaring moeten geven waarom dit en dat').
Oud 20-01-2013, 16:30
Lente
Lente is offline
Heb je geprobeerd met haar te praten op een 'neutraal' moment, ipv als ze je net heeft weggeduwd?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 12:16
feniks
feniks is offline
dumpen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 14:09
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
dumpen!
Weet je zeker dat je geen feeks bent in plaats van een feniks? Houd je nutteloze commentaar aub voor je, zeker in een topic als dit.

Ontopic: probeer haar zoals eerder gezegd op zo'n moment te troosten. Hier kunnen natuurlijk meerdere oorzaken voor zijn, maar als ze er iets over wil vertellen zal ze dat vanzelf wel doen. Niet teveel opdringen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Weet je zeker dat je geen feeks bent in plaats van een feniks? Houd je nutteloze commentaar aub voor je, zeker in een topic als dit.

Ontopic: probeer haar zoals eerder gezegd op zo'n moment te troosten. Hier kunnen natuurlijk meerdere oorzaken voor zijn, maar als ze er iets over wil vertellen zal ze dat vanzelf wel doen. Niet teveel opdringen in ieder geval.

Hoe helpt het de TS als hij zich vooral niet te veel opdringt en maar een beetje afwacht of zij er ooit iets over wil vertellen?? Ik heb je post overigens gerapporteerd, mensen voor feeks uitmaken vind ik niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 15:50
Vowel
Vowel is offline
Citaat:

Ik vind het geen rare reactie hoor. Wat heeft de TS er nou aan om een relatie te hebben met iemand die geen lichamelijk contact wil én er niet over wil praten? Dan heb je al snel geen opties meer, behalve niets doen en wachten. Dat lijkt me geen fijne relatie.

Natuurlijk kan hij nog even geduld hebben en nog een (paar) keer proberen te praten, maar enough is enough. Als zij geen inch wil toegeven kan ik best begrijpen dat hij er een keer genoeg van heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:10
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:

Hoe helpt het de TS als hij zich vooral niet te veel opdringt en maar een beetje afwacht of zij er ooit iets over wil vertellen?? Ik heb je post overigens gerapporteerd, mensen voor feeks uitmaken vind ik niet kunnen.
Ahww, nu moet ik huilen!! Mensen worden wel voor ergere dingen uitgemaakt tegenwoordig en daarnaast was het een vraag en geen directe belediging. Zou toch verwachten dat iemand van 54 (wat de poep doe je hier eigenlijk nog op die leeftijd en als het fake is; wtf?) dat zou snappen.

Als antwoord op je vraag: daar heeft ie meer aan dan dat ie zich gaat opdringen en het probleem wellicht nog groter maakt. Stel ze is daadwerkelijk misbruikt en jij gaat daar continue naar vragen, denk je dat je haar daarmee helpt? Ik weet wel zeker van niet.

Citaat:
Ik vind het geen rare reactie hoor. Wat heeft de TS er nou aan om een relatie te hebben met iemand die geen lichamelijk contact wil én er niet over wil praten? Dan heb je al snel geen opties meer, behalve niets doen en wachten. Dat lijkt me geen fijne relatie.

Natuurlijk kan hij nog even geduld hebben en nog een (paar) keer proberen te praten, maar enough is enough. Als zij geen inch wil toegeven kan ik best begrijpen dat hij er een keer genoeg van heeft.
Zoals ik hierboven als reactie op de andere vraag al stel; wellicht zijn er dingen gebeurd waar jij geen weet van hebt en dan is geduld en begrip de enige manier om haar daarmee te helpen. Ik vind in een dergelijke gevoelige situatie een platte en ongefundeerde opmerking zoals feniks die gaf te grof, simpelweg respectloos en compleet overbodig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:19
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Zou toch verwachten dat iemand van 54 (wat de poep doe je hier eigenlijk nog op die leeftijd en als het fake is; wtf?) dat zou snappen.

Citaat:
Zoals ik hierboven als reactie op de andere vraag al stel; wellicht zijn er dingen gebeurd waar jij geen weet van hebt en dan is geduld en begrip de enige manier om haar daarmee te helpen. Ik vind in een dergelijke gevoelige situatie een platte en ongefundeerde opmerking zoals feniks die gaf te grof, simpelweg respectloos en compleet overbodig.
Ja, maar het is überhaupt niet duidelijk of er iets ergs is gebeurd met dat meisje, dus ik vind het vreemd dat jouw reactie alleen van dat scenario uitgaat.

En het probleem is nu juist dat de TS niet eens uit kan vinden óf er iets gebeurd is omdat zijn vriendin niet wil praten. Geduld is fijn hoor, maar er komt natuurlijk een einde aan. Ze kan, at the very least, zeggen dat er iets is gebeurd maar er niet over wil praten of zo. Dan weet de TS tenminste een beetje waar hij aan toe is.

Maar helemáál niets willen zeggen vind ik belachelijk en dat hoeft de TS ook niet te pikken (en daarmee bedoel ik niet dat hij dingen moet eisen of haar moet gaan pushen, maar hij mag wel degelijk besluiten om er een punt achter te zetten).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Zou toch verwachten dat iemand van 54 (wat de poep doe je hier eigenlijk nog op die leeftijd en als het fake is; wtf?) dat zou snappen.
Oh, iemand heeft een andere mening en meteen ga je het in het persoonlijke trekken? Sterk hoor, nu zullen mensen meer waarde aan je onzinmening hechten

Verder wat Vowel zegt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 21:18
Guy.1
Guy.1 is offline
tnx voor alle reacties. Ik wil haar echt absoluut niet kwijt maar volgens mij ligt het ook niet aan mij. Gister kwam een van haar beste vriendinnen op school naar me toe om te vragen of ik wist of er iets met haar aan de hand is omdat ze zich ook een beetje vreemd gedraagt bij haar vriendinnen. ze houdt haar vriendinnen ook steeds meer op afstand. Ik denk echt dat er wat aan de hand is maar ik weet maar niet wat. super frustrerend want wil haar heel graag helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 21:54
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Ja, maar het is überhaupt niet duidelijk of er iets ergs is gebeurd met dat meisje, dus ik vind het vreemd dat jouw reactie alleen van dat scenario uitgaat.
(...)
Maar helemáál niets willen zeggen vind ik belachelijk en dat hoeft de TS ook niet te pikken (en daarmee bedoel ik niet dat hij dingen moet eisen of haar moet gaan pushen, maar hij mag wel degelijk besluiten om er een punt achter te zetten).
Ik ga niet enkel van dat scenario uit, ik houd er alleen rekening mee. En op het moment dat zoiets tot de mogelijkheden behoort vind ik dat je het ook op een dergelijke voorzichtige manier moet benaderen. Naar haar toe stappen en haar meteen dumpen, zonder vraag of uitleg, gaat voor haar het probleem misschien alleen nog maar groter maken. Altijd uitgaan van "worst case scenario", dan ben je ten eerste altijd overal op voorbereid en zal daarnaast alles wat minder erg is alleen maar een meevaller zijn.

Citaat:
Oh, iemand heeft een andere mening en meteen ga je het in het persoonlijke trekken? Sterk hoor, nu zullen mensen meer waarde aan je onzinmening hechten
Ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik het persoonlijk maak? Dit is precies hetzelfde als Jacky Baggen deed; je trekt de woorden compleet uit zijn verband. Daarnaast denk ik dat ik in bovenstaande en eerdere reacties voldoende heb onderbouwd waarom ik deze mening heb en dat dat dus geen onzin is. Dat jij een andere mening hebt, prima, maar accepteer dan ook dat er mensen zijn die anders denken. Zolang je je mening maar kunt onderbouwen en die op een fatsoenlijke manier kunt communiceren. Datgene waar het bij feniks dus aan ontbrak.

Overigens is "onzinmening" geen woord, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 22:20
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Wat een onzinbewering.
Oud 23-01-2013, 00:20
Verwijderd
Citaat:
tnx voor alle reacties. Ik wil haar echt absoluut niet kwijt maar volgens mij ligt het ook niet aan mij. Gister kwam een van haar beste vriendinnen op school naar me toe om te vragen of ik wist of er iets met haar aan de hand is omdat ze zich ook een beetje vreemd gedraagt bij haar vriendinnen. ze houdt haar vriendinnen ook steeds meer op afstand. Ik denk echt dat er wat aan de hand is maar ik weet maar niet wat. super frustrerend want wil haar heel graag helpen.
Hoi TS. Heb je inmiddels al op een rustig moment met haar gepraat? Want daar gaf je geen antwoord op.

Hoeveel zicht heb je op hoe het bij haar thuis gaat? Alles komt erop aan hoe goed jouw band met haar is, en hoeveel jij aanvoelt in wat en hoe je het kunt vragen. Klapt zij volledig dicht, ook bij vriendinnen, vertel je vriendin dan dat je je enorm zorgen maakt. Zij kan wellicht eerst haar verhaal doen bij haar mentor ofzo. Zolang er maar beweging in de situatie komt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik het persoonlijk maak? .
Nou:
Citaat:
Ahww, nu moet ik huilen!!
Dat is al redelijk kansloos

maar vooral dit:

Citaat:
Je spreekt me aan op mijn leeftijd, in hoeverre is dat niet persoonlijk dan?

Citaat:
Dit is precies hetzelfde als Jacky Baggen deed; je trekt de woorden compleet uit zijn verband.
Nou nog mooier! Dat is precies wat jij juist doet hier. Je trekt de woorden van de TS volledig uit zijn verband en gaat van een extreem negatief scenario uit, en doet hetzelfde bij Feniks.

Citaat:
Daarnaast denk ik dat ik in bovenstaande en eerdere reacties voldoende heb onderbouwd waarom ik deze mening heb en dat dat dus geen onzin is.
Nou, dat denk ik niet, vind het nog steeds een onzinmening.

Citaat:
Dat je sommige dingen niet weet, is niet erg, maar dat je denkt andere mensen te moeten verbeteren als je te dom bent om te begrijpen hoe de Nederlandse taal werkt, dat is vrij storend.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 08:26
feniks
feniks is offline
Ik sta achter mijn mening. Wellicht had ik het toe moeten lichten. Ik ging er eigenlijk grif van uit dat iedereen wel zou begrijpen waarom ik dit zei. Lees tenslotte de posts van de ts nog eens over.
Maar blijkbaar zijn er mensen die heel veel moeite hebben met begrijpend lezen. Zozeer dat ze om dat te maskeren, maar gaan schelden en persoonlijk worden. Bijzonder zielige mensen zijn dit.
Maar dat ter zijde.

Voor de topic starter: je wil haar best kwijt. Al die onduidelijkheid, en de weigering om eens een goed gesprek aan te gaan. Wat voor waarde en nut heeft een dergelijke relatie. Je wil het idee van een relatie niet kwijt. Dat is heel wat anders. Probeer daar maar eens over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Voor de topic starter: je wil haar best kwijt. Al die onduidelijkheid, en de weigering om eens een goed gesprek aan te gaan. Wat voor waarde en nut heeft een dergelijke relatie. Je wil het idee van een relatie niet kwijt. Dat is heel wat anders. Probeer daar maar eens over na te denken.
Zijn vriendin doet sinds een tijdje afstandelijk en hij heeft geen idee wat er aan de hand is. Ze weigert, voor zover bekend, met hem te praten als ze flink overstuur is en haar vriendje aan haar zit. Nog steeds niet weten we of hij ook al gesprekken heeft gevoerd op het moment dat er helemaal niks aan de hand is. En natuurlijk kan TS haar best niet-kwijt willen. Het is pas sinds een tijd zo en het is eerder menselijk om wat tijdelijke shit eerst aan te gaan voor je meteen iemand dumpt. Je praat hem nu wat aan terwijl hij prima op orde heeft dat hij een goede relatie had anderhalf jaar lang, en dat dat niet per se voorbij is. Hij doet zijn best.

Er zitten grenzen aan geduld en mocht ze ook op een rustig moment weigeren te praten, dan snap ik het, maar het kan hartstikke goed liggen aan zijn gebrek aan tact of vreselijk slechte timing tot nu toe in de gesprekken. Dus regel beide eerst goed voor je een fantastische relatie van anderhalf jaar weggooit uit kortzichtigheid.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:12
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Nou:
Dat is al redelijk kansloos

maar vooral dit:

Je spreekt me aan op mijn leeftijd, in hoeverre is dat niet persoonlijk dan?

Nou nog mooier! Dat is precies wat jij juist doet hier. Je trekt de woorden van de TS volledig uit zijn verband en gaat van een extreem negatief scenario uit, en doet hetzelfde bij Feniks.

Nou, dat denk ik niet, vind het nog steeds een onzinmening.

Dat je sommige dingen niet weet, is niet erg, maar dat je denkt andere mensen te moeten verbeteren als je te dom bent om te begrijpen hoe de Nederlandse taal werkt, dat is vrij storend.
Ik zet een vraagteken bij je leeftijd, wat ik bewust tussen haakjes doe aangezien het verder geen betrekking heeft op het verhaal. Iets met "begrijpend lezen" uit het verhaal van feniks hieronder. Daarnaast stel ik gewoon een simpele vraag, waar je dan vervolgens ook geen antwoord op geeft. Beetje vreemd.

Ik trek daarnaast geen woorden uit zijn verband, ik houd rekening met een mogelijk scenario. Zoals ik zeg: uitgaan van worst case scenario, dan ben je op alles voorbereid. Wederom iets met lezen...

Bovendien weet ik wel degelijk hoe de Nederlandse taal werkt, anders had ik (mogelijk) ook niet geweten dat "onzinmening" geen woord is. Overigens wordt dat ondersteund door de automatische spellingscontrole die tegenwoordig in vrijwel iedere browser is verwerkt, dus er is geen enkele reden om het fout te doen. Daarnaast; iedere mening is er één, zoals ik reeds eerder zei. Zolang je hem maar kunt onderbouwen. En ik zie in jouw post geen enkele beredenering voor het feit dat je mijn mening onzinnig vind.

Citaat:
Ik sta achter mijn mening. Wellicht had ik het toe moeten lichten. Ik ging er eigenlijk grif van uit dat iedereen wel zou begrijpen waarom ik dit zei. Lees tenslotte de posts van de ts nog eens over.
Maar blijkbaar zijn er mensen die heel veel moeite hebben met begrijpend lezen. Zozeer dat ze om dat te maskeren, maar gaan schelden en persoonlijk worden. Bijzonder zielige mensen zijn dit.
Maar dat ter zijde.

Dat je achter je mening staat vind ik prima en daar kan ik me in vinden. Ik zou een situatie als die door de TS geschetst ook niet op prijs stellen. Natuurlijk moet je dan in overweging nemen om de relatie te beëindigen. Echter zoals je zelf al aangeeft had je het beter even toe kunnen lichten. Allicht had de boodschap dan ook niet zo grof overgekomen.

Overigens zou je volgens je eigen beredenering nu ook een "zielig mens" moeten zijn aangezien je, zei het gemaskeerd (met begrijpend lezen kom je een eind), mij ook uitmaakt voor zielig mens en iemand die niet begrijpend kan lezen. En als je dan zo graag mensen de les wilt lezen over de Nederlandse taal, zorg er dan ook voor dat er op jezelf niets aan te merken valt. Om als voorbeeld het woord "terzijde" te geven, dat jij als 2 woorden schrijft. Nederlands, het is en blijft een lastige taal.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:22
Vowel
Vowel is offline
Offtopic:
Citaat:
Bovendien weet ik wel degelijk hoe de Nederlandse taal werkt, anders had ik (mogelijk) ook niet geweten dat "onzinmening" geen woord is. Overigens wordt dat ondersteund door de automatische spellingscontrole die tegenwoordig in vrijwel iedere browser is verwerkt, dus er is geen enkele reden om het fout te doen. Daarnaast; iedere mening is er één, zoals ik reeds eerder zei. Zolang je hem maar kunt onderbouwen. En ik zie in jouw post geen enkele beredenering voor het feit dat je mijn mening onzinnig vind.
Ik moet hier toch even op reageren hoor. Want jeetje, heb je nog nooit van samenstellingen gehoord? Je kunt overal dingen voorzetten, zoals "superfeest" of "kutvent" of "onzinmening".

Het is gewoon een samenstelling en het is wel degelijk correct, ondanks het feit dat de spellingscontrole het niet herkent.

En het lijkt me sowieso een beetje vreemd voor jou om mensen te vertellen hoe goed je het Nederlands beheerst als je dit soort fouten maakt:

Citaat:
Overigens zou je volgens je eigen beredenering nu ook een "zielig mens" moeten zijn aangezien je, zei het gemaskeerd (met begrijpend lezen kom je een eind), mij ook uitmaakt voor zielig mens en iemand die niet begrijpend kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:34
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Offtopic:
Ik moet hier toch even op reageren hoor. Want jeetje, heb je nog nooit van samenstellingen gehoord? Je kunt overal dingen voorzetten, zoals "superfeest" of "kutvent" of "onzinmening".

Het is gewoon een samenstelling en het is wel degelijk correct, ondanks het feit dat de spellingscontrole het niet herkent.

En het lijkt me sowieso een beetje vreemd voor jou om mensen te vertellen hoe goed je het Nederlands beheerst als je dit soort fouten maakt:
Heb ik van gehoord, ja. Neemt niet weg dat het geen correcte Nederlandse woorden zijn. Je kunt niet alles klakkeloos met elkaar samenstellen. Dan zou bijvoorbeeld een achterlichtfietsknoppenfabrieksgebouw namelijk ook een correct woord moeten zijn. Je kunt iets een onzinnige mening vinden, geen onzinmening.

Wat je in je voorbeeld dan geeft is overigens ook gewoon correct. Hier bestaat nog wel enige discussie over, het mag volgens mij allebei.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Heb ik van gehoord, ja. Neemt niet weg dat het geen correcte Nederlandse woorden zijn. Je kunt niet alles klakkeloos met elkaar samenstellen. Dan zou bijvoorbeeld een achterlichtfietsknoppenfabrieksgebouw namelijk ook een correct woord moeten zijn. Je kunt iets een onzinnige mening vinden, geen onzinmening.

Wat je in je voorbeeld dan geeft is overigens ook gewoon correct. Ooit gehoord van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Het woordje "zei" in dit verband is een vervoeging van "zeggen". Ik neem aan dat jij hiermee wilde zeggen dat het "zij" moet zijn, maar dit is incorrect.
Offtopic: Ten eerste is het wel degelijk "zij". Het heeft hier namelijk niets te maken met het werkwoord 'zeggen,' maar met het werkwoord 'zijn.' Zoek een student Nederlands of zo, die zal het je vertellen. Of kijk hier:
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...-zo-het-zei-zo

En inderdaad kun je niet alle mogelijke woorden samenvoegen, maar:
"Je mening is kut."
"Je mening is onzin."
"Je mening is super."

Dit soort dingen kun je écht wel samenvoegen tot één woord.

Je kunt bijvoorbeeld niet "fietsmening" zeggen, want "je mening is fiets" slaat nergens op.

Is het zo duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:52
Verwijderd
Hey, ho even en nu kappen met offtopic, iedereen. Guarnere, niet iedereen is wie hij zegt te zijn op het internet, laat je niet op de kast jagen.

Nu graag weer verder met het probleem van de TS, andere dingen vecht je maar via pm of desnoods op Onzin uit. Alle reacties hierna die niet met het topic te maken hebben, zullen worden verwijderd.

[/fb-dienstmededeling]

Laatst gewijzigd op 23-01-2013 om 13:03. Reden: Misverstand
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Maar dat ter zijde.

Je had beter je mening wat uitgebreider verwoord dan. En ik denk dat jij ook dingen overslaat:
Citaat:
Er is denk ik dan meer aan de hand dan.

Als de vriendin een probleem heeft waar ze niet zomaar over kan praten (aanranding, verkrachting, misbruik), dan zou het wel heel erg zijn om haar ter plekke te dumpen, niet?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 18:49
Guy.1
Guy.1 is offline
ik heb er met haar op een rustig moment over gepraat en na heel lang op haar ingepraat te hebben gaat ze naar haar mentor. en ik weet nu dat er inderdaad iets aan de hand is maar daar wil ze het niet over hebben. misschien dat ze zich schaamt of zo (?) maar goed, morgen middag zie ik haar weer en dan is ze bij haar mentor geweest misschien dat ze dan ook wat aan mij wil vertellen. heb haar verteld dat ik me zorgen maak, want dat doe ik echt heel erg. ik wil haar niet kwijt als mijn vriendin maar ik vind het belangrijker dat het goed met haar gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 19:21
Lente
Lente is offline
Citaat:
ik heb er met haar op een rustig moment over gepraat en na heel lang op haar ingepraat te hebben gaat ze naar haar mentor. en ik weet nu dat er inderdaad iets aan de hand is maar daar wil ze het niet over hebben. misschien dat ze zich schaamt of zo (?) maar goed, morgen middag zie ik haar weer en dan is ze bij haar mentor geweest misschien dat ze dan ook wat aan mij wil vertellen. heb haar verteld dat ik me zorgen maak, want dat doe ik echt heel erg. ik wil haar niet kwijt als mijn vriendin maar ik vind het belangrijker dat het goed met haar gaat.
goed zo heb je gevraagd waarom ze niet aan jou wil vertellen wat er is? Dat zou ik dan de volgende keer vragen. En ook wat ze van jou wil, hoe je haar kan helpen/er voor haar kan zijn, wat ze fijn vindt. Het lijkt er nu op dat ze iig wat gaat doen, en dat is sowieso goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten