Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb honger, maar ik geloof nooit dat ik iets ga binnenhouden vandaag. En ik wilde eigenlijk even slapen, maar het is al bijna half 8, kan beter nu wat proberen te eten en dan over een uurtje ofzo slapen.
Ik vind er niks aan om ziek te zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En de waarom, nouja vooral omdat ik ze kreeg dus. En gelaagd staal is heel erg sterk/hard (de dichtheid is groter), niet-roestvast staal is heel scherp te krijgen Bijna alle Japanse en Chinese messen zijn beter dan Jamie Oliver of andere Blokker-meuk die toch nog duur is. |
![]() |
|
Oke, ik gaf een chat-jongen een kans, maar nu maakt 'ie in de eerste twee zinnen van het gesprek de fouten "hoe is het met jouw?" en "hoe vondt je the hobbit".
|||
Citaat:
![]() Ik heb gisteren trouwens gewoon pasta gegeten, maar vandaag alleen maar 2 gekookte eieren, met moeite. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slijpen in Den Haag kan trouwens ook hierrrrr. Gewoon langsbrengen en dan kun je ze over een paar dagen weer ophalen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Nope, geen merkenfan. Duitse messen zijn ook prima. Wat ik wel weet waar je op kunt letten: gewicht: zware messen zijn cool als je de hele dag harde pompoenen wilt splijten, maar verder nergens goed voor, je krijgt alleen maar eerder pijn in je pols en dan ga je verkeerd snijden. Handvat: letterlijk hoe het in je hand ligt en of het een beetje schoon te houden is. Universeel koksmes of vlees- of vismes? (vaak zat dat mensen fancy vismessen kopen terwijl ze gewoon komkommer willen snijden...). Zoek er trouwens eentje uit om mee te snijden, en eentje om mee te hakken (zo'n meer vierkante bijvoorbeeld0, dan ben je wel rond. ![]() Oh en Japanners gebruiken veel vaker gelaagd staal, dus dat zijn vaker heel sterke messen. Maar dat moet je maar net belangrijk vinden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dank! Volgens mijn vooronderzoek moet ik een chef's knife en een paring knife en ben ik dan klaar
![]() Is je Chinese mes er zo een? Gewicht is wel een ding, ja, ik weet nog niet wat mijn voorkeuren daarin zijn maar volgens mij heb ik ook liever een licht mes, inderdaad. Ook omdat ik kleine handen heb, dan is een licht mes wat handzamer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hebben een heel erg fijn Slowaaks broodmes. Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar het is echt een briljant mes. We hebben hem al sinds mijn vijfde en hij is nog steeds ontzettend scherp. En hij is licht en klein.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh en dan heb je ook nog eenzijdig ipv tweezijdig geslepen messen. Hoe dat precies zit weet ik niet precies, maar je schijnt er beter/anders mee te kunnen snijden. Laatst gewijzigd op 25-01-2013 om 19:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou ook wel graag een goed mes willen hebben, lijkt me fijn ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Appeltaart staat in de oven! En mijn vriendje dwarrelt al sinds we terug zijn door het huis als een klein kind zo blij. Zijn nieuwe trombone is zo gaaf en klinkt zo mooi ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Plus, als je echt goed snijdt, snijdt je minder cellen kapot en zitten er dus meer voedingsstoffen in je eten op het moment dat je het opeet (al ligt dat natuurlijk ook aan hoe je het verder nog verwerkt) en ziet het er veel mooier uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders hadden die Duitse messenset ook gekregen van iemand trouwens, maar volgens de brochure binnenin is de nieuwwaarde 865,- :') Terwijl je er niets mee kan. 'Duits en duur' is duidelijk geen goed selectiecriterium.
Hij is van Berghoff, mocht iemand graag willen weten wie je geen geld moet geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij Dille & Kamille zou ik ook nooit messen kopen, dat lijkt me net zoiets als de Jamie Oliver-lijn. Op zich niks mis mee, maar als je echt een goed koksmes wil, zo een die vanzelf door je groente en vlees glijdt, heb je er niet zoveel te zoeken.
Qua betaalbare messen hoor ik op alle reviewsites deze set aangeprezen worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|