Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2013, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Appeltaart in de oven Omnomnomnom.
Het is dat je zo ver weg woont
Advertentie
Oud 25-01-2013, 17:22
Miekje*
Miekje* is offline
Hij is voor mijn zus haar verjaardag. Ik heb nu in een maand tijd drie appeltaarten gebakken
Oud 25-01-2013, 17:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn huisgenootje is jarig en ze is al dagen bezig met een driegangenmenu koken en het wordt superteringlekker. heb vannacht haar deur versierd met ballonnen en slingers en kaartjes en ik ben nu haar kadootjes aan het inpakken en dan is het schranstijd
Oud 25-01-2013, 17:36
Verwijderd
Miekje je bracht me op een idee en nu ga ik zometeen ook appeltaart maken
Oud 25-01-2013, 17:39
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een xbox360 en ik weet bij god nog niet wat ik ermee moet. Wat is een leuk en niet al te duur spel? Heb je zoiets als Mario voor op dat ding? En guitar hero is wel leuk, maar ook heel duur, maar dat soort spellen vind ik wel leuk. Wat zijn de aanraders?
Oud 25-01-2013, 17:51
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje je bracht me op een idee en nu ga ik zometeen ook appeltaart maken
Hoera!
Oud 25-01-2013, 17:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik krijg zo zelfgemaakte pizza omnomnom
Oud 25-01-2013, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een xbox360 en ik weet bij god nog niet wat ik ermee moet. Wat is een leuk en niet al te duur spel? Heb je zoiets als Mario voor op dat ding? En guitar hero is wel leuk, maar ook heel duur, maar dat soort spellen vind ik wel leuk. Wat zijn de aanraders?
Ik speel er alleen Lips op, dat is karaoke. Theodoor speelde veel Fable, dat is een fantasy roleplaying spel waarbij je het karakter van je personage ontwikkelt door de keuzes die je maakt.
Oud 25-01-2013, 18:13
Verwijderd
Fable lijkt me leuk. Games waarin je keuzes consequenties hebben en moraliteit een rol speelt
Oud 25-01-2013, 18:14
Verwijderd
Fable is wel een fijne game inderdaad.
Oud 25-01-2013, 18:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb honger, maar ik geloof nooit dat ik iets ga binnenhouden vandaag. En ik wilde eigenlijk even slapen, maar het is al bijna half 8, kan beter nu wat proberen te eten en dan over een uurtje ofzo slapen.

Ik vind er niks aan om ziek te zijn
Oud 25-01-2013, 18:24
Verwijderd
Anders probeer je eerst een beschuitje ofzo honger is meestal wel een teken dat je iets binnen kunt houden. Als je maar goed kauwt.
Oud 25-01-2013, 18:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat veel zielige zieke mensen
Oud 25-01-2013, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Fable lijkt me leuk. Games waarin je keuzes consequenties hebben en moraliteit een rol speelt
Het is leuk ja! Ik heb het zelfs uitgespeeld. Maar het is niet zo intelligent als het lijkt, veel ''echte'' gamers vinden het maar lafjes geloof ik.
Oud 25-01-2013, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik ben gelukkig aan de beterende hand, wat hoesten betreft dan.
Oud 25-01-2013, 18:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja. Ik ben gelukkig aan de beterende hand, wat hoesten betreft dan.
En de koorts?
Verwijderd
Hey Quis, jij had een koksmes en/of messenset van Japans staal, toch? Welke heb je? En waarom? En moet je 'm niet te vaak laten slijpen als je 'm zo scherp wil houden als hij hoort?
Verwijderd
Theodoor vond het wel te moeilijk om evil te worden. Als je een paar ratten molt ben je alweer good. Maar hij vond het in fable 2 beter in balans dan in 1.
Oud 25-01-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Theodoor vond het wel te moeilijk om evil te worden. Als je een paar ratten molt ben je alweer good. Maar hij vond het in fable 2 beter in balans dan in 1.
Ja, in de meeste RPG's met zo'n systeem loont het eigenlijk niet om slecht te worden. De quests zijn vaak ook veel saaier enzo.
Oud 25-01-2013, 18:31
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vriend is ook al verkouden Dan zal ik het straks ook wel worden, want we slapen vrij veel bij elkaar, namelijk :')
Oud 25-01-2013, 18:34
Verwijderd
Citaat:
En de koorts?
Die heb ik niet.

Citaat:
Hey Quis, jij had een koksmes en/of messenset van Japans staal, toch? Welke heb je? En waarom? En moet je 'm niet te vaak laten slijpen als je 'm zo scherp wil houden als hij hoort?
Eentje ja, van gelaagd staal, en een van een chinese toko, van gewoon staal (dus niet roestvast). Hoe/wat weet ik niet want het is in het Japans resp. Chinees en ik heb ze van mijn vader. De Japanse is nog goed (maar gebruik ik niet heel vaak), de Chinese is voor het eerst bot maar ik kan geen messen slijpen dus nu wacht ik tot mn vader eens langskomt.
En de waarom, nouja vooral omdat ik ze kreeg dus. En gelaagd staal is heel erg sterk/hard (de dichtheid is groter), niet-roestvast staal is heel scherp te krijgen
Bijna alle Japanse en Chinese messen zijn beter dan Jamie Oliver of andere Blokker-meuk die toch nog duur is.
Oud 25-01-2013, 18:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, ik gaf een chat-jongen een kans, maar nu maakt 'ie in de eerste twee zinnen van het gesprek de fouten "hoe is het met jouw?" en "hoe vondt je the hobbit".
Oud 25-01-2013, 18:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Die heb ik niet.
Oh, dat scheelt! Ik dacht dat je ook koorts had, maar dan was dat zeker Lorelei.
Oud 25-01-2013, 18:38
Verwijderd
Mijn scherpste mesjes zijn de niet-roestvaste molenaar-mesjes
Tot een behulpzame vriend of vriendin ze in de vaatwasser doet, dan duurt het weer weken voor ze goed zijn.
Oud 25-01-2013, 18:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Anders probeer je eerst een beschuitje ofzo honger is meestal wel een teken dat je iets binnen kunt houden. Als je maar goed kauwt.
We hebben geen beschuit, daar heb ik vanmiddagal tevergeefs naar gezocht we hebben wel crackertjes (die van LU, weet je wel?) en wasa en brood. Misschien een broodje met een soepje?
Ik heb gisteren trouwens gewoon pasta gegeten, maar vandaag alleen maar 2 gekookte eieren, met moeite.
Citaat:
Schuld van mijn vader, ik ben nooit zo ziek
Oud 25-01-2013, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik niet.

Eentje ja, van gelaagd staal, en een van een chinese toko, van gewoon staal (dus niet roestvast). Hoe/wat weet ik niet want het is in het Japans resp. Chinees en ik heb ze van mijn vader. De Japanse is nog goed (maar gebruik ik niet heel vaak), de Chinese is voor het eerst bot maar ik kan geen messen slijpen dus nu wacht ik tot mn vader eens langskomt.
En de waarom, nouja vooral omdat ik ze kreeg dus. En gelaagd staal is heel erg sterk/hard (de dichtheid is groter), niet-roestvast staal is heel scherp te krijgen
Bijna alle Japanse en Chinese messen zijn beter dan Jamie Oliver of andere Blokker-meuk die toch nog duur is.
Oh ja, dat ze beter zijn dan Blokkermeuk weet ik natuurlijk wel, ik was meer de verschillen tussen Duitse en Japanse koksmessen aan het afwegen. En dan specifiek van de high-end fabrikanten, Wüsthof en Kai Shun enzo. Maar je bent dus geen fangrrl van een bepaald merk. Dan wordt het reviews lezen.

Slijpen in Den Haag kan trouwens ook hierrrrr. Gewoon langsbrengen en dan kun je ze over een paar dagen weer ophalen
Oud 25-01-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat scheelt! Ik dacht dat je ook koorts had, maar dan was dat zeker Lorelei.
Jep.

Citaat:
Oh ja, dat ze beter zijn dan Blokkermeuk weet ik natuurlijk wel, ik was meer de verschillen tussen Duitse en Japanse koksmessen aan het afwegen. En dan specifiek van de high-end fabrikanten, Wüsthof en Kai Shun enzo. Maar je bent dus geen fangrrl van een bepaald merk. Dan wordt het reviews lezen.

Slijpen in Den Haag kan trouwens ook hierrrrr. Gewoon langsbrengen en dan kun je ze over een paar dagen weer ophalen
Nouja, het was maar een voorbeeld, bij de Blokker zijn genoeg merken te krijgen, die nog best aan de prijs zijn, en mijn Chinese mes kostte maar een tientje (maar dat was dan ook wel de vaagste achteraf gelegen toko waar ik ooit ben geweest, ik verwachtte ieder moment een Mogwai aan te treffen...). Vandaar.
Nope, geen merkenfan. Duitse messen zijn ook prima. Wat ik wel weet waar je op kunt letten: gewicht: zware messen zijn cool als je de hele dag harde pompoenen wilt splijten, maar verder nergens goed voor, je krijgt alleen maar eerder pijn in je pols en dan ga je verkeerd snijden. Handvat: letterlijk hoe het in je hand ligt en of het een beetje schoon te houden is. Universeel koksmes of vlees- of vismes? (vaak zat dat mensen fancy vismessen kopen terwijl ze gewoon komkommer willen snijden...).
Zoek er trouwens eentje uit om mee te snijden, en eentje om mee te hakken (zo'n meer vierkante bijvoorbeeld0, dan ben je wel rond.
Oh en Japanners gebruiken veel vaker gelaagd staal, dus dat zijn vaker heel sterke messen. Maar dat moet je maar net belangrijk vinden.
Oud 25-01-2013, 18:58
Verwijderd
LP, moet je een handdoek of zo meenemen naar een zonnestudio?
Oud 25-01-2013, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Oke, ik gaf een chat-jongen een kans, maar nu maakt 'ie in de eerste twee zinnen van het gesprek de fouten "hoe is het met jouw?" en "hoe vondt je the hobbit".
Oud 25-01-2013, 19:02
Verwijderd
Oei, wij zijn gisteren widm vergeten.
Oud 25-01-2013, 19:04
Verwijderd
Dank! Volgens mijn vooronderzoek moet ik een chef's knife en een paring knife en ben ik dan klaar 90% van wat je doet in de keuken doe je met het koksmes, voor wat kleiner precisiewerk heb je de andere. Op zich klopt dat wel als ik zo kijk naar hoe ik mijn messen momenteel gebruik. Verder heb ik een heel uitgebreide Duitse messenset (geleend van mijn ouders) en die is vrij slecht. Zeg maar: slechter dan de goekope HEMA-messen die ik heb. Niet alle Duitse messen zijn van goed staal en voor Japanse messen zal dat ook wel gelden, je hebt allemaal producenten die gewoon een beetje willen meeliften op de reputatie.

Is je Chinese mes er zo een?

Gewicht is wel een ding, ja, ik weet nog niet wat mijn voorkeuren daarin zijn maar volgens mij heb ik ook liever een licht mes, inderdaad. Ook omdat ik kleine handen heb, dan is een licht mes wat handzamer.
Oud 25-01-2013, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Oei, wij zijn gisteren widm vergeten.
Hoe kun je dat vergeten?
Oud 25-01-2013, 19:06
Verwijderd
Grapje, hoor, maar ik zit op maandag al zo van 'is het al bijna donderdagavond?'
Oud 25-01-2013, 19:07
Verwijderd
Wij hebben een heel erg fijn Slowaaks broodmes. Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar het is echt een briljant mes. We hebben hem al sinds mijn vijfde en hij is nog steeds ontzettend scherp. En hij is licht en klein. Ik kan morgen wel kijken wat voor merk het is, dan kan je dat ook onderzoeken.
Oud 25-01-2013, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Dank! Volgens mijn vooronderzoek moet ik een chef's knife en een paring knife en ben ik dan klaar 90% van wat je doet in de keuken doe je met het koksmes, voor wat kleiner precisiewerk heb je de andere. Op zich klopt dat wel als ik zo kijk naar hoe ik mijn messen momenteel gebruik. Verder heb ik een heel uitgebreide Duitse messenset (geleend van mijn ouders) en die is vrij slecht. Zeg maar: slechter dan de goekope HEMA-messen die ik heb. Niet alle Duitse messen zijn van goed staal en voor Japanse messen zal dat ook wel gelden, je hebt allemaal producenten die gewoon een beetje willen meeliften op de reputatie.

Is je Chinese mes er zo een?

Gewicht is wel een ding, ja, ik weet nog niet wat mijn voorkeuren daarin zijn maar volgens mij heb ik ook liever een licht mes, inderdaad. Ook omdat ik kleine handen heb, dan is een licht mes wat handzamer.
Ja, iets tussen die twee in. Verder heb ik zoiets als de derde van boven, maar ik wil liever iets zoals de vierde van boven. En dan nog een klein, scherp mesje ja, zegmaar net wat groter dan aardappelschilmesjes zijn.

Oh en dan heb je ook nog eenzijdig ipv tweezijdig geslepen messen. Hoe dat precies zit weet ik niet precies, maar je schijnt er beter/anders mee te kunnen snijden.

Laatst gewijzigd op 25-01-2013 om 19:16.
Oud 25-01-2013, 19:09
Verwijderd
Ik wil heel erg graag Gone with the Wind kijken, maar ik ken niemand die dat ook leuk vindt en die ook nog beschikbaar is om dat op korte termijn met mij te doen.
Oud 25-01-2013, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Grapje, hoor, maar ik zit op maandag al zo van 'is het al bijna donderdagavond?'
ik kijk het altijd maar secundair en Theodoor is niet zo goed in aan dingen denken
Oud 25-01-2013, 19:13
Miekje*
Miekje* is offline
Messen Goed onderwerp.

Ik heb met hulp van een heleboel buurvrouwen en kennissen het messenset van de Plus bij elkaar gespaard. In totaal iets van 9000 euro aan boodschappen :')
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP, moet je een handdoek of zo meenemen naar een zonnestudio?
Nee, ze hebben daar alles! Bij sommige studio's moet je erom vragen, maar ze hebben ze wel altijd
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
derde van boven, maar ik wil liever iets zoals de vierde van onder.
Dat is hetzelfde

Ik zou ook wel graag een goed mes willen hebben, lijkt me fijn
Oud 25-01-2013, 19:14
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, iets tussen die twee in. Verder heb ik zoiets als de derde van boven, maar ik wil liever iets zoals de vierde van onder. En dan nog een klein, scherp mesje ja, zegmaar net wat groter dan aardappelschilmesjes zijn. [afbeelding]

Oh en dan heb je ook nog eenzijdig ipv tweezijdig geslepen messen. Hoe dat precies zit weet ik niet precies, maar je schijnt er beter/anders mee te kunnen snijden.
Quis, bij Dille & Kamille heb je fijne messen. Met houten handvatten, of RVS, noem maar op. Goed scherp, zwaar, licht, wat je maar wilt. En nog betaalbaar ook.
Oud 25-01-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze hebben daar alles! Bij sommige studio's moet je erom vragen, maar ze hebben ze wel altijd
Maar moet je daar dan ook nog voor betalen of is dat inbegrepen?

Citaat:
Quis, bij Dille & Kamille heb je fijne messen. Met houten handvatten, of RVS, noem maar op. Goed scherp, zwaar, licht, wat je maar wilt. En nog betaalbaar ook.
Nah, daar zou ik nou nooit mijn messen kopen. Maar Para is degene die op zoek is, ik niet!
Oud 25-01-2013, 19:18
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, grapje!
Oud 25-01-2013, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, iets tussen die twee in. Verder heb ik zoiets als de derde van boven, maar ik wil liever iets zoals de vierde van boven. En dan nog een klein, scherp mesje ja, zegmaar net wat groter dan aardappelschilmesjes zijn. [afbeelding]

Ja, de vierde van boven is een koksmes/chef's knife Dat is het voornaamste wat je nodig hebt. Ik heb heel lang gewerkt met gewoon allerlei kleinere en rechtere messen maar sinds een tijdje heb ik een koksmes en heb ik wat YouTube tutorials gedaan over fatsoenlijke snijtechniek. Dat maakt een verschil zeg, wtf. Opeens veel sneller en gemakkelijker kunnen snijden enzo
Oud 25-01-2013, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Mijn scherpste mesjes zijn de niet-roestvaste molenaar-mesjes
Tot een behulpzame vriend of vriendin ze in de vaatwasser doet, dan duurt het weer weken voor ze goed zijn.
Molenaarmesjes <3 Ik heb heel lang gezocht voor ik die ergens had gevonden. Maarrrr omg <3 En als ze bot zijn, dan is het heel simpel - even over het stenenbalkonrandje halen (maar mijn vader zei dat het ook gewoon bij stoeptegels kon) en dan zijn ze weer scherp. En als ze verroest zijn, in potgrond zetten en dan is het ook weg
Appeltaart staat in de oven! En mijn vriendje dwarrelt al sinds we terug zijn door het huis als een klein kind zo blij. Zijn nieuwe trombone is zo gaaf en klinkt zo mooi
Oud 25-01-2013, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, de vierde van boven is een koksmes/chef's knife Dat is het voornaamste wat je nodig hebt. Ik heb heel lang gewerkt met gewoon allerlei kleinere en rechtere messen maar sinds een tijdje heb ik een koksmes en heb ik wat YouTube tutorials gedaan over fatsoenlijke snijtechniek. Dat maakt een verschil zeg, wtf. Opeens veel sneller en gemakkelijker kunnen snijden enzo
Ja goed he. Ik heb het gelukkig van jongs af aan geleerd. Heb een keer voor een bijbaantje drie kisten wortels weggewerkt en ze dachten dat ik daar wel een halve middag mee bezig zou zijn, maar als je goed kunt snijden EN een goed mes hebt, is het zo gedaan.
Plus, als je echt goed snijdt, snijdt je minder cellen kapot en zitten er dus meer voedingsstoffen in je eten op het moment dat je het opeet (al ligt dat natuurlijk ook aan hoe je het verder nog verwerkt) en ziet het er veel mooier uit.
Oud 25-01-2013, 19:32
Miekje*
Miekje* is offline
Snijskills Mijn appeltjes waren vanmiddag ook zo weg.

Ik schil wel met een dunschiller, want lui
Oud 25-01-2013, 19:32
Verwijderd
Mijn ouders hadden die Duitse messenset ook gekregen van iemand trouwens, maar volgens de brochure binnenin is de nieuwwaarde 865,- :') Terwijl je er niets mee kan. 'Duits en duur' is duidelijk geen goed selectiecriterium.

Hij is van Berghoff, mocht iemand graag willen weten wie je geen geld moet geven.
Oud 25-01-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders hadden die Duitse messenset ook gekregen van iemand trouwens, maar volgens de brochure binnenin is de nieuwwaarde 865,- :') Terwijl je er niets mee kan. 'Duits en duur' is duidelijk geen goed selectiecriterium.

Hij is van Berghoff, mocht iemand graag willen weten wie je geen geld moet geven.
Duur is sowieso geen goed criterium. Of Jappen er zelf mee snijden wel. Vandaar --> obscure toko's.
Oud 25-01-2013, 19:35
Verwijderd
Bij Dille & Kamille zou ik ook nooit messen kopen, dat lijkt me net zoiets als de Jamie Oliver-lijn. Op zich niks mis mee, maar als je echt een goed koksmes wil, zo een die vanzelf door je groente en vlees glijdt, heb je er niet zoveel te zoeken.

Qua betaalbare messen hoor ik op alle reviewsites deze set aangeprezen worden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten