Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2013, 15:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Etmakas zegt dat ik een functie heb, ik niet, jongens. Ik stond lekker veilig alleen omdat ik als eerste stemde en ik best wilde wijzigen maar de lijstjes mooi genoeg waren om er goede informatie uit te halen. Een beetje jammer dat er toen mensen waren die wel stemden maar hun stem niet doorgaven (archont).
Advertentie
Oud 27-01-2013, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Mag ik weten waarom je op tuttebel wilde stemmen als er al drie lijstjes waren met meerdere stemmen? Dat is namelijk een vrij nutteloze stem.

En waarom was je te laat? Je hebt twee dagen gehad om te stemmen, maar je hebt überhaupt niets van je laten horen.

Edit: als fizzle een functie heeft en ze staat lekker veilig alleen, dan kan ze best eens verrader zijn. /wildegok.
Waarom ik telaat was omdat ik het was vergeten. Waarom op Tuttebel was omdat ik die lijstjes niet kon vinden en dus had ik maar iemand random gekozen
Oud 27-01-2013, 15:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je hebt dus het hele topic niet doorgelezen? We hebben echt geen reet aan een medespeler als jij, al ben je zo dorpeling als de rattenpest.
Oud 27-01-2013, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom ik telaat was omdat ik het was vergeten. Waarom op Tuttebel was omdat ik die lijstjes niet kon vinden en dus had ik maar iemand random gekozen
Wat een onzin
Oud 27-01-2013, 15:25
Verwijderd
Citaat:
ik vind je verdacht.
Oud 27-01-2013, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Je hebt dus het hele topic niet doorgelezen? We hebben echt geen reet aan een medespeler als jij, al ben je zo dorpeling als de rattenpest.
Hey ik heb serieus nooit gezegd dat ik het topic niet heb door gelezen. Hoezo denk je dat ik een dorpeling ben?
Oud 27-01-2013, 15:27
Verwijderd
Dafuq. Als je het lijstje niet kan vinden dan heb je overduidelijk dus niet het topic doorgelezen, want het lijstje is nogal moeilijk te missen. En zelfs áls je het lijstje niet kon vinden dan kun je alsnog de posts lezen waarin staat welke mensen op wie stemmen en dus lezen dat er al 3 rijtjes waren met veel stemmen. Conclusie: Je hebt het dus niet gelezen óf je bent aan het liegen.
Verwijderd
Citaat:
ik vind je verdacht.
Wat vind je verdacht dan biecht op
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hey ik heb serieus nooit gezegd dat ik het topic niet heb door gelezen. Hoezo denk je dat ik een dorpeling ben?
Hoe kon je dan in godsnaam de lijstjes niet vinden? Ik heb ze op iedere pagina gepost. Als je het topic had doorgelezen had je ze makkelijk kunnen vinden.

En ze denkt niet dat je dorpeling bent, ze zegt dat we niets aan je hebben, zelfs als je dorpeling bent.
Oud 27-01-2013, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Wat vind je verdacht dan biecht op
Niet reageren en een of andere kutmsoesa hebben.
Oud 27-01-2013, 16:21
Tink*
Tink* is offline
En hoezo was je te laat? Je kon echt een dag of twee stemmen. Als je dan al weet dat je wellicht later er niet meer aan denkt of het druk heb, dan stem je toch gelijk? Ik vind 'net' te laat zo'n onzin. Alsof je twee dagen niet online bent en dan die ene avond wel om 1 minuut over half negen. Je doet mee met een spel, je wilde het zelf zo graag en dan doe je ineens vet inactief en verneuk je het voor jezelf. Ik vind dat raar hoor.
Oud 27-01-2013, 16:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Beetje heel erg speculeren, maar de kans is natuurlijk vrij aanwezig dat Sadye gegeten wordt omdat niet alleen wij maar ook de wolven natuurlijk weten dat ze een stem heeft . Zelfs als ze verrader zou zijn dan is de leerling er nog .
Misschien een beetje dom van mij, maar waarom weten we zéker dat Sadye een stem heeft?
Oud 27-01-2013, 16:24
Verwijderd
heb ik een stem dan.
Oud 27-01-2013, 16:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Misschien een beetje dom van mij, maar waarom weten we zéker dat Sadye een stem heeft?
We weten het niet helemáál zeker natuurlijk, maar vanwege dit:

Spoiler

En
Citaat:
heb ik een stem dan.
Eh..
Oud 27-01-2013, 16:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

Edit: als fizzle een functie heeft en ze staat lekker veilig alleen, dan kan ze best eens verrader zijn. /wildegok.
Heel eerlijk gezegd - maar ik kan er grandioos naast zitten - had ik al voor Etmakas en jij hierover iets posten het gevoel dat Fizzle verrader zou kunnen zijn.
Ze staat alleen, is lekker actief aanwezig en ze zegt een aantal keer iets alsof ze tégen de wolven praat en daarmee iets wil hinten....
Oud 27-01-2013, 16:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
We weten het niet helemáál zeker natuurlijk, maar vanwege dit:

Spoiler

En

Eh..
Mhaw... ja zou kunnen, maar ik vind het niet waterdicht.
Ik zou zo'n post juist neerknallen als ik géén stem had.
En de spelleider moet neutraal blijven dus zal zowel antwoord geven als ze wel of geen stem had.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
heb ik een stem dan.
Huh?
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
heb ik een stem dan.
dat moet je niet aan ons vragen he?
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Mhaw... ja zou kunnen, maar ik vind het niet waterdicht.
Ik zou zo'n post juist neerknallen als ik géén stem had.
En de spelleider moet neutraal blijven dus zal zowel antwoord geven als ze wel of geen stem had.
Ja, maar eh.. no offense verder.. zo'n licht is Sadye volgens mij niet..

Citaat:
Ja heb ik. laat maar.
Q.E.D.
Verwijderd
Ja heb ik. laat maar.
Oud 27-01-2013, 16:29
Verwijderd
Fantôme: Wat Vowel zegt. Ik zat zelf nog te bedenken of het geïnstrueerd zou kunnen zijn, maar ik heb gewoon het idee van niet. De reactie kwam snel en ik heb niet het gevoel dat Sadye het zelf zo zou spelen.

Ik vind fizzle ook best wel fel spelen , maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet van iedereen weet hoe ze normaal spelen.
Oud 27-01-2013, 16:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fantôme: Wat Vowel zegt.

Ik vind fizzle ook best wel fel spelen , maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet van iedereen weet hoe ze normaal spelen.
ja, maar gaat me niet alleen maar om fel spelen, momentje zal haar proberen te quoten (en deze post aanpassen)

Vowel; oke, misschien heb je gelijk.

[update] onderstaande vond ik dus opvallend waardoor ik de indruk kreeg dat fizzle wel eens verrader kan zijn.

Citaat:
Tenzij je natuurlijk zelf sowieso geen stem hebt, dan boeit het niet, he
Was tegen Sann bedoelt. Ze noemt expliciet het niet hebben van een stem, wat een hint naar de wolven zou kunnen zijn.

Citaat:
wie gaat nu ook echt zijn stem wijzigen jongens? ik ben een beetje het overzicht kwijt nu.
En als je iets als verrader niet wil, is dat het overzicht kwijt zijn ;-)

Citaat:
Meteen het verzoek aan de wolven om de komende ronde Owain even op te eten.
Weer een telegram richting de wolven?

Om in te haken op wat er gezegd wordt dat verraderjacht vanwege de leerling weinig zin heeft, daarmee ben ik het niet (helemaal) eens. Een verrader heeft idd de neiging te hinten naar de wolven, dus wolfjes info is eruit af te leiden. Daarnaast is het handig om te weten wie verrader is/was i.v.m. de lijstjes. Als er bijv. 2 wolven onder iemand stonden, is het handiger als de verrader daarbij gaat staan om het gelijkspel te maken, zonder te zeggen dat hij/zij dit heeft gedaan natuurlijk

Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 16:42.
Oud 27-01-2013, 16:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Fantôme: Wat Vowel zegt. Ik zat zelf nog te bedenken of het geïnstrueerd zou kunnen zijn, maar ik heb gewoon het idee van niet. De reactie kwam snel en ik heb niet het gevoel dat Sadye het zelf zo zou spelen.

Ja ik ben nogal enthousiast dat er eindelijk weer een spel is na honderd jaar jongens.

Ik kan me eerlijk gezegd ook slecht voorstellen dat Sadye aan reverse psychology gaat zitten doen op zo'n scherpe manier. Sorry Sadye. Maar dat ze een stem heeft betekent natuurlijk nog steeds niks, ze kan ook verrader zijn, of heks.
Oud 27-01-2013, 16:39
Verwijderd
onderschat me niet.
Oud 27-01-2013, 16:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
onderschta me niet.
Ik MOET dit even quoten want ik vind het heel mooi dat er een typfout in zit

Even alvast een disclaimer voor de komende drie dagen, want dan ga ik "opeens" een stuk minder actief zijn dan ik nu ben. De afgelopen drie dagen was ik namelijk het grootste deel van de dag vrij, maar na het weekend heb ik van 10 tot 21 repetities voor de Zauberflöte en in de ochtenden moet ik werken, dus dan heb ik het iets drukker. Ik zal natuurlijk in de pauzes gewoon lezen en posten en stemmen (leve mobiel internet) maar het zal dus iets stiller zijn van mijn kant.
Oud 27-01-2013, 16:52
Fantôme
Fantôme is offline
En terwijl ik me suf zit te staren op het lijstje - wat nu nog bar weinig oplevert - bedenk ik me ineens iets.

Etmakas quote een bericht van fizzle uit een ander topic en quote zichzelf waarin ze zegt dat fizzle-fluffy een functie heeft. Hint vanuit het wolventeam dat fizzle ze genoeg heeft laten weten en dat ze mag ophouden met hinten? Ze willen immers een goede verrader niet graag kwijt maar als Fizzle's posts zelfs mij al opvallen, moet het de wolven toch ook opvallen

/ik weet het, bovenstaande is aan alle kanten onderuit te halen, maar ik gooi maar gewoon wat gedachten het topic in.

Verder vermoed ik dat Deus op Schrodinger heeft gestemd omdat 5-4-4 natuurlijk een aardig uitgangspunt is en Schrodinger veel eerder dan Snebbeltje op Deus stemde, heeft het wellicht Deus' voorkeur dan maar naar Schrodiniger te verplaatsen...
Oud 27-01-2013, 17:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
We hebben trouwens al érg lang niets van Klaverhap gehoord. - het laatste dat ze heeft gepost is het doorgeven van haar stem als ik het goed heb.
Oud 27-01-2013, 17:04
Verwijderd
Misschien ben ik kinderlijk naïef, maar ik heb voorlopig geen reden om aan te nemen dat Fizzle 'van de verkeerde kant' is. Niet dat ik haar wil verdedigen, alleen kenbaar maken dat ik dat onderbuikgevoel nog niet deel. Ik geef haar enthousiasme vooralsnog het voordeel van de twijfel

Maar dat Etmakas die post uit een ander topic hier plempt is wel 'opmerkelijk', maar nog steeds niet echt een alarmfase één-thingie.
Oud 27-01-2013, 17:07
Verwijderd
Ik denk dat Sadye oprecht was over haar vraag over het stemmen aan de spelleider. Wat we daar verder op dit moment mee kunnen is nog niet zoveel. We weten dat ze waarschijnlijk een stem heeft, maar daar blijft het dan ook bij. Ik ben benieuwd wie de wolven vanavond gaan eten, misschien kunnen we daar meer informatie uit halen (wat ik eigenlijk nog niet zo verwacht, maar we zullen zien).
Oud 27-01-2013, 19:30
tuttebel
tuttebel is offline
ik vind het ontzettend moeilijk om me nu al in de discussie te mengen, omdat al deze complottheorien nieuw zijn voor me ik vind het ook heel knap dat jullie met zo weinig informatie al zoveel theorieen kunnen verzinnen!
ik hoop dat ik na de eetronde wat actiever kan meepraten, want nu weet ik nog niets interessants te zeggen.
Oud 27-01-2013, 19:33
Verwijderd
SPANNEND
Oud 27-01-2013, 19:41
Spelleider
Spelleider is offline
Geslachte tortelduifjes...

Vanavond even geen verhaal, geen tijd, geen zin, etc. morgen maak ik het goed!
Voor de zeiksnorren die nu perse een verhaal willen, pech, hieronder als troost een lief plaatje, helemaal in het thema van dit verhaal.

Eetronde 1

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano (weerwolf/geliefde)
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps (dorpeling/geliefde)
19. Deus ex machina (dorpeling/cupido)

Blauw: opgehangen door de dorpelingen
Rood: opgegeten door de wolven
Paars: gestorven aan liefdesverdriet

Een bijzondere (en unieke?) ontwikkeling zo in de eerste eetronde! De wolven dachten Röps, een smakelijke dorpeling te pakken te hebben als amuse, maar het blijkt dat dit dus een helft van het - kersverse - liefdespaar was! Zijn wederhelft is Quintiano, die ook nog eens weerwolf bleek te zijn.

Helaas hebben ze maar extreem kort kunnen genieten van hun samenzijn... het kan vreemd lopen in dit spel. Wel een winst voor zowel de dorpelingen en de weerwolven - en voor de wolven zelfs dubbel, want de wolf-geliefde is ook ontmaskerd.
Oud 27-01-2013, 19:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg yay Geliefden én een wolf eruit, dus ik kan me niet echt druk maken om het verlies van Rups, eerlijk gezegd.
Oud 27-01-2013, 19:51
Verwijderd
Omg
Oud 27-01-2013, 19:52
Tink*
Tink* is offline
Haha ik las eerst Quintiano en vooral weerwolf alleen en toen dacht ik: waitwut, dit was toch de eetronde? Maar toen zag ik geliefde en keek ik verder. Wel supermooi dat ze er nu uit zijn, hoeven we daar niet meer bang voor te zijn + scheelt ons een wolf. Quintiano vond Fizzle niet verdacht, des te meer reden om te denken dat ze toch de verrader zou kunnen zijn.
Oud 27-01-2013, 19:52
Verwijderd
Of wolf.
Oud 27-01-2013, 19:57
Martiño
Martiño is offline
Gelieve tijdens het spel even geen speculatie/discussie over spelregels en voorgaande situaties te houden Achteraf is daar gelegenheid voor
Oud 27-01-2013, 19:58
Fantôme
Fantôme is offline
Briljant!
En wolf Quintiano had weinig invloed op de eetbeslissing blijkbaar.

Ik ga waarschijnlijk voor Fizzle morgen, maar zal nog ff afwachten of er nog vernieuwende dingen gebeuren en nog ff naar t lijstje kijken of dat met deze uitslag nog uitmaakt.
Oud 27-01-2013, 19:58
Verwijderd
Ha, nice
Oud 27-01-2013, 19:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh wauw, op deze manier is zo'n eetronde toch wel erg interessant!
Oud 27-01-2013, 20:00
Röps
Röps is offline
Lollllll... tja moet de cupido maar wat sneller schieten, wel mooi dat ik nu zo'n lelijke wolf meeneem het graf in succes dorpelingen!
Oud 27-01-2013, 20:04
Verwijderd
Ik twijfel een beetje tussen Fizzle of Owain. Ik vind het verhaal van Owain wel zo ontzettend vaag...
Oud 27-01-2013, 20:09
Vowel
Vowel is offline
Omg. Nice. Wolf én geliefde eruit.

Ik zit ook te twijfelen tussen fizzle en Owain. Ik zou eigenlijk Owain er al uit willen hebben, puur omdat we echt helemaal niets aan hem hebben (inactief, nare manier van reageren, kan niet begrijpend lezen, etc). Zelfs als 'ie een goede functie heeft..

Maar ik vertrouw fizzle nu helemaal niet meer, dus wat mij betreft kunnen we haar ook wel ophangen.
Oud 27-01-2013, 20:10
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Briljant!
En wolf Quintiano had weinig invloed op de eetbeslissing blijkbaar.
Hmm ja daar heb je gelijk in. Zijn post om zes uur kan dan ook met medeweten van dood zijn gemaakt.
Oud 27-01-2013, 20:13
Verwijderd

Tot zover mijn reactie op dit nieuws.
Oud 27-01-2013, 20:19
Vowel
Vowel is offline
Ik denk dat ik het liefst voor fizzle ga morgen, want als we weten welke functie zij heeft kunnen we waarschijnlijk veel uit haar posts halen. Ik heb hieronder even een aantal van haar posts verzameld:

Citaat:
Tenzij je natuurlijk zelf sowieso geen stem hebt, dan boeit het niet, he
Dit was als reactie op Sann. Is fizzle verrader, dan is sann wellicht wolf.

Citaat:
Ik vind het zo wel een spannende lijst, 4-3-3. Laat die uitslag maar komen wat mij betreft
Edit: oh behalve dat er twee nietstemmers zijn, en dat die luiaards eens moeten stemmen
Citaat:
wie gaat nu ook echt zijn stem wijzigen jongens? ik ben een beetje het overzicht kwijt nu.
Deze twee posts zijn typische verraderposts, want het is voor een verrader heel belangrijk goed overzicht te hebben zodat ze weet wie ze moet dekken en waar ze moet gaan staan.

Citaat:
Meteen het verzoek aan de wolven om de komende ronde Owain even op te eten.
Weer een bericht direct aan wolven gericht. Het kan natuurlijk onschuldig zijn, maar het viel me op in combinatie met haar andere posts. Het lijkt of ze echt "contact zoekt" zeg maar.

Citaat:
Ik kan me eerlijk gezegd ook slecht voorstellen dat Sadye aan reverse psychology gaat zitten doen op zo'n scherpe manier. Sorry Sadye. Maar dat ze een stem heeft betekent natuurlijk nog steeds niks, ze kan ook verrader zijn, of heks.
Mocht fizzle verrader zijn dan is er toch misschien wel weer een kans dat Sadye wél wolf is, want dit is natuurlijk de perfecte manier om een wolf te beschermen. Doen alsof Sadye nooit reverse psychology zou gebruiken terwijl ze het wel doet.

Ik vind Owain heel irritant hoor, en ik zou er absoluut niet mee kunnen zitten als we hem ophangen, maar ik denk dat fizzle ons meer informatie zal geven. In any case, vertrouwen doe ik haar toch niet meer.
Oud 27-01-2013, 20:19
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb het idee dat Owain het spelletje nog niet echt doorheeft. Ja, hij heeft het zelf voorgesteld, maar zijn idee was toch een beetje anders. En hij is 14 he? Maar goed, straks is ie toch een wolf en doet ie maar een beetje alsof. Dan ben ik er lelijk ingestonken.
Oud 27-01-2013, 20:21
Verwijderd
Ja, maar kom op zeg . Iedereen waarschuwt van te voren 'Lees de topics goed door, lees de spelregels goed door, besef je dat het wat tijd kost'. En dan nog aankomen met een slap verhaal, bovendien ook het topic niet eens lezen... Dat heeft niets te maken met 14 zijn.

Maar goed, blijft wat mij betreft alsnog de keuze tussen Fizzle en Owain ik heb bij fizzle meer twijfels, maar iemand die niet leest en/of niet goed meedoet kan dingen ook wel weer onnodig heel veel moeilijker maken.
Oud 27-01-2013, 20:24
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat Owain het spelletje nog niet echt doorheeft. Ja, hij heeft het zelf voorgesteld, maar zijn idee was toch een beetje anders. En hij is 14 he? Maar goed, straks is ie toch een wolf en doet ie maar een beetje alsof. Dan ben ik er lelijk ingestonken.
Ja, maar we hebben allemaal gezegd dat 'ie topics moet doorlezen en de regels. En daarbij, op tijd stemmen heeft niets te maken met hoe oud je bent en hoeveel spellen je al hebt gespeeld. Iedere mongool weet wat "stemmen voor half 9" betekent. En iedereen die kan lezen, kan de lijstjes vinden.

Dat hij alles nog niet meteen doorheeft snap ik, maar dit zijn dingen die niets te maken hebben met nieuw zijn en jong zijn.

Edit: Frayne gmta. <3
Oud 27-01-2013, 20:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lollllll... tja moet de cupido maar wat sneller schieten, wel mooi dat ik nu zo'n lelijke wolf meeneem het graf in succes dorpelingen!
Door deze post is het duidelijk dat de wolven waarschijnlijk al redelijk snel hadden besloten Rups te eten of dat Rupsven Q. misschien echt heel laat wisten dat ze geliefden zijn.

In het laatste geval kan Quintiano die post over Fizzle puur als wolf gepost hebben, wist hij nog niet dat hij dood ging en neemt hij het dus als wolf voor Fizzle op, wat fizzle verdacht maakt.

In het eerste geval wist Quintiano dood te gaan met zijn liefje. Hij kán het dan nog gepost hebben omdat hij, als de geliefden dan toch niet winnen, de wolven willen helpen, in dat geval pleit het vóór Fizzle.

Echter, het kan beiden en met mijn eerdere ideeën over Fizzle vind ik dit geen reden daarvan af te wijken.

Regels voor berichten