Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Laura,
ik heb even heel vluchtig je betoog doorgespit, en kwam achter een paar foutjes die je wellicht kunt verbeteren... Heel veel woorden in je betoog heb jij los geschreven, dit hoeft niet! Je schrijft een samengesteld woord apart van elkaar wanneer het niet uit te spreken is (bijv. mee-eten... Anders krijg je meeeten, en dat is niet meer uit te spreken) De door jou geschreven losse woorden moeten dit zijn: twitteraccounts, volgerslijst, cyberpesten,twitterverslaafden (enzovoort) Verder is het woord ''sociale media'' een meervoudsvorm! (media is het meervoud van medium) waardoor je dus ook in de meervoudsvorm schrijft. Waardoor jouw zin (''Zo blijkt maar weer eens dat social media niet altijd rozengeur en maneschijn is'') niet met IS moet worden geschreven maar met ZIJN. Verder kwam ik wat slordige typfouten tegen, die je op het SE zelf vast goed doet ![]() Ik vond deze zin slecht geformuleerd. Ik heb de zin een paar keer gelezen. Uiteindelijk snap ik wat je bedoeld, maar duidelijk is anders. Werk om dit te verhelpen met punten en komma's, het wordt anders een immens lange zin!! --> De universiteit van Antwerpen heeft in 2010 onderzoek gedaan naar cyberpesten en uit dit onderzoek is gebleken dat 67% van de jongeren tussen de leeftijd 10-18 aangeeft dat hij/zij cyberpesten via Twitter gemakkelijker vindt klein is dan echt pesten en 63% van deze jongeren denkt dat met cyberpesten via Twitter de kans op gestraft worden heel klein is. '' Je werkt goed met ''ten tweede en ten derde'' Alleen, waar is de ''ten eerste?'' ![]() Wat je fout doet is de stukjes van ''ten tweede'' en ''ten derde'' in dezelfde alinea te plaatsen. Het zijn andere argumenten en dus moeten ze in een andere (nieuwe) alinea, met een witregel ertussen. Ook vul je ''ten derde'' aan met een nieuw argument (top!), om vervolgens nóg een argument te noemen in dezelfde ''ten derde.'' Maar dit nieuwe argument behoort juist weer tot een nieuwe alinea, met ook weer een witregel. ik kan er per ongeluk over heen hebben gelezen, maar ik mis een tegenargument! Ik weet niet of dit de opdracht was.. Maar vaak is een herkenningspunt van het betoog dat je allerlei argumenten hebt om je standpunt te versterken + één argument die tegen jouw standpunt is en die jij dan weer ontkracht. ![]() ik mis dus het tegenargument (in de zin van: Twitter is goed/leuk/informatief, want....) Zo'n tegenargument vind ik nergens terug, máár je vernoemt eigenlijk een tegenargument wel in je conclusiestukje (de zin: . Twitteren kan ontzettend leuk zijn.). Dat is goed dat je dat tegenargument opnieuw noemt, maar dat stukje heb ik nergens boven kunnen lezen! Voor dat tegenargument moet dus nog wel een alinea worden gemaakt! ![]() Daarnaast las ik ''Twitteren'', hier gebruik je Twitter dus in een werkwoordsvorm. Werkwoordsvormen hoeven geen hoofdletter dus wordt het gewoon ''twitteren.'' Daarnaast is het voor mij duidelijk dat je onderwerp gaat over het cyberpesten, en om dit duidelijker te maken gebruik je ''Twitter''. Maar zijn andere sociale media dan niet van toepassing als het gaat om cyberpesten? Is er niet net zo goed een verhoogde kans op cyberpesten op Facebook, bijvoorbeeld? Wat ik er mee wil aanduiden, je beperkt je nu alleen tot Twitter. Ook mis ik je standpunt in je argumenten. Ik bedoel niet dat je het standpunt telkens moet laten terugkomen in je alinea's. Maar ik bedoel meer dat je standpunt luidt: ''OuderS(!) zouden zich meer moeten bekommeren over het twitter-gedrag (volgens mij mag dit aan elkaar worden geschreven... ) van hun kinderen.'' en dat je eigenlijk nergens meer iets leest over ''ouders.'' Je legt wel goed de nadelige gevolgen uit waar jongeren in terecht kunnen komen, maar het begrip ''ouders'' wordt eigenlijk tot voor de conclusie niet meer gegeven. (En ik denk dat dit wel belangrijk is om dit juist wel goed te benoemen..) Al met al mis ik een beetje de samenhang in je betoog. Je hebt een mooie woordkeuze, ook heb ik de tekst even snel doorgelezen en je spelling is ook prima. Let wel op de vele woorden die aan elkaar geschreven mogen worden! Mijn reactie klinkt erg negatief en is absoluut niet zo bedoeld.. Ik wilde je alleen maar een beetje helpen! Heel veel succes morgen met je toets, denk aan deze tips en dan komt het vast goed! ![]() |
![]() |
|
@flooorrr Ik heb al je tips overgeschreven en ben op het moment bezig deze te verwerken. Heel erg bedankt daarvoor.
De alinea's met ten eerste en ten tweede horen inderdaad niet bij elkaar. Bij het kopiëren vanaf Word heeft hij niet alle witregels meegenomen. Verder heb ik nog gekeken naar die zien die jij een beetje raar vond. Het is me niet gelukt hem te veranderen en interpunctie mogelijkheden zie ik ook niet. |
![]() |
|
![]() |
De universiteit van Antwerpen heeft in 2010 onderzoek gedaan naar cyberpesten en uit dit onderzoek is gebleken dat 67% van de jongeren tussen de leeftijd 10-18 aangeeft dat hij/zij cyberpesten via Twitter gemakkelijker vindt klein is dan echt pesten en 63% van deze jongeren denkt dat met cyberpesten via Twitter de kans op gestraft worden heel klein is.
ik zou deze zin er van maken.... 'in 2010 heeft de universiteit van Antwerpen onderzoek gedaan naar cyberpesten. In de leeftijdscategorie 10-18 gaf 67% van de jongeren aan dat hij/zij cyberpesten via Twitter gemakkelijker vindt. Bovendien gaf 63% van dezelfde jongeren aan dat ze denken minder snel bestraft te worden, wanneer ze op Twitter pesten dan dat ze dat zouden doen in het echte leven. '' alsjeblieft!! ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog nakijken schoolinfo | 0 | 01-12-2013 14:25 | |
betoog NL Nakijken Help! steefp | 1 | 03-06-2013 14:13 | |
Betoog nakijken Sakuraberry | 2 | 19-09-2010 17:40 | |
hulp betoog nakijken! mustprevail:P | 2 | 11-05-2010 12:35 | |
betoog nakijken Jeannine92 | 3 | 25-03-2010 15:58 | |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 |