Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2013, 18:31
Verwijderd
Probleem met afvallen is dat het niet permanent is als je je levenspatroon niet aanpast. En levenspatronen aanpassen is voor iedereen kut, altijd. Als je een gezond eetpatroon hebt en je beweegt regelmatig en ze zeggen tegen je dat je je vol moet vreten met vette dingen en op de bank hangen, dan krijg je dat ook niet zomaar voor mekaar. Probleem is dat niemand die een goed patroon heeft, weet hoe zwaar het is, want het is niet nodig dat ze zich aanpassen en niemand vraagt/zegt hen dat ze moeten veranderen. Het is geen kwestie van luiheid of niet willen. Het is gewoon kankermoeilijk (dank je Phoebs) om uit een patroon te stappen. Gewoontediertjes.

Respect voor iedereen die het kan en volhoudt, dat sowieso!
Advertentie
Oud 26-02-2013, 18:32
Verwijderd
Ik ben ook nog aan het afvallen, want ik ben afgelopen winter weer wat aangekomen, net als eigenlijk elke winter, ja.
Oud 26-02-2013, 18:38
Verwijderd
ik denk dat ik wel wat zal afvallen nu ik gestopt ben met blowen, want ik heb niet meer van die zoetigheids-cravings.
Oud 26-02-2013, 18:41
Verwijderd
Oh ik val niet meer af momenteel, maar na een week waarin ik wel het gevoel had behoorlijk te vreten (nou ja, wat ik dan binnenkreeg ) door de enorme hoeveelheid uitgestald eten, ben ik níet aangekomen <3

En ik vind het allemaal prima zo, ik ben tevreden en gelukkig, 10 kilo geleden was ik al tevreden en gelukkig ^^ ik hoef geen maat 36 meer.
Oud 26-02-2013, 18:41
Verwijderd
Hoe spreek je 'Brontë' eigenlijk uit?
Oud 26-02-2013, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Probleem met afvallen is dat het niet permanent is als je je levenspatroon niet aanpast. En levenspatronen aanpassen is voor iedereen kut, altijd. Als je een gezond eetpatroon hebt en je beweegt regelmatig en ze zeggen tegen je dat je je vol moet vreten met vette dingen en op de bank hangen, dan krijg je dat ook niet zomaar voor mekaar. Probleem is dat niemand die een goed patroon heeft, weet hoe zwaar het is, want het is niet nodig dat ze zich aanpassen en niemand vraagt/zegt hen dat ze moeten veranderen. Het is geen kwestie van luiheid of niet willen. Het is gewoon kankermoeilijk (dank je Phoebs) om uit een patroon te stappen. Gewoontediertjes.

Respect voor iedereen die het kan en volhoudt, dat sowieso!
Dat het moeilijk is, ok, maar als je wil (en weet hoe) kan ieder mens gezond(er) leven, het is echt geen hogere wiskunde.
Oud 26-02-2013, 18:50
Macrador
Macrador is offline
Ik weet niet of het perse moeilijk is. Het is gewoon veel makkelijker om het niet te doen.
Oud 26-02-2013, 18:51
Verwijderd
Je hebt gelijk, het kan moeilijk zijn. Voor mij is het makkelijk. Maar ik bedoelde dat ik me wel in kan leven in het feit dat het een ''strugle'' kan zijn.
Oud 26-02-2013, 18:54
Verwijderd
In principe. Maar vraag hier maar eens aan de helft van de mensen die vandaag hun hart hebben gelucht hoe lastig het is om over hun problemen heen te stappen of aan te pakken of te veranderen.
Je kunt wel willen, maar het voor mekaar krijgen is gewoon niet simpel, daarvoor hoeft het geen hogere wiskunde te zijn. Als jij psychisch niet in staat bent verandering door te voeren en vol te houden, zal het je gewoon niet lukken. Dan kun je blijven spartelen en vechten, maar verandering is en blijft zwaar. Hogere wiskunde kun je leren. Je mentale ingesteldheid kun je aanpakken met therapieën, psychologen, praatgroepen, medicijnen voor mijn part, dat kun je misschien ook leren, maar zo simpel als regels in je hoofd prenten en die gewoon toepassen is het niet. Bij die wiskunde komt geen gevoel of doorzettingsvermogen of whatever kijken.
Oud 26-02-2013, 18:55
Macrador
Macrador is offline
Wiskunde geen doorzettingsvermogen?

Maar ik ken ook genoeg mensen die wel kunnen stoppen/veranderen door gewoon afspraken te maken met zichzelf.
Oud 26-02-2013, 19:03
Verwijderd
Hogere wiskunde
Oud 26-02-2013, 19:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoe spreek je 'Brontë' eigenlijk uit?
/brɒnti/ (Bron-tie).

Of op z'n Nederlands: Bron-tuh.
Oud 26-02-2013, 19:12
Verwijderd
Hogere wiskunde
Oud 26-02-2013, 19:16
Verwijderd
Thee
Oud 26-02-2013, 19:17
Verwijderd
En mijn vriendje doet boodschappen
Oud 26-02-2013, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Kan ik rostirondjes verwerken in een ovenschotel? Dus met gehakt enzo? Moet ik ze dan eerst laten ontdooien?
Jep kan, en je hoeft ze niet eerst te ontdooien!
Oud 26-02-2013, 19:24
Verwijderd
Een doel als 'afvallen voor de zomer' lijkt me ook niet echt haalbaar. Ja, tenzij je er een crashdieetje tegenaan gooit, maar dan ben je net zo snel weer terug bij af.

Kleine maar permanente positieve veranderingen in je levensstijl moet je hebben
Oud 26-02-2013, 19:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Een doel als 'afvallen voor de zomer' lijkt me ook niet echt haalbaar. Ja, tenzij je er een crashdieetje tegenaan gooit, maar dan ben je net zo snel weer terug bij af.

Kleine maar permanente positieve veranderingen in je levensstijl moet je hebben
Oh, natuurlijk snap ik dat. Ik wil ook niet 30 kilo zijn afgevallen voor de zomer, maar meer dat ik op de goede weg ben en iig m'n pens, die het afgelopen jaar ineens erg prominent is geworden, kan wegkrijgen.

Het niet hebben van een fiets heeft duidelijk een effect gehad en ik wil mijn oude kleren weer gewoon aan kunnen doen zonder me zorgen te maken over m'n buik die overal uit steekt.
Oud 26-02-2013, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Oh, natuurlijk snap ik dat. Ik wil ook niet 30 kilo zijn afgevallen voor de zomer, maar meer dat ik op de goede weg ben en iig m'n pens, die het afgelopen jaar ineens erg prominent is geworden, kan wegkrijgen.

Het niet hebben van een fiets heeft duidelijk een effect gehad en ik wil mijn oude kleren weer gewoon aan kunnen doen zonder me zorgen te maken over m'n buik die overal uit steekt.
Dat kun je wel Trimmie!
Oud 26-02-2013, 19:34
Verwijderd
Heb je nu wel weer een fiets dan? Want dat helpt natuurlijk sowieso
Oud 26-02-2013, 19:35
Verwijderd
In dat geval: go trimmeh!

Kom ook je kookrepertoire uitbreiden met gezonde dingen van Smitten Kitchen
Oud 26-02-2013, 19:36
Verwijderd
Alhoewel ik dat niet te hard moet roepen want de vorige twee dingen die ik van die site gemaakt heb waren taart en de volgende wordt waarschijnlijk dit.
Oud 26-02-2013, 19:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Heb je nu wel weer een fiets dan? Want dat helpt natuurlijk sowieso
Nope. Nog steeds kapot. Het is gewoon klote dat het zoveel kost om 'm te laten maken, want ik heb nogal weinig moniez en vooral in de winter is een OV en een voor de deur stoppende bus natuurlijk erg makkelijk.

Citaat:
In dat geval: go trimmeh!

Kom ook je kookrepertoire uitbreiden met gezonde dingen van Smitten Kitchen
Ik ga het checken! Maar als ik kook maak ik sowieso veel met groente, want dat vind ik lekker. Helaas vind ik brood en pasta ed ook fucking lekker. Hmm.
Anyway, zo weer aardappeltjes met paprika, ui en gehaktballie uit de oven.
Oud 26-02-2013, 19:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Alhoewel ik dat niet te hard moet roepen want de vorige twee dingen die ik van die site gemaakt heb waren taart en de volgende wordt waarschijnlijk dit.
mmm. Ik vond mijn gebakken rijst met reepjes ei, erwten en kabeljauw van een tijdje terug ook wel behoorlijk geslaagd.
Oud 26-02-2013, 19:42
Verwijderd
Trimm, kwam er niet een of andere kerel altijd zijn fiets bij jullie in het hok dumpen? Oplossing!
Oud 26-02-2013, 19:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm, kwam er niet een of andere kerel altijd zijn fiets bij jullie in het hok dumpen? Oplossing!
Zit een slot op, maar verder puik idee.
Oud 26-02-2013, 19:47
Verwijderd
Hoe duur is het dan? Niet gewoon handiger om een nieuwe fiets te kopen?
Oud 26-02-2013, 19:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoe duur is het dan? Niet gewoon handiger om een nieuwe fiets te kopen?
Ongeveer 85 euro, maar er zit inmiddels al zoveel geld aan reparaties aan die fiets, dat hij eigenlijk bijna nieuw is. Behalve dan iets met de versnelling die nu kapot blijkt te zijn.
Oud 26-02-2013, 20:02
Verwijderd
Een nieuwe fiets heb je voor 50 wel
Oud 26-02-2013, 20:02
Verwijderd
Dit taartje moet in mijn mond komen wonen:

Oud 26-02-2013, 20:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
/brɒnti/ (Bron-tie).

Of op z'n Nederlands: Bron-tuh.
Weer wat geleerd. Ik sprak het altijd uit als Bronteë. Ofzo
Oud 26-02-2013, 20:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben net eerder weggegaan van yoga, omdat ik ineens vet misselijk en duizelig werd
Oud 26-02-2013, 20:28
Verwijderd
Morgen voor school even snel economie maken. dan 2 uur les en 3uur les waar je maar kan kijken wat je doet. Dus ik kan net zo goed naar huis om 11:20. Maar ja dat gunnen ze je niet.
Oud 26-02-2013, 20:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
hoi mensjes!
Ik heb lang niet zo'n drukke dag gehad als vandaag. Ik ben helemaal opperdepop, maar wel trots op alles wat ik heb gedaan
Oud 26-02-2013, 20:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dit taartje moet in mijn mond komen wonen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er heel mooi uit, maar niet of je het op kan eten
Oud 26-02-2013, 20:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je nu wil afvallen voor de zomer hoef je trouwens echt niet te gaan crashdiëten, het duurt nog bijna een half jaar voor het zomer is
Oud 26-02-2013, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net eerder weggegaan van yoga, omdat ik ineens vet misselijk en duizelig werd
Gaat het nu weer?

Citaat:
hoi mensjes!
Ik heb lang niet zo'n drukke dag gehad als vandaag. Ik ben helemaal opperdepop, maar wel trots op alles wat ik heb gedaan
Oud 26-02-2013, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Als je nu wil afvallen voor de zomer hoef je trouwens echt niet te gaan crashdiëten, het duurt nog bijna een half jaar voor het zomer is
Ja, ik zat ook al van hoeveel denkt Para dat eraf moet bij mij. Of haar opmerking was niet voor mij bedoeld natuurlijk.
Oud 26-02-2013, 20:33
Verwijderd
Na mijn examens ga ik weer 50 kilo wegen. Dus heul veul sporten. ik heb toch niets te doen dan, behalve de bieb leegplunderen en examenfeesten.
Oud 26-02-2013, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Na mijn examens ga ik weer 50 kilo wegen. Dus heul veul sporten. ik heb toch niets te doen dan, behalve de bieb leegplunderen en examenfeesten.
Dan hoop ik dat je 1.60 of kleiner bent.
Oud 26-02-2013, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dan hoop ik dat je 1.60 of kleiner bent.
Ja, 1,60 m ben ik. hoezo?
Oud 26-02-2013, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, 1,60 m ben ik. hoezo?
Omdat het anders nogal weinig is!
Oud 26-02-2013, 20:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gaat het nu weer?
Een stuk beter, maar nog steeds een beetje naar. Ik was wel even bang dat ik tegen de vlakte zou gaan dan wel kotsen toen ik tegen de wind in naar huis moest fietsen maar dat viel mee!
Oud 26-02-2013, 20:37
Verwijderd
Ja dat klopt. Een meisje uit mijn klas heeft dat, ze is 1,75 en weegt maar 50. Ze heeft ook een afval obsessie. Niet eten en veel sporten. En als ze vreetbuien krijgt komt weer 5 bij, en zit aan mijn kop te zeuren: ik word dik. Haar benen zijn net zo dun als mijn armen, en mijn armen zijn al vrij dun.
Oud 26-02-2013, 20:37
Verwijderd
Ik kan me het moment nog herinneren dat ik voor het eerst vijftig kilo woog Ik weet niet meer precies hoe oud ik was, maar ik vond het echt verschrikkelijk, omdat mijn zusje altijd vertelde dat je lelijk was als je meer dan vijftig kilo zou wegen
Oud 26-02-2013, 20:38
Verwijderd
Blijkbaar is het vandaag Vertel een Sprookje-dag. Zullen we elkaar sprookjes vertellen?
Oud 26-02-2013, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar is het vandaag Vertel een Sprookje-dag. Zullen we elkaar sprookjes vertellen?
Ik heb toevallig laatst thuis een keer het sprookjesboek van zolder gehaald. En toen zag ik mijn lievelingssprookje en toen ging ik die weer lezen <3
Oud 26-02-2013, 20:40
Qimm
Qimm is offline
pfff afvallen, dat wil ik ook wel, maar dan wel zonder er wat voor te hoeven doen natuurlijk
Oud 26-02-2013, 20:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik wilde posten dat 50 kilo echt niet zo licht is en dat is zelf 1.75 ben en 58 kilo en dat als er 8 kilo af zou gaan ik echt niet superdun zou zijn. Toen realiseerde ik me ineens dat ik helemaal geen 58 kilo weeg, maar 68
Oud 26-02-2013, 20:41
Verwijderd
Er was eens een geit. Die geit woonde op een berg. In die berg woonde prins mol. De geit was verliefd op de mol, maar ze konden niet bij elkaar komen. De geit groef een gat en de mol klom omhoog. Het werkte niet. Tot op de dag dat de goede heks kwam en de geit omtoverde in een prinsessen mol. De mollen leefden nog lang en gelukkig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten