Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 21:03
elledc
elledc is offline
Wat denken jullie?
Hoef je per se verliefd te zijn als je een relatie aangaat?
Ik voel geen vlinders in de buik maar voel wel een aantrekking en affectie tot mijn vriend en kan hem niet lossen.
Er is geen liefde, toch zou ik zo graag verliefd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2002, 21:08
hansjuh
hansjuh is offline
Misschien heb je gewoon de behoefte om bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn.
Of misschien weet je niet hoe het voelt om verliefd te zijn?
Je hebt allerlei soorten relaties (in mijn opinie) dus ook zonder verliefdheid kun je een relatie hebben. Maar weet hij dat hoe je je voelt?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:09
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Met je topic ben ik het eens. Ik bedoel, ik vind dat het mogelijk is.
(Kijk bijvoorbeeld maar naar familierelaties en vriendenrelaties)
Oud 27-12-2002, 21:15
elledc
elledc is offline
Citaat:
hansjuh schreef:
Misschien heb je gewoon de behoefte om bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn.
Of misschien weet je niet hoe het voelt om verliefd te zijn?
Je hebt allerlei soorten relaties (in mijn opinie) dus ook zonder verliefdheid kun je een relatie hebben. Maar weet hij dat hoe je je voelt?
Dat eerste daar heb je wel gelijk in, dat tweede niet, ik ben al verliefd geweest en het voelde goed. Het probleem is wel dat als ik verliefd ben, ik totaal in de war ben en dichtklap, dus daarom is het beter zo. Maar toch mis ik dat lekker gevoel.
Hij weet niet dat ik het zo voel, maar ik weet zeker dat ik me er slecht bij ga voelen als ik het hem vertel. Het is goed zoals het nu is, hij zegt dat hij verliefd is op me en ik wil hem niet kwijt. Anderzijds voel ik me eenbeetje schuldig omdat ik niet verliefd ben en hij van zijn kant me zoveel aandacht geeft.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:17
Verwijderd
Ik raad het je af. Ik heb het ook gedaan, maar het werkt niet. Uiteindelijk heb ik hem moeten dumpen en dat heeft hem en mij een heleboel pijn gekost (gaf wel veel om hem ondanks dat ik niet verliefd was). Het werd benauwend en vervelend....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:20
elledc
elledc is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik raad het je af. Ik heb het ook gedaan, maar het werkt niet. Uiteindelijk heb ik hem moeten dumpen en dat heeft hem en mij een heleboel pijn gekost (gaf wel veel om hem ondanks dat ik niet verliefd was). Het werd benauwend en vervelend....
dat kan ik niet, ik geef zoveel om hem...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:37
hansjuh
hansjuh is offline
Je bent niet verliefd op hem, maar loopt je dan niet het risico om morgen wel op iemand anders verliefd te worden en hem dan zeker veel verdriet aan te doen. ik denk dat je toch beter open kunt zijn over je gevoelens.
Dalijk zegt hij misschien 'ik hou van je' en wat zeg jij dan...

(tis niet echt relevant maar je leeftijd is niet ingevuld)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:39
Justice
Justice is offline
Wat ik hieruit begrijp is dat jij het stadium "verliefd zijn" totaal voorbijschiet? Is het dan gewoon niet houden van? Dan is er bij mijn weten gewoon liefde!
Oud 27-12-2002, 21:58
x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Direct ineens liefde??? Dat is toch onmogelijk.... Eerst moet je toch verliefd worden op iemand, na een tijd gaat dit gevoel weg en komt er liefde in de plaats....

Aanzie je je lief nu niet meer als een vriend...een persoon waar je je goed bijvoelt?? Mss heb je nu iemand nodig waar je je heel goed bij voelt om te knuffelen, waartegen je alles kan zegge....Maar eigenlijk niet als lief bedoeld maar als vriend...
Oud 27-12-2002, 22:19
lieve
lieve is offline
Je moet niet persé verliefd te zijn om een relatie aan te gaan!
Hoewel, ik het na een paar dagen toch zou opgeven, ik zou het gewoon niet kunnen... ergens in mij zou het beginnen knagen.. dat ik een beetje met zijn voeten speel!
Hoewel, kijk ik heb een heel korte relatie gehad met een gast, en hoewel wij beide niet verliefd waren... zou ik ergens toch terug met hem willen beginnen! En dat is echt keiraar!!...
Ik versta het zelf nie goed....
Oud 28-12-2002, 01:17
Verwijderd
Ikzelf doe het niet (meer)..
Ik heb teveel mensen gekwetst, en begin dus alleen nog maar iets met iemand als ik zeker weet gevoelens voor diegene te hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 07:37
elledc
elledc is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Het is zo dat ik dacht verliefd te zijn in het begin omdat ik verliefd "wilde" zijn. Het klinkt raar maar het is inderdaad die affectie waar ik me goed bij voel. Het is meer dan vriendschap maar of het liefde is ben ik aan het uitzoeken. Er is wel een aantrekking en ik mis hem vaak, daarom is het te moeilijk voor me hem te lossen. Maar ik ga hem wel vertellen dat ik eenbeetje twijfel met mijn gevoel en dat ik geen vlinders voel. Ik vind het wel de moeite ermee door te gaan, en hoop dat ik binnenkort tegen hem kan zeggen zoals hij zegt tegen me, dat ik van hem hou.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:35
Mystique
Mystique is offline
Ik vind dat je voor een liefde realtie verliefd moet zijn. Het zit hem al in het woord. Die ander heeft namelijk wle die gevoelens voor jou en die kan jij maar ten dele of niet ebnatwoorden. Dat is zo ontzettend oneerlijk tegenover je partner en als degene erachter komt zal het hem/haar zeker kwetsen.
Ben je niet verliefd ga dan een goede vriendschap met iemand aan maar geen echte relatie als in liefde. Wil je dat iemand je knuffelt en liefde geeft kan een knuffeltmaatje ook een oplossing zijn of moet je wachten tot je echt verliefd wordt. Maar houd jezelf en vooral die ander niet voor d egek door verliefd te doen en het niet te zijn. Zo schofterig!
Oud 28-12-2002, 18:38
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Het is zo dat ik dacht verliefd te zijn in het begin omdat ik verliefd "wilde" zijn. Het klinkt raar maar het is inderdaad die affectie waar ik me goed bij voel. Het is meer dan vriendschap maar of het liefde is ben ik aan het uitzoeken. Er is wel een aantrekking en ik mis hem vaak, daarom is het te moeilijk voor me hem te lossen. Maar ik ga hem wel vertellen dat ik eenbeetje twijfel met mijn gevoel en dat ik geen vlinders voel. Ik vind het wel de moeite ermee door te gaan, en hoop dat ik binnenkort tegen hem kan zeggen zoals hij zegt tegen me, dat ik van hem hou.
komop hee als je echt verliefd zou zijn zou het toch wel duidelijk zijn! Je houd hem gewoon aan het lijntje wnat als je dan eindelijk mekr tdat je niet verliefd ben kun je hem dumpen! En je hoopt te kunnen zeggen dat je van hem houd..argh dit maakt me misselijk! Kijk eens een keer goed naar jezelf!
Ik heb ook een vriend gehad die ik miste en waarmee ik affectie had maar daar was geen verliefdheid in het spel. Dat moet je toch kunnen scheiden! Je hoeft niet verliefd te zijn om van iemand te houden en iemand te missen hoor. Ik vind dat je erg egoistisch bezig bent. Sorry hoor maar wordt om zulke dingen echt zo boos!
Oud 28-12-2002, 18:40
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
dat kan ik niet, ik geef zoveel om hem...
als je echt zoveel om hem geeft doe je dat wel..en was je er in eerste plaats niet aan begonnen. Mensen zijn nu eenmaal egoistische wezentjes en dat is weer eens goed bewezen...
Oud 28-12-2002, 19:19
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Wat denken jullie?
Ik voel geen vlinders in de buik maar voel wel een aantrekking en affectie tot mijn vriend en kan hem niet lossen.
nee.. ik denk niet dat je perse verliefd moet zijn om een relatie aan te gaan..
Ikzelf heb het ook een keer meegemaakt.. ik voelde idd ook aantrekking en affectie.. maar zou het niet verliefdheid hebben kunnen noemen of iets dergelijks
Oud 28-12-2002, 19:28
guesst
guesst is offline
Moet je altijd per se verliefd zijn gelijk in het begin vraag ik me af?! Volgens mij heb je ook wel verschillende soorten verliefdheid..zo ben je soms in een klap verliefd, terwijl je soms ook eerst iemand beter moet leren kennen...

Misschien is het daarom ook een beter idee eerst wat vaker met desbetreffende persoon om te gaan voordat je echt 'een relatie neemt'!?

Suc6 drmee iig!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 20:21
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik zou het in ieder geval niet meer doen, heb het eenmaal gedaan en ik voelde me enorm schuldig tegenover hem, hij was erg verliefd op mij en als ik zo doorging dan zou ik eigenlijk liegen en dat wou ik die jongen niet aandoen, ook door het uit te maken heb ik de echte reden gezegd en hij was erg gekwetst.

xxx
Faith
Oud 28-12-2002, 22:23
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
hansjuh schreef:
Je bent niet verliefd op hem, maar loopt je dan niet het risico om morgen wel op iemand anders verliefd te worden en hem dan zeker veel verdriet aan te doen. ik denk dat je toch beter open kunt zijn over je gevoelens.
Dalijk zegt hij misschien 'ik hou van je' en wat zeg jij dan...
Idd.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 09:51
David
David is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Wat denken jullie?
ik en m,n vriendin waren wel verliefd op elkaar ..

nu na een lange tijd en dat verliefd zijn een beetje overgeslagen in "houden van"

je kan ook niet altijd verliefd blijven he ,

this er wel , maar lang niet zoveel als op het begin
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:22
Verwijderd
Mwa, niet verliefd zijn, toch een relatie beginnen.. 2 keer en nooit weer
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:24
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik zit dus in dat stadium... Ben gek op m'n vriend, geef heel veel om hem, maar ik ben niet verliefd... Hij wel, hij weet het ook van mij en dan is 'ie zo verdomde lief en onbeschuldigend, zegt 'ie dat hij wel wacht tot ik het weet...

Maar misschien ga ik het wel nooit weten. Misschien is er wel geen goede beslissing. Als ik het uitmaak doe ik ons beiden heel veel pijn, maar als ik met hem doorga dan zit het ook niet echt goed....
In m'n hoofd denk ik wel dat ik het misschien wel uit moet maken maar het doet zo veel pijn... voor hem en voor mij. Ik kan me er niet toe brengen, helemaal niet vlak voor zijn examentijd, maar als ik nog een paar weken wacht dan is het al weer m'n verjaardag en hij doet aan grote cadeaus...

Hij is zo lief en zo nadenkend en vrijgevig, en ik ben maar een beetje koud en afwachtend en ik beloof niets, heb ik nooit gedaan, want ik weet het gewoon niet zeker... Ik voel me vreselijk schuldig wetend dat hij geld en tijd besteed om mij te zien (hij woont in een ander land) terwijl ik moed bijeen probeer te schrapen om het uit te maken... Ik wil ook liever niet dat hij een cadeau voor me koopt, maar hoe maak ik hem dat duidelijk...

..dit zou allemaal zo veel makkelijker zijn als ik niet zoveel om hem gaf..
Oud 29-12-2002, 18:39
Ruthjuh
Ruthjuh is offline
dom dom beter kan je het niet doen hoor..
het kan zijn dat het goed afloopt maar die kans is denk ik erg klein..
Ik zie dat veel mensen het je afraden waarschijnlijk niet ten onrechte..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 19:28
PardonMe
PardonMe is offline
Lijkt mij niet verstandig.. Doe je een ander later alleen maar pijn mee lijkt me zo.. Dan hebben jullie nu een relatie en dan krijgt hij te horen dat je nooit verliefd op mn bent geweest.. Dat je hem alleen maar heel erg aardig vond, zeg maar..

Er zijn ook andere mensen waartoe ik mij aangetrokken voel, vrienden, met wie ik graag om ga en wie ik mis na een tijdje, niet alleen mijn vriend, maar mijn vriend heeft toch dat beetje meer, die bezorgt je die vlinders, dat heb je bij de anderen niet..
Oud 29-12-2002, 21:22
gothicje
gothicje is offline
heej
ik zou het niet doen, ik heb het zelf eens gedaan, ik kon goed met die jongen opschieten en ik dacht dat ik verliefd was maar wist het niet zeker, was in de war
Maar na een paar dagen wist ik al zeker dat ik dus niet verliefd was maar dat ik gewoon de behoefte had aan iemand, ik wilde niet alleen zijn... en het feit dat ik dus niet verliefd op hem was begon aan me te knagen en toen heb ik het uiteindelijk uitgemaakt, ik heb hem daar veel pijn meegedaan en nou spreken we bijna nooit meer met elkaar, hij had gewoon een nee verwacht en die gaf ik niet omdat ik alles fout zag...
ik ben er niks mee opgeschoten en heb hem gekwetst...
als het niet aan je knaagt dan komt de verliefheid misschien nog maar als je gewoon de behoefte hebt aan iemand en je niet alleen wilt zijn dan zou ik het niet doen, zoek het dan in een goede vriendscahp met hem...
succes!!!
xxx me
Oud 30-12-2002, 16:49
haas17
haas17 is offline
Het is gisteravond uitgegaan met mijn vriendin.
We hadden 2,5 maand met elkaar. Ze was niet verliefd op me, maar ze hoopte dat het nog zou komen. Ik was en ben heel erg verliefd op haar, en het deed zoooooooveel pijn!! Tijdens de relatie bedoel ik, dat je voelt dat ze je niet zo leuk vindt. Ooh begin nooit aan een ongelijke relatie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:47
sammiej
sammiej is offline
ik denk dat je wel verliefd moet zijn om een relatie aan te gaan, maar jij voelt een aantrekkingskracht met hem.....
misschien heb je nog niet zoveel ervaring met relaties (is maar een vraagje?????) en vind je het spannend om dit te doen (zie je het als een soort van experimentje?)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:10
elledc
elledc is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Ik vind dat je voor een liefde realtie verliefd moet zijn. Het zit hem al in het woord. Die ander heeft namelijk wle die gevoelens voor jou en die kan jij maar ten dele of niet ebnatwoorden. Dat is zo ontzettend oneerlijk tegenover je partner en als degene erachter komt zal het hem/haar zeker kwetsen.
Ben je niet verliefd ga dan een goede vriendschap met iemand aan maar geen echte relatie als in liefde. Wil je dat iemand je knuffelt en liefde geeft kan een knuffeltmaatje ook een oplossing zijn of moet je wachten tot je echt verliefd wordt. Maar houd jezelf en vooral die ander niet voor d egek door verliefd te doen en het niet te zijn. Zo schofterig!
(Dit in blauw omdat het meer zou opvallen als topicstarter)

Wacht he meisje ik ga eens duidelijk zijn.
Ik ben in het verleden vaak gekwetst geweest en daarom heb ik het in het heden nogal moeilijk om verliefd te worden.
Daarom is wat ik voel voor mijn vriend niet 100% verliefdheid maar wel 100% genegenheid, vriendschap en omdat ik het nu ook zeker weet, liefde.
Ik was bang omdat ik me niet verliefd voelde maar er is een sterke aantrekking en daaruit heb ik gemerkt dat je niet verliefd hoeft te zijn als je een relatie aangaat.
Hij is de eerste jongen die ik vertrouw en met wie ik me helemaal op mijn gemak voel. Verliefdheid is niet noodzakelijk.
Wel is er liefde, heb ik de laatste dagen gemerkt.
Je kan denken dat ik slecht bezig ben maar ik was eventjes onzeker over mijn gevoelens, en ook ik heb nog nooit een jongen vertrouwt, tot nu, en ik ben 20 jaar.

Ik ben blij dat ik jullie reacties hoor, maar ik weet nu van mezelf dat het wel mogelijk is. Als ik verliefd was vroeger was ik altijd in de war, onzeker, bang en had nooit etenslust. Verliefdheid hoeft er dus niet bij voor mij.

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k zou het zelf niet willen. maar ja, misschien dat jij anders in elkaar zit?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:21
elledc
elledc is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
maar ja, misschien dat jij anders in elkaar zit?
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:25
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Wat denken jullie?
Het hoeft niet natuurlijk! Of je er gelukkig mee wordt is iets wat je niet van te voren kunt weten. Ik heb het mazzel gehad dat ik er wél mee gelukkig ben!!! We hebben nu al bijna een jaar, terwijl ik daarvoor nooit een relatie voor meer dan twee,hoogstens drie maand had en ondertussen ook nog vreemdging. (nu niet eens neiging om vreemd te gaan )

'k zou zeggen probeer hetgewoon. als het niet gaat verbreek je de relaie en als het wel goed gaat is het toch beter?!?!?!
Oud 30-12-2002, 19:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Inderdaad
wat zit je dan dwars??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:29
elledc
elledc is offline
Citaat:
Iotje schreef:
'k zou zeggen probeer hetgewoon. als het niet gaat verbreek je de relaie en als het wel goed gaat is het toch beter?!?!?!
het gaat goed dus het is
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:30
elledc
elledc is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
wat zit je dan dwars??
Lees even het bovenste stukje in het blauw.
Ik was onzeker over mijn gevoel tegenover hem maar dat was vorige week. Ondertussen zijn de dingen helderder geworden
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Lees even het bovenste stukje in het blauw.
Ik was onzeker over mijn gevoel tegenover hem maar dat was vorige week. Ondertussen zijn de dingen helderder geworden
ow haha okay
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:20
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
iga schreef:
Het is gisteravond uitgegaan met mijn vriendin.
We hadden 2,5 maand met elkaar. Ze was niet verliefd op me, maar ze hoopte dat het nog zou komen. Ik was en ben heel erg verliefd op haar, en het deed zoooooooveel pijn!! Tijdens de relatie bedoel ik, dat je voelt dat ze je niet zo leuk vindt. Ooh begin nooit aan een ongelijke relatie.
precies! het doet zoveel meer pijn dan dat het ooit kan opleveren!
Oud 30-12-2002, 20:39
steentje
steentje is offline
werkt kort gezegd niet!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:08
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
steentje schreef:
werkt kort gezegd niet!
WEL!!!!
Oud 30-12-2002, 22:27
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje, (zie ook http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=317295) soms weet ik niet zeker wat ik voor haar voel, en op andere momenten wel.

Ik kom er gaandeweg wel achter, ik heb haar nu ook gewoon alles verteld over hoe ik me voel e.d.

Dus het is niet zo dat ik na 2 maanden opeens zal zeggen: he sorry maar ik ben niet verliefd op je.

Er is een grote kans dat m'n liefde alleen maar groeit omdat ik haar in dit geval pats boem ontmoet heb zeg maar.

Plus dat mijn gevoelens nogal beinvloed worden (denk ik) door een depressie die ik hiervoor heb gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten