Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ga later denk ik heel veel lekker eten maken op vrije dagen en dat allemaal invriezen Dan heb ik een gezonde doch lekkere maaltijd als ik een keer tot laat moet werken ofzo.
Dat doe ik ook
Advertentie
Oud 20-03-2013, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Lijnzaad is overrated. Ik heb het een keer gekocht onder het mom van 'gezond!!', af en toe een paar eetlepels door yoghurt geroerd, maar je merkt er niks van. Alleen handig als je last hebt van spijsvertering, denk ik, maar dan moet je wel erge obstipatie hebben, wil je er iets van merken.
Citaat:
Ik wil 't niet vanwege de smaak en aan mijn spijsvertering mankeert niets. Lijnzaad heeft gewoon een gunstige verhouding tussen calorieën en voedingsstoffen. Veel van het laatste, relatief weinig van het eerste. Omega-3 enzo
Voor zowel je poep als de voedingsstoffen heb je niets aan lijnzaad als het nog heel is, tenzij je echt heel goed kauwt! maar in de yoghurt slik je ze al snel in z'n geheel door. Maar het jasje van het zaadje wordt niet verteerd, dus je poept ze onverwerkt weer uit tenzij ze heel goed gekauwd of een beetje gemalen/gebroken zijn. Ik heb bij verschillende colonoscopieen meegekeken waarbij je in die (verder helemaal lege) dikke darm af en toe een lijnzaadje in een plooitje zag rondhangen
Oud 20-03-2013, 17:30
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh wat tof, nog een psychologiedocent vraagt of ik in haar lessen iets wil komen vertellen
Oud 20-03-2013, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik lust inderdaad weinig, maar er is nu ook gewoon niet zoveel in huis (en ik heb nu echt geen zin om naar de AH te lopen). Sowieso, mijn pa kookt nog minder dan ik, we hebben niet standaard dingen in de koelkast liggen. En daarbij vindt mijn vader courgette/aubergine hippievreten, dus dat zou hij nooit meenemen

Ik duik wel even de vriezer in, wat heb ik nou aan jullie
Je vader klinkt als een mooi Man bijt hond figuur. Ik wist nooit dat zulke mensen echt bestonden, tot ik eens met een salade op een barbecue kwam, en de vader van de (overigens goed terecht gekomen) jarige uitriep: HUNNNHHHHGG??? KOMUH DR KONIJNUH?
Oud 20-03-2013, 17:35
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik hoorde ooit over een kindje dat bij een vriendje ging eten en niet snapte dat de ouders aardappelen gingen schillen voor de aardappelpuree, want dat kwam toch uit een zakje!
Oud 20-03-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Voor zowel je poep als de voedingsstoffen heb je niets aan lijnzaad als het nog heel is, tenzij je echt heel goed kauwt! maar in de yoghurt slik je ze al snel in z'n geheel door. Maar het jasje van het zaadje wordt niet verteerd, dus je poept ze onverwerkt weer uit tenzij ze heel goed gekauwd of een beetje gemalen/gebroken zijn. Ik heb bij verschillende colonoscopieen meegekeken waarbij je in die (verder helemaal lege) dikke darm af en toe een lijnzaadje in een plooitje zag rondhangen
Dit vind ik een goed excuus om niet meer naar de supermarkt te gaan.
Oud 20-03-2013, 17:36
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat doe ik ook
Ik heb het dan ook bij jou afgekeken
Citaat:
Dat zat ik net ook te denken, ja. Onze ezel op de kinderboerderij moest eens lijnzaad door zijn voer, omdat hij niet goed door zijn wintervacht heen kwam. In de vijzel ermee!

Sowieso zou ik later heel veel mijn vijzel gebruiken Ik heb een hele mooie van donkergrijs steen <3
Oud 20-03-2013, 17:38
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb trouwens ooit van mijn moeder een hoop siliconen bakvormen gekregen voor mijn uitzet, maar ik HAAT siliconen bakvormen Ik heb het nooit durven zeggen want het is zo lief.
Oud 20-03-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik hoorde ooit over een kindje dat bij een vriendje ging eten en niet snapte dat de ouders aardappelen gingen schillen voor de aardappelpuree, want dat kwam toch uit een zakje!
Noes

Ik was eens in de AH met een voormalige kennis en toen vroeg ze waar de mandarijnen lagen. Toen ik ze aanwees moest ze lachen, want ze zagen er zo raar uit, dat kon nooit kloppen. Bij nadere ondervraging bleek dat ze ze nog nooit ongeschild had gezien. Haar moeder kwam ze altijd in partjes brengen, op een schoteltje.
Oud 20-03-2013, 17:41
Verwijderd
Diezelfde kennis kocht ook eens een nectarine, om vervolgens na twee happen 'GATVER, ER ZIT EEN PIT IN!' te roepen en hem vol afschuw op de grond te gooien.
Oud 20-03-2013, 17:42
MMollie
MMollie is offline
Citaat:
Ja, ja.
Waarom zou ik?
Oud 20-03-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Je vader klinkt als een mooi Man bijt hond figuur. Ik wist nooit dat zulke mensen echt bestonden, tot ik eens met een salade op een barbecue kwam, en de vader van de (overigens goed terecht gekomen) jarige uitriep: HUNNNHHHHGG??? KOMUH DR KONIJNUH?
Ja, maar barbecue! Vlees! Maar ik kan me ook wel wat mensen voorstellen die dat zouden roepen ^^ de ene al wat serieuzer dan de ander.

Citaat:
Ik vind zakjespuree lekker Maar gewone ook, maar ik vind ze niet te vergelijken. Het ene eet ik op het ene moment graag en het andere op een ander moment. Alleen als ik snelle spinaziestamppot wil maken, wil ik wel eens zakjespuree gebruiken uit luiheid, maar verder dient dat voor als ik er zin in heb Met knakworst of een eitje of witte bonen in tomatensaus uit blik.

Citaat:
Sowieso zou ik later heel veel mijn vijzel gebruiken Ik heb een hele mooie van donkergrijs steen <3
Ik heb er verschillende. Een koperen, een houten, een mini porseleinen. Een stenen volgens mij ook, maar die kan ik me even niet voor de geest halen. Tja, alchemist bij larp.
Oud 20-03-2013, 17:43
Verwijderd
Zonnatura lijnzaad is braaf geplet
Oud 20-03-2013, 17:45
Verwijderd
Maar door alle gesprekken over poep vind ik lijnzaad nu vies geworden.
Oud 20-03-2013, 17:46
Miekje*
Miekje* is offline
Ik was vandaag nog op de Lijnbaan en daar hebben ze een hele grote groente/fruitstal waar je ook altijd verse smoothies enzo kunt kopen. Het is dat ik geen contant geld had, anders had ik twee mango's meegenomen
Oud 20-03-2013, 17:48
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb nu zin om mijn spinazie-ovenschotel te gaan maken.
Oud 20-03-2013, 17:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik was vandaag nog op de Lijnbaan en daar hebben ze een hele grote groente/fruitstal waar je ook altijd verse smoothies enzo kunt kopen. Het is dat ik geen contant geld had, anders had ik twee mango's meegenomen
Verkopen ze op de Lijnbaan ook Lijnzaad? ;dd
Oud 20-03-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar barbecue! Vlees! Maar ik kan me ook wel wat mensen voorstellen die dat zouden roepen ^^ de ene al wat serieuzer dan de ander.
Maar je eet toch niet alleen maar vlees op een barbecue mag ik hopen?
Oud 20-03-2013, 17:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Verkopen ze op de Lijnbaan ook Lijnzaad? ;dd
Vast wel ;dD:;D:;;d
Oud 20-03-2013, 17:56
Verwijderd
Dan neem je je pc mee, maar de internetverbinding is eigenlijk te sloom om fijn te zijn, de KPN zou vandaag komen om het op te lossen, maar er is niemand komen opdagen. Als je dan belt, dan weet daar niemand iets en is er zelfs geen openstaand ticket. Knap, er is toch echt al 2 keer gebeld over deze afspraak. Nu is het afwachten tot ze iets laten weten (Mag ik uw 06? Ja, maar dat is een Belgisch gsm-nummer dus ik weet niet of uw systeem dat snapt. Oh nou ja, geef maar. 00324... Oh dat is wel een lang nummer. Ja, 0032 moet je in Nederland voor een Belgisch nummer zetten. Oh ja, nou 0032064... dan? Nee, die 06 moet ertussenuit. Oh ja, oh het systeem pakt hem toch niet. ).
En dan wil ik eens op PB kijken voor wat muziek, maar even vergeten dat ik in Nederland zit en dat ip daar wel is geblokkeerd :') Intussen wordt mijn pc bezeten door de duivel, sinds ik hem hier heb aangezet, nog voor er internetverbinding was, sloeg Thunderbird op hol en dat opent nu elke keer een duizendtal bladwijzers met Thunderbird online hulp. Daarnaast doet mijn apestaart het niet terwijl de #$%^&blabla het wel allemaal doen en shift-s en w doen het niet terwijl caps-s en w wel werken. The fuck. En mijn spatiebalk reageert vrijwel standaard niet meer na een .
Oud 20-03-2013, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Sommigen wel. Ik eet zelf hoofdzakelijk vlees, vooral omdat ik enkel tomaten en bloemkool rauw lust en groenten op een bbq zijn meestal rauw. En gegrilde groenten vind ik ook niks, want dan zijn ze zwart van buiten en rauw van binnen ^^

Maar als er tomaten zijn, moet ik wel tomaten hebben. Aardappelsalades hou ik ook van.
Oud 20-03-2013, 18:02
Miekje*
Miekje* is offline
Tijdens een bbq bakken wij altijd aardappeltjes en hebben we stokbrood en pastasalade van pastawokkeltjes (hoe heten die dingen?) en vaak staan er ook nog gevulde eieren ofzo op tafel.
Oud 20-03-2013, 18:06
Verwijderd
http://lauramakabresku.blogspot.nl/

Mooie dingen.

Oud 20-03-2013, 18:10
Miekje*
Miekje* is offline
Vandaag ben ik in de Selexyz hevig verliefd geworden op twee handwerk/naaiboeken. Helaas zijn ze 30 euro per stuk Die zijn voor op het verlanglijstje.
Oud 20-03-2013, 18:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
uitriep: HUNNNHHHHGG??? KOMUH DR KONIJNUH?
Zo ken ik er ook een paar
Oud 20-03-2013, 18:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zo veel mogelijk! Wat is anders het nut van het ding? Beetje groenten boven het vuur houden?
Oud 20-03-2013, 18:25
Carn
Carn is offline
jammer dat ze er maar een paar gemaakt hebben
Oud 20-03-2013, 18:28
Verwijderd
Mwuh ik krijg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn oma een tia heeft gehad
Oud 20-03-2013, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Zo veel mogelijk! Wat is anders het nut van het ding? Beetje groenten boven het vuur houden?
Ja oke, OP de BBQ leg ik ook voornamelijk vlees (of vis, garnalen en ook wel groente zoals mais en champignons) maar een salade ernaast is toch niet zo vreemd? Je eet toch ook niet alleen 4 slavinken als avondeten bijvoorbeeld? (al vind ik 1 slavink sowieso al best goor)
Oud 20-03-2013, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Tijdens een bbq bakken wij altijd aardappeltjes en hebben we stokbrood en pastasalade van pastawokkeltjes (hoe heten die dingen?) en vaak staan er ook nog gevulde eieren ofzo op tafel.
Stokbrood! Dat was ik vergeten! Dat at ik ook wel graag, maar tegenwoordig laat ik stokbrood met rust omdat dat teveel vult en ik dan liever vul met vlees en tomaten ^^
Oud 20-03-2013, 18:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja oke, OP de BBQ leg ik ook voornamelijk vlees (of vis, garnalen en ook wel groente zoals mais en champignons) maar een salade ernaast is toch niet zo vreemd? Je eet toch ook niet alleen 4 slavinken als avondeten bijvoorbeeld? (al vind ik 1 slavink sowieso al best goor)
ja natuurlijk. Maar lijkt mij dat BBQen doorgaans gaat om het bereiden van dode dieren; en voor de afwisseling doe je er nog wat anders bij. Altijd de uitdaging om je niet vol te proppen met stokbrood en randvoer terwijl het om het sapperige vlees gaat
Oud 20-03-2013, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar wel verschillende soorten vlees. En normaal gezien ga je niet frequent barbecueën, dus een enkele keer veel vlees zonder veel erbij vind ik niet zo heel vreemd. Al denk ik dat diegenen die 'konijnenvoer' roepen wel vaker de barbecue uithalen. Zelf ben ik wel gewend dat er op zijn minst iets van sla te zien is, alleen eet ik dat niet ^^
Oud 20-03-2013, 18:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mwuh ik krijg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn oma een tia heeft gehad
Heeft ze er iets aan overgehouden? Sterkte!
Oud 20-03-2013, 18:42
Miekje*
Miekje* is offline
Kastanjechapignons in vieren gehakt en dan met brie in aluminiumfolie op de bbq
Oud 20-03-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Sterkte! Hoe gaat het met haar?
Oud 20-03-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Heeft ze er iets aan overgehouden? Sterkte!
Weet ik nog niet... dankjewel!

Oud worden lijkt me echt kut!!
Oud 20-03-2013, 18:44
Verwijderd
Ik vind het ook vooral zo rot voor mijn moeder!
Oud 20-03-2013, 18:46
Carn
Carn is offline
The Bizarre History of Insect Head Transplants

Citaat:
While the ethics of experiments on humans are very different from the ethics of experiments on insects, it’s worth bearing in mind that head and brain transplants aren’t as unheard of as one might think. And they’ve taught us a lot – including that if insects ever do mutate into huge monsters, we deserve everything they do to us.

Oud 20-03-2013, 18:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Raar stel zijn jullie. Goed voer is toch juist een traktatie voor geest en lichaam? Ik begrijp niet dat jullie zo conservatief of zelfs onnozel zijn met voedsel. Ik bedoel, 'hippievoer'? Damn Maar goed, wat je bootje doet drijven natuurlijk. Ieder zijn of haar kopje thee
Het is vooral mijn pa hoor ik lust courgette enzo wel. Hij eet ook geen ovenschotels, want dat is ook voor hippies. Mijn moeder heeft dus ook nooit zoiets gemaakt en daardoor weet ik ook niet zo goed wat ik moet maken en hoe en wat lekker is bij elkaar, anders dan basic dingen.
Citaat:
Hij eet sinds kort wel maaltijdsalades van de AH, daarvoor alleen kun je de krant al bellen.
Oud 20-03-2013, 18:50
Verwijderd
Broccoli-kruidenkaas-kip/zalm-pasta ^^
Oud 20-03-2013, 18:50
Miekje*
Miekje* is offline
Het is zo koud op mijn kamer dat ik er maar even een deken bij heb gepakt. Brrrr
Oud 20-03-2013, 18:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn moeder heeft dus ook nooit zoiets gemaakt en daardoor weet ik ook niet zo goed wat ik moet maken en hoe en wat lekker is bij elkaar, anders dan basic dingen.
Oei, mijn moeder maakte ook nooit zoiets, maar ik kan op zich wel aardig koken.. PARADOX!
Oud 20-03-2013, 18:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Plaatselijk afvallen kan niet.
Weet ik wel uiteraard

Citaat:
He bah, naar sterkte!
Oud 20-03-2013, 18:54
Miekje*
Miekje* is offline
Koken is leuk, maar vaak ben ik ook niet zo heel erg creatief wat betreft eten. Als iets goed bevalt, eet ik dat een periode heel vaak En ik eet sowieso vaak pasta, want lekker en makkelijk. En ik vind vegetariër zijn ook helemaal niet moeilijk/vervelend, want ik hoef nooit na te denken wat voor vlees ik erbij moet eten
Oud 20-03-2013, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Altijd de uitdaging om je niet vol te proppen met stokbrood en randvoer terwijl het om het sapperige vlees gaat
Oud 20-03-2013, 18:55
Verwijderd
Gaat het nog steeds over eten.
Oud 20-03-2013, 18:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oei, mijn moeder maakte ook nooit zoiets, maar ik kan op zich wel aardig koken.. PARADOX!
Ik hoef pas een half jaar voor mezelf te koken hè en ik kan ook wel koken, ik durf gewoon niet zo goed random dingen bij elkaar te pleuren. Dus hou ik vast aan veilig. Ook niet goed, maar dan weet ik wel zeker dat het lekker is.
Miekje*
Miekje* is offline
En nu heb ik trek in jelly beans, dus die ga ik even pakken.
Verwijderd
Op het moederforum waar ik kom zitten ook wel vrouwen van mannen die alleen "erpel, vlees en groente-uit-pot" lusten sommigen koken ook echt iedere avond twee verschillende maaltijden
Oud 20-03-2013, 18:57
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kook meestal ook twee verschillende maaltijden, als ik alleen met mijn vriendje ben Hij lust praktisch alleen vlees en gebakken aardappels. En eet geen groente als het niet hoeft. Gelukkig lust hij wel fruit.

Regels voor berichten