Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Meestal hebben mensen geluidsoverlast van mij, het toppunt was wel dit
http://buurtlink.nl/5803JE/venray/Kr...ser+kroonkruid Citaat:
![]() |
![]() |
|
Toen ik nog in een studentenhuis woonde hadden we ook een zeikbuurvrouw die zeikte gewoon omdat studenten volgens haar altijd overlast veroorzaakten. Nu was dat echt een ontzettend rustig huis, we hadden wel mensen op bezoek, maar geen huisfeestjes ofzo. Ze greep echt de raarste dingen aan om te klagen. De twee meest genoemde klachten: jullie stappen te hard van het afstapje naar het balkon af en het stuur van jullie fiets steekt te veel uit. :') Het was me een figuur. Het is natuurlijk altijd sneu dat als je een hekel hebt aan studenten er een aantal naast je komen wonen, maar volgens mij kan je net zoveel of zelfs meer overlast hebben van een gewoon gezin. Het ligt er gewoon aan aan wat voor types het zijn. Ik vind wel dat als je naast een studentenflat gaat wonen je er gewoon om vraagt, althans je hebt minder redenen tot klagen omdat je het wist toen je daar ging wonen.
In de flat met jongerenwoningen waar ik tot voor kort woonde had ik meer overlast dan in het studentenhuis. Ik had het geluk telkens rustige buren te krijgen om mee heen, maar ik ken verhalen van vrienden die ergens anders in de flat woonden... Wat ik zelf zo irritant vond was dat de lift telkens werd ondergepiest door honden, ruim dat op als je hond dat doet. Of dat mensen hun afval (van drinken tot hele meubels) gewoon ergens dumpten. Ik vond een keer een tweepersoonsmatras in de lift. ![]()
|
Verwijderd
|
Oh maar dat hebben wij hier ook hoor
![]() ![]() ![]() ![]() Oke, dat je dingen hoort als het op de 1e of 2e verdieping is, vast wel. Maar goed, het wordt altijd gemeld, er staat altijd een telefoonnummer bij van een op de betreffende verdieping-wonende student maar dat wordt nooit gebeld. Ja dag ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ach, ik heb gewoonlijk niet heel veel te klagen, ik hoor mijn buren niet heel veel. Alleen in de badkamer hoor ik ze praten ![]() Wat ik wel iritant vind, zijn mensen die hun honden los in de lift laten lopen. Honden horen aangelijnd, zeker ook in een lift, omdat die beesten anders zo de lift uit stormen als jij in wilt stappen en je geen kant op kunt als je er bang voor bent.
|
Verwijderd
|
Mjah, bij een gewone flat snap ik het wel
![]() ![]() En als honden los in de lift je enige probleem met de lift is ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik woon in een benedenwoning en heb hele relaxte buren. Mijn bovenburen zijn een lesbisch stel die in het weekend vaak kinderen over de vloer hebben die het leuk vinden om heel vaak de trap op en neer te rennen, dat is iets minder. Mijn buren links zijn een jong stel die ik nauwelijks zie. Ze barbecueën in de zomer wel eens in de tuin met heel veel rook wat niet grappig is als je slaapkamerraam open staat maar als dat alles is. Mijn buurman rechts is een Surinamer die alles goed vindt. Als ik zeg dat ik m'n verjaardag vier en het wat lawaai kan geven, vraagt ie of ik nog stoelen nodig heb en ze wil lenen
![]()
||
Citaat:
![]() Nee, liever niet! Onze lift doet het gelukkig meestal wel en dat is maar goed ook, want ik woon aardig hoog ![]()
|
Pfuh, met acht hoog mag je niet klagen, vind ik!
![]() Dát vind ik trouwens wel ook echt heel irritant, mensen die op naar de tweede verdieping met de lift gaan ![]()
|
Verwijderd
|
Ik woon nog heerlijk thuis, lekker in een gat (klein dorpje) tussen de weilandjes. De buren geven niets geen overlast, maar die zitten dan ook 100 meter verder op ofzo
![]() De enige 'overlast' die ik zou kunnen noemen is de vervelende rooklucht van mijn broer, hij slaapt op de kamer naast die van mij en rookt best wel vaak boven (wat hij eigenlijk niet mag). Hierdoor stinkt het vaak op mijn kamer en kan ik zomers mijn raam niet open hebben staan omdat zijn raam ernaast zit :/ Geen lift voor mij ![]() |
![]() |
|
![]() |
In mijn vorige woning (flatje) was er maandelijks een brand. De ene maand autobrand andere maand een kelderbox. Ze wisselden het wel netjes af maar al die brandweer geeft dan wel wat overlast...
Nee zonder gein, een wijk waar je je absoluut niet meer veilig voelt. 1 keer was de kelderbox naast die van ons aangestoken en helaas ook bij ons flinke schade. Gelukkig is mijn auto niet afgebrand maar wel een keer alle banden lekgeprikt. Ik vind dat altijd zo ontzettend kansloos, was is daar de humor van? Andermans spullen moedwillig kapot maken.Gelukkig nu een jaar niet meer woonachtig in de pauperbuurt en nu een heerlijk rustig woonwijkje. |
![]() |
|
Wat is dat met jongerenflats.
![]() Ik woon in een startersflat, die gelukkig wel grotendeels wordt bewoond door starters, mensen van mijn leeftijd die werken. Maar er zit uitschot tussen omdat de woningbouw de woningen gevuld wilden hebben. Zo is er al een drugshuis leeggetrokken (er was geen plantage o.i.d., wel gebruikt en gedeald, lekker met een dak boven je hoofd en verwarming!). Een overbuur gaf voornamelijk feestjes met naakte meiden die zo voor de voordeur gingen staan roken. Hij is vertrokken omdat er iedere keer een aanplakbiljet van een deurwaarder op de gevel geplakt zat. ![]() Onverlaten zijn op het dak van de buren geklommen (particuliere woning) om daar te gaan drinken. Wtf. ![]() Nu zijn er alleen wat mensen die hun post niet meenemen en wiet roken in de lift. Alleen vuilniszakken voor de deur blijven hardnekkig. Laatst gewijzigd op 03-04-2013 om 08:45. |
![]() |
|
Ach, ik woonde in een flat die voornamelijk (2/3e deel) door ouderen werd bewoond en ook daar is twee keer een flat ontruimd omdat er een hennepkwekerij werd opgerold. Ik heb een paar keer politie gezien die kwamen omdat er drugs gedeald werden op de parkeerplaats en er heeft een hele tijd een toiletpot in de gezamenlijke tuin gelegen.
|
![]() |
|
Ik heb over het algemeen meer overlast van niet-studenten dan van studenten. Toen ik nog in een studentenflat woonde was er af en toe wel geluid, maar dat was eigenlijk vrij incidenteel. ik woonde op een rustige gang. Sinds ik in sociale huurwoningen woon, heb ik meer last van mensen. Ik heb twee keer een stelletje naast me gehad dat vaker dan normaal ruzie maakte. Bij het eerste stelletje duurde ruzie nooit heel lang, maar klonk het wel alsof het huis werd afgebroken, bij het tweede stelletje was er ook nog een baby en kon de ruzie (en het huilende kind) soms wel de hele nacht doorgaan. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om te bellen wegens huiselijk geweld, maar mijn vriend heeft me dit toen uit het hoofd gepraat.
Overigens hebben we met ons toneelgroepje wel een keer overlast veroorzaakt. We waren bij iemand thuis een stuk aan het oefenen (en ja, dat hadden we van tevoren beter even aan de buren kunnen melden). Op et eind van het stuk is de hoofdpersoon gigantisch kwaad en zijn vrouw en dochter lopen de hele tijd in halve paniek rond. daarbij kwamen teksten als "Oh nee, hij heeft een groot broodmes gepakt". Op een gegeven moment kwam de politie dus aan de deur, wegens melding van huiselijk geweld. Het grappige is echter dat wij op dat moment pauze hadden en gewoon gezellig met zijn allen thee zaten te drinken. De politimannen keken naar binnen, aarzelden toen behoorlijk, maar belden uiteindelijk toch maar aan. gelukkig hebben we de situatie uit kunnen leggen en was er niemand erg boos, maar sindsdien oefenen we niet meer bij mensen thuis...
|
Verwijderd
|
Ik heb nog nooit in een sociale huurwoning gewoond. In studententijd woonde ik bij een particulier maar wel in een studentenhuis, ik gok dat anderen meer last van mij hadden dan andersom
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zou het dan flat-eigen zijn? |
![]() |
|
In een flat zit je gewoon met heel veel mensen dicht op elkaar. Wat soms in één woonwijk woont, maakt dan gebruik van één lift. Logisch dat je eerder overlast hebt dan.
Natuurlijk zijn niet alle sociale huurwoningen flats, maar ook dan zijn het wel vaker woningen waarbij je veel gauwer last hebt van geluidsoverlast. In een vrijstaand huis hoor je het gewoon minder snel als je buren ruzie hebben. Ik geloof er in elk geval niets van dat het aan de mensen precies ligt, hooguit dat mensen sneller geïrriteerd raken omdat ze een minder prettig huis hebben met meer overlast van anderen.
|
Verwijderd
|
For the record: mijn eerste huurwoning was weliswaar bij een particulier, maar was een krakkemikkig appartementje in een slechte buurt, naast drugsopvang, centrum van een middelgrote stad, tweede appartementje was wat beter maar nog altijd lag het in een kansenwijk van een grote stad
![]() |
![]() |
|
Dat dacht ik ook niet hoor
![]() En ik heb dus niet zo veel overlast in mijn sociale huurwoning. Nog het meest eigenlijk als er een festival in het park is waardoor je ineens Roel van Velzen door het huis hoort schallen ![]()
|
Ik woon in een sociale huurwoning in een vogelaarwijk maar wel met eigen voordeur aan de straat (benedenwoning) dus ik heb niet te maken met gezamelijke ruimtes als portieken, gangen en liften enzo, dat scheelt misschien al. Ik heb aan drie kanten buren maar aan twee kanten hoor ik ze nooit dus dat is dikke prima. M'n vriend heeft gisteren nog een biertje gedronken met de buurman hier op de stoep
![]() ![]()
|
Mijn vorige buren belden wel eens aan om te kijken of ik nog in leven was en boden dan wat te drinken aan.
![]() Alle buren in mijn rijtje hebben met elkaar afgesproken dat we het melden als we overlast ervaren, maar eigenlijk is het zelden zo. En als het zo is, is dat dus bespreekbaar. ![]() Helaas heeft mijn bovenbuur een saxofoon en dat klinkt overal bovenuit. Hij speelt nog gruwelijk vals ook. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ervaar dat zelf niet als overlast maar anderen vast wel. Maar waar het mij oorspronkelijk om te doen was: ik herken niet de taferelen van pislucht in galerij/lift, overal rommel, geluidsoverlast en dergelijke... Dat ik van drugsrunnertjes geen last heb, wil nog niet zeggen dat ik me niet stoor aan urine en rotzooi. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De hond van mijn overburen die de hele dag blaft , soms ook in de nacht . K doe dan geen oog dicht . Laats was hij ontsnapt en sprong hij midden in de nacht in ons zwembad. Pfff |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Extreem-rechts (NVU) mag demonstreren in Apeldoorn Rabbi Daniel | 174 | 19-05-2003 21:08 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |