Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2013, 10:33
Verwijderd
Mijn vriendje vertelde gisteren dat hij langs een of ander standje kwam waar je gratis je vet kon laten meten enzo. Hij is niet zo bizar groot, maar wel zwaar natuurlijk want ja, spieren.

De muts aldaar: 'Oh, je BMI is wel 25.9, dat is eigenlijk wel te zwaar. En volgens het apparaat heb je een vetpercentage van 20% ( ). Sport je wel eens?' 'Ja, zo'n 5 keer per week...' 'Oh, maar dat is wel te veel hoor!'

Nu kan ik mijn vriendje plagen met zijn vetpercentage van 20%
Advertentie
Oud 30-03-2013, 10:36
Verwijderd
Maar er is ook een hele lieve aflevering, van een twintigjarige studente die wees is en na drie jaar 'ruzie' eindelijk haar pleegmoeder weer treft. Nadia of zo heet ze.
Oud 30-03-2013, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendje vertelde gisteren dat hij langs een of ander standje kwam waar je gratis je vet kon laten meten enzo. Hij is niet zo bizar groot, maar wel zwaar natuurlijk want ja, spieren.

De muts aldaar: 'Oh, je BMI is wel 25.9, dat is eigenlijk wel te zwaar. En volgens het apparaat heb je een vetpercentage van 20% ( ). Sport je wel eens?' 'Ja, zo'n 5 keer per week...' 'Oh, maar dat is wel te veel hoor!'

Nu kan ik mijn vriendje plagen met zijn vetpercentage van 20%
Er is nu een programma Let's get fit op VTM waar een goeie kennis aan meedoet. Daar was ook een vrouw die qua gewicht/bmi niet te zwaar was, maar wel een veel te hoog vetpercentage had. Je kunt nooit enkel op zoiets afgaan, maar ja dat is natuurlijk te moeilijk om te begrijpen voor mutsen
Oud 30-03-2013, 10:55
Verwijderd
Ik denk dat ik ook nog best een aardig vetpercentage heb, alleen al om het feit dat ik 0 spieren heb om mee te tellen, dus dan heb je grofweg bot, organen, vel en vet.
Oud 30-03-2013, 11:04
Verwijderd
Emg nu wil ik baaaaaaaby's.
Oud 30-03-2013, 11:04
Verwijderd
Tsja, BMI zegt inderdaad eigenlijk niet eens zoveel. Vooral niet als je heel veel sport. En sommige mensen hebben inderdaad gewoon veeeeeeeel te veeeeel vet . Kennelijk dacht de muts dat ook van mijn vriendje, terwijl je aan hem echt óverduidelijk kan zien dat het niet zo is
Oud 30-03-2013, 11:06
Verwijderd
Het was toch gewoon gemeten met zo'n ding, is dat niet accuraat dan?
Oud 30-03-2013, 11:07
Verwijderd
Ik denk niet dat 20% vet heel accuraat is voor mijn vriendje nee . Hij heeft amper vet, maar dan ook echt heel weinig .
Oud 30-03-2013, 11:09
Verwijderd
Hihi. Wel slecht dan, zo'n standje, zadelen ze allerlei onwetenden op met een onterecht positief of negatief vetpercentage.
Oud 30-03-2013, 11:12
Verwijderd
Was het niet iets waar ze ook meteen je een dieet of fitnessabonnement konden aansmeren? Dan snap ik het wel.
Oud 30-03-2013, 11:15
Verwijderd
Ik heb werkelijk geen idee. Maar als dat zou zijn zou je toch denken dat er een capabel iemand van een fitnesscentrum stond ?
Oud 30-03-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb werkelijk geen idee. Maar als dat zou zijn zou je toch denken dat er een capabel iemand van een fitnesscentrum stond ?
Capabel? Ben je gek? Het gaat om geld! Mensen lokken door ze een probleem aan te praten, dat is het enige waar ze capabel in hoeven te zijn
Oud 30-03-2013, 11:21
Verwijderd
Mjah, in ieder geval capabel genoeg om iemand met spieren te herkennen. En proberen aan te praten dat 5 keer per week trainen te veel is? Ik zou zo zeggen dat iemand dan wel denkt 'oh, het is daadwerkelijk een sporter'
Oud 30-03-2013, 11:27
Verwijderd
Ja of je hebt je vet niet zo obvious Vetverdeling is niet bij iedereen gelijk en kan ook in plaats van bovenop je spieren, meer eronder zitten. Tussen je organen bijvoorbeeld. Zoveel is 20% nou ook weer niet.
Oud 30-03-2013, 11:30
Verwijderd
Maar het zal wel een muts zijn geweest hoor, daar niet van.
Oud 30-03-2013, 11:38
Verwijderd
Nou ja, het gaat ook gewoon meer om het volledige verhaal en hoe ongeloofwaardig dat is eh ?
Oud 30-03-2013, 11:39
Verwijderd
mogguh
Oud 30-03-2013, 11:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nja, als je een zichtbare sixpack hebt (waar ik van uit ga bij Fraynes vriendje), dan zou je vetpercentage rond de 12% moeten zitten, oid, of lager.

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 11:58.
Oud 30-03-2013, 12:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik lees overal over extremistische jihadstrijders die zich bij Syrische rebellen aansluiten om te vechten tegen Assad. Nu weet ik niet voor wie ik moet 'zijn', extremistische moslims of de mensenrechten schendende Assad.
Oud 30-03-2013, 12:23
Verwijderd
ik ben voor FC Assad
Oud 30-03-2013, 12:24
Verwijderd
Oreodeeg ligt op te stijven in de ijskast.
Oud 30-03-2013, 12:26
Verwijderd
Dadelijk hightea met vriendinnetjes <3
Oud 30-03-2013, 12:27
Verwijderd
Hightea is chill <3
Oud 30-03-2013, 12:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het was toch gewoon gemeten met zo'n ding, is dat niet accuraat dan?
Zo'n weegschaal laat daar gewoon een berekening op los, hij 'meet' dus eigenlijk niks, hij kijkt gewoon hoe hoog je BMI is, en daar plakt hij dan een soort gemiddeld vetpercentage aan vast. Buiten een CT of MRI scan (waarbij je ook kunt zien hoeveel vet er rond je organen zit) is de enige min of meer accurate methode een huidplooimeting.
Oud 30-03-2013, 12:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nja, als je een zichtbare sixpack hebt (waar ik van uit ga bij Fraynes vriendje), dan zou je vetpercentage rond de 12% moeten zitten, oid, of lager.
Volgens mij was het op de foto's wel zichtbaar ja
Oud 30-03-2013, 12:29
Verwijderd
Frayne, heb jij al eens Oreo's nagemaakt?
Citaat:
Zo'n weegschaal laat daar gewoon een berekening op los, hij 'meet' dus eigenlijk niks, hij kijkt gewoon hoe hoog je BMI is, en daar plakt hij dan een soort gemiddeld vetpercentage aan vast. Buiten een CT of MRI scan (waarbij je ook kunt zien hoeveel vet er rond je organen zit) is de enige min of meer accurate methode een huidplooimeting.
En zo'n ding dat je op een bepaalde manier moet vasthouden dan? Dat huisartsen gebruiken?
Oud 30-03-2013, 12:31
Martiño
Martiño is offline
Oh, ja, die meet de weerstand, en de weerstand bij spierweefsel is dan hoger/lager (streep door wat niet van toepassing is, ik vermoed lager maar ik ben te lui om op te zoeken) dan bij vetweefsel. Ik weet niet hoe nauwkeurig zoiets is.
Oud 30-03-2013, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Oreodeeg ligt op te stijven in de ijskast.
Hm? Ga je zelf Oreo's maken oid?
Oud 30-03-2013, 12:33
Martiño
Martiño is offline
Klaverhap, gaan jullie morgen ook eitjes verstoppen voor R?
Oud 30-03-2013, 12:33
Verwijderd
Ik ben ook aan het bakken. Kuikentjes. Ik heb balletjes gedraaid van verkruimelde chocoladecake en chocoladebotercreme en ze op stokjes gezet. Als ze zo opgestijfd zijn haal ik ze door gele chocolade en daarna door gele gemalen kokos, en dan krijgen ze nog ogen en een snavel
Hopelijk wordt het wat, mijn ideeën zijn vaak leuk in mijn hoofd maar ik faal nogal eens in de uitwerking
Oud 30-03-2013, 12:34
Martiño
Martiño is offline
Dat klinkt een beetje als cake-pops
Oud 30-03-2013, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Klaverhap, gaan jullie morgen ook eitjes verstoppen voor R?
Nee!
Vorige week hadden ze eieren verstopt in de speeltuin, en toen vond hij er één. Maar hij snapte er geen drol van, en toen wilde hij het ei boven in een boom leggen omdat er een Pocoyo aflevering is waarin ze dat doen (ei terug in nest van mamavogel leggen)
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt een beetje als cake-pops
Het zijn inderdaad cakepops!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

En zo'n ding dat je op een bepaalde manier moet vasthouden dan? Dat huisartsen gebruiken?
Ja, dat ding stuurt een stroompje door je lichaam en meet hoe hoog de geleiding is. De geleiding van vet is lager dan van spierweefsel, dus zo kan gemeten worden wat je vetpercentage is. Ook niet altijd even nauwkeurig, omdat het beïnvloed kan worden door andere factoren.

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 12:53.
Oud 30-03-2013, 12:36
Verwijderd
Kom je online Col?
Oud 30-03-2013, 12:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee!
Vorige week hadden ze eieren verstopt in de speeltuin, en toen vond hij er één. Maar hij snapte er geen drol van, en toen wilde hij het ei boven in een boom leggen omdat er een Pocoyo aflevering is waarin ze dat doen (ei terug in nest van mamavogel leggen)
Haha wat lief <3

ohja pocoyo
Oud 30-03-2013, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Hm? Ga je zelf Oreo's maken oid?
Proberen De vulling ga ik maken met crème au beurre, want wat hier staat dat heb ik allemaal niet in huis natuurlijk.

Citaat:
Ik ben ook aan het bakken. Kuikentjes. Ik heb balletjes gedraaid van verkruimelde chocoladecake en chocoladebotercreme en ze op stokjes gezet. Als ze zo opgestijfd zijn haal ik ze door gele chocolade en daarna door gele gemalen kokos, en dan krijgen ze nog ogen en een snavel
Hopelijk wordt het wat, mijn ideeën zijn vaak leuk in mijn hoofd maar ik faal nogal eens in de uitwerking
Foto's! Kuikentjes! Choclolade! <333

Noedel, ik zou daar een t weghalen
Oud 30-03-2013, 12:39
Verwijderd
zo nu eerst shredden en dan kuikentjes maken en paupertv kijken
Oud 30-03-2013, 12:39
Verwijderd
eindelijk geen sneeuw
Oud 30-03-2013, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was het op de foto's wel zichtbaar ja
Foto's ?

Citaat:

Nee, nog nooit! Geen ervaring mee, maar het lijkt me wel chill. Oreo's <3
Oud 30-03-2013, 12:48
Verwijderd
Mijn vriendje staat ook op de lente-poster van mijn vereniging. Maar daar ziet het er heeeel raar uit, net alsof ze met photoshop geprobeerd hebben hem gespierder te maken .

Dat is niet gebeurd trouwens ze hebben hem wel bruiner gemaakt
Oud 30-03-2013, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Nee, nog nooit! Geen ervaring mee, maar het lijkt me wel chill. Oreo's <3
Denk je dat een crème au beurre vulling een goede vervanger zal zijn voor de echte vulling?

Citaat:
Mijn vriendje staat ook op de lente-poster van mijn vereniging. Maar daar ziet het er heeeel raar uit, net alsof ze met photoshop geprobeerd hebben hem gespierder te maken .

Dat is niet gebeurd trouwens ze hebben hem wel bruiner gemaakt
Pm met link!
Oud 30-03-2013, 12:53
Verwijderd
Ik denk dat botercrème misschien net iets vloeibaarder is, en dat de echte vulling (oh god, ik heb ze te lang niet meer gehad ) misschien iets meer vanille-achtig is. Maar het zal denk ik heul prima smaken
Oud 30-03-2013, 12:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Noedel, ik zou daar een t weghalen
Ah, dankje
Oud 30-03-2013, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat botercrème misschien net iets vloeibaarder is, en dat de echte vulling (oh god, ik heb ze te lang niet meer gehad ) misschien iets meer vanille-achtig is. Maar het zal denk ik heul prima smaken
Nou ja de botercrème kun je zo stijf en vloeibaar maken als je wil natuurlijk. Vanillestokje heb ik sowieso wel in huis, maar ik ga ze eerst zo proberen (wel met kleurtjes in de crème) en als het lekker is, dan heb ik ideeën voor smaken voor vullingen

Citaat:
Ah, dankje

En hoor ik nou goed, een BMI van 70 bij Michel? Ik wist niet dat dat mogelijk was!
Oud 30-03-2013, 13:10
Verwijderd
Botercreme op smaak brengen met Saroma
Oud 30-03-2013, 13:11
Verwijderd
Puddingpoeder? Heb ik iig ook niet in huis. Maar ik ga het onthouden.
Oud 30-03-2013, 13:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Foto's ?
Ik kan me foto's van zijn sixpack op Admin herinneren! En zijn guitige gezichtje.
Oud 30-03-2013, 13:25
Verwijderd
Dus jullie sturen elkaar foto's van mijn vriendje tegenwoordig op admin ? Hij is pas mijn vriendje geworden toen ik al geen fb meer was volgens mij
Oud 30-03-2013, 13:30
Martiño
Martiño is offline
Huh, nee joh, of is het uitgegaan en heb je inmiddels weer een nieuwe en heb ik dat helemaal gemist?

Regels voor berichten