Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2013, 18:36
Nonny
Nonny is offline
pff ik word nog eens helemaal gek.. zit midden in de laatste toetsweek, sta er niet echt goed voor, maarja de eindexamens zijn ook albijna, krijg ik vanmiddag telefoon dat mijn oma, die al 19 jaar kkr heeft, weer naar het zh moet.. wss CVA (hersenbloedng) of uitzaaiingen in d'r hoofd/nek.. en het ging al 2 week slecht; in de war & extreem veel pijn.. ze is nog maar 66 en ik maak me zo'n zorgen.. concentratie voor de toetsweek was dus al weinig en na vanmiddag helemaal weg.. morgen 2 se's die ik helemaal ga verknallen omdat mijn hoofd nu te vol zit, en er momenteel echt niet 1200 woordjes in blijven hangen.. en ik sta al onvoldoende.. pff, gaat mijn moeder erheen, mag ik nog niet mee ook.. come on, ik ben 16 en kan best wel wat hebben.. pff sometimes life is so complicated
Oud 26-03-2013, 19:14
Verwijderd
Heel veel sterkte!
Oud 26-03-2013, 20:57
Verwijderd
Jaartje overdoen is geen ramp! Klinkt misschien als een stomme tip, maar als het zo veel stress oplevert kun je misschien beter nu kiezen voor je oma, en het dan volgend jaar wel halen als je hoofd leger/rustiger is.
Oud 26-03-2013, 21:25
Verwijderd
Het lijkt me beter eerst je bijzondere omstandigheden te melden, wellicht dat er qua toetsmoment of aantal hers wat kan worden geregeld.
Oud 27-03-2013, 11:01
Nonny
Nonny is offline
Eerste se wel gemaakt, ging ofcourse totaal niet goed, toen moesten we ook nog met 80 man in een lokaal voor een voorlichting & werd ik zo gek van het geluid.. Ik kreeg er enorm koppijn van en heb toen maar besloten tweede se niet te maken, maar toen ik daar met de coördinatoren over wou praten, bleken die allebei afwezig te zijn, er was geen vervanging geregeld en mijn mentor was er ook niet. Eerst maar gewoon ziek gemeld en aangezien we nu toch 6 dagen vrij hebben, tijd om even bij te komen en de andere se's wel gewoon goed maken. Jaar overdoen is idd geen ramp, maar als ik dat enigszins kan voorkomen, graag want ik ben helemaal klaar met de middelbare school..
Nu eerst maar eens mijn bedje opzoeken, bedankt allemaal!

Laatst gewijzigd op 27-03-2013 om 11:02. Reden: spellingsfoutjes $
Oud 27-03-2013, 18:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Laat een van je ouders even bellen met je mentor of een briefje schrijven om de situatie uit te leggen. Je kan dan proberen je toetsen zo goed mogelijk te maken (geeft ook wat afleiding) maar als het fout uitpakt kan je misschien een extra herkansing krijgen oid. Sterkte ermee hoor!
Oud 27-03-2013, 21:07
Nonny
Nonny is offline
Jaa dat komt wel goed, zijn nu latere zorgen haha. De chaos in mijn hoofd is al wat minder, vanavond ook gewoon gewerkt, even wat afleiding. Zostraks nog met oma gebeld, geeft toch wel een goed gevoel om met haar te praten. Zo snel mogelijk heen, dan maar met de trein. Ben in ieder geval al een stuk rustiger, dat scheelt ook wel..
Oud 27-03-2013, 21:15
Verwijderd
Maar als je er nu tien minuutjes in steekt kan dat straks zóveel schelen. Achteraf zeggen klinkt als smoesje waarom het mislukte, vooraf is je zorgen uiten, mensen inlichten. Bij veel opleidingen verplicht om hulp te krijgen: zo snel mogelijk melden. Al is het een mail van twintig woorden, dan heb je je gemeld.
Oud 29-03-2013, 14:57
Nonny
Nonny is offline
Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad. Ga er straks wel even een mailtje achterana sturen, m'n moeder&opa zijn nu op gesprek, dus wel zullen zien wat de uitslag van alle testen is.. vanavond eerst maar even mijn zinnen verzetten op een feestje van een vriend van mij .
Oud 31-03-2013, 19:21
Verwijderd
Al een tijdje hier niet meer gepost, maar ik vind het toch weer even nodig.
Ik heb heel veel last van rottige en vervelende gedachte`s die zich steeds maar meer en meer opstapelen in mijn hoofd.
Zo vang ik ook heel veel prikkels op in mijn hoofd en die prikkels en gedachte`s kan ik maar moeilijk los laten.
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar de gedachte`s en prikkels blijven maar binnen komen.
Nu krijg ik binnenkort ook hulp zodat ik s`morgens wat makkelijker en beter uit mijn bed kan komen zodat ik de dag goed kan opstarten, want bij dagen dat ik het moeilijk heb en niet lekker in mijn hoofd zit, vind ik het erg moeilijk om uit bed te komen en de dag op te starten.
Mijn bed is op moeilijke momenten erg veilig voor mij en dan kom ik er het liefste niet uit.
Ik weet dat dit niet de goede methode is, maar ik voel me er wel het veiligste bij.
Nu gaan ze dit bij mij proberen te doorbreken zodat ik beter mijn en makkelijker mijn bed uit kan komen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Vandaag heb ik wel een goede dag gehad.
Wel druk en vol in mijn hoofd, maar toch ook wel gezellig aanwezig geweest.
Vanmorgen gezellig deelgenomen aan de paasbrunch samen met de begeleiding en mijn huisgenoten en vanmiddag naar mijn ouders gegaan en daar vanavond gezellig met de hele familie gegeten.
Nu nog even computeren en straks met de taxi terug naar de woongroep.
Oud 01-04-2013, 17:08
Nonny
Nonny is offline
pfff ik kan echt niet meer..
Oud 01-04-2013, 20:28
Verwijderd
Chille 2e paasdag 1e trouwens ook ;p
2e paasdag ontbijt, bezoek van me zus en schoonbroer, en film gekeken met me vader
Oud 01-04-2013, 21:55
Takkie89
Takkie89 is offline
Wat is het fijn, om weer thuis te zijn

Nu ophouden met denken en poging tot slapen...
Oud 01-04-2013, 22:09
Verwijderd
Ik word helemaal gek!
Oud 02-04-2013, 07:28
MMollie
MMollie is offline
Wat is er? Stort je hart uit, wij (ik) luisteren
Oud 02-04-2013, 09:21
Nonny
Nonny is offline
pff leuk zulke ouders.. heb een extra vrije dag, gaan ze mn dag helemaal volproppen met allemaal huishoudelijke dingen, was doen; opvouwen, ophangen&opruimen, boodschappen doen (is niet dicht bij en ik moet op de fiets ), dan ook nog voor hun allemaal eten maken, maar omdat ik al naar mijn werk ben als zij allemaal thuis komen, moet ik voor mezelf ander eten maken, want hun dienen geen opgewarmd eten. IK vind het echt niet erg om mee te helpen, ik doe het met alle liefde, maar een beetje minder kan ook wel, en mijn broertje van 13 is ook thuis, en die doet ofcourse weer helemaal niks 'want dat stond niet op het briefje' argghh.
Eigenlijk wou ik vandaag keihard leren, omdat dat eerdere dagen echt grandioos mislukt is door alle stress (zie eerdere posts) en omdat het de komende dagen ook niet lukt wss, omdat we vanmiddag te horen krijgen of het idd einde oefening voor oma is, of dat er nog een klein beetje hoop is (maar die kan is >5%)..
pfff jahoor pap&mam, dit kan er allemaal nog wel bij...
IK WORD GEK -_-
Oud 03-04-2013, 00:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Lang geleden dat ik tot zo laat aan het stressen was met dingen voor de volgende dag. Nu af en nog krap 5 uurtjes slapen.
Oud 03-04-2013, 21:41
Verwijderd
ik word echt helemaal gek! ik hoor de heletijd stemmen en geroep en geluiden en het voelt alsof er de heletijd aan me getrokken word en ik word helemaal gek hier ! Ik ben echt superbang! Ik had vandaag de hele tijd het idee dat ik in de gaten gehouden werd en dat er naar me werd gestaard en dat heb ik nu nog steeds ik zit nu op mn bed maar ik durf echt niet naar de badkamer ik ben echt super bang!
Oud 05-04-2013, 10:30
Verwijderd
Op een 1 of andere manier zin in volgende week, weet niet waarom, zo veel ga ik niet doen maandag naar de 'jeugdgevangenis' en woensdag weer naar school half dagje, daarna weer 'jeugdgevangenis' oja en maandag verjaardag vieren in 'jeugdgevangenis'
Oud 05-04-2013, 21:24
Verwijderd
Het leven is zo simpel en goed, terwijl ik weet dat ik me op dit moment niet lekker voel. Het feit dat ik niet blij ben hoe ik op dit moment gedraag is niet heerlijk. Het is klote aan te horen dat mensen zichzelf 'accepteren zoals het is', terwijl iedereen alles aankan... Of zit ik dan mijzelf voor de gek houden? Moet ik accepteren dat ik iemand ben waar ik niet trots op kan zijn?

Ik kijk veel naar anderen, mijn 'idolen', waar ik zo veel probeer van te leren dat ik uiteindelijk mijn eigen hart uitschakel en er niet meer naar luister. Op dat moment kan ik al niet mijzelf zijn en kan ik dus niet leren van anderen. Ik begin dan te jaloers te worden. Was ik maar die persoon. The fuck? IEDEREEN vecht om te worden wat hij nu is. Waarom ben ik jaloers, terwijl ik zelf kan vechten? Ben ik bang dat ik uiteindelijk niet bereik wat ik wil zijn en dat ik mijzelf, net als andere verliezers, mijzelf moet accepteren?

Je moet doen wat je hart zegt, zegt men. Mijn hart weet alles, maar is gestompen door het feit dat ik te veel naar andere mensen luister en doe wat andere mensen doen of zeggen. Ik ben sterk, trots, leuk. Waarom zou ik me zo erg richten op iemand anders zijn, omdat hun gedrag leuker/beter is? Ik kan mijzelf niet uiten, omdat ik niet naar mijn hart luister. Neem dit verdomme nou stap voor stap aan, luister naar jezelf, en kijk niet jaloers naar het gedrag van anderen. Je kan dat niet overnemen omdat je zelf je eigen gedrag moet creëren gebaseerd op wat je hart wil. Ik ben awsome.

Edit (om geen 2 comments achter elkaar te hebben): en daar lig ik dan, mindblowned door het feit dat ik denk te weten wat ik wil. Zij neigt naar perfectie, speelt op de gevoelens van iedereen in door liefde te geven aan iedereen. Ze kan niet perfect zijn doordat je niet loyaal kan zijn tegen iedereen, en je ze uiteindelijk pijn doet. Of ligt dat aan mij? Ik ben altijd een jaloers persoon geweest.. Ik kan niet blij zijn met het feit dat zij alleen even beste vriendin van mij is wanneer we samen zijn, puur omdat we in elkaars groepjes zijn gezet. Ze is een casanova, speelt bij iedereen als beste vriendin, en doet dit echt zo verdomd verdomd goed... Ik heb haar door en dat haat ik. Mijn 'voorbeeldpersoon' en de persoon waar ik redelijk verliefd op ben geworden speelt met de gevoelens van iedereen door het zo ontiegelijk slim en sluw te spelen. Nu moet ik mijzelf overtuigen dat ik haar niet zou willen zijn en -belangrijker nog- dat ik niet meer voor haar val. Maar dat is zo moeilijk.. Ik weet dat ze op mijn gevoelens inspeelt en dat ik haar nooit als vriendin zal hebben, laat staan een relatie met haar heb. Mijn wereld zakt onder mijn schoenen vandaan. Idolen hebben zo veel invloed op mij... Wat moet ik hiermee? Ik weet het even niet... Zij is perfect, maar perfect voor iedereen en doordat ik snel jaloers ben is zij dus niet perfect voor mij en heb ik dus een beeld van een relatie met haar voor me waarin het alleen perfect voor mij is... Dat kan niet, dat moet ik accepteten... Maar hoe kan ik dat accepteren als ze, wanneer ik met haar ben elke keer weer ik haar zo perfect vind?! Damn.t
Excuses, dit moest ik even kwijt^^

Laatst gewijzigd op 06-04-2013 om 09:42.
Oud 06-04-2013, 10:06
Pluis
Pluis is offline
Spencer: het gras is altijd groener aan de overkant. Niemand is perfect, en zelfs idolen hebben hun eigen zorgen, doelen en onzekerheden. En als jij je steeds maar zorgen blijft maken over later vergeet je dat je hier en nu leeft, en dat je er hier en nu best iets leuks (en nuttigs!) van kunt maken. Je mag elke dag opnieuw beginnen.
Oud 06-04-2013, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Spencer: het gras is altijd groener aan de overkant. Niemand is perfect, en zelfs idolen hebben hun eigen zorgen, doelen en onzekerheden. En als jij je steeds maar zorgen blijft maken over later vergeet je dat je hier en nu leeft, en dat je er hier en nu best iets leuks (en nuttigs!) van kunt maken. Je mag elke dag opnieuw beginnen.
Ik had niet verwacht dat iemand de tekst zou lezen, het was best wel een grote gedachtegang achter elkaar (die best lastig te volgen was) die ik had omdat ik best stressed en daardoor even negatief dacht over alles, en even alles op een rijtje voor mijzelf wilde hebben.

Klopt, 'idolen' hebben zorgen, doelen en onzekerheden. Ik moet ervoor zorgen dat ik die idolen nog steeds bevriend houd, maar dat ik hun niet zodanig invloed op mij laat hebben dat ik uiteindelijk niet meer mijn hart volg. Ik heb vertrouwen dat ik een goed joch ben en alles aankan, maar ik doe nog niet wat mijn hart mij vertelt doordat ik te makkelijk dingen doe die anderen hebben gedaan, omdat ik denk dat ik dan ook 'net zo goed' word als die anderen (de idolen). Ik moet leren luisteren naar mijn hart, dat is sowieso mijn conclusie, alleen was die tekst hierboven een enorme lap met gedachten die ik even uitgetypt wilde zien zodat ik al die gedachten even op een rijtje had
Oud 06-04-2013, 14:37
Verwijderd
Net zonnebloem pitten geplant, ik wil hoger dan 2,50
Oud 06-04-2013, 19:51
Nonny
Nonny is offline
pff al dat verdriet om me heen.. &ik iedereen maar troosten.. en als ik dan alleen ben, is het mijn beurt.. pff kan er even niet meer tegen..
Oud 06-04-2013, 21:14
darkfairy
darkfairy is offline
ik wou dat die stemmen weg waren.
dat de beelden weg waren.
en dat ik me goed voel.
Oud 08-04-2013, 17:54
Verwijderd
Stom wyf man , als ik zeg was eht lol, en zij vraagt wat, en ik zeg nee laat maaar , komt zei meteen maar met ja als het over mij gaat en blablabla
jezus alsof zij zo belanrijk is om over te praten echt ze ken wel bij een gekkenhuis chaggerijg irri wyf..
ze kan soms zo dom en chaggerijg zijn juzus
ach als het jongeren zijn onder de 16 zijn ze de dag erna al weer vergeten

Laatst gewijzigd op 08-04-2013 om 21:19.
Oud 09-04-2013, 18:42
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
ik wou even zeggen dat ik van het leven geniet
ik hou van de wereld, en je moet er echt uithalen wat erin zit
ik weet dat mensen die overleden zijn, ons kunnen zien.
dat is een mooie gedachte
ik hou van filosoferen
en nadenken over het leven en gedachtes
dat wou ik even kwijt
voorgoed
Oud 09-04-2013, 18:59
Verwijderd
Hoe weet je dat dan?
Oud 10-04-2013, 19:55
Verwijderd
Morgen paardentherapie, eng maar wel gezellig
Oud 10-04-2013, 21:14
Verwijderd
Vandaag echt een goed gesprek gehad! ik wil niet meer in de put zitten, maar ik wil er uit en ik wil de wereld zien..
Het kan altijd erger dus ik mag blij zijn met wat ik heb en wie ik ben. Het zal soms misschien moeilijk zijn, maar ik ga vechten en ik ga nu de confrontatie met mijn problemen aan. Ik ben al begonnen: ik heb heerlijk hardgelopen IN HET BOS. (met keiharde muziek en ondertussen had ik de heletijd mijn telefoon in mijn hand met het nummer van mijn beste vriendin in beeld) maar er is niets gebeurt en ik voelde me zo opgelucht toen ik het had gedaan!
Oud 10-04-2013, 21:22
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Vandaag echt een goed gesprek gehad! ik wil niet meer in de put zitten, maar ik wil er uit en ik wil de wereld zien..
Het kan altijd erger dus ik mag blij zijn met wat ik heb en wie ik ben. Het zal soms misschien moeilijk zijn, maar ik ga vechten en ik ga nu de confrontatie met mijn problemen aan. Ik ben al begonnen: ik heb heerlijk hardgelopen IN HET BOS. (met keiharde muziek en ondertussen had ik de heletijd mijn telefoon in mijn hand met het nummer van mijn beste vriendin in beeld) maar er is niets gebeurt en ik voelde me zo opgelucht toen ik het had gedaan!
wauw super goed van! Ga zo door, you go girl!!!
Oud 10-04-2013, 21:38
Takkie89
Takkie89 is offline
Ups en downs, zowel fysiek als mentaal. Maar waarom kan dat niet synchroon lopen?
Oud 11-04-2013, 14:28
Verwijderd
ZONDAG PSV-AJAX EN IK BEN NU AL ZENUWACHTIG AMAGAD. GELUKKIG WORDT HET MOOI WEER. HOOP DAT IK NOG EEN VRIJ SCHERM KAN VINDEN IN EINDHOVEN!
Oud 11-04-2013, 17:48
Verwijderd
Leuk hoe het makkelijk is om mensen te leren kennen en begrijpen, terwijl het jaren kan duren om jezelf te kennen en begrijpen.
Oud 11-04-2013, 18:07
Verwijderd
Echt super leuk bij de paarden vandaag
En kreeg een duurklink in me rug, omdat een jongen me steeds wil optillen en dit keer kon ik geen weg want hij pakte me bij me benen nou ja dan kan je niks meer xd

Laatst gewijzigd op 12-04-2013 om 21:42.
Oud 11-04-2013, 21:18
MMollie
MMollie is offline
_melove, top meid!
Oud 11-04-2013, 21:37
Verwijderd
Citaat:
_melove, top meid!
Haha dankje! Ik voel me zoveel lichter!x
Oud 12-04-2013, 12:56
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
laatste tijd helaas toch weer meer downs dan ups, maar de ups die er zijn kan ik wel veel meer waarderen dan eerst dus dat is wel top!
Oud 12-04-2013, 14:22
Verwijderd
Het valt me op dat alleen negatieve berichten hier een reactie krijgen, wat is hier de reden voor?

regards, betercore
Oud 12-04-2013, 15:30
Verwijderd
Oud 12-04-2013, 15:46
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Volgens mij is dat best logisch, kan aan mij liggen.
Oud 12-04-2013, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Het valt me op dat alleen negatieve berichten hier een reactie krijgen, wat is hier de reden voor?

regards, betercore
omdat voetbal schmoetbal! Maar ik waardeer je positieve bijdragen in deze topic ten zeerste betercore
Oud 12-04-2013, 18:16
Verwijderd
Vandaag is onze cleaner geweest én ik heb zelf ook nog schoongemaakt, m'n slaapkamer uitgemest en nu blinkt alles als een jekko
Oud 12-04-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
als een jekko
Oud 12-04-2013, 18:37
Verwijderd
Citaat:
omdat voetbal schmoetbal! Maar ik waardeer je positieve bijdragen in deze topic ten zeerste betercore
Ja dat was nu dan toevallig zo! Ik post zo eens in t jaar wat positiefs, maar daar komt nooit reactie op. Zo krijg ik een beetje het idee dat mensen hier alleen maar samen willen huilen in plaats van samen willen lachen!
Oud 12-04-2013, 21:12
Nonny
Nonny is offline
blablablabla ik word gek van het wachten en die onzekerheid..
Oud 12-04-2013, 21:37
Takkie89
Takkie89 is offline
Dat is mensen eigen. Als iets niet gaat, hoor je ervan. Gaat iets goed, hoor je niemand..
Oud 12-04-2013, 21:42
Verwijderd
Ik heb wel iets verteld wat leuk was hoor ;o
Oud 15-04-2013, 21:16
Verwijderd
Eigelijk gaat het al een paar dagen best goed, alleen gisteravond ging het mis
Gelukkig vandaag wel een hele fijne dag gehad,
Naar de tandarts geweest: geen gaatjes en hij was super positief.
Nu nog 4 dagen tegaan en dan (eindelijk) naar Roemenië superveel zin in! Haha
Oud 15-04-2013, 21:27
MMollie
MMollie is offline
Ik had toch op je gereageerd betercore?

Regels voor berichten