Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2013, 21:59
tomska
tomska is offline
hoi allemaal, ik heb een probleem.. ik ben heel vaak erg kwaad en heb dan zin om iets helemaal in elkaar te slaan/te vermorzelen. ik ben er eigelijk elke dag mee bezig om dit onder bedwang te houden alleen een paar dagen ging het helemaal mis. er was namelijk een gast die me de hele tijd zat te treiteren en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik hem dus een vuist tegen zn gezicht gaf. toen begon hij ook te vechten tegen mij. (verdere details niet belangrijk) maar uiteindelijk begon ik het vechten leuk te vinden. dus nu is mijn vraag hoe kan ik dit zonder zo veel moeite wat makkelijker onder bedwang houden? ik zit nu op judo kickbox en fitness om een beetje uit te razen maar het helpt niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 22:05
Verwijderd
tot 10 tellen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 22:09
tomska
tomska is offline
ehm dat werkt niet echt.. das wat mijn moeder mij als eerste heeft geleerd alleen met het tellen word de woede alleen maar erger.. ik voel me echt een creep
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 22:29
Verwijderd
ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie en kun je lekker feckten jonguh
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 23:18
DAH
DAH is offline
Je woede niet opkroppen. Heb altijd een bijbel bij je die je lekker hard tegen een muur kan gooien als je boos bent (werkt heel goed).
Het gaat er vooral om dat je je woede op andere manieren ventileert dan door een gevecht te beginnen.
Oud 06-04-2013, 23:31
tomska
tomska is offline
Citaat:
ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie en kun je lekker feckten jonguh
zit op kickbox en judo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 09:48
Verwijderd
Praat er over?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:24
tomska
tomska is offline
met wie.. als ik er met mn ouders over praat word ik ook erg kwaad
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 16:13
Selda x
Selda x is offline
Even tot rust komen door aan iets leuks te denken en je agressie opzij proberen te zetten. Succes !
Oud 07-04-2013, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Hoezo word je kwaad om over vechten en boosheid en alles te praten?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 19:18
hookee
hookee is offline
Citaat:
ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie
Ik zie die dat "leren omgaan met aggressie" nog niet zo gauw, is dat bewezen? Is het niet veel beter om te gaan dammen of een teamsport te kiezen waar je leert met mede- en tegenspelers om te gaan i.p.v. tegen hun hoofden te beuken?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Sla tegen een muur.. muren hebben geen gevoel
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Sla tegen een muur.. muren hebben geen gevoel
Ik denk hij wel
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 10:25
tomska
tomska is offline
Citaat:
Hoezo word je kwaad om over vechten en boosheid en alles te praten?
dat weet ik dus niet...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 10:25
tomska
tomska is offline
Citaat:
Ik denk hij wel
ik sla niet meer tegen de muur aab
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 11:00
Verwijderd
Citaat:
ik sla niet meer tegen de muur aab
goed zo, muren hebben niks gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 13:10
tomska
tomska is offline
Citaat:
goed zo, muren hebben niks gedaan
haha nee ik heb al 2 keer mn hand gebroken.. maar ik heb al een oplossing. ik heb een oud bed tegen mijn muur gezet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
haha nee ik heb al 2 keer mn hand gebroken.. maar ik heb al een oplossing. ik heb een oud bed tegen mijn muur gezet
Kan ook, neem een boksbal

Laatst gewijzigd op 10-04-2013 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 12:48
bloodyb
bloodyb is offline
Als je al boos wordt als je met je ouders over je boos worden wil praten is er wel iets mis. Misschien wordt het tijd voor proffessionele hulp, psycholoog of gedragstherapeut? Probeer je iig niet te laten verleiden om te gaan vechten. Als je zo boos wordt en je gebruikt technieken die je hebt geleerd bij kickboxen op iemand die dat niet kan en ook niet verwacht kan je hem flink beschadigen. En ik neem aan dat je dat niet wilt!
Oud 10-04-2013, 13:03
Verwijderd
groei op.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 15:22
tomska
tomska is offline
Citaat:
groei op.
opgroeien gebeurt met de dag.. maar ik weet niet precies wat dit te maken heeft met het onderwerp...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 15:25
tomska
tomska is offline
Citaat:
Als je al boos wordt als je met je ouders over je boos worden wil praten is er wel iets mis. Misschien wordt het tijd voor proffessionele hulp, psycholoog of gedragstherapeut? Probeer je iig niet te laten verleiden om te gaan vechten. Als je zo boos wordt en je gebruikt technieken die je hebt geleerd bij kickboxen op iemand die dat niet kan en ook niet verwacht kan je hem flink beschadigen. En ik neem aan dat je dat niet wilt!
ik wil helemaal niemand pijn doen/beschadigen alleen de makkelijkste weg om mijn woede in te uiten (vind ik) is in iets te slaan of te vermorzelen en mij maakt het verder niet uit wat/wie het is..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:11
Verwijderd
Citaat:
opgroeien gebeurt met de dag.. maar ik weet niet precies wat dit te maken heeft met het onderwerp...
Een belangrijk onderdeel van opgroeien is het leren relativeren en het nut inzien van je emotionele uitbarstingen.

Ik denk dat je ondertussen wel kan concluderen dat het uitsluitend een negatieve impact heeft om boos of agressief te worden. De oplossing is dan ook eigenlijk heel simpel: Niet meer overreageren.

Citaat:
ik wil helemaal niemand pijn doen/beschadigen alleen de makkelijkste weg om mijn woede in te uiten (vind ik) is in iets te slaan of te vermorzelen en mij maakt het verder niet uit wat/wie het is..
Of je uit je woede gewoon niet. Waarom die behoefte om anderen je emotionele instabiliteit te laten zien?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:24
Vowel
Vowel is offline
En als je per se je woede wilt uiten, koop dan een boksbal.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:42
tomska
tomska is offline
Citaat:
Een belangrijk onderdeel van opgroeien is het leren relativeren en het nut inzien van je emotionele uitbarstingen.

Ik denk dat je ondertussen wel kan concluderen dat het uitsluitend een negatieve impact heeft om boos of agressief te worden. De oplossing is dan ook eigenlijk heel simpel: Niet meer overreageren.

Of je uit je woede gewoon niet. Waarom die behoefte om anderen je emotionele instabiliteit te laten zien?
sorry mijn fout met het uitten.. ik bedoel dat ik mijn woede ergens op moet afreageren omdat het gewoon niet lukt om het onder bedwang te houden (wel voor een tijdje maar daarna ben ik alleen maar bozer) en ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer overreageer.. het gebeurt gewoon vanzelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2013, 16:43
tomska
tomska is offline
Citaat:
En als je per se je woede wilt uiten, koop dan een boksbal.
is al gezegd maar ik heb al een oud bed tegen de muur gezet waarop ik me kan afreageren voor als ik boos ben
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:44
tomska
tomska is offline
maar misschien hebben jullie gelijk en moet ik gewoon eens proberen te praten met iemand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:55
Vowel
Vowel is offline
Nou, het punt is natuurlijk dat je moet leren je in te houden. Wat als je bijvoorbeeld later, noem wat, een vriendin hebt en daar heb je ruzie mee en je wordt boos, maar je eerste impuls is slaan? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Je moet leren er anders mee om te gaan. Of in ieder geval jezelf gezonde manieren aanleren om het te uiten. Een boksbal slaan is bijvoorbeeld prima, maar je moet niet de neiging hebben alles en iedereen aan gort te slaan wanneer je een keer pissig bent. Want je zou toch maar "per ongeluk" een keer uithalen naar iemand, daar kun je aardig wat mee verwoesten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
sorry mijn fout met het uitten.. ik bedoel dat ik mijn woede ergens op moet afreageren omdat het gewoon niet lukt om het onder bedwang te houden (wel voor een tijdje maar daarna ben ik alleen maar bozer)
De truuc is dan ook om niet boos te worden. Waar wordt jij zoal heel boos om?
Citaat:
en ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer overreageer.. het gebeurt gewoon vanzelf
Relativeren dus. Ik denk bij dat de meeste zaken waar jij boos om wordt een hoop andere mensen simpelweg hun schouders ophalen.

Ook is het opmerkelijk dat je blijkbaar zo vaak boos bent. Waar ben je boos om? Wat speelt er in je leven dat de hele tijd je agressie zo hard getriggerd wordt? Vaak helpt het ook om even nuchter naar jezelf te kijken en zaken gewoon heel anders aan te pakken. Minder stress = minder boos.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:06
tomska
tomska is offline
Citaat:
Nou, het punt is natuurlijk dat je moet leren je in te houden. Wat als je bijvoorbeeld later, noem wat, een vriendin hebt en daar heb je ruzie mee en je wordt boos, maar je eerste impuls is slaan? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Je moet leren er anders mee om te gaan. Of in ieder geval jezelf gezonde manieren aanleren om het te uiten. Een boksbal slaan is bijvoorbeeld prima, maar je moet niet de neiging hebben alles en iedereen aan gort te slaan wanneer je een keer pissig bent. Want je zou toch maar "per ongeluk" een keer uithalen naar iemand, daar kun je aardig wat mee verwoesten.

toen ik een vriendin had (al een tijdje mn ex) voelde ik me altijd heel erg op mn gemak en was het gewoon heel makkelijk om me in te houden en kon ik er ook veel beter mee omgaan. misschien ook omdat ze gewoon heel aardig tegen me was en er gewoon een goede sfeer was. eigenlijk toen het uitgegaan was werd ik steeds sneller kwaad om dingen die, denk ik niemand echt iets boeit. bv de batterij uit mn muis halen. of me een pootje geven als we aan het hardlopen zijn (gebeurt heel vaak in onze vriendengroep dus het is niet echt iets van pesten ofsow) toen ik nog een vriendin had kon ik hier altijd wel om lachen maar nu word ik meteen helemaal kwaad en kan ik me bijna niet inhouden om te gaan vechten

dus misschien komt het gewoon omdat het uit is gegaan tussen mij en mijn vriendin ofsow? en dat ik de woede die ik toen had gewoon nu nog steeds op andere afreageer
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:08
tomska
tomska is offline
en ik heb ook erg veel stress ik sta nu niet op overgaan en ik moet als ik niet overga naar een andere school toe. ondertussen zijn allebei mijn opas 3 weken geleden gestorven en mijn vader gaat overmorgen voor een half jaar weg ivm zijn werk (militair)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:17
DAH
DAH is offline
Praat over je gevoelens. Ik kropte vroeger m'n woede op, waardoor de ongelukkige persoon die de emmer deed overlopen een broodtrommel in haar gezicht kreeg, of een potlood in zijn arm.

Wat is er bij mij veranderd?
1. Wat ouder en wijzer geworden.
2. Ik heb manieren om m'n gevoelens te ontladen:
-(Internet) contact met vrienden.
-Muziek hard en helemaal losgaan. Luchtgitaarsolo's, de longen uit je lijf zingen, enz.
-fysieke uitputting op m'n eigen termen. Ik ga hardlopen, fietsen, opdrukken, gewichtheffen, tot ik niet meer kan.

Bij mij werkt het perfect.
Oud 10-04-2013, 18:23
Vowel
Vowel is offline
@tomska: hoe lang is het eigenlijk al uit met je vriendin? Want het klinkt nu bijna alsof je gewoon permanent in een (agressief) kuthumeur bent omdat je niet weet hoe je moet omgaan met die break-up. Voel je wel verdriet? Of is het alleen boosheid? Dat kan namelijk ook frustratie zijn omdat je gewoon niet met je verdriet kunt omgaan.

En hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat dat een goed excuus is om dingen/mensen verrot te slaan, hoor. Je moet nog steeds een andere manier vinden om ermee om te gaan. Maar als het echt komt doordat je relatie is verbroken, dan is er een grote kans dat het tijdelijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:32
tomska
tomska is offline
Citaat:
@tomska: hoe lang is het eigenlijk al uit met je vriendin? Want het klinkt nu bijna alsof je gewoon permanent in een (agressief) kuthumeur bent omdat je niet weet hoe je moet omgaan met die break-up. Voel je wel verdriet? Of is het alleen boosheid? Dat kan namelijk ook frustratie zijn omdat je gewoon niet met je verdriet kunt omgaan.

En hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat dat een goed excuus is om dingen/mensen verrot te slaan, hoor. Je moet nog steeds een andere manier vinden om ermee om te gaan. Maar als het echt komt doordat je relatie is verbroken, dan is er een grote kans dat het tijdelijk is.
ja ik denk dat je misschien gelijk hebt... ik voel me altijd ook gewoon meteen na het kwaad worden en uitbarsten heel erg kut. en ik vind het natuurlijk geen excuus, misschien is de juiste manier om er mee om te gaan gewoon door iemand (bijv een vriendin) te krijgen,vinden,tegenkomen of hoe je het ook wilt noemen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:33
tomska
tomska is offline
Citaat:
ja ik denk dat je misschien gelijk hebt... ik voel me altijd ook gewoon meteen na het kwaad worden en uitbarsten heel erg kut. en ik vind het natuurlijk geen excuus, misschien is de juiste manier om er mee om te gaan gewoon door iemand (bijv een vriendin) te krijgen,vinden,tegenkomen of hoe je het ook wilt noemen
en het is nu ongeveer anderhalve maand uit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:37
Vowel
Vowel is offline
Nou, het klinkt dan eerder alsof je er nog lang niet overheen bent. Je moet dus geen nieuwe vriendin gaan zoeken (tenzij ze het niet erg vindt om rebound te zijn ), maar gewoon eens goed met iemand gaan praten (een vriend/vriendin/broer/zus/whatever, iemand die je vertrouwt) en gewoon eens goed verdrietig zijn of zo. Je bent heus geen mietje als je verdrietig bent, want opkroppen werkt blijkbaar ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:42
tomska
tomska is offline
ik zal misschien eens gaan praten met een goede vriendin van mij...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 00:28
bloodyb
bloodyb is offline
1:je verkering is uitgegaan
2:je opa's zijn kort na elkaar overleden
3:het gaat op school niet lekker
4:je moet je pa een lange tijd missen
Dat lijkt me genoeg om gestresst te raken! Het wordt dus idd tijd om er eens met iemand over te praten, met je vriendin zoals je al zei of met je tweelingbroer of je moeder of wie dan ook. En als je dan merkt dat je verdrietig wordt niet boos worden! Gooi het er maar uit en ga een potje janken. Dat lucht meer op dan proberen je hand nog een keer te breken.
Oud 11-04-2013, 10:43
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als je getreiterd wordt kun je op je vijftiende nog prima van je af slaan, op je achttiende wordt dat moreel wat minder acceptabel... Ik zie geen probleem eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 15:28
tomska
tomska is offline
heb vandaag met een vriendin gepraat... uiteindelijk lag ik half huilend op haar schoot maar het gaat vreemd genoeg wel beter
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 15:36
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
heb vandaag met een vriendin gepraat... uiteindelijk lag ik half huilend op haar schoot maar het gaat vreemd genoeg wel beter
Natuurlijk joh. Het moet er toch een keer uit en dat kan opluchten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 18:16
DAH
DAH is offline
Juist daarom gaat het beter. Praten doet wonderen.
Oud 12-04-2013, 11:24
bloodyb
bloodyb is offline
Da's helemaal niet vreemd hoor! Het is zelfs heel gezond om het er een keer uit te gooien. Emoties moet je niet blijven opkroppen. En ik vind het stoer van je om dat hier te komen zeggen!

Laatst gewijzigd op 12-04-2013 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 17:39
tomska
tomska is offline
wauw bedankt voor de lieve reacties!! =D ik voel me nu ook al een stuk beter en ik heb met haar afgesproken dat als zij of ik ooit problemen hebben dat we naar elkaar kunnen komen om te praten dus bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 11:13
studentuser
studentuser is offline
Je bent wie je bent, als je het in je zit om te knokken dan ben je zo. De knokkers hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een gevecht zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze daar ook bij moeten zijn om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een vechter bent!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Je bent wie je bent, als je het in je zit om te knokken dan ben je zo. De knokkers hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een gevecht zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze daar ook bij moeten zijn om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een vechter bent!
Mensen die dit lezen worden alleen maar dommer. Probeer het dus over te slaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 16:35
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Je bent wie je bent, als je het in je zit om te verkrachten dan ben je zo. De verkrachters hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een vrouw zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze die ook moeten neuken om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een verkrachter bent!

Je redenatie slaat nergens op man.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 18:20
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Oud 15-05-2013, 23:01
studentuser
studentuser is offline
Je naam zegt al genoeg. Volgens mij ben je echt een patataap ahhah, waarom zo agressief joh? Doe gewoon lekker rustig het is maar een forum, we hoeven elkaar hier niet op te eten toch. Maar als je wilt vechten of wat dan ook, dan heb ik wel zin in een potje freefight met je, maakt niet uit waar ;') Aan jou de keuze.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 23:21
Nonny
Nonny is offline
jo, miss was jou beredenering gewoon verre van logisch, en staat precies hetzelfde alleen dan met een aantal woorden verandert, om duidelijk te maken wat je nu eigk zegt?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten