Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je al boos wordt als je met je ouders over je boos worden wil praten is er wel iets mis. Misschien wordt het tijd voor proffessionele hulp, psycholoog of gedragstherapeut? Probeer je iig niet te laten verleiden om te gaan vechten. Als je zo boos wordt en je gebruikt technieken die je hebt geleerd bij kickboxen op iemand die dat niet kan en ook niet verwacht kan je hem flink beschadigen. En ik neem aan dat je dat niet wilt!
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je ondertussen wel kan concluderen dat het uitsluitend een negatieve impact heeft om boos of agressief te worden. De oplossing is dan ook eigenlijk heel simpel: Niet meer overreageren. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Nou, het punt is natuurlijk dat je moet leren je in te houden. Wat als je bijvoorbeeld later, noem wat, een vriendin hebt en daar heb je ruzie mee en je wordt boos, maar je eerste impuls is slaan? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Je moet leren er anders mee om te gaan. Of in ieder geval jezelf gezonde manieren aanleren om het te uiten. Een boksbal slaan is bijvoorbeeld prima, maar je moet niet de neiging hebben alles en iedereen aan gort te slaan wanneer je een keer pissig bent. Want je zou toch maar "per ongeluk" een keer uithalen naar iemand, daar kun je aardig wat mee verwoesten.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ook is het opmerkelijk dat je blijkbaar zo vaak boos bent. Waar ben je boos om? Wat speelt er in je leven dat de hele tijd je agressie zo hard getriggerd wordt? Vaak helpt het ook om even nuchter naar jezelf te kijken en zaken gewoon heel anders aan te pakken. Minder stress = minder boos. |
![]() |
||
Citaat:
toen ik een vriendin had (al een tijdje mn ex) voelde ik me altijd heel erg op mn gemak en was het gewoon heel makkelijk om me in te houden en kon ik er ook veel beter mee omgaan. misschien ook omdat ze gewoon heel aardig tegen me was en er gewoon een goede sfeer was. eigenlijk toen het uitgegaan was werd ik steeds sneller kwaad om dingen die, denk ik niemand echt iets boeit. bv de batterij uit mn muis halen. of me een pootje geven als we aan het hardlopen zijn (gebeurt heel vaak in onze vriendengroep dus het is niet echt iets van pesten ofsow) toen ik nog een vriendin had kon ik hier altijd wel om lachen maar nu word ik meteen helemaal kwaad en kan ik me bijna niet inhouden om te gaan vechten dus misschien komt het gewoon omdat het uit is gegaan tussen mij en mijn vriendin ofsow? en dat ik de woede die ik toen had gewoon nu nog steeds op andere afreageer |
![]() |
|
Praat over je gevoelens. Ik kropte vroeger m'n woede op, waardoor de ongelukkige persoon die de emmer deed overlopen een broodtrommel in haar gezicht kreeg, of een potlood in zijn arm.
Wat is er bij mij veranderd? 1. Wat ouder en wijzer geworden. 2. Ik heb manieren om m'n gevoelens te ontladen: -(Internet) contact met vrienden. -Muziek hard en helemaal losgaan. Luchtgitaarsolo's, de longen uit je lijf zingen, enz. -fysieke uitputting op m'n eigen termen. Ik ga hardlopen, fietsen, opdrukken, gewichtheffen, tot ik niet meer kan. Bij mij werkt het perfect.
|
@tomska: hoe lang is het eigenlijk al uit met je vriendin? Want het klinkt nu bijna alsof je gewoon permanent in een (agressief) kuthumeur bent omdat je niet weet hoe je moet omgaan met die break-up. Voel je wel verdriet? Of is het alleen boosheid? Dat kan namelijk ook frustratie zijn omdat je gewoon niet met je verdriet kunt omgaan.
En hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat dat een goed excuus is om dingen/mensen verrot te slaan, hoor. Je moet nog steeds een andere manier vinden om ermee om te gaan. Maar als het echt komt doordat je relatie is verbroken, dan is er een grote kans dat het tijdelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, het klinkt dan eerder alsof je er nog lang niet overheen bent. Je moet dus geen nieuwe vriendin gaan zoeken (tenzij ze het niet erg vindt om rebound te zijn
![]() |
![]() |
|
1:je verkering is uitgegaan
2:je opa's zijn kort na elkaar overleden 3:het gaat op school niet lekker 4:je moet je pa een lange tijd missen Dat lijkt me genoeg om gestresst te raken! Het wordt dus idd tijd om er eens met iemand over te praten, met je vriendin zoals je al zei of met je tweelingbroer of je moeder of wie dan ook. En als je dan merkt dat je verdrietig wordt niet boos worden! Gooi het er maar uit en ga een potje janken. Dat lucht meer op dan proberen je hand nog een keer te breken.
|
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 12-04-2013 om 12:50. |
![]() |
|
![]() |
Je bent wie je bent, als je het in je zit om te knokken dan ben je zo. De knokkers hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een gevecht zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze daar ook bij moeten zijn om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een vechter bent!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je redenatie slaat nergens op man. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Je naam zegt al genoeg. Volgens mij ben je echt een patataap ahhah, waarom zo agressief joh? Doe gewoon lekker rustig het is maar een forum, we hoeven elkaar hier niet op te eten toch. Maar als je wilt vechten of wat dan ook, dan heb ik wel zin in een potje freefight met je, maakt niet uit waar ;') Aan jou de keuze.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
niks herinneren na een gevecht. Ibzoon | 3 | 16-02-2016 13:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het gevecht. Ieke | 0 | 04-04-2004 12:19 | |
Verhalen & Gedichten |
vechtend om mijn tranen CoveredEyes | 5 | 26-06-2003 19:42 | |
Psychologie |
vechtend om mijn tranen (gedicht) CoveredEyes | 55 | 09-04-2003 14:57 | |
Psychologie |
Ik zie soms het nut van vechten niet meer in. Cathelijn | 11 | 03-02-2002 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Het bittere gevecht HipHopSter | 1 | 19-11-2001 06:45 |