Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2013, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ik had toch op je gereageerd betercore?
het boeit hem echt niet hoor haha
Advertentie
Oud 15-04-2013, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik had toch op je gereageerd betercore?
Ik zie het niet hoor? Maar vandaag gaat t ook wat minder, PSV heeft verloren!
Oud 16-04-2013, 21:05
MMollie
MMollie is offline
Ik was mobiel aan het forummen en dan gaan er vaker posts bij mij verloren.
Oud 17-04-2013, 21:13
Nonny
Nonny is offline
pfff crisis hiero. zeer handig vlak voor eht slapen gaaan.. Morgen is de uitvaart.. Wat moet ik aan? tot hoever moet ik mijn gevoel uiten (das altijd moeilijke kwestie voor me geweest) en moet ik wel of niet een deel van het gedicht voor dragen.. arghh ik maak mezelf gek...
Oud 17-04-2013, 21:25
Verwijderd
Morgen ortho geen zin, beugel al bijna en jaar eruit, gelukkig gaan ze niet veel doen, hoop ik!
Oud 17-04-2013, 21:31
MMollie
MMollie is offline
Nonny, onderdruk je gevoel niet. Als je huilt huil je, als je lacht lach je. Sterke morgen!
Oud 17-04-2013, 21:58
Verwijderd
Citaat:
pfff crisis hiero. zeer handig vlak voor eht slapen gaaan.. Morgen is de uitvaart.. Wat moet ik aan?
Heel veel sterkte! Hopelijk slaap je vanacht nog een beetje..
Ik zou denk ik iets zwarts of donkers aandoen, maar wat wel een beetje netjes is. Verder zou ik je gevoel gewoon uiten; wat je nu niet verwerkt komt later terug en de mensen snappen heel goed dat je verdrietig bent! Heel veel sterkte!x
Oud 17-04-2013, 22:29
Nonny
Nonny is offline
uhuh, heb na heel wat gepuzzel en gepas, uiteindelijk gekozen voor een zwart jurkje met een rood jasje en kleine sleehakken in het zwart.. Uhuh ik ga nu maar even heel veel muziek luisteren en hopelijk val ik dan in slaap.. Al die nachten geen slaap breken me op.. ja denk dat ik dat ook wel wil maar niet kan ofzo.. Ik zie het morgen wel.
bedankt . xx
Oud 18-04-2013, 06:47
Verwijderd
Ik vind het heel raar, eerst praat je tegen iemand, en dan opeens reageerd die persoon niet meer op mailtjes, terwijl je niks verkeerrd deed, heel apart.
Oud 18-04-2013, 16:07
Nonny
Nonny is offline
Misschien omdat diegene het druk heeft ofzo. Dan reageer ik ook wel eens niet.

EDIT: Het zit erop.. het was wel heel moeilijk, maar zo mooi! Nu langzaamaan back to normal life..

Laatst gewijzigd op 18-04-2013 om 16:32. Reden: Anders had ik 2 berichtjes achter elkaar.
Oud 18-04-2013, 17:32
Verwijderd
Hmm druk zijn met dingen die ik kan zien, dus met wel op dingen reageren.. toch vreemd.
Oud 18-04-2013, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Hmm druk zijn met dingen die ik kan zien, dus met wel op dingen reageren.. toch vreemd.
misschien vind die persoon wel dat je iets fout gedaan hebt, maar had jij dat niet door of vind jij van niet.

OT
Al m'n spulletjes bij elkaar gezocht en dan morgen op stage naar Roemenië
Echt super veel zin!
Oud 19-04-2013, 08:49
Verwijderd
Dan kan die persoon dat ook gewoon zeggen.. dat vind ik wel het zwakste.. niet reageren en niet zeggen waarom
Oud 20-04-2013, 00:02
Verwijderd
Net 1,5 uur geleden aangekomen bij ons hostel in Roemenië. Echt supergaaf maar tegelijkertijd ook wel schrikken: we gingen eerst naar de mac, die zat in een supergroot en mega luux winkelcentrum. Vanaf de mac was het iets meer dan 2 uur rijden naar ons hostel. Hoe verder je van de grote stad afreed hoe armer het werd.
morgen gaan we hier werken, ik ben echt benieuwd!
Oud 20-04-2013, 10:50
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Net 1,5 uur geleden aangekomen bij ons hostel in Roemenië. Echt supergaaf maar tegelijkertijd ook wel schrikken: we gingen eerst naar de mac, die zat in een supergroot en mega luux winkelcentrum. Vanaf de mac was het iets meer dan 2 uur rijden naar ons hostel. Hoe verder je van de grote stad afreed hoe armer het werd.
morgen gaan we hier werken, ik ben echt benieuwd!
wauw, klinkt nu al wel als een super ervaring! veel plezier ;D!
Oud 20-04-2013, 15:26
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Mijn god, bijna iets heel ergs gedaan. Mn zusje werd boos en dreigde iets te doen. Als ze het gedaan had waren bij mij de stoppen doorgeslagen en had ik haar echt iets aangedaan.
Oud 20-04-2013, 15:52
Nonny
Nonny is offline
pff, ene moment happy, volgende moment down. kan echt niet zo goed tegen al die verschillende emoties en dan moet ik dit weekend ook nog zoveel leren.. mijn gewrichten werken ook nog eens niet mee, dus even wandelen is ook geen optie.. blubluhbluh..
Oud 20-04-2013, 18:48
Verwijderd
Na een geweldige dag echt een inorme dip, deze zag ik even niet aankomen..
Oud 20-04-2013, 20:21
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Dat voel ik ;-)
En ik vind het gewoon mooi om te denken!
Oud 20-04-2013, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Mijn god, bijna iets heel ergs gedaan. Mn zusje werd boos en dreigde iets te doen. Als ze het gedaan had waren bij mij de stoppen doorgeslagen en had ik haar echt iets aangedaan.
'iets'? Wat dan?
Oud 21-04-2013, 11:46
Verwijderd
Citaat:
wauw, klinkt nu al wel als een super ervaring! veel plezier ;D!
Dankjewel! Het is supergaaf hier!
En het is zulk lekker weer! Het is nu 24 graden, gisteren flink verbrand in mn nek, maar mijn armen zijn wel mooi bruin
Oud 21-04-2013, 20:25
Verwijderd
Slaat nergens op no... reageerd ook nooit op berichten zo type personen zijn fkn irri pfff

Laatst gewijzigd op 21-04-2013 om 20:37.
Oud 21-04-2013, 20:37
UitGroningen
UitGroningen is offline
Ik heb een vraagje, ik heb 2 goede vrienden, waar ik heel veel mee om ga. Met 1 zit ik in dezelfde klas en de andere niet. Ze wonen allebei in hetzelfde dorp en in dit dorp heb ik niet heel veel vrienden. Wel buiten dit dorp, maar dat is altijd lastig met reizen etc. Deze vrienden doe ik zo veel samen mee, omdat we ook veel aan evenementen meedoen. Ook in dit dorp etc. Heel vaak de laatste tijd ben ik er eigenlijk zat van. De ene zie ik veel te vaak, in de klas, in de pauzes en hij zit ook nog eens in dezelfde vriendengroep als ik. Daarnaast willen de vrienden zo ongeveer elk weekend minstens 1 keer per week naar elkaar toe. Ze vragen het bijna altijd. Als ik dan een keer geen zin heb, gaat 1 soms vragen waarom en als ik dan zeg dat ik niet zo zin heb vraagt ie het de dag daarna weer... Verder hebben ze ook nog allemaal plannen die ik ook wel leuk vind, alleen soms vindt ik het jammer dat er niet meer mensen in hetzelfde dorp wonen. Hebben jullie dat niet? Want ik zie vaak mensen waar het lijkt of ze het helemaal geweldig vinden dat ze elkaar zo vaak zien... Overigens ga ik zelfs op vakantie met hun. Het probleem zit hem in dat ze allemaal leuke ideeën voorstellen en ik graag mee wil doen en ik bedenk ook wel eens wat, alleen het is altijd met dezelfde personen... Ben ik even benieuwd naar Verder kan ik wel goed met hun (met een soms wat minder) en vindt ik het vaak wel leuk, maar de laatste niet heel erg meer.

Laatst gewijzigd op 21-04-2013 om 20:44.
Oud 21-04-2013, 20:43
Verwijderd
gevonden al

Voor de rest ngelijk heb ik me ding kunnen bestellen, ik moest gewoon op ander naam zoeken enkelvoud,
dus heb me ding bestelt en kan niet wachten tot die binnen is

Laatst gewijzigd op 22-04-2013 om 08:43.
Oud 21-04-2013, 22:52
Verwijderd
Een van mn beste vrienden 'verloren'. Ik vertrouwde hem echt, maar blijkbaar heeft hij heel veel tegen mij lopen lullen waardoor ik dikke ruzie had een tijdje geleden.
Ik ben zo boos! Maar vooral teleurgesteld, van hem had ik dit echt niet verwacht en ik heb hem altijd vertrouwd.
Oud 22-04-2013, 07:37
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Slaat nergens op no... reageerd ook nooit op berichten zo type personen zijn fkn irri pfff
Dan praat je niet meer en wacht tot diegene gaat praten, zo niet, is de boodschap duidelijk toch?
Oud 22-04-2013, 08:48
Verwijderd
Als ik daar op wacht is het al 2045
Oud 22-04-2013, 16:37
Verwijderd
Dus de boodschap is duidelijk..
Oud 22-04-2013, 17:58
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Ik had vannacht gedroomd dat er een leven is na dit leven. Het was echt heel mooi allemaal, en het leek allemaal heel echt! Mooi om te geloven, hopelijk is het waar! <3 :-)
Oud 22-04-2013, 18:08
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
De gitarist van mijn band doet de hele tijd heel raar tegen mij. Ik heb altijd gewoon aardig tegen hem gedaan, toen hij erbij kwam heel enthousiast ontvangen enzo, en toch doet hij de hele tijd heel onaardig of maakt hij rare grapjes. We hebben ook een afrikaanse in ons midden, hij vind het grappig om haar neger te noemen, wat haar volgens mij best pijn doet... Over mij zegt hij de hele tijd dat ik dik ben... het is wel zo, maar het doet echt pijn... Ik snap niet wat hij tegen me heeft
Oud 22-04-2013, 18:32
Nonny
Nonny is offline
jemig, wat voel ik me kut. energie, motivatie&concentratie zit onder het nul punt. Slapen gaat voor geen meter en leren al helemaal niet. vandaag op de rand een 5.5 gehaald op mondeling terwijl ik daar normaal een 7 op had gehaald ofzo, het was meer een 3 waard maar omdat ie wist wat ik kon toch maar een voldoende gegeven. Morgen weer 2 se's.. dit word echt een ramp man..
Oud 22-04-2013, 18:35
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
De gitarist van mijn band doet de hele tijd heel raar tegen mij. Ik heb altijd gewoon aardig tegen hem gedaan, toen hij erbij kwam heel enthousiast ontvangen enzo, en toch doet hij de hele tijd heel onaardig of maakt hij rare grapjes. We hebben ook een afrikaanse in ons midden, hij vind het grappig om haar neger te noemen, wat haar volgens mij best pijn doet... Over mij zegt hij de hele tijd dat ik dik ben... het is wel zo, maar het doet echt pijn... Ik snap niet wat hij tegen me heeft
heb je hem al gezegd dat je het niet leuk vindt dat hij je dik noemt en dat als hij niks aardigs kan zeggen hij maar gewoon zijn mond moet houden?
Oud 22-04-2013, 18:41
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
heb je hem al gezegd dat je het niet leuk vindt dat hij je dik noemt en dat als hij niks aardigs kan zeggen hij maar gewoon zijn mond moet houden?
Eigenlijk niet echt. Ik ga er vanuit dat hij zelf ook wel begrijpt dat het niet cool is om te zeggen. Het Afrikaanse meisje zegt er wel altijd wat van als hij haar neger noemt, maar dan gaat hij gewoon staan lachen. Eigenlijk elke keer als hij iets gemeens zegt dan reageert iedereen op hem, maar het lijkt hem niks te boeien... het is zo raar want hij doet soms ook gewoon normaal tegen me, en bij optredens doet hij ook gewoon cool dus ja.. balen
Oud 22-04-2013, 19:36
Verwijderd
Best vriend kwijt geraakt; blijkbaar wad hij al die tijd super gemeen bezig. Ik ben super boos en echt heel erg teleurgesteld in hem, maar toch mis ik onze gesprekken enorm. Klote dit
Oud 24-04-2013, 10:12
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Eigenlijk niet echt. Ik ga er vanuit dat hij zelf ook wel begrijpt dat het niet cool is om te zeggen. Het Afrikaanse meisje zegt er wel altijd wat van als hij haar neger noemt, maar dan gaat hij gewoon staan lachen. Eigenlijk elke keer als hij iets gemeens zegt dan reageert iedereen op hem, maar het lijkt hem niks te boeien... het is zo raar want hij doet soms ook gewoon normaal tegen me, en bij optredens doet hij ook gewoon cool dus ja.. balen
Kennelijk snapt hij dat niet, anders zou hij het niet zeggen. Zeg hem anders een keer als er niemand anders bij is (want meestal is dit een "hoi ik voel me heel stoer en iedereen moet het horen maar eigenlijk ben ik ook onzeker" gebeuren) dat je het écht niet waardeert als hij je zo beledigt.
Oud 24-04-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Kennelijk snapt hij dat niet, anders zou hij het niet zeggen.
Ja dat is echt de enige verklaring.
Oud 24-04-2013, 12:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja dat is echt de enige verklaring.
In plaats van betweterig tegen mij doen zou je ook een poging kunnen wagen jouw inzichten en ideeën voor een oplossing aan kaaspepsel te vertellen.
Oud 24-04-2013, 12:55
Verwijderd
Citaat:
In plaats van betweterig tegen mij doen zou je ook een poging kunnen wagen jouw inzichten en ideeën voor een oplossing aan kaaspepsel te vertellen.
Vind je dit betweterig?

Nou kaaspepsel, ga er inderdaad maar van uit dat hij het heus wel doorheeft, zeker als ie ook al op zijn racisme is aangesproken en doorgaat. Als hij echt te ver gaat zet je hem eruit of laat je dat doen door degenen die jullie groep leidt. Iedereen reageert op 'm zei je al, dus men is het wel eens.

Daarnaast zal hij niet de enige zijn die opmerkingen heeft gemaakt in het verleden of zal maken in de toekomst. Daar kun je op rekenen. En hoe dit met hem ook afloopt en of hij echt te ver gaat of niet, het is goed iets aan je weerbaarheid te doen. Je school of opleiding heeft daar vaak wel hulp bij.
Oud 24-04-2013, 12:59
Pluis
Pluis is offline
nouja of sarcastisch ofzo. Iig niet een "hier ben ik het mee eens" of las ik het verkeerd?
Oud 24-04-2013, 15:10
Verwijderd
Citaat:
En waarom zit die gast nog in de band dan als hij naar tegen meer mensen doet en verder niet luistert naar dat het niet tof is?
Oud 25-04-2013, 13:52
Verwijderd
Gisteren teruggekomen uit Roemenië, wat een geweldig land! Een arm land dat nog veel moet leren..
De rijkdom is zo oneerlijk verdeeld, het voelt onmachtig dat ik nu weer thuis ben, ik wil echt terug, en ik ga ook terug.
Al die arme kindjes, ze zijn blij met kleine dingen, en wij lopen hier te zeuren om kleine dingen..
Oud 26-04-2013, 11:47
Takkeling
Takkeling is offline
Ik begin nu toch het gevoel te krijgen dat mijn creatieve dipje meer is dan alleen maar een dipje. Ik heb nu al drie maanden praktisch niets getekend, en ik mis het niet eens. Sterker nog, ik word al moe als ik aan tekenen denk. Terwijl het verder wel oké gaat. Ik teken alleen niet meer.
Oud 27-04-2013, 02:04
Takkie89
Takkie89 is offline
Moe!
Oud 27-04-2013, 12:34
Nonny
Nonny is offline
wauw, eerst ruim 40 uur wakker geweest, dankzij een geweldige lsd nacht en daarna een kleine stunt op school, gister om half 10 mijn bed ingeschoten, en vandaag half 12 weer wakker, nog nooit zo lekker en lang geslapen! Maar wat een top dagen waren dat, helemaal gesloopt en tegelijk weer opgeladen. Nu de motivatie zoeken mijn kamer op te ruimen en daarna leren, ik wil die ce's halen, dat moet gewoon! helemaal happy
Oud 27-04-2013, 17:38
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Ik begin nu toch het gevoel te krijgen dat mijn creatieve dipje meer is dan alleen maar een dipje. Ik heb nu al drie maanden praktisch niets getekend, en ik mis het niet eens. Sterker nog, ik word al moe als ik aan tekenen denk. Terwijl het verder wel oké gaat. Ik teken alleen niet meer.
Kan gebeuren, heb ik ook last van gehad(al was het bij mij meer dan een jaar omdat ik een depressie had) wat mij hielp was vooral heel ontspannende dingen doen, lekker skeeleren en met de hond gaan rennen. Daar krijg ik meestal vanzelf inspiratie van, en trouwens ook als ik in de trein zit en lekker uit het raam kijk en over vanalles en nogwat nadenk.
Misschien heb je jezelf de laatste tijd teveel gedwongen om toch te tekenen omdat je het niet wil verliezen maar mijn ervaring is dat daar juist dat gebrek aan inspiratie vandaan komt.
Ik heb ook heel veel andere creatieve dingen gedaan als ik geen inspiratie had( dromenvangers maken, tassen pimpen, kamer opnieuw inrichten etc) en vaak als je zoiets doet komt de rest ook vanzelf wel weer.
Oud 27-04-2013, 17:49
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Soms is het best fijn, even achterom te kijken en te beseffen wat er eigenlijk al allemaal veranderd is in nog geen jaar tijd terwijl ik een jaar geleden nog dacht dat het nooit goed zou komen en dat ik er een eind aan wilde maken.
Als ik nu zie hoeveel ik in nog geen jaar tijd veranderd ben en wat er daardoor om mij heen ook allemaal veranderd is ben ik stiekem best wel trots op mezelf.
En ook al ben ik er nog niet, ik ben voor mijn gevoel al wel zoveel veranderd dat de rest ook wel moet lukken, dat kan niet anders. Er zijn nog steeds valkuilen maar daar wordt nu tenminste aan gewerkt, ik ben begonnen met emdr en ben bijna klaar met het eerste jaar van mijn opleiding dus volgend jaar leerjaar 2 met totaal andere mensen en een andere klas en daar kijk ik erg naar uit. Thuis is het niet verbeterd, eerder verslechterd, maar om een of andere reden heb ik er steeds meer vertrouwen in dat ik inderdaad binnen nu en een paar jaar op mezelf kan gaan en er vanaf ben. Mijn oma heb ik 3 weken geleden eens op een normale manier de waarheid verteld(ze vertoonde de laatste tijd ineens spinage-gedrag tegenover mij) en sindsdien niets meer van haar gehoord maar ik weet dat ik niet lomp of onbeschoft ben geweest toen ik er wat van zei dus ik kan het ook makkelijk van me af zetten.
Mijn moeder krijg ik nog steeds totaal geen hoogte van wat ze nou vind, wat ze doet, waar ze over liegt en wat haar mening nou is maar ik heb meer zelfvertrouwen gekregen het laatste halfjaar ofzo dus ik kan mijn eigen boontjes wel doppen als ze het me weer eens moeilijk maakt.
Joyce gaat volgende week weer voor een maandje weg, maar daar maak ik me niet zo druk over, een maandje red ik me sowieso wel omdat ik weet wat er nu veranderd is en weet dat ik sterker ben dan ik eerst dacht. Wat wel heel fijn is is dat ze me helpt bij emdr, ik moet daar elke keer huiswerk voor maken en het is fijn om het dan met iemand te kunnen doen die er die hele tijd bij was, die me kent en die ik vertrouw.

In het derde en vierde leerjaar van mijn opleiding moet ik 2 keer een halfjaar stage lopen, ik hoop dat ik dan een halfjaar naar het buitenland kan, ik heb er behoefte aan om even weg te zijn van alles zonder steeds een omgeving om me heen te hebben die me aan nare dingen herinnert, gewoon even tot mezelf komen.

Laatst gewijzigd op 27-04-2013 om 17:57.
Oud 28-04-2013, 09:18
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
Kan gebeuren, heb ik ook last van gehad(al was het bij mij meer dan een jaar omdat ik een depressie had) wat mij hielp was vooral heel ontspannende dingen doen, lekker skeeleren en met de hond gaan rennen. Daar krijg ik meestal vanzelf inspiratie van, en trouwens ook als ik in de trein zit en lekker uit het raam kijk en over vanalles en nogwat nadenk.
Misschien heb je jezelf de laatste tijd teveel gedwongen om toch te tekenen omdat je het niet wil verliezen maar mijn ervaring is dat daar juist dat gebrek aan inspiratie vandaan komt.
Ik heb ook heel veel andere creatieve dingen gedaan als ik geen inspiratie had( dromenvangers maken, tassen pimpen, kamer opnieuw inrichten etc) en vaak als je zoiets doet komt de rest ook vanzelf wel weer.
Dat is deels ook mijn ervaring. Als ik geen inspiratie heb, ga ik gewoon andere dingen doen en me lekker niet met kunst bezighouden, en dan komt na een tijdje de boel vanzelf wel weer op gang.
Maar dit keer ligt het niet aan de inspiratie, want ik heb zat leuke ideeën. Ik haper bij de uitvoering. Niet omdat de uitvoering moeilijk is (dat is het niet per se), maar ik heb er gewoon geen zin in.
Op zich geen probleem: als je ergens geen zin in hebt, doe je het toch gewoon lekker niet?
Maar het voelt heel erg WTF omdat ik altijd verliefd ben geweest op tekenen. Ik teken, en als ik niet teken, denk ik eraan. Ik teken dus ik ben, was het haast. En nu min of meer opeens voelt het duf, saai, vermoeiend en nutteloos aan. Ik ervaar dat echt als een identiteitscrisis.

Maar misschien is dat wat je krijgt als je te veel andere dingen aan je kop hebt. Het afgelopen half jaar heb ik behoorlijk intensief geleerd voor een examen, ik ben bezig met therapie wat me veel energie en aandacht kost, en binnenkort ga ik (wederom) uit huis en daarnaast pieker ik 24/7, dus dat alles bij elkaar maakt misschien ook gewoon dat ik geen zin in tekenen (of een andere kunstvorm) heb.

Laatst gewijzigd op 28-04-2013 om 10:09.
Oud 28-04-2013, 17:13
Verwijderd
Om 3 uur vertrekken naar schiphol, denk dat ik gewoon een dag niet slaap, meestal blijf ik ook gewoon tot 24 uur op ofzo..
Oud 29-04-2013, 23:01
Verwijderd
Ik snap er echt niets meer van, een van mn beste vrienden heeft zich dus blijkbaar behoorlijk anders voorgedaan dan dat hij was. Ik ben zo boos om hem, teleurgesteld en verdrietig, maar tegelijkertijd mis ik zijn gesprekken enorm. Ik snap er helemaal niets van, van wat hij heeft gedaan, het is zo erg, ik vertrouwde hem 100%!
Ik snap er helemaal niets meer van, ik vertrouwde hem helemaal en hij was superlief altijd, en nu ben ik zo boos op hem maar ik mis hem ook zo erg, ik snap er niets meer van..
Oud 30-04-2013, 10:11
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik snap er echt niets meer van, een van mn beste vrienden heeft zich dus blijkbaar behoorlijk anders voorgedaan dan dat hij was. Ik ben zo boos om hem, teleurgesteld en verdrietig, maar tegelijkertijd mis ik zijn gesprekken enorm. Ik snap er helemaal niets van, van wat hij heeft gedaan, het is zo erg, ik vertrouwde hem 100%!
Ik snap er helemaal niets meer van, ik vertrouwde hem helemaal en hij was superlief altijd, en nu ben ik zo boos op hem maar ik mis hem ook zo erg, ik snap er niets meer van..
Wat heeft hij voor vreselijks gedaan dan?

Regels voor berichten