Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2013, 14:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Is iemand van jullie weleens in Venetië geweest? Ik wil deze zomer/herfst naar de Biënnale () en het liefst in een appartement. Iemand daar ervaring mee toevallig?
ik weet alleen dat het in het hoogseizoen superdruk is en dat het er stinkt
Oud 21-04-2013, 15:00
Carn
Carn is offline
een van de Roadburn hoogtepuntjes Dat einde <3

Oud 21-04-2013, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ruikt het daar naar Max Cavalera?
Oud 21-04-2013, 15:04
Carn
Carn is offline
Nee, Max Cavalera ruikt meer naar natte vieze hond. Venetië schijnbaar meer naar afval en rottende vis en brak water.
Oud 21-04-2013, 15:38
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen oprecht boos waren om het Koningslied.
Oud 21-04-2013, 15:39
Verwijderd
Ik ben met school in het voorjaar naar Venetië geweest en toen was het niet ontzettend druk (maar op zich wel genoeg mensen, zeg maar) en het stonk er ook niet.
Oud 21-04-2013, 15:43
Verwijderd
Het koningslied had iets in deze geest moeten zijn:

Oud 21-04-2013, 16:01
Qimm
Qimm is offline
Ben in de zomer in Venetië geweest, maar voor maar 1 dag. Vond trouwens niet dat het er stonk... (had ik ook gehoord dat dat zo zou zijn, maar misschien hadden wij gewoon mazzel)
Vond het wel een mooie stad, maar meer dan een lang weekend zou ik er niet heengaan eigenlijk.
Oud 21-04-2013, 16:03
Verwijderd
De film is me aan het vervelen. De kostuums en vechttechnieken zijn nog steeds gaaf en ik vind het heel erg tof hoe ze de Spartanen hebben kunnen neerzetten zoals ik ze me altijd heb voorgesteld tijdens geschiedenis, Grieks en het vertalen van de werken van Xenophon enzo, al hebben ze het wel aantrekkelijk gemaakt voor de moderne tijd.
Wel kicken voor de sixpackliefhebbers

Gelukkig is hij bijna afgelopen.
Oud 21-04-2013, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-04-2013, 16:53
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik wist niet van het bestaan van deze groep. Heb mezelf ook maar even toegevoegd!
Oud 21-04-2013, 17:00
Lorelei
Lorelei is offline
Ik mag over een paar maanden
Oud 21-04-2013, 17:17
Verwijderd
Stof ruimen en kabels van computers samenbinden. En nu prikt mijn oog
Oud 21-04-2013, 17:18
Verwijderd
ik heb chocolade
Oud 21-04-2013, 17:30
Verwijderd
Waarom kijk ik zo graag apocalyptische en allesvernietigendevirus films als ik er zo slecht tegen kan
Oud 21-04-2013, 17:31
Verwijderd
Waarom kun je daar slecht tegen?
Oud 21-04-2013, 17:33
Carn
Carn is offline
Zeg Quintiano, jij was ook Baroness fan toch? Dit was echt te gek:

Baizley die semi-acoustisch o.a. enkele Baroness tracks deed
Oud 21-04-2013, 17:35
Verwijderd
Geen idee, ik heb het jaren geleden voor het eerst ervaren bij het lezen van De beproeving van Stephen King, het eerste gedeelte waarbij zowat iedereen uitsterft, heb ik me echt met moeite doorgeworsteld. Dat wat erna kwam, was geen probleem. Ik heb het nu nog steeds, ik had het bij Mobiel ook en dus ook bij films, eigenlijk vooral met het uitbreken van een virus. Misschien omdat het reëler is dan alle andere shit? Niet dat ik zit te sidderen bij een echte Mexicaanse griep, dat dan weer niet.
Oud 21-04-2013, 17:37
Carn
Carn is offline
ik vind Stephen King altijd een beetje raar in het Nederlands
Oud 21-04-2013, 17:55
Verwijderd
Ik ben ermee begonnen in het Nederlands, dus ik ken het niet anders. Ik heb sowieso maar heel weinig boeken in de originele taal, ik vind dat mijn Engels niet goed genoeg is en ik wil niet met een woordenboek werken. Maar eigenlijk is mijn Engels prima, maar omdat ik niet in het Engels lees of zonder ondertitels kijk, blijft dat idee en mijn ervaring natuurlijk ook zo.
Oud 21-04-2013, 17:58
Verwijderd
@Carn: Awesome Was jij ter plaatse?

Geert Alkema ‏@GeertAlkema 1u
Brekend!: "Paardenvlees ontdekt in gehakt dat van John Ewbank is gemaakt." #koningslied

Oud 21-04-2013, 18:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben ermee begonnen in het Nederlands, dus ik ken het niet anders. Ik heb sowieso maar heel weinig boeken in de originele taal, ik vind dat mijn Engels niet goed genoeg is en ik wil niet met een woordenboek werken. Maar eigenlijk is mijn Engels prima, maar omdat ik niet in het Engels lees of zonder ondertitels kijk, blijft dat idee en mijn ervaring natuurlijk ook zo.
Nou ja, King hanteert niet echt moeilijk taalgebruik dus dat moet je prima lukken .

Citaat:
@Carn: Awesome Was jij ter plaatse?
Jot! Was kek.
Oud 21-04-2013, 18:23
Verwijderd
Dit is de eerste keer dat ik het woord 'jolig' serieus gebruikt zie worden.
Oud 21-04-2013, 18:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Hallo Para!
Oud 21-04-2013, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Hoe zou ik het kunnen vragen?
Gewoon:" Wil jij aan ... vragen of zij jou haar emailadres wilt geven en wil je het mij dan geven?".
Op de puntjes komt trouwens haar naam, voor de duidelijkheid.
goed dat hij het er nog even bijzet.
Oud 21-04-2013, 18:25
Verwijderd
Goeiesavonds, Kauw! Ik moet even een brood gaan kopen.
Oud 21-04-2013, 18:26
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Kak... vooruit ermee dan maar, was net nog in Amsterdam.
Verwijderd
Citaat:
goed dat hij het er nog even bijzet.
Haha
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, King hanteert niet echt moeilijk taalgebruik dus dat moet je prima lukken .
Ik geloof dat ik wel ergens een (of meerdere, bibliotheekuitverkopen zin altijd leuk ) Engelstalige versie van een van zijn boeken heb. Ik heb ze toch bijna allemaal gelezen (op de Donkere Toren serie na en wat recent werk), dus ik ken de verhalen wel. Misschien mezelf maar eens dwingen tot dat soort dingen.

Ik heb ook een heleboel films gebaseerd op zijn werk, maar meestal vind ik ze maar teleurstellend. Alleen The Mist verraste me:
Spoiler
Oud 21-04-2013, 18:36
Carn
Carn is offline
Yep, The Mist was puik. En Shawshank Redemption en The Green Mile waren ook niet slecht. Men probeert al een tijdje de Dark Tower reeks te verfilmen maar dat project staat een beetje stil geloof ik. Idem voor een fatsoenlijke versie van The Stand.
Oud 21-04-2013, 18:42
Verwijderd
The Stand is ook wel een pil. En klopt, The Green Mile heb ik nog niet in filmversie, maar die is wel heel goed gedaan. Shawshank Redemption weet ik even niet meer. Ik heb The Green Mile trouwens in de originele vervolgboekjes versie en in de gebundelde versie
Ik heb ook Golden Years, dat is echt vage shit. 6 uur duurt die. Maar dat was ook een serie.

De verfilming van Dreamcatcher vond ik een beetje triest.
Spoiler
Oud 21-04-2013, 18:46
Carn
Carn is offline
Hearts of Atlantis was ook wel ok; maar jammer dat het zonder alle DT referenties wat minder om het lijf heeft allemaal
Oud 21-04-2013, 18:49
Verwijderd
Sam was bij zijn opa en oma en daar was hij geschminkt. Ze hebben zo hard lopen schrobben om het eraf te krijgen dat hij nu een soort schaafwonden onder zijn ogen heeft. Het lijkt net of hij een paar ferme stompen tegen zijn ogen heeft gekregen Mijn concealer doet niet echt de tric.
Oud 21-04-2013, 18:52
Verwijderd
Die heb ik ook nog niet gezien. En Storm of the Century ook nog niet, ik heb wel het script gelezen (als boek, maar het is nog steeds een script).
Ik moet ook dringend eens een lijstje maken met films en boeken die ik nu heb, want ik weet het zelf niet meer, vooral met de boeken is het een probleem geworden, ik durf niks meer te kopen op rommelmarkten
Oud 21-04-2013, 18:56
Verwijderd
De woonkamer is gepoetst

Nu ga ik even douchen. Ik heb zwarte pootjes ^^ Komt ervan als je altijd op blote voeten rondloopt en dan achter de bank gaat vegen en stof laat ronddwarrelen.
Oud 21-04-2013, 18:58
Verwijderd
nou ja hij is wel in stijl voor zijn powerpoint presentatie morgen over de reuze panda met zijn panda ogen :;d;
Oud 21-04-2013, 19:05
Verwijderd
Misschien moet hij morgen geschminkt als panda naar school!
Oud 21-04-2013, 19:11
Verwijderd
Ik heb Borderlands 2 gekocht
Oud 21-04-2013, 19:15
Verwijderd
Nu heb ik zin om mijn boekenkast te sorteren en dat stond nog niet op de planning!
Oud 21-04-2013, 19:16
Verwijderd
Gisteren ook al de DVDs tegen de planning in gedaan
Oud 21-04-2013, 19:20
Verwijderd
Ik kijk golden oldies en ik word daar altijd zo lekker labiel van :wijf:
Oud 21-04-2013, 19:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat heb ik ook gehoord, maar ja, weinig aan te doen.

Citaat:
Ben in de zomer in Venetië geweest, maar voor maar 1 dag. Vond trouwens niet dat het er stonk... (had ik ook gehoord dat dat zo zou zijn, maar misschien hadden wij gewoon mazzel)
Vond het wel een mooie stad, maar meer dan een lang weekend zou ik er niet heengaan eigenlijk.
Ik ben dus nog nooit in Venetië geweest. Maar ik ga dus niet specifiek voor de stad (hoewel leuke bonus), maar voor de kunstmanifestatie. En die schijnt zo groot te zijn dat je er met gemak een week door kunt brengen.
Oud 21-04-2013, 19:38
Verwijderd
Mijn zusje belde net, ze komt met koninginnedag (of whatever het dan ook is) deze kant op Omdat ze nog niet in ons huisje was geweest en omdat het altijd wel relaxed hier is en ze hier gewoon kan hangen zonder verder veel te moeten. Omg, zó leuk <3 Én dan komt er dus lekker een hond logeren, die week. Omfg lekker zoveel leuke dingennnnn in die week

Verder schiet het uitpakken e.d. nog neit echt op. Volgens mij heb ik meer moeite met omschakelen van bijna geen werk naar heel veel werk dan ik dacht. Wel logisch ook, maar als ik dan van 0700 tot 1430 gewerkt heb en ik kom thuis, ben ik helemaal gaar. Beetje jammer. Maarrrr zometeen op tijd naar bed en dan morgen weer gewoon verder. Went vanzelf
Oud 21-04-2013, 19:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
De bovenhoeken van m'n tv zijn ineens groen gekleurd
Oud 21-04-2013, 19:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik ben dus nog nooit in Venetië geweest. Maar ik ga dus niet specifiek voor de stad (hoewel leuke bonus), maar voor de kunstmanifestatie. En die schijnt zo groot te zijn dat je er met gemak een week door kunt brengen.

ok, klinkt gaaf!
Oud 21-04-2013, 19:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
De bovenhoeken van m'n tv zijn ineens groen gekleurd
TV met beeldbuis?
Oud 21-04-2013, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook gehoord, maar ja, weinig aan te doen.

wat gaaf! Op eigen initiatief of met het museum waar je vrijwilligerswerk voor doet?
Oud 21-04-2013, 19:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ok, klinkt gaaf!
Ja! Maar ik weet dus nog niet zeker wanneer ik ga en met wie. Biënnale is van 1 juli t/m 24 november. Ik zou het liefst in het najaar gaan, wat minder druk, minder duur en minder warm. Maar in september begin ik weer met studeren, en ik weet niet wanneer de colleges zijn. En heel lang wachten met een hotel/appartement boeken is ook niet zo handig natuurlijk. Lastig

Citaat:
TV met beeldbuis?
Jup.
Oud 21-04-2013, 19:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
wat gaaf! Op eigen initiatief of met het museum waar je vrijwilligerswerk voor doet?
Eigen initiatief!
Oud 21-04-2013, 19:52
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Jup.
Magnetisch veld in de buurt?

Regels voor berichten