Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2013, 11:11
Verwijderd
Citaat:
(Sorry hoor, ik ben op het moment niet helemaal voor rede vatbaar. Ik had mezelf nog zo beloofd mezelf dit jaar niet opzettelijk kwaad te laten maken door gewoon de hele dag binnen te blijven met de televisie uit, maar het is weer niet gelukt.)
Ahw. *soepje inschenkt*

Ik snap wel dat je er kwaad om bent, hoor. Ben je al lid van het Republikeins Genootschap?
Advertentie
Oud 30-04-2013, 11:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Misschien moet ik die monsterafwas maar eens gaan wegwerken *zucht* Vanmiddag komt een vriendin hier voor me koken. Dat kan ik moeilijk van haar vragen als de keuken een gore zooi is en bovendien niks schoon is
Oud 30-04-2013, 11:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, we leven in een land waar je opgepakt kunt worden om je mening, daar moeten we niet over zeiken.
Als ze politie 6 plekken aanwijst voor de demonstranten, dan moet die kut niet gaan janken dat ze afgevoerd wordt omdat ze toch naar de Dam gaat. Dit is pure provocatie om met je hoofd in beeld te komen. Dat wijf spoort echt niet.
Oud 30-04-2013, 11:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ahw. *soepje inschenkt*

Ik snap wel dat je er kwaad om bent, hoor. Ben je al lid van het Republikeins Genootschap?
Nee, want je kunt alleen lid worden als je uitgenodigd wordt.

Verder ben ik ook minder tegen de monarchie dan tegen het vereren van de eigenaren van Shell, zoals ik de Oranjes in de eerste plaats zie.
Oud 30-04-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
(Sorry hoor, ik ben op het moment niet helemaal voor rede vatbaar. Ik had mezelf nog zo beloofd mezelf dit jaar niet opzettelijk kwaad te laten maken door gewoon de hele dag binnen te blijven met de televisie uit, maar het is weer niet gelukt.)
Volgens mij mag je blij zijn dat je niet in België woont Nu zal ik niet alles weten van het Nederlandse koningshuis en ik weet zeker niet alles van het Belgische, maar als ik die koppen van die hier al zie dan trekt mijn bek al scheef ^^ Maar gelukkig zijn dat meestal geen dingen waar ik me in op jaag. Meestal. Afgelopen jaar heeft Albert wel zijn best gedaan wat dat betreft.
Oud 30-04-2013, 11:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
(Stefenootje)

God wat een arremoei, telkens die berichtgeving over één zo'n aanhouding. 33 jaar geleden belde om ons uit te lachen.
Oud 30-04-2013, 11:22
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Als ze politie 6 plekken aanwijst voor de demonstranten, dan moet die kut niet gaan janken dat ze afgevoerd wordt omdat ze toch naar de Dam gaat. Dit is pure provocatie om met je hoofd in beeld te komen. Dat wijf spoort echt niet.
Het omhoog houden van een bord met een statement is geen demonstratie.

En ja, natuurlijk is het provocatie. Dat was dan ook het doel, lijkt me. Het zou me ook niet verbazen als aangehouden worden Joanna's voornaamste doel was; op die manier bewijst ze haar punt dat Amsterdam vandaag gevaarlijk dicht bij een politiestaat komt. Dat maakt haar statement juist waardevol.
Oud 30-04-2013, 11:23
Verwijderd
Citaat:
(Stefenootje)

God wat een arremoei, telkens die berichtgeving over één zo'n aanhouding. 33 jaar geleden belde om ons uit te lachen.

En
Citaat:
Op de Koninginnemarkt een supermooi vogelboek gescoord dat ik al een hele tijd wilde, het kostte wel 50 cent. En een spiksplinternieuwe dubbelcd van Tom Waits, ook voor bijna nop. <3
dat mis ik hier, nou ja, missen, ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik ben in 2011 op een vrijmarkt in Roermond geweest, that's it. En ik hou zo van rommelmarkten!
Oud 30-04-2013, 11:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het omhoog houden van een bord met een statement is geen demonstratie.

En ja, natuurlijk is het provocatie. Dat was dan ook het doel, lijkt me. Het zou me ook niet verbazen als aangehouden worden Joanna's voornaamste doel was; op die manier bewijst ze haar punt dat Amsterdam vandaag gevaarlijk dicht bij een politiestaat komt. Dat maakt haar statement juist waardevol.
Ze demonstreert toch? En haar statement waardevol achten Eerst iets doen wat tegen de regels is (die duidelijk vooraf zijn gecommuniceerd) en dan janken dat je wordt tegengehouden. Nee, dit veroorzaakt ze geheel zelf.
Oud 30-04-2013, 11:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Kijk, als er nou een gewelddadig regime was hier in Nederland, dan zou ik elke vorm van protest toejuichen en steunen, maar het zijn de Oranjes maar. Het is niet alsof wij lijden onder het koningshuis, en zij als lame-ass studente evenmin. Principieel geneuzel in de leegte.
Oud 30-04-2013, 11:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ze demonstreert toch?
Nee. Iets is officieel pas een demonstratie als er drie of meer mensen aan deelnemen.

Citaat:
En haar statement waardevol achten Eerst iets doen wat tegen de regels is (die duidelijk vooraf zijn gecommuniceerd)
Het is niet tegen de regels (daarom heeft de politie haar ook weer laten gaan), en als het dat wel zou zijn, is dat des te meer reden om het te doen.
Oud 30-04-2013, 11:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Kijk, als er nou een gewelddadig regime was hier in Nederland, dan zou ik elke vorm van protest toejuichen en steunen, maar het zijn de Oranjes maar. Het is niet alsof wij lijden onder het koningshuis
We betalen er belasting voor, en ze hebben politieke invloed. Maar goed, dat leed is inderdaad weinig vergeleken met dat van de mensen die lijden onder Royal Dutch Shell, dat in Nigeria op heel wat gewelddadiger wijze protest laat onderdrukken, met financiële steun van de Oranjes.
Oud 30-04-2013, 11:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pff afwas weggewerkt
Oud 30-04-2013, 12:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
We betalen er belasting voor, en ze hebben politieke invloed. Maar goed, dat leed is inderdaad weinig vergeleken met dat van de mensen die lijden onder Royal Dutch Shell, dat in Nigeria op heel wat gewelddadiger wijze protest laat onderdrukken, met financiële steun van de Oranjes.
Ja, ach, Shell doet wat foute dingen daar, maar daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Hun politieke invloed is minimaal, zeker nu het koningshuis enkel nog een ceremoniële functie heeft.
Oud 30-04-2013, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Pff afwas weggewerkt
Hier ook bijna.
Oud 30-04-2013, 12:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb al 2 koffiebroodjes op en ga straks een chocolate fudge cake wegwerken, telt dat ook?
Oud 30-04-2013, 12:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Er zijn geen koningen/koninginnen of presidenten aanwezig, omdat WA de hoogste in rang moet zijn. Eh?
Oud 30-04-2013, 12:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hun politieke invloed is minimaal, zeker nu het koningshuis enkel nog een ceremoniële functie heeft.
De Koning zit in de regering, hoor. Gaat meehelpen met de formatie van het kabinet.

Maar, ja, hun invloed is in Nederland niet zo groot als in Nigeria. Wat ze in Nederland doen interesseert me dan ook minder, hoewel het evengoed belachelijk is dat we betalen om die mensen in weelde te laten leven.
Oud 30-04-2013, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn nieuwe overbuurmeisje heeft een hoog raam in twee delen, waarvan het bovenste deel open kan. Ze heeft nu luxaflex voor het onderste deel hangen, maar niet voor het bovenste. En ze heeft een hoogslaper, en ligt nu recht voor het bovenste raam in bed. Ik kan dus zo bij haar in bed kijken
Oud 30-04-2013, 12:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De Koning zit in de regering, hoor. Gaat meehelpen met de formatie van het kabinet.
Ik dacht dat die functie vorig jaar juist was afgeschaft?
Oud 30-04-2013, 12:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Camilla heeft een dood beest op haar hoofd
Oud 30-04-2013, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al 2 koffiebroodjes op en ga straks een chocolate fudge cake wegwerken, telt dat ook?
Ja hoor ^^

Citaat:
Er zijn geen koningen/koninginnen of presidenten aanwezig, omdat WA de hoogste in rang moet zijn. Eh?
Zal wel iets ceremonieels zijn.

En ik heb het dode beest gemist Misschien heeft ze het zelf geschoten? Wat was het?
Oud 30-04-2013, 12:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En ik heb het dode beest gemist Misschien heeft ze het zelf geschoten? Wat was het?
Niet een echt beest alleen heul veel veren.
Oud 30-04-2013, 12:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Victoria en Daniel
Oud 30-04-2013, 12:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik dacht dat die functie vorig jaar juist was afgeschaft?
Nee, Beatrix heeft het vorig jaar alleen niet gedaan omdat ze geen zin had. Willem gaat het weer wel doen.
Oud 30-04-2013, 12:41
Verwijderd
Ik wil ook een zwaard
Oud 30-04-2013, 12:41
Verwijderd
En een beetje naast prinsen lopen enzo.
Oud 30-04-2013, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die prinses van Marokko lijkt zo van een schilderij van Dante Gabriel Rosetti te zijn gestapt <3
Oud 30-04-2013, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Niet een echt beest alleen heul veel veren.
Misschien van een vogel die ze zelf geschoten heeft

Citaat:
Ik wil ook een zwaard
Ik heb er een een 'echt', maar ook larp natuurlijk. Dat echte zwaard is overigens ook maar prul.
Oud 30-04-2013, 12:46
Verwijderd
Oh over dat staatshoofdengebeuren: het is een gebruik. Van de liveblog:

Citaat:
13:34 uur
Geen vorsten maar opvolgers

Het is gebruikelijk dat bij de inhuldiging van een nieuwe koning andere koningshuizen niet hun vorst(in), maar de kroonprins of kroonprinses afvaardigen. In de Nieuwe Kerk zijn de volgende kroonprinsen en -prinsessen en hun partners aanwezig:

Charles en Camilla (Groot-Brittannië)
Felipe en Letitzia (Spanje)
Victoria en Daniel (Zweden)
Haakon en Mette-Marit (Noorwegen)
Filip en Mathilde (België)
Frederik en Mary (Denemarken)
Erfgroothertog Guillaume en erfgroothertogin Stéphanie (Luxemburg)

Uit Japan zijn kroonprins Naruhito en kroonprinses Masako aanwezig. Het is vanwege haar fragiele gezondheid haar eerste buitenlandse bezoek in meer dan 5 jaar. Ook de Thaise kroonprinses is er; zij verschijnt zeer zelden in het openbaar
Oud 30-04-2013, 12:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kijk

Oud 30-04-2013, 12:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik begrijp niet zo goed waarom die arme prinsesjes altijd dezelfde kleren aan moeten.
Oud 30-04-2013, 12:52
Verwijderd
Ohhh, de griffier! Ik verstond de hele tijd rivier! Ik zat een beetje te wezen toen ik dat hoorde.
Oud 30-04-2013, 12:52
Turk February
Turk February is offline
All our rotten eggs in one basket.

Oud 30-04-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp niet zo goed waarom die arme prinsesjes altijd dezelfde kleren aan moeten.
Misschien om ruzie en drama te voorkomen over wie de mooiste jurk mag en heeft en om nog geen onderscheid te maken tussen de kroonprinses en haar zussen (ivm die eventuele jaloezie die ze nu misschien nog zouden kunnen hebben)? Ik weet het niet, ik roep maar wat.
Oud 30-04-2013, 12:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aaaw Bea ziet eruit als een trotse oma <3
Oud 30-04-2013, 12:56
Verwijderd
Tjeu, ik lees de wiki over die Japanse kroonprinses:
Citaat:
Ze behaalde magna cum laude (met veel lof) haar graad in economie aan Harvard.
(...)
Masako wilde eigenlijk niet met Naruhito trouwen en weigerde twee huwelijksverzoeken. Ze had in die tijd al een vriend, maar het Japanse hof verplichtte haar het contact met hem te verbreken. Uiteindelijk accepteerde ze een huwelijksaanbod.
(...)
Masako kreeg drie miskramen. Masako is bezweken onder de grote stress om een zoon te baren.
(...)
Eind april 2013 vertrok Masako met haar echtgenoot naar Amsterdam voor de inhuldiging van koning Willem-Alexander. Het was de eerste keer in elf jaar dat zij voor een officiële gebeurtenis naar het buitenland ging.
Wat een leven
Oud 30-04-2013, 12:58
Verwijderd
Die Amalia blijft een beetje een mormeltje hè.
Citaat:
Hoe kom daar bij?
Oud 30-04-2013, 13:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Die Amalia blijft een beetje een mormeltje hè.
Precies het hoofd van haar vader ja
Oud 30-04-2013, 13:02
Verwijderd
Een Koemankopje
Oud 30-04-2013, 13:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat hebben Ankie van Grunsven en André Kuipers daar nou weer te zoeken?
Oud 30-04-2013, 13:05
Verwijderd
Uitgekozen door WA zelf.
Oud 30-04-2013, 13:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat tweede couplet ken ik helemaal niet
Oud 30-04-2013, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Wat hebben Ankie van Grunsven en André Kuipers daar nou weer te zoeken?
Ze horen bij het clubje mensen met ''speciale maatschappelijke (top)prestaties bla bla''. Waren vroeger mensen uit het verzet, maar ja, kom daar nu nog maar eens om

Citaat:
Dat tweede couplet ken ik helemaal niet
Het is het zesde couplet.
Oud 30-04-2013, 13:12
Verwijderd
Ik ken enkel de eerste 2 regels

Het Belgisch ken ik dan weer wel Het Vlaamse ken ik, maar kan ik niet zingen omdat ik die melodie scheef vind.
Oud 30-04-2013, 13:12
Verwijderd
Ik vind André Kuipers daar wel tof
Oud 30-04-2013, 13:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ze horen bij het clubje mensen met ''speciale maatschappelijke (top)prestaties bla bla''. Waren vroeger mensen uit het verzet, maar ja, kom daar nu nog maar eens om
Ah vandaar.
Oud 30-04-2013, 13:15
Verwijderd
Mijn vader is erbij trouwens, als waterkwaliteitsbeleidskundige. Hij zit achter Erica Terpstra.
Oud 30-04-2013, 13:18
Verwijderd
Oh ik word zo kriegel van die toespraak.
Oud 30-04-2013, 13:23
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Mijn vader is erbij trouwens, als waterkwaliteitsbeleidskundige. Hij zit achter Erica Terpstra.
Dan zal hij wel moeilijk te zien zijn.

Regels voor berichten