Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2013, 00:43
Records070
Records070 is offline
Citaat:
Spierpijn is een goed teken, correct. Echter, opnieuw intensief gaan sporten terwijl je spierpijn hebt is wel degelijk een potentieel gevaar.

hoezo een gevaar? gewoon doorpushen de volgende dag als je spierpijn heb, merk je weinig van als je opgewarmt ben <gevaarloos>
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 18:23
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
hoezo een gevaar? gewoon doorpushen de volgende dag als je spierpijn heb, merk je weinig van als je opgewarmt ben <gevaarloos>
"Met betrekking tot de spierpijn is het ook belangrijk de training te verdelen over de week. Train bijvoorbeeld nooit dezelfde spiergroep elke dag; de spier krijgt zo geen hersteltijd om sterker te worden en de overbelasting neemt alleen maar toe en zal de spier uiteindelijk zelfs slapper worden."
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 10:34
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Hoe kan je maar 14 keer opdrukken, tenzij je echt zwaar overgewicht hebt?
De moeilijkheidsgraad heeft temaken met diverse factoren. Je gewicht, conditie, de manier van opdrukken en de snelheid van opdrukken.

Iemand die 14 keer opdrukt met een langzame uitvoering (3sec. zakken, op het dode punt 3 sec. vasthouden en weer drukken enz.) zal net zoveel bereiken dan iemand die 50 keer kan opdrukken met een snellere uitvoering. Daarnaast speelt gewicht ook nog een rol.

Kortom: Je kan niet voor iemand bepalen of het weinig of veel is. Dat is afhankelijk van de persoon in kwestie en de manier waarop er getraind word. Stel dat hij op zijn vuisten opdrukt, is dat al 2 keer zwaarder dan op de vlakke hand.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 10:51
Snickers
Snickers is offline
Een gezonde man kan 27 keer opdrukken, normale uitvoering/snelheid. Dit is afhankelijk van de conditie en lichaamsgewicht (BMI) van de persoon in kwestie.

Ikzelf doe regelmatig push ups met extra gewicht op mijn rug + langzame uitvoering op de vuisten. (High Intensity training) Dit 3 sets van 16. Deze uitvoering is natuurlijk een stuk zwaarder dan de normale doorsnee manier van opdrukken.
Wanneer ik dit zou doen op de handen + alleen eigen lichaams \gewicht en een normale snelheid van uitvoering zal ik rond de 50 push-ups zitten. (zonder pauze)

Niet te vergeten dat er ook nog ongeveer 15 t/m 20 kg van je eigen lichaamsgewicht eraf gaat met opdrukken. De belasting van de benen worden niet mee getild, omdat die op de grond steunen. Kort berekend: Iemand van 70 kg drukt ongeveer 55 kg.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
De moeilijkheidsgraad heeft temaken met diverse factoren. Je gewicht, conditie, de manier van opdrukken en de snelheid van opdrukken.

Iemand die 14 keer opdrukt met een langzame uitvoering (3sec. zakken, op het dode punt 3 sec. vasthouden en weer drukken enz.) zal net zoveel bereiken dan iemand die 50 keer kan opdrukken met een snellere uitvoering. Daarnaast speelt gewicht ook nog een rol.

Kortom: Je kan niet voor iemand bepalen of het weinig of veel is. Dat is afhankelijk van de persoon in kwestie en de manier waarop er getraind word. Stel dat hij op zijn vuisten opdrukt, is dat al 2 keer zwaarder dan op de vlakke hand.
? Er is gewoon een standaard methode van goed opdrukken. Geen reden om snel of langzaam te gaan dus. Daarnaast is 14 keer gewoon heel karig, zelfs op je knuistjes.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 12:07
Snickers
Snickers is offline
Misschien is er wel een standaard methode voor opdrukken, maar wie zegt dat jullie op dezelfde manier opdrukken. Daarbij komen toch nog allerlei andere factoren bij kijken, zoals lichaamsgewicht en conditie. Stel dat hij 80 kilo is en jij 70 kilo, dan is dat voor jou toch veel makkelijker om optedrukken. Daarbij heeft snelheid dergelijk een invloed, want de snelheid bepaald de belasting van de spieren. En op de vuisten is 2x moelijker dan op de vlakke hand, want de stabiliteit is veel kleiner. Bankdrukken op een machine is ook makkelijker dan bankdrukken los. Hetzelfde principe.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 12:17
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Dat is sowieso erg dom om dat te doen. Je overbelast je spieren er alleen maar mee, en uiteindelijk zal je alleen maar slapper worden
Met citaat reageren
Oud 30-04-2013, 20:36
Records070
Records070 is offline
Nee, je hebt me verkeerd begrepen, jij denkt dat ik het heb over zwaar overtrainen
ik heb het gewoon over de push ups die je om de 2/3 dagen doet en met cardio

meeste zullen wel snappen dat ze niet hun borst dagelijks moeten trainen, zo niet merken ze het wel aan de pijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 00:23
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Nee, je hebt me verkeerd begrepen, jij denkt dat ik het heb over zwaar overtrainen
ik heb het gewoon over de push ups die je om de 2/3 dagen doet en met cardio

meeste zullen wel snappen dat ze niet hun borst dagelijks moeten trainen, zo niet merken ze het wel aan de pijn
Nee, dan zijn we het daar in ieder geval over eens!

Elke dag dezelfde spiergroep trainen is gewoon DOM! Bevorderd geen resulaat, alleen roofbouw op je lichaam. Ga zo door! Train om de 2 dagen en je bent over een poosje Hercules hahahahaha! Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 11:12
Verwijderd
Als je ingetrained bent kan je zonder problemen elke dag dezelfde spiergroep trainen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 13:18
Snickers
Snickers is offline
[QUOTE=Reverend;33126489]Als je ingetrained bent kan je zonder problemen elke dag dezelfde spiergroep trainen.[/QUOTE

Als je het zo redeneert kan inprecipe iedereen elke dag trainen. Behalve dat ze kapot gaan van de spierpijn.... Of het verstandig is, dat is het andere punt. En ook voor die ''ingetrainde'' mensen, is dat niet resultaat bevorderend. Je pleegt alleen maar roofbouw op je lichaam, omdat je het continue aan het belasten bent en ze niet genoeg tijd krijgen om te herstellen. Een spier heeft rond de 48 uur rust nodig. (zonder enige invloed van bijv. alcohol) Alcohol vertraagd de hersteltijd van de spieren.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Als je het zo redeneert kan inprecipe iedereen elke dag trainen. Behalve dat ze kapot gaan van de spierpijn.... Of het verstandig is, dat is het andere punt.
Je kan ook in principe iedere dag trainen. Spierpijn is geen factor meer als je iedere dag iets doet, dat verdwijnt gemiddeld na 4 dagen training van dezelfde spieren.
Citaat:
En ook voor die ''ingetrainde'' mensen, is dat niet resultaat bevorderend. Je pleegt alleen maar roofbouw op je lichaam, omdat je het continue aan het belasten bent en ze niet genoeg tijd krijgen om te herstellen. Een spier heeft rond de 48 uur rust nodig. (zonder enige invloed van bijv. alcohol) Alcohol vertraagd de hersteltijd van de spieren.
Dat is wel degelijk bevorderend. Roofbouw, zoals jij dat noemt, is voornamelijk van toepassing op mensen die vanuit -niets- opeens heel zwaar gaan trainen óf personen die van 20 kilo drukken opeens naar 60 kilo springen. Elke dag beweging/gepast trainen heeft geen slechte invloed op je lichaam, ervanuitgaand dat we het hebben over standaard fitness-praktijken en geen bodybuilding.

Dus ja, het valt allemaal nogal mee. Dat je niet elke dag zou kunnen trainen omdat dat slecht zou zijn is alleen van toepassing op mensen die geen idee hebben wat ze doen. Als je elke dag 100 keer wilt opdrukken is dat prima mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 20:20
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Je kan ook in principe iedere dag trainen. Spierpijn is geen factor meer als je iedere dag iets doet, dat verdwijnt gemiddeld na 4 dagen training van dezelfde spieren.

Dat is wel degelijk bevorderend. Roofbouw, zoals jij dat noemt, is voornamelijk van toepassing op mensen die vanuit -niets- opeens heel zwaar gaan trainen óf personen die van 20 kilo drukken opeens naar 60 kilo springen. Elke dag beweging/gepast trainen heeft geen slechte invloed op je lichaam, ervanuitgaand dat we het hebben over standaard fitness-praktijken en geen bodybuilding.

Dus ja, het valt allemaal nogal mee. Dat je niet elke dag zou kunnen trainen omdat dat slecht zou zijn is alleen van toepassing op mensen die geen idee hebben wat ze doen. Als je elke dag 100 keer wilt opdrukken is dat prima mogelijk.
Ik ben het niet met je eens.

Elke dag je spieren belasten is niet goed voor je lichaam. Zelfs opdrukken niet. Je spieren hebben hersteltijd nodig, anders kom je niet verder. Ja, fitness, ligt eraan hoe zwaar en hoever je gaat. Als jij bijv. 3 sets van 15 doet met bankdrukken waaruit je de laatste met moeite moet duwen, dan kun je dat natuurlijk niet elke dag doen. Hetzelfde met opdrukken, eigenlijk is dat met alles zo. Wanneer jij bijv. 10 keer opdrukt (ik noem maar even een getal) en jij voelt dat je nog 5 kan maken, dan kun je het wel elke dag doen ja.

Ik train zelf combinatie training. hypertrofie voornamelijk. Ik maak meestal rond de 12-15 herhalingen. Vroeger toen ik bodybuilding deed (nu is het een lichtere vorm van bodybuilding, ander soort training) toen deed ik 8 herhalingen maken. Bij deze beide trainingen is hersteltijd vereist.

Maar om even puur terug te komen over dat puh-ups waar deze topic over gaat: Wat ik al zei, ligt eraan op welke manier je traint. Als je tot het uiterste gaat, dan is dat ten zeerste afteraden omdat dagelijks te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het niet met je eens.
Laten we het bij die wederzijdse emotie houden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 14:01
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Laten we het bij die wederzijdse emotie houden.
Als jij het tegendeel kan bewijzen, zal ik verder mijn mond houden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 15:44
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 22:12
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Als je dat programma gewoon volgt en je hebt de dag erna geen spierpijn en nergens last van, kan je dan gewoon diezelfde dag veder met het programma of is een dag rust aangeraden? En als ik thuis kom van m'n werk kan ik dan ook s'avonds nog veder met het programma? Bedankt! (werk in een loods, ben bijna de hele dag wel bezig met m'n armen en dingen tillen etc,)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 15:24
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Als je dat programma gewoon volgt en je hebt de dag erna geen spierpijn en nergens last van, kan je dan gewoon diezelfde dag veder met het programma of is een dag rust aangeraden? En als ik thuis kom van m'n werk kan ik dan ook s'avonds nog veder met het programma? Bedankt! (werk in een loods, ben bijna de hele dag wel bezig met m'n armen en dingen tillen etc,)
Het hoeft niet zo te zijn dat als men geen spierpijn voelt na een training, dat er geen ''schade'' is toegebracht aan de spieren. Dat ligt geheel aan de intensiteit die er geleverd is bij de inspanning.

Ik adviseer daarom ook altijd om zeker minimaal een dag rust te pakken door de trainingsdagen door. In jou geval zeker aangezien jij ook nog eens fysieke arbeid levert op de werkvloer.

Probeer zoveel mogelijk uit een training te halen. Niet zo zeer met de aantal oefeningen, maar meer met de uitvoering van de oefeningen. Een goede intensiteit is langzaam, gecontroleerd en dat de laatste herhaling met moeite gaat. Dit word ook wel spierfalen genoemd. Het is niet zo, hoeveel oefeningen, hoe beter! Beperk de oefeningen tot 4 oefeningen per grote spiegroep, en 2 met een kleine spiergroep is voldoende. Je kan altijd nog uitbouwen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 16:26
Verwijderd
Je kan zonder problemen dagelijks opdrukken, ja
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 16:37
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Je kan zonder problemen dagelijks opdrukken, ja
In dit geval zal ik niet de adviezen van Reverend opvolgen aangezien zijn gebrek aan kennis hierover.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 20:33
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Citaat:
In dit geval zal ik niet de adviezen van Reverend opvolgen aangezien zijn gebrek aan kennis hierover.
niemand volgt de adviezen van reverend op..

Laatst gewijzigd op 04-05-2013 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 12:28
Verwijderd
Nee, volg maar lekker het advies van snickers. En als je een dag flink gewandeld hebt moet je de volgende dag een dag rust houden want stel je voor dat je spiertjes moe worden

Maar serieus: Hij overdrijft verschrikkelijk. Je kan gewoon elke dag sporten en elke dag dezelfde spiergroepen trainen zonder problemen. Zolang je maar niet overdrijft is dagelijkse spanning juist gezond.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 19:07
Snickers
Snickers is offline
[QUOTE=Reverend;33130788]Nee, volg maar lekker het advies van snickers. En als je een dag flink gewandeld hebt moet je de volgende dag een dag rust houden want stel je voor dat je spiertjes moe worden

Naast het gebrek aan kennis, kun jij ook nog niet eens lezen.

Ik heb gezegd, bij intensieve inspanning. Inspanning tot spierfalen. En elke dag intensief hardlopen is ook niet goed. (spierverzuring) Ik ga niet nog een keer dat hele verhaal vertellen. Had je maar beter moeten lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 12:05
Verwijderd
Zegt het knaapje dat een keer in een fitnessschool is geweest en nu denkt van alles te weten

Lees maar terug, je begrijpt het gewoon niet. Je kan prima elke dag trainen. Je kan prima elke dag je spieren belasten zolang je het niet overdrijft.

Maar wellicht hou jij er gewoon wat zachtere trainingschema's op na

Laatst gewijzigd op 06-05-2013 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 12:32
Snickers
Snickers is offline
[QUOTE=Reverend;33131659]Zegt het knaapje dat een keer in een fitnessschool is geweest en nu denkt van alles te weten

Dit ''knaapje'' doet al meer dan 6 jaar aan bodybuilding en heb daarom ook wel dergelijk kennis en ervaring van sport met name krachtsport.

En dan ga jij beweren, ''een jochie'' die er de ballen verstand van heeft en wel denkt te weten hoe de vork in de steel zit?

Je moet nog veel leren!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:03
Verwijderd
Als je al 6 jaar aan het bodybuilden bent heb je verdacht weinig opgestoken (zoals ik ook in het andere topic kan lezen). Ik heb genoeg mannetjes de sportschool zien binnenkomen en verlaten, allemaal gedesillusioneerd met breed worden. Ik heb 5 jaar les gegeven aan knaapjes zoals jij die om alle verkeerde redenen gaan fitnessen.

Het grappige is dat je het roerend eens bent in het andere topic met iemand die exact hetzelfde zegt als ik, maar omdat je moeite met lezen hebt zal ik het nog een keer samenvatten:

- Je kan elke dag trainen, zolang je maar niet uit het niets opeens 100 kilo gaat drukken. Zware inspanning moet je opbouwen.

- Dat geldt overigens niet voor alles. Ik heb een paar maanden terug in Nepal gelopen en daar krijg je ook opeens verschrikkelijk veel inspanning voor je kiezen met als gevolg dikke spierpijn in benen/rug/schouders (want rugzak). Echter is dat een ander soort spierpijn als dat je van bankdrukken krijgt en kan je daar zonder risico doorheen zetten. Na 2-3 dagen lopen merk je er niets meer van.

- Je kan -prima- elke dag opdrukken. Een dag rust is alleen nodig als je maffe bodybuild dingen gaat doen, niet als je 100 pushups per dag doet, zeker niet verdeeld over de dag.

- Spierverzuring treed al op als je een tijd niet hebt bewogen en opeens flink gaat hardlopen. Dat is niet 'slecht', maar dan moet je gewoon eventjes een paar minuutjes rust nemen voordat je verder gaat. Daarom noemen ze het ook wel etalage-benen, omdat je als renner zogenaamd even rustig een etalage bekijkt voordat je weer verder gaat. Verder krijg je zoiets veel sneller als je niet een degelijke warming-up doet inclusief het rekken en strekken.

- Wat jij zegt over elke dag dezelfde spiergroep trainen klopt. gewoon. niet. Zolang je het niet overdoet (dus bodybuilden) is het geen enkel probleem.

- Bodybuilden :')

Wat jij zegt 'klopt' in zoverre dat het toepasbaar is op iemand die vanuit het niets opeens intensief gaat trainen. Voor de rest is het allemaal overdreven lulkoek wat totaal niet relevant is voor de gemiddelde bezoeker hier.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:25
Snickers
Snickers is offline
Als je elke dag sport om ergens beter, sneller in te worden is het niet goed. Bij opbouwen hoort ook rust. Een topsporter zal 2 dagen voor de wedstrijd niet meer intensief sporten (wel stukje rustig aan sporten) omdat je dan zogenaamde super compensatie krijgt en de wedstrijd optimaal kunt doen.
Jij doet verschillende dingen en gebruikt verschillende spiergroepen. Dat is niet erg. Wissel zoveel mogelijk af, dus niet 2 dagen achter elkaar zumba en dan een paar dagen krachttraining achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:43
Verwijderd
2 dagen achter elkaar zumba is wederom geen probleem, noch is elke dag krachttraining. Zolang je het niet overdreven doet (zoals inherent is aan wannabe bodybuilders) maakt het allemaal niet uit. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen :')
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 15:35
Snickers
Snickers is offline
Ik heb het ook over krachttraining/ bodybuilding. Het gaat om de sporten waar veel fysieke inspanning (kracht) gebruikt word. Turnen, bodybuilding, powerliften etc. En dan heb ik het over de maximale kracht. Dat de laatste herhaling steeds met moeite gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 17:28
Verwijderd
Hartstikke relevant voor al die bodybuilders in dit topic waar de meeste mensen al moeite hebben met 12 keer opdrukken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:00
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Hartstikke relevant voor al die bodybuilders in dit topic waar de meeste mensen al moeite hebben met 12 keer opdrukken.
Ja, allemaal slappe mensen, of conditie van niks

Jij kan 50 herhalingen toch? Met de vlakke hand of op de vuisten. Normale snelheid of langzaam?

Ik heb last van Chronische Hyperventilatie, maar ik kan rond de 25/30 herhalingen maken, langzame herhalingen en dan op de vuisten. (dat is dan de eerste set) Vlakke hand zou ik echt niet weten hoeveel ik kan.

Ik heb na mijn overtraining ook 10 tot 12 weken niks gedaan aan sport zowel kracht als conditie eigenlijk. Er zou een verband kunnen liggen om die reden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, allemaal slappe mensen, of conditie van niks
Niet per sé. Maar er zijn zat mensen die gewoon helemaal niet of nauwelijks sporten. Toch is 14 wel erg erbarmelijk, maar wellicht te vergeven omdat het iemand van het zwakke geslacht betreft.
Citaat:
Jij kan 50 herhalingen toch? Met de vlakke hand of op de vuisten. Normale snelheid of langzaam?
Ik doe 2 setjes van 50 per dag en wissel af tussen vlakke hand en vuisten. Eigenlijk altijd normale snelheid, tenzij ik zin heb om wat extra's te doen. (en dus langzaam te gaan). Ik neem het eigenlijk niet meer zo serieus en doe het puur om een beetje in vorm te blijven.
Citaat:
Ik heb last van Chronische Hyperventilatie, maar ik kan rond de 25/30 herhalingen maken, langzame herhalingen en dan op de vuisten. (dat is dan de eerste set) Vlakke hand zou ik echt niet weten hoeveel ik kan.
Ok.
Citaat:
Ik heb na mijn overtraining ook 10 tot 12 weken niks gedaan aan sport zowel kracht als conditie eigenlijk. Er zou een verband kunnen liggen om die reden.
Verband met wat?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:13
Snickers
Snickers is offline
Hoeveel weeg jij?
Ik maak herhalingen van ruim 5 sec. lang. Best pittig!

Verband met een mindere conditie dan dat ik gewend was.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:21
Verwijderd
Ik weeg 83. Maar ik heb zelf nooit aan bodybuilding gedaan. Wel intensief fitness, maar altijd in de gaten houden dat ik niet te breed werd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 23:27
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Ik weeg 83. Maar ik heb zelf nooit aan bodybuilding gedaan. Wel intensief fitness, maar altijd in de gaten houden dat ik niet te breed werd
Ik train nu op 55% tot 60% van mijn kunnen ongeveer. Herhalingen tussen de 12 en 15.
Vroeger woog ik rond de 80 kg. Wel wat afgevallen en tot op heden weeg ik zo rond de 72 tot 75 kilo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 22:13
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
waar is iedereens vooruitgang of is iedereen er al mee gekapt? dit zijn tenminste mijn resultaten, denk trouwens niet dat ik aan het eind van week 6 100 push ups kan aangezien ik er nu maar +-50 kan

pr,25
w2,32
w4,48
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 20:48
Records070
Records070 is offline
Wat een discussie, damn ;P En ja dat is ook de reden dat ik met dat programma gestopt was. Zat op de 4de week ook rond de 40 aka 100 zal hem niet worden dan. Doe tegenwoordig stuk of 4-5 setjes om de 2 dagen en stop ik op gevoel

Lukt prima ;P

maar goodluck huh
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 22:04
hanky123
hanky123 is offline
Goed initiatief. Ben zelf een vechtsporter dus kan niet 100 achter elkaar, nja vast wel maar doe het nooit. Ik doe bijvoorbeeld 20 setjes van 20x opdrukken. Persoonlijk ben ik niet zo van die schemaatjes, tenzij het van een personal coach is. Er is maar een iemand die kan voelen hoeveel je wanneer kan doen. Door iedere keer gewoon wat meer over je grenzen gaat en dan rust houden bij spierpijn.

Stel je kan 14x opdrukken. Dan ga je een week lang 15x opdrukken tot het comfortabel voelt en vervolgens doe je er steeds wat bij. Ook zie ik er niet echt nut van in om je spieren zo te trainen dat je 100x op kan drukken. Atleten hebben verschillende opdruk manieren nodig. De een korte setjes de ander lange setjes. Tenzij je helemaal niet sport verder, maar dan kan je denk ik beter fitnessen zodat je alle spieren traint. Dikke triceps en kleine biceps ziet er namelijk erg creepy uit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 01:14
Verwijderd
Push ups en sit ups zijn veels te overrated, probeer thuis ook eens aan pull ups en bench dips te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 11:41
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
waar is iedereens vooruitgang of is iedereen er al mee gekapt? dit zijn tenminste mijn resultaten, denk trouwens niet dat ik aan het eind van week 6 100 push ups kan aangezien ik er nu maar +-50 kan

pr,25
w2,32
w4,48
Er gaat ook wel een periode overheen voor dat dát lukt hoor. Blijven oefenen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten