Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 08:47
lanastar
lanastar is offline
Hallo,
Ik ben een meisje van 13 jaar.
En ik vraag me hoe je nou een gave huid krijgt en houdt.
Ik heb namelijk een zeer gevoelige huid en soms heb ik dan vlekjes en mee-eters.
Mijn probleemgebieden zijn vooral neus en de tussen de ogen.
Elke avond reinig ik met lotion van vichy voor de gevoelige huid. Ik gebruik elke dag eucherin dagcrème en een zonnebrandcrème van vichy. Daarna meestal wat foundation van l'oreal en mascara hypoalergeen van etos.

Nou dat was het, hebben jullie tips?

Xxx Lana
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 09:28
Elin3
Elin3 is offline
Die mascara zal weinig schade aanrichten aan je huid, de foundation daarentegen is een ander verhaal. Gebruik van foundation kan wel zorgen voor huidproblemen.
Reiniging is belangrijk, doe dit ook 's ochtends (gewoon met water/ mild product zoals rozenwater/ ander reinigingsproduct). Dagcrème gebruiken onder je foundation is ook al een goede stap! Misschien kan je er aan denken om op meerdere producten voor de verschillende zone's van je gezicht over te stappen. Neus en tussen de ogen is misschien wat vetter; pak daar dan speciale producten voor, en gebruik voor de rest van je gevoelige huid een product dat daarvoor geschikt is.

Daarnaast zou ik me er niet al te druk over maken, iedereen heeft wel eens mee-eters of vlekjes op jouw leeftijd. Er zijn maar weinig mensen met een perfecte huid, iedereen heeft wel iets. Voel je dus niet onzeker door wat puistjes/ vlekjes/ mee-eters.
Oud 13-05-2013, 11:17
Verwijderd
Wassen met scrub, reinigen werkt bij mij ik merk het verschil al sinds ik het elke ochtend en avond gebruikte.

En je bent pas 13.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 11:50
Verwijderd
Ik heb een vrij zuivere, zachte huid, maar ik heb geen geheimen en dus ook geen tips. Ik heb maar enkele keren in mijn leven een crème of iets reinigend gebruikt, ik heb vettig gegeten, bijna 15 jaar gerookt en nooit veel water gedronken of gesport. Ik was mijn gezicht gewoon met water en gebruik enkel demakeuptoestand als ik make up heb gebruikt die tijdens een nacht slaap niet verdwijnt. Ik gebruik nooit fond de teint of poeder of rouge, enkel een stipje camouflagecrème de keer dat ik wel een puist/vlekje heb (het gebeurt).

Dus tja. Geluk? Toeval? Ik ben er wel blij mee, dat wel
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:32
lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Wassen met scrub, reinigen werkt bij mij ik merk het verschil al sinds ik het elke ochtend en avond gebruikte.

En je bent pas 13.
Ik heb ook geprobeerd met scrub maar daar,werd het Alleen maar erger van... Daar kan mijn huid dus niet tegen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 18:25
BellePak
BellePak is offline
Ik heb ook een super gave huid en kei zacht, geen vlekje op te bekennen. En het zelfde als Mutant, ik eet vettig, ik rook, ik gebruik echt bijna nooit creme of iets, en ik doe nooit foundation op alleeb rouge. Ook ga ik best wel veel onder de zonnebank en dat kan ook wel eens helpe tege puistjes enzo, al heb ik die nooit gehad!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 20:46
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik denk eigenlijk dat het enige wat je kan doen is in ieder geval je huid schoonmaken met water iedere dag, misschien een crèmepje en af en toe scrubben, ik vraag me af of er een ander wondermiddel is dan de pil, het hoort gewoon bij de puberteit, als je er echt mee zou zitten kan je de huisarts om hulp vragen maar zo erg is het volgensmij niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ik denk eigenlijk dat het enige wat je kan doen is in ieder geval je huid schoonmaken met water iedere dag, misschien een crèmepje en af en toe scrubben, ik vraag me af of er een ander wondermiddel is dan de pil, het hoort gewoon bij de puberteit, als je er echt mee zou zitten kan je de huisarts om hulp vragen maar zo erg is het volgensmij niet.
Dit ^

Volgens mij is het heel normaal om mee-eters/pukkeltjes te hebben als je 13 bent, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Op die leeftijd zat ik ook behoorlijk vol, maar dat is vanzelf verdwenen. Verder is het volgens mij het beste om niet steeds allerlei dingen op je gezicht te smeren, behalve zonnebrandcreme of af en toe een scrubje/gezichtslotion (maar dus niet elke dag helemaal vol smeren). Je huid is prima in staat om zichzelf schoon te houden als je gewoon met water wast.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 06:42
lanastar
lanastar is offline
Oke, maar elke ochtend moet ik wel speciale dagcrème omdat me huid anders rood en schraal wordt maar thx voor tips
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:51
Marcella_K
Marcella_K is offline
veel water drinken, dat reinigt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 17:56
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
veel water drinken, dat reinigt.
nee hoor, dat plas je gewoon weer uit.
Oud 17-05-2013, 06:33
lanastar
lanastar is offline
Dat reinigt toch je darmen en maag ofzo?? Ook je huid?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 11:31
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
ja het is wel goed voor je, maar voor je huid doet het niks, ik dronk vroeger superveel water en had overal puistjes dus nee..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:14
Nienna*
Nienna* is offline
Gezond eten en drinken, sporten, geen roofbouw plegen op je lijf en verder je huid goed reinigen, niet te lang douchen, niet dicht smeren met make-up (zoals foundation ).
Bovenstaande zorgt er vooral voor dat je lijf in goede conditie is, waardoor je huid ook in betere conditie zal zijn. Stress vermijden/verminderen kan ook een factor minder zijn die ervoor zorgt dat je een slechte huid krijgt/houdt.

Over scrubben weet ik weinig, maar wel weet ik dat de meeste mensen scrub voor het lichaam ook voor het gezicht gebruiken. Deze scrub is veel te grof en is dus niet geschikt voor je gezicht. Dus: gebruik je wel speciale gezichtsscrub?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:35
lanastar
lanastar is offline
Citaat:
gebruik je wel speciale gezichtsscrub?
Ja dat,wat ik toen heb gebruikt was voor gezicht van vichy maar daar kreeg ik een rare reactie op, Hele rode schrale huid
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:44
Verwijderd
Ik merk wel sinds ik geen reinigingsmelk meer gebruik dat me gezicht niet meer zo 'gave' is als toen ik het wel deed.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 09:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, dat is echt onzin. Water is nodig voor de stofwisselingsprocessen in het lichaam en je moet drinken om je vochtbalans op orde te houden. Indien je niet genoeg drinkt heeft dat ongezonde effecten, je huid kan daar bijvoorbeeld slecht van worden, dus het is wel zo dat mensen die ongezond eten en drinken door een beter voedingspatroon en levensstijl ook een betere huid kunnen krijgen (zelfde geldt voor alle andere organen). Maar veel drinken reinigt niet, behalve dan dat je nieren goed aan het werk zullen worden gezet.
Oud 18-05-2013, 09:46
lanastar
lanastar is offline
Oke,
Maar wat je nieren doen is toch dan ook een soort van reinigen, maar dan anders???
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 09:54
Martiño
Martiño is offline
Simpelweg gezegd 'filteren' de nieren het bloed, en maken ze urine aan waarmee afvalstoffen worden afgevoerd. Om de nieren goed te laten functioneren moet je voldoende drinken, maar als je veel meer dan nodig gaat drinken wordt er niet meer aan afvalstoffen afgevoerd, op een gegeven moment wordt de urine gewoon steeds wateriger omdat het lichaam niet zo veel water nodig heeft.
Oud 18-05-2013, 10:15
lanastar
lanastar is offline
Oke :-)
Thx voor de tip!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 08:19
faithfully
faithfully is offline
Groentemoothies (:
Ik heb een droge huid en had altijd last van mee-eters en gerstekorrels en pukkels. Sinds ik dagelijks groentesmoothies drink, is het helemaal over. Iedereen zal wel roepen dat het onzin is en ik heb ook geen wetenschappelijke bewijzen, maar mij helpt het!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 08:56
Martiño
Martiño is offline
Zoals eerder gezegd: gezond eten (en leven) zorgt voor een gezond lichaam, en dus ook een gezonde huid. In theorie dan, want er zijn ook een hoop andere factoren die je huid beïnvloeden, zoals hormonen. Soms heb je gewoon pech als puber, dan kom je er niet alleen met een gezonde leefstijl.
Oud 09-06-2013, 18:41
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Als ik een puistje heb, dan reinig ik hem idd goed, schone handdoek etc. En wat ook helpt is een klein wit flesje : zarqua! als je dat er een beetje opdoet, droogt het uit en gaat het weg! x
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 19:16
Verwijderd
Stop met het gebruiken van te veel make up en gezond eten zorgt voor een perfecte huid.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 18:58
Verwijderd
Sommigen komen er niet onderuit in de pubertijd. Kwestie van enkele jaren op de tanden bijten en niet teveel pulken, want dat kan later littekens geven. Verder inderdaad gezond eten. Weinig zoet spul, weinig make-up, en als je geestelijk onrustig bent zie je dat ook terug in je huid. Maar ja, zie maar eens rustig te zijn op jouw leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 05:57
Anna is Clear
Anna is Clear is offline
Gezond eten/leven :-), Mild reinigen, niet teveel bedekken met foundations, concealers etc. En er is een nieuw volledig natuurlijk product uit dat de rood-/vuurheid minder maakt en littekens voorkomt!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 09:23
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
En er is een nieuw volledig natuurlijk product uit dat de rood-/vuurheid minder maakt en littekens voorkomt!
Ik betwijfel zeer of het littenkens voorkomt als ik bij een avondje stappen een keer door een ruit heen val, en geen van mijn littekens is spontaan gekomen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 21:09
Martiño
Martiño is offline
En reclame is niet de bedoeling, dus hou dat product maar mooi voor je!

Regels voor berichten