Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 11:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Buh het gaat echt hoe langer hoe slechter. Mag je ook met spoed doorverwezen worden?
Je kan het natuurlijk vragen, maar ik denk dat je gewoon met de wachtlijsten te maken krijgt...
Oud 13-05-2013, 11:22
Verwijderd
Etmakas, ik heb het gevonden! Denise zegt het.
Spoiler
Oud 13-05-2013, 11:23
Verwijderd
eten en naar school.
Oud 13-05-2013, 11:26
Verwijderd
Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Maar goed, eerst bloeduitslagen afwachten. Misschien is het wel gewoon een raar vitaminetekort
Oud 13-05-2013, 11:53
Verwijderd
'Hackers uit Midden-Oosten willen bedrijven VS saboteren'
Door Joost Schellevis, maandag 13 mei 2013 11:10, views: 4.819 • Feedback

Amerikaanse bedrijven kampen met een nieuwe stroom digitale aanvallen. Vooral energiebedrijven lijken het slachtoffer te zijn. De aanvallen lijken afkomstig uit het Midden-Oosten, maar de precieze herkomst is onduidelijk.

Volgens de Amerikaanse krant The New York Times proberen de aanvallers de ict-systemen van Amerikaanse bedrijven te saboteren. Dat is anders dan bij al langer bestaande aanvallen, waarbij vooral spionage wordt gepleegd, stelt de krant.

Waar de aanvallers precies vandaan komen, is nog niet duidelijk, maar het lijkt te gaan om aanvallers uit het Midden-Oosten. Of het gaat om een overheid die de aanvallen uitvoert of een criminele organisatie, blijft eveneens in het midden; misschien gaat het om aanvallers uit Iran. Duidelijk is wel dat de aanvallen nog steeds voortduren.

De aanvallers zouden het vooral op de energiesector gemunt hebben; er zouden al tien grote Amerikaanse energiebedrijven zijn aangevallen. Daarbij probeerden de aanvallers gegevens te verwijderen, industriële machines te manipuleren of essentiële infrastructuur onderuit te halen. In hoeverre dat is gelukt, is niet duidelijk, maar er zijn in de afgelopen weken voor zover bekend geen uitzonderlijke storingen gerapporteerd. Desondanks zijn Amerikaanse overheidsfunctionarissen bezorgd over de aanvallen.

De aanvallen doen denken aan die op energieleveranciers in het Midden-Oosten. Bij een van die aanvallen, op het Saudi-Arabische Saudi Aramco, werden de gegevens van 30.000 computers gewist. Alle data werd daarbij vervangen door een afbeelding van een brandende Amerikaanse vlag. De aanval had geen gevolgen voor de oliewinning, omdat de administratieve systemen van het bedrijf gescheiden waren van de industriële systemen die worden gebruikt voor de oliewinning. De aanval op Aramco zou het werk zijn geweest van Iraanse hackers.

Spoiler
Oud 13-05-2013, 11:54
Verwijderd
Citaat:
'Hackers uit Midden-Oosten willen bedrijven VS saboteren'
Door Joost Schellevis, maandag 13 mei 2013 11:10, views: 4.819 • Feedback

Amerikaanse bedrijven kampen met een nieuwe stroom digitale aanvallen. Vooral energiebedrijven lijken het slachtoffer te zijn. De aanvallen lijken afkomstig uit het Midden-Oosten, maar de precieze herkomst is onduidelijk.

Volgens de Amerikaanse krant The New York Times proberen de aanvallers de ict-systemen van Amerikaanse bedrijven te saboteren. Dat is anders dan bij al langer bestaande aanvallen, waarbij vooral spionage wordt gepleegd, stelt de krant.

Waar de aanvallers precies vandaan komen, is nog niet duidelijk, maar het lijkt te gaan om aanvallers uit het Midden-Oosten. Of het gaat om een overheid die de aanvallen uitvoert of een criminele organisatie, blijft eveneens in het midden; misschien gaat het om aanvallers uit Iran. Duidelijk is wel dat de aanvallen nog steeds voortduren.

De aanvallers zouden het vooral op de energiesector gemunt hebben; er zouden al tien grote Amerikaanse energiebedrijven zijn aangevallen. Daarbij probeerden de aanvallers gegevens te verwijderen, industriële machines te manipuleren of essentiële infrastructuur onderuit te halen. In hoeverre dat is gelukt, is niet duidelijk, maar er zijn in de afgelopen weken voor zover bekend geen uitzonderlijke storingen gerapporteerd. Desondanks zijn Amerikaanse overheidsfunctionarissen bezorgd over de aanvallen.

De aanvallen doen denken aan die op energieleveranciers in het Midden-Oosten. Bij een van die aanvallen, op het Saudi-Arabische Saudi Aramco, werden de gegevens van 30.000 computers gewist. Alle data werd daarbij vervangen door een afbeelding van een brandende Amerikaanse vlag. De aanval had geen gevolgen voor de oliewinning, omdat de administratieve systemen van het bedrijf gescheiden waren van de industriële systemen die worden gebruikt voor de oliewinning. De aanval op Aramco zou het werk zijn geweest van Iraanse hackers.

Spoiler
Ik wist/hoopte al dat dat onder de spoiler zou staan Hoe is het met je vader? (K)
Oud 13-05-2013, 11:59
Verwijderd
M'n vader is naar het eindstation voor hij naar huis mag gebracht. Soort open afdeling waar je ook je eten bij een buffet haalt en het grootste gedeelte van de dag gewoon een beetje rondloopt. Daar blijft hij denk ik minimaal twee nachten maar drie is ook goed mogelijk. En dan voor het weekend naar huis natuurlijk.
Oud 13-05-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Maar goed, eerst bloeduitslagen afwachten. Misschien is het wel gewoon een raar vitaminetekort
als je klachten toenemen of als er klachten bijkomen, kan een spoedverwijzing vaak wel geregeld worden, afhankelijk van hoe erg het is enzo.
Oud 13-05-2013, 12:05
Verwijderd
Citaat:
M'n vader is naar het eindstation voor hij naar huis mag gebracht. Soort open afdeling waar je ook je eten bij een buffet haalt en het grootste gedeelte van de dag gewoon een beetje rondloopt. Daar blijft hij denk ik minimaal twee nachten maar drie is ook goed mogelijk. En dan voor het weekend naar huis natuurlijk.
Fijn
Oud 13-05-2013, 12:19
Verwijderd
Citaat:
als je klachten toenemen of als er klachten bijkomen, kan een spoedverwijzing vaak wel geregeld worden, afhankelijk van hoe erg het is enzo.
Nou ja, ik hoop niet dat ze nog gaan toenemen, maar ik kán gewoon niets meer. Elke vorm van inspanning lijkt te eindigen in pijn en rare tintelingen en dingen. Ik kan echt nog wel 5 weken wachten bij wijze van maar dan zit ik 5 weken lang in mijn kamer met de gordijnen dicht en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik denk dat ik dan ook direct een verwijzing kan vragen voor een psycholoog omdat ik depressief raak
Oud 13-05-2013, 13:08
Verwijderd
Zo, nu ga ik solliciteren voor vrijwilligerswerk in de zomer. Het eeuwige vraagstuk wat moet ik aan? Ik hou het denk ik maar op een spijkerbroek met een blousje. Zou dat goed zijn ?
Oud 13-05-2013, 13:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lijkt me prima
Oud 13-05-2013, 13:14
Verwijderd
Oh ik weet niet of ik dat had gezegd maar ik mag dus ook werken met de Leidse hofjesconcerten dus ik krijg straks betaald om een beetje te chillen en naar muziek te luisteren.
Oud 13-05-2013, 13:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, dat had je gezegd. Echt heel leuk!
Oud 13-05-2013, 13:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Eh oke, m'n training was blijkbaar toch een beetje teveel van het goede. Ik stond te wankelen onder de douche en bij het aankleden
Oud 13-05-2013, 14:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hah, vriendin die vanavond komt eten gaat boodschappen voor me doen Superfijn.
Oud 13-05-2013, 15:15
Verwijderd
Ik mag in de zomervakantie kindjes laten knutselen .
Oud 13-05-2013, 15:42
Verwijderd
Hoe laat zouden jullie een pakketje gaan ophalen bij de buren? Het zijn bovenburen, die ken ik verder niet.
Oud 13-05-2013, 15:43
Verwijderd
Mijn normale buren ken ik ook niet, daar niet van.
Oud 13-05-2013, 15:43
Verwijderd
Rond 5 uur / half 6 ofzo! Dat zou ik ten minste doen. Of 's avonds, maar dan wel sowieso na het avondeten.
Oud 13-05-2013, 15:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Voor of na het eten ja. Voor normale mensen reken ik dat altijd half 5/5 uur of half 7/7 uur. Want normale mensen eten tussen 5 en 6.
Oud 13-05-2013, 15:52
Verwijderd
Vijf uur it is! Ik vraag me wel af waarom ze 'n pakketje twee verdiepingen hoger zouden afgeven. Afgeven überhaupt, breng gewoon naar het postkantoor.
Oud 13-05-2013, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Voor of na het eten ja. Voor normale mensen reken ik dat altijd half 5/5 uur of half 7/7 uur. Want normale mensen eten tussen 5 en 6.
Normale mensen eten tussen 5 en 6 whut? Ik ken echt niemand, maar dan ook niemand die om 5 uur eet. Studenten tel ik even niet mee, die zijn geen normale mensen en eten achterlijk laat, dat weet ik.

Maar 5 uur ? De meeste mensen zijn toch gewoon 5 uur klaar met werken, gaan dan naar huis en gaan koken en eten dan zo rond 6 / 7 uur?
Oud 13-05-2013, 15:56
Verwijderd
Nggg, ik heb officieel niks meer voor m'n onderlijf dat past Behalve m'n nieuwe broek een jurk en een rokje, maar die zitten in de was

Ik dacht dat ik nog twee jurkjes had die ik aan kon omdat je die aan moet snoeren met een lint, maar dan hangt er zoveel stof los over het lint heen dat het er niet uitziet. I NEED BELASTINGMONEYZ VOOR HEEL VEEL NIEUWE KLEREN NU En dan over een maand of 3 weer
Oud 13-05-2013, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Normale mensen eten tussen 5 en 6 whut? Ik ken echt niemand, maar dan ook niemand die om 5 uur eet. Studenten tel ik even niet mee, die zijn geen normale mensen en eten achterlijk laat, dat weet ik.

Maar 5 uur ? De meeste mensen zijn toch gewoon 5 uur klaar met werken, gaan dan naar huis en gaan koken en eten dan zo rond 6 / 7 uur?
Wat oudere mensen eten vrij vroeg.
Oud 13-05-2013, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Nggg, ik heb officieel niks meer voor m'n onderlijf dat past Behalve m'n nieuwe broek een jurk en een rokje, maar die zitten in de was

Ik dacht dat ik nog twee jurkjes had die ik aan kon omdat je die aan moet snoeren met een lint, maar dan hangt er zoveel stof los over het lint heen dat het er niet uitziet. I NEED BELASTINGMONEYZ VOOR HEEL VEEL NIEUWE KLEREN NU En dan over een maand of 3 weer
Heldin

Ik kan al mijn broeken op dit moment zonder riem aan
Oud 13-05-2013, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Heldin

Ik kan al mijn broeken op dit moment zonder riem aan
Ik heb vanochtend een derde nieuwe gaatje in m'n riem gejast

Straks kunnen we kleren ruilen bas, huhuhuhu.
Oud 13-05-2013, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Wat oudere mensen eten vrij vroeg.
Ja maar, onder "normale" mensen versta ik dan gewoon werkende mensen met kinderen enzo .

En sowieso snap ik vroeg eten niet, maar dat is omdat wij thuis al nooit heel vroeg aten (om 7 uur is prima) maar ik kan dat ook gewoon niet. Dan heb ik zoveel honger voor ik ga slapen dat ik weer moet eten, maar je mag éigenlijk weer niet eten voor je gaat slapen
Oud 13-05-2013, 16:03
Verwijderd
Hehehe, nee je weet toch als ik 's ochtends wakker ben en ik zie m'n lievelingsonderdeel niet meer dan stop ik met eten
Oud 13-05-2013, 16:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik val nu ook af als een tierelier, maar bij mijn ouders heb ik nog dozen vol kleren staan in een paar maatjes kleiner, dus het komt wel goed denk ik Oooh ik hoop echt dat ik ze snel weer pas want er zitten nog heel toffe kleren tussen!
Oud 13-05-2013, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Ja maar, onder "normale" mensen versta ik dan gewoon werkende mensen met kinderen enzo .
Hier zijn nu alle kinderen in de straat zo'n beetje naar binnen voor het eten Hangt er vanaf wat de ouders doen en ook nog bij welk bedrijf. Bij Akzo-Nobel at iedereen die op de de productievloer rondliep ook belachelijk vroeg.
Rationeel
Rationeel is offline
Tickets voor de zomervakantie zijn geboekt

Gat in mijn spaarsaldo
Verwijderd
Citaat:
Hehehe, nee je weet toch als ik 's ochtends wakker ben en ik zie m'n lievelingsonderdeel niet meer dan stop ik met eten
Het duurde best lang voor ik begreep dat je lievelingsonderdeel niet één van je broeken betekende
Oud 13-05-2013, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Tickets voor de zomervakantie zijn geboekt

Gat in mijn spaarsaldo
Waar ga je heen?
Oud 13-05-2013, 16:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waar ga je heen?
tokio, beijing, shanghai, hong kong, kuala lumpur en singapore!

hondenkloten en slangenogen eten enzo
Oud 13-05-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Hier zijn nu alle kinderen in de straat zo'n beetje naar binnen voor het eten Hangt er vanaf wat de ouders doen en ook nog bij welk bedrijf. Bij Akzo-Nobel at iedereen die op de de productievloer rondliep ook belachelijk vroeg.
Hmm, is het zo ? Ik ken het vanuit mijn omgeving alleen maar van mensen die dan een keer iets speciaals hadden ;s avonds, dat ze vroeg weg moesten. Of voor sporten enzo.

Maar goed, nu zit ik alleen maar met studenten en daar is 9 uur nog een acceptabele tijd om te gaan avond eten
Oud 13-05-2013, 16:09
Verwijderd
Citaat:

Holy fuck, wat gaaf :jaloers:
Oud 13-05-2013, 16:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Normaal is tussen 6 en 7 in mijn omgeving.

Citaat:

Niet zo zeuren jij het is het één of 't ander

Citaat:
Ik val nu ook af als een tierelier, maar bij mijn ouders heb ik nog dozen vol kleren staan in een paar maatjes kleiner, dus het komt wel goed denk ik Oooh ik hoop echt dat ik ze snel weer pas want er zitten nog heel toffe kleren tussen!
Fijn zeg
Oud 13-05-2013, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Normaal is tussen 6 en 7 in mijn omgeving.

Niet zo zeuren jij het is het één of 't ander

Fijn zeg
Ik vind het ook fucking awesome, maar ik heb nu geen geld om nieuwe dingen te kopen en dan is m'n huidige garderobe wel heel bepekt als je wat leuks gaat doen
Oud 13-05-2013, 16:14
Verwijderd
.sann ben je nog naar de keidagen geweest? Heb je Domien daar gezien en een beetje aangerand?
Oud 13-05-2013, 16:16
Verwijderd
Damn, geconcentreerd doorwerken op werk gaat zo veel makkelijker! Mijn afstudeerverslag heeft de magisch grens van 12.000 woorden gepasseerd. Niet dat ik er daarmee ben, maar het is in elk geval in kwantitatieve zin iets.
Citaat:
Ik vind het ook fucking awesome, maar ik heb nu geen geld om nieuwe dingen te kopen en dan is m'n huidige garderobe wel heel bepekt als je wat leuks gaat doen
Kleren ruilen (schijnen feestjes voor te zijn)? Kleren lenen van huisgenoten? Ik zou je graag iets van mij lenen/geven maar dat moet misschien nog maar wat later.
Verwijderd
Citaat:
.sann ben je nog naar de keidagen geweest? Heb je Domien daar gezien en een beetje aangerand?
Nee, ik kreeg het niet rond met werk, verjaardag van Minke, tentoonstelling in Rotterdam en nog meer werk
Verwijderd
Citaat:
Wat fijn!

Citaat:

Oud 13-05-2013, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Damn, geconcentreerd doorwerken op werk gaat zo veel makkelijker! Mijn afstudeerverslag heeft de magisch grens van 12.000 woorden gepasseerd. Niet dat ik er daarmee ben, maar het is in elk geval in kwantitatieve zin iets. Kleren ruilen (schijnen feestjes voor te zijn)? Kleren lenen van huisgenoten? Ik zou je graag iets van mij lenen/geven maar dat moet misschien nog maar wat later.
Go Quis

Ja ik moet me nog even anderhalve week behelpen, dan gaat een deel van m'n vakantiegeld gewoon op aan een nieuwe (goedkope, want tijdelijke) garderobe En hardloopschoenen En Ik denk niet dat me dat ooit gaat lukken, jouw kleding passen, maar he, the sky is the limit
Oud 13-05-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik kreeg het niet rond met werk, verjaardag van Minke, tentoonstelling in Rotterdam en nog meer werk
Meh. Herkansing voor Schoolfeest?
Oud 13-05-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Go Quis

Ja ik moet me nog even anderhalve week behelpen, dan gaat een deel van m'n vakantiegeld gewoon op aan een nieuwe (goedkope, want tijdelijke) garderobe En hardloopschoenen En Ik denk niet dat me dat ooit gaat lukken, jouw kleding passen, maar he, the sky is the limit
Ja dat bedoel ik, geinig streven (al weet ik niet of het een gezond streven zou zijn want we hebben ook niet echt dezelfde bouw denk ik, als in letterlijke centimeters bot op plekken)
Maar jeeeej, nieuwe kleren kopen is wel heel fijn toch?! Ben benieuwd of nu ook ander soort dingen je beter staan, of dat juist kleren die je voorheen goed stonden minder goed staan? (al kan ik me bij jou stijl wel voorstellen dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt).
Oud 13-05-2013, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Meh. Herkansing voor Schoolfeest?
Wanneer is dat ook al weer? Ik vermoed dat ik niet kan
Oud 13-05-2013, 16:22
Verwijderd
Laatste volledige weekend van juni. 28-6 begint het dus.
Oud 13-05-2013, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ja dat bedoel ik, geinig streven (al weet ik niet of het een gezond streven zou zijn want we hebben ook niet echt dezelfde bouw denk ik, als in letterlijke centimeters bot op plekken)
Maar jeeeej, nieuwe kleren kopen is wel heel fijn toch?! Ben benieuwd of nu ook ander soort dingen je beter staan, of dat juist kleren die je voorheen goed stonden minder goed staan? (al kan ik me bij jou stijl wel voorstellen dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt).
Ik denk niet dat het haalbaar is. Maar m'n streven is maat 38, heb ik besloten

Ik was m'n heupen een beetje kwijt, maar m'n middel maakt een doorstart in afvallen, dus nu kloppen m'n heupen weer beter (want jay heupen) dus voor m'n gevoel is het wel ongeveer hetzelfde, qua wat staat en wat niet
Oud 13-05-2013, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Laatste volledige weekend van juni. 28-6 begint het dus.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten