Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat van die tekstfragmenten vond ik ook werkelijk nergens op slaan. Ze waren veel te multi-interpretabel, en ook ik heb nagenoeg bijna alle punten laten liggen waar je 9 punten (de helft van de samenvatting) voor kon halen. Ik schat een mager zesje of een cijfer tussen de 5 en de 6 in...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dit was echt een klote examen, als ik aardig voor mezelf ben heb ik 25 punten, maar eigenlijk rond de 21.... er moet minimaal een n-term van 1,2 of hoger komen want dit examen was echt klote. Doordat er relatief weinig vragen waren en een giga grote tekst kon je veel dingen verkeerd uit de tekst als antwoord pakken.
Zo kun je op vraag 15,16 en 17 echt heel veel mogelijke antwoorden geven. En het antwoord wat het correctieblad voorschrijft staat soms niet eens in de tekst ![]() Laatst gewijzigd op 13-05-2013 om 17:47. |
![]() |
|
![]() |
Vergeet trouwens niet naar www.examenklacht.nl te gaan om een klacht in te dienen over bijv. specifieke vragen etc.
|
![]() |
|
Dit was de belichaming van fml. 21 punten ook, tegenover een SE van een 6,8. Die drogredenvraag vond ik ook nergens op slaan, en al die verschillen in zo weinig woorden, arme tweede conrector die al dat gekras moet negeren...
|
Vraag 5 van die drogreden is inderdaad bullshit,
Code:
In alinea 3 wordt geconcludeerd: “Het historisch besef is geen vanzelfsprekendheid.” (regels 37-38) Een kritische lezer kan zich afvragen of het gerechtvaardigd is om deze conclusie te trekken. 1p 5 Wat voor drogredenering kan de kritische lezer zien in alinea 3? A cirkelredenering B onjuist oorzakelijk verband C overhaaste generalisatie D verschuiven van de bewijslast Code:
Als bijvoorbeeld voetbalhooligans tribunes van het Feyenoordstadion slopen, 35 beseffen ze niet dat ze daarmee een monument van voetbalhistorie verwoesten. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (Heb zelf ook maar even mooi een klacht ingediend over die eerste vraag, "een onverwachte vergelijking", tsss, vergelijking tussen mens en dier zijn niet onverwacht ![]()
|
Ik zit zelf op de 26 punten, niet echt tevreden maar als ik Nederlands met een 6 afsluit hoor je me niet meer.
Wat ik nog het meest belachelijk vind is dat er 7 vragen waren met een woordenlimiet. Als je die vragen die niet compleet juist beantwoord mis je al 7 punten die helemaal niets met het antwoord op de vraag te maken hebben
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Bij een correctiemodel is het altijd afwachten of de leraar vindt dat je antwoord voldoet natuurlijk. Als je bijvoorbeeld filosofie nakijkt kom jijzelf op een 4 maar komt de leraar op een 8, maar bij Nederlands is dat helaas wel anders.
Ik ben wel een beetje streng geweest tijdens het nakijken, omdat ik een nakijkbriefje had gemaakt.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Terecht, moeten ze je maar niet zo'n klote examen voorschotelen.
17 vragen, als je er dan een paar fout hebt zak je als een baksteen, als het nou 22 vragen waren die wat sneller te doen waren, dan waren de punten wat gespreider en zou dit dus een realistischer beeld geven van je skills. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond trouwens de Welliswaar....maar...dus vraag ook onduidelijk, de eerste 2 waren heel logisch maar de dus die zij in het correctiemodel geven kwam voor mij een beetje uit de lucht vallen. Jammer dat je dan 2/3e van het antwoord goed hebt maar wel maar 1 punt krijgt..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er wordt, bij alle examens, geadviseerd om het beste antwoord te geven. In mijn opinie zou dit dan B moeten zijn. Het juiste antwoord op het correctiemodel is ook B, als ik het goed begrijp? (Ik kijk de examens zelf niet na, ik wacht rustig af ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland! evelienevdboer | 42 | 01-06-2016 15:41 | |
Nederland belastingparadijs? Love & Peace | 15 | 08-05-2009 11:50 | |
'Nederland discrimineert met integratie-examen' Gatara | 81 | 17-05-2008 23:15 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Nederlands] Betoog over monarchie/republiek. OceanEye | 3 | 02-12-2004 20:25 | |
[betoog] Verdient Nederland wel beter??? b-z | 23 | 22-10-2004 13:36 | |
Vrije tijd |
Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal! Martjin | 44 | 24-04-2004 19:17 |