Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 19:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Leuk zus, succes! Ik hoop dat het wat wordt
Oud 13-05-2013, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Yep. gewoon veel rondgevraagd bij vrienden en wat familie, en gewoon alles rustig doorlezen. Er is niets ingewikkelds aan, het zijn voornamelijk een hoop nieuwe termen en veel papierwerk, maar daar is eigenlijk alles wel op internet van te vinden.

Ja, het is ook niet heel spannend (even aanvragen, formulier invullen en klaar) maar ik had er zelf nooit van gehoord; en het was 1 van die dingen die bij mij lang op zich liet wachten.

Maar een nieuwe keuken / badkamer / CV / radiatoren / leidingwerk / eventueel verleggen bestaande leidingen / nieuwe vloer etc kan ook al snel in de kosten lopen overigens, weet niet hoeveel je daar aan kwijt wil / kan zijn, om over de tijd nog maar niet te spreken.
Ja, ik heb de formuliertjes al gevonden. Even bellen morgen met de gemeente over hoe en wat precies verder.
We hebben een indicatie gemaakt voor keuken/badkamer/cv/overige klusjes en hebben daar 20.000 euro voor gereserveerd bovenop de hypotheek dus. Maar in Anne d'r familie zitten allemaal handige mannen dus de cv kunnen ze voor ons aanleggen (haar oom doet dat voor zijn beroep) en de keuken kunnen ze ook erin zetten dus dat scheelt al een smak geld. Er zit een prachtige houten vloer in die we graag willen behouden (schuren en lakken dus)
Maar als de leidingen en het riool nou allemaal niet goed blijken te zijn dan gaat het feest niet door wat ons betreft. Gaat teveel kosten. Maar aangezien het een huurhuis is geweest is onze inschatting dat dat soort dingen wel goed zitten. maar goed, daarom dus onder voorbehoud van bouwkundig rapport want je weet maar nooit.

Citaat:
4000? Onze aankoopmakelaar was 1250 euro
Nouja en wij wisten niet waar we moesten inzetten, zonder hem hadden we waarschijnlijk 3000 euro meer voor het huis betaald dan nu, dus dat was wel praktisch. Maar voor 4000 zou ik het ook zonder doen, wat een stelletje afzetters
Nou ja volgens de hypotheker zou zo'n man tussen de 2000-4000 euro gaan kosten. Dan doe ik het liever zelf.
Oud 13-05-2013, 19:17
Verwijderd
Mensen die regelmatig een algemene medische check-up krijgen, worden niet ouder dan mensen die dat niet krijgen
Oud 13-05-2013, 19:17
Carn
Carn is offline
hou er ook even rekening mee dat als je je bod doet dat men kan vragen of je je voorwaarden van je bouwkundig rapport wil specificeren; bijvoorbeeld:

Voorwaarden bouwkundig onderzoek: ontbinding mogelijk als mogelijke herstelwerkzaamheden hoger zijn dan X euro.
Oud 13-05-2013, 19:19
Verwijderd
Ja, en als je hulp hebt van familie die weet wat voor bod reëel is, dan komt dat ook vast wel goed
Oud 13-05-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
hou er ook even rekening mee dat als je je bod doet dat men kan vragen of je je voorwaarden van je bouwkundig rapport wil specificeren; bijvoorbeeld:

Voorwaarden bouwkundig onderzoek: ontbinding mogelijk als mogelijke herstelwerkzaamheden hoger zijn dan X euro.
we hebben een goede voorbeeldbrief over biedingen gevonden waar dat ook in staat
Oud 13-05-2013, 19:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
We hebben een indicatie gemaakt voor keuken/badkamer/cv/overige klusjes en hebben daar 20.000 euro voor gereserveerd bovenop de hypotheek dus. Maar in Anne d'r familie zitten allemaal handige mannen dus de cv kunnen ze voor ons aanleggen (haar oom doet dat voor zijn beroep) en de keuken kunnen ze ook erin zetten dus dat scheelt al een smak geld. Er zit een prachtige houten vloer in die we graag willen behouden (schuren en lakken dus)
lijkt mij wat krap, maar handige familie scheelt wel een hoop inderdaad Maar extra in de hypotheek als in een bouwdepot gok ik? Hou daarbij ook goed in de gaten of je dat geld moet declareren (dus zelf voorschieten) of dat het al wordt overgemaakt.
Oud 13-05-2013, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Dit is overigens wel zo; die hebben vaak tientallen (zo niet honderden) leegstaande woningen en hebben genoeg inkomsten om er een lange tijd niets mee te doen. Jammer dat je niet van de woningcorporatie kan kopen want die zijn verplicht een prijs te hanteren die rekening houdt met achterstallig onderhoud.
ja, we hopen dus dat het achterstallig onderhoud en het feit dat het al langer dan een jaar leegstaat met ons meewerkt.
Oud 13-05-2013, 19:26
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een tv en op marktplaats staan ze voor vijf euro!
Oud 13-05-2013, 19:28
Carn
Carn is offline
ohja, nog iets; weet niet wat voor soort woning het is (onder/boven/tussenwoning) maar als er een VvE is controleer daar ook goed de gegevens / kosten van.
Oud 13-05-2013, 19:30
Verwijderd
De film begint met een man die naar ballet kijkt
Oud 13-05-2013, 19:30
Verwijderd
Citaat:
lijkt mij wat krap, maar handige familie scheelt wel een hoop inderdaad Maar extra in de hypotheek als in een bouwdepot gok ik? Hou daarbij ook goed in de gaten of je dat geld moet declareren (dus zelf voorschieten) of dat het al wordt overgemaakt.
Nee, dat zit bij de hypotheek inbegrepen.
En blijkbaar wordt dit huis ook niet als 'bouwval' gezien maar gewoon als gedateerd.
Oud 13-05-2013, 19:32
Verwijderd
Oei, ondertitels stonden niet aan.
Oud 13-05-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
ohja, nog iets; weet niet wat voor soort woning het is (onder/boven/tussenwoning) maar als er een VvE is controleer daar ook goed de gegevens / kosten van.
Het is een rijtjeshuis, geen VvE.
Ik vind dat je daar trouwens behoorlijk veel geld aan kwijt bent, we hadden een paar leuke appartementjes gezien maar dan zit je dus met ongeveer 800 euro hypotheek per maand en dan nog VvE van 125-150 per maand.
Oud 13-05-2013, 19:36
Verwijderd
De ondertiteling is wat formeel.
Oud 13-05-2013, 19:38
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee, dat zit bij de hypotheek inbegrepen.
Waarom geen bouwdepot?
Oud 13-05-2013, 19:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is een rijtjeshuis, geen VvE.
Ik vind dat je daar trouwens behoorlijk veel geld aan kwijt bent, we hadden een paar leuke appartementjes gezien maar dan zit je dus met ongeveer 800 euro hypotheek per maand en dan nog VvE van 125-150 per maand.
Ja dat kan hard gaan bij appartementen; in dat soort gevallen altijd vragen om een inzage in de financiën en planning etc. Ik heb een slapende VvE, niet helemaal jofel maar het kost me niets. Nadeel is dat als er boven wat gebeurd dat de kosten in mijn geval 50/50 zijn en uit je eigen kas moeten komen.
Oud 13-05-2013, 19:40
Verwijderd
Het is wel een heel fotogenieke film
Oud 13-05-2013, 19:42
Verwijderd
En het is daar warm. Mmm warmte
Oud 13-05-2013, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom geen bouwdepot?
Ik had daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord, de hypotheker heeft daar ook niks van gezegd.
Misschien omdat we inclusief die 20.000 euro alsnog ver onder het maximale hypotheekbedrag zitten.
Oud 13-05-2013, 19:45
Verwijderd
"Maakt u zich geen zorgen. Ik respecteer de fobiën van de anderen."
Oud 13-05-2013, 19:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bij ons kost de VvE 180 euro per maand, geloof ik. Debielen.
Oud 13-05-2013, 19:51
Verwijderd
hoi!

Frans ging echt goed

Ik heb net kranten gedaan. En nu heb ik armspierpijn. Want ik sleep nooit met spullen.
Oud 13-05-2013, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Bij ons kost de VvE 180 euro per maand, geloof ik. Debielen.
ws zitten daar ook servicekosten bij omdat er een lift in jullie pand zit. Maar idd best prijzig.
Oud 13-05-2013, 19:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ws zitten daar ook servicekosten bij omdat er een lift in jullie pand zit. Maar idd best prijzig.
Dat klopt, en de lift zat gisteren voor de zoveelste keer vast

Overigens is het voor beneden iets van 130 per maand, zij gebruiken onze hal en lift niet, maar nog steeds een flink bedrag.
Oud 13-05-2013, 19:54
Verwijderd
Citaat:
hoi!

Frans ging echt goed

Ik heb net kranten gedaan. En nu heb ik armspierpijn. Want ik sleep nooit met spullen.
Goedzo!
Oud 13-05-2013, 19:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord, de hypotheker heeft daar ook niks van gezegd.
Misschien omdat we inclusief die 20.000 euro alsnog ver onder het maximale hypotheekbedrag zitten.
nou, ik zou dat toch even uitzoeken hoe en wat; dat kan financieel namelijk best interessant zijn, ik weet niet precies hoe het bij elke bank zit maar volgens mij betaal je alleen rente over wat je opneemt. Dus stel dat je een hypotheek hebt van 130.000 en een bouwdepot van 20.000 (totaal dus 150.000), en je gebruikt uit je bouwdepot maar 12.500 dan betaal je dus uiteindelijk maar over 142.500 rente. Verder is een verbouwing meefinanciëren (via bouwdepot of extra in je hypotheek) altijd afhankelijk van de taxatie van de bank; als zij het niet zien zitten dan kan het ook lastig worden
Oud 13-05-2013, 19:57
pixie
pixie is offline
Er was in Sydney een appartement te koop met jaarlijkse servicekosten van 150.000 dollar. Voor dat geld wil ik een tuinman die met een gouden schaar de plantjes komt knippen.
Oud 13-05-2013, 20:04
Carn
Carn is offline
overigens zijn er ook banken die het bouwdepot gewoon in een keer overmaken ;P enfin, veel meer weet ik er niet van want ik heb er geen ;o
Oud 13-05-2013, 20:05
Verwijderd
Citaat:
nou, ik zou dat toch even uitzoeken hoe en wat; dat kan financieel namelijk best interessant zijn, ik weet niet precies hoe het bij elke bank zit maar volgens mij betaal je alleen rente over wat je opneemt. Dus stel dat je een hypotheek hebt van 130.000 en een bouwdepot van 20.000 (totaal dus 150.000), en je gebruikt uit je bouwdepot maar 12.500 dan betaal je dus uiteindelijk maar over 142.500 rente. Verder is een verbouwing meefinanciëren (via bouwdepot of extra in je hypotheek) altijd afhankelijk van de taxatie van de bank; als zij het niet zien zitten dan kan het ook lastig worden
thanks voor de tip Carn, ik ga me hier even wat verder in verdiepen. Klinkt interessant.
Oud 13-05-2013, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Goedzo!
als ik de antwoorden bekijk, valt het vies tegen. dan zou ik een 5,5 hebben.
Oud 13-05-2013, 20:19
Verwijderd
Onze laminaatvloer trekt krom en komt omhoog recht voor de koelkast, dus daarachter zal er wel niet genoeg ruimte voor zijn. Beetje jammer, nu moet de hele koelkast aan de kant met het isico dat de planken eruit knallen ofzo. En 't moet vandaag nog
Oud 13-05-2013, 20:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'Mogguh'. Ik ben net pas weer wakker.
Oud 13-05-2013, 21:06
Verwijderd
Wel fuck. Ik krijg de nieuwsbrief van Bel&Bo met als onderwerp 'Terug naar de 80's met fluo!'. Ik haat ze. Mijn wansmaakkant krijgt de tijd van zijn leven.

http://www.bel-bo.be/dames/folder/13-mei-2013.html
Oud 13-05-2013, 21:06
Verwijderd
Iemand zou me nu moeten opsluiten.
Oud 13-05-2013, 21:08
Verwijderd
*deur dicht doet* *sleutel omdraait* *sleutel weggooit*
Oud 13-05-2013, 21:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wel fuck. Ik krijg de nieuwsbrief van Bel&Bo met als onderwerp 'Terug naar de 80's met fluo!'. Ik haat ze. Mijn wansmaakkant krijgt de tijd van zijn leven.

http://www.bel-bo.be/dames/folder/13-mei-2013.html
Ze hebben een paar uber fluo-gele gympen in de H&M heren collectie, en ik zit er al een tijdje bij te kwijlen, maar ik doe 't toch maar niet, want ze zijn zo fel dat 't pijn doet aan m'n ogen.
Oud 13-05-2013, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben een paar uber fluo-gele gympen in de H&M heren collectie, en ik zit er al een tijdje bij te kwijlen, maar ik doe 't toch maar niet, want ze zijn zo fel dat 't pijn doet aan m'n ogen.
Nou ennnnnnnn!

Sommige pijn is fijn! Fluogele pijn is fijn!
Oud 13-05-2013, 21:14
Verwijderd
http://www.hm.com/nl/product/06962?article=06962-C

Holy shit, voor 15 euro is het heel goed dat ze niet in mijn maat bestaan!
Oud 13-05-2013, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht juist dat jij ongeveer maar 38 hád
Sanne heeft maat lekkerheid
Oud 13-05-2013, 21:20
Verwijderd
De film is uit. Het was een mooie film.
Oud 13-05-2013, 21:21
Verwijderd
welke film?

zo mijn laptop is bijna leeg, ik ga naar bed. trusten!!
Oud 13-05-2013, 21:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
http://www.hm.com/nl/product/06962?article=06962-C

Holy shit, voor 15 euro is het heel goed dat ze niet in mijn maat bestaan!
Die bedoelde ik niet, op zulke schoentjes zou ik niet azen.
Deze:
http://www.hm.com/nl/product/06939?article=06939-A
Oud 13-05-2013, 21:31
Verwijderd
Nuon vond ik alleen leuk in de twee maanden dat ik een vijftienjarige cybergothic was.
Oud 13-05-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Iemand zou me nu moeten opsluiten.
Die coma was zo slecht nog niet he?

Grapjekusje.

Het viel gelukkig wel mee! Laatste plankje onder de koelkast zat helemaal vast tegen de muur en moest er met de beitel uitslapen maar t probleem was meteen opgelost!
Oud 13-05-2013, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Die bedoelde ik niet, op zulke schoentjes zou ik niet azen.
Deze:
http://www.hm.com/nl/product/06939?article=06939-A
Die kleur is ook gaaf, maar dat model trekt me minder

Citaat:
Nuon vond ik alleen leuk in de twee maanden dat ik een vijftienjarige cybergothic was.
Wat fluokleurtjes betreft ben ik die fase nooit ontgroeid.

Citaat:
Die coma was zo slecht nog niet he?

Grapjekusje.
Snrft! Neontrend was beter vorig jaar geweest. Al had ik gedacht dat de pasteltrend afgelopen was toen ik eindelijk ging winkelen (niet om hebben! maar om lelijk!), maar helaas pindakaas!

Er is hier een programma op tv over beesten in Groot-Brittannië, nu is er een hele gave kip te zien, maar net mensen met een ratelslang inclusief giftanden. Ze mogen dat beest houden, het moest naar de dierenarts, maar ze moeten wel de route doorgeven aan de politie, want bij ontsnapping is het gevaarlijk voor de bevolking. Dierenarts mocht ook fijn prutsen in die keel, want het beest was verkouden ofzo. Ffs, waarom mag je zoiets houden?
Oud 13-05-2013, 21:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind die schoenen voornamelijk tof omdat ze lijken op de schoenen die Daisy aan Twist leent om op een date te gaan met Brian, in een aflevering van Spaced. [/nerd]
Oud 13-05-2013, 22:15
Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
Het zijn tenslotte allebei maar gewoon vervoersmiddelen op wielen Absinthe en Maaike naamzoek
Hahahaha<3
Oud 13-05-2013, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Het zijn tenslotte allebei maar gewoon vervoersmiddelen op wielen Absinthe en Maaike naamzoek

Ik wil weer een ravijnfeestje!
(maar kan dus zeer waarschijnlijk niet op het kampeerfuifje zijn )
Oud 13-05-2013, 23:31
Verwijderd
Citaat:
is precies de doelgroep die ik daarmee associeer ja.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten