Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2013, 07:42
Verwijderd
Mijn strijkijzer is 'plots' aan het lekken geslagen. Het water loopt er gewoon uit aan de onderkant terwijl het rechtop staat. Iemand enig idee of dit misschien een gevolg kan zijn van kalk en op te lossen zou zijn met ontkalken en hoe moet dat of kan ik dat ding eigenlijk weggooien.

En ik zeg plots, want het is volgens mij minstens 3 jaar geleden dat er nog eens water in heeft gezeten en is gebruikt en toen deed het nog normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2013, 10:19
bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat ie van ontkalken nu alleen maar erger gaat lekken! En wss is het niet te repareren dus dat wordt een nieuw strijkijzer. Gebruik je wel gedemineraliseerd water? Daar zit minder of helemaal geen kalk in!
Oud 14-05-2013, 11:58
Verwijderd
Voor de enkele keer dat dat ding in de 5 jaar dat ik het heb gebruikt wordt, ga ik geen ontkalkt water aanschaffen ^^ Ma zei dat ik moest proberen er wat azijn in te gooien en anders is het weggooien. Er zal vast nog wel ergens eentje bij iemand op zolder slingeren en zo niet, ik had het nu enkel nodig om een naad te strijken die ik moest naaien, dus een nieuwe kopen doe ik zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 12:40
bloodyb
bloodyb is offline
Als je hem zo weinig gebruikt is het denk ik aan te raden om het water er uit te laten lopen na gebruik.
Oud 14-05-2013, 16:09
Verwijderd
Er zat ook geen water meer in. Toen ik hem wilde gebruiken, vulde ik hem en toen lekte hij.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 08:54
Adore
Adore is offline
Wegdoen, ondingen.

Ik heb altijd een standaard strijkijzer zonder extra's en spray bij met een plantenspuit. Natuurlijk kan dan het ijzer gaan roesten, maar als je net als ik superweinig strijkt, valt dat in de praktijk ook best mee.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 13:00
Verwijderd
Ja, ik heb ooit een stoomding met zo'n megabak erbij gekregen, dat heb ik richting mijn moeder geschoven, ffs, wat moet ik met zo'n megading dat je nergens fatsoenlijk kunt opbergen terwijl ik nooit strijk! Een standaard strijkijzer ken ik dan niet, nu werk ik over het algemeen enkel met katoen en linnen dat wel wat hitte trekt, maar kun je zoiets dan ook instellen als je een keer fijnere stof hebt (als ik verder ga met naaien, denk ik wel dat het er van kan komen)?

Ik heb overigens nog wel 2 ijzeren strijkbouten staan die je op de kachel moet zetten. Wie larpt heeft wat

Deze dingen:
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 13:26
Adore
Adore is offline
Een gewoon strijkijzer heeft ook diverse hittestanden en je bent dus niet verplicht om er water in te doen. Ik vind ze fijner werken + in de hand liggen. En ze zijn veel goedkoper, want geen extra vernuft.
Hetzelfde idee als jouw foto, alleen dan met het verwarmingselement ín de strijkijzer zelf. We leven wel in 2013 (hoewel dit idee al decennia oud is).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn stoomstrijkijzer lijkt helemaal geen water te verbruiken Dat water zit er al een hele tijd in maar het zakt niet onder het streepje en ik hoef het ook niet bij te vullen. Hij stoomt ook niet echt. Iemand enig idee hoe dat kan?

Ik vond dat dit ook wel in dit topic kon
Oud 16-05-2013, 00:29
bloodyb
bloodyb is offline
Dan zit wss dat spuitmondje verstopt.
Oud 17-05-2013, 10:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En hoe krijg ik dat weer open?
Oud 17-05-2013, 10:50
bloodyb
bloodyb is offline
Sommige strijkijzers hebben op de knop voor de temperatuursinstelling ook een schoonmaakstand. Of je kunt een ontkalkmiddel gebruiken. Of met een heel dun stukje ijzerdraad doorprikken.
Oud 17-05-2013, 21:53
Verwijderd
Als je water gewoon eerst kookt en er dan ingiet ben je ook het grootste deel vd kalk kwijt volgensmij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten