Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 22:14
anoniem3
anoniem3 is offline
Hej iedereen,

Ik heb dit jaar voor gechiedenis nog maar 1 keer een punt boven de 5 gehaald op mn rapport....
Ik kan geschiedenis echt niet leren.... Examen juni: 13.2/100 (herexamen : 49/100)
Heeft iemand tips hoe je geschiedenis gemakkelijk/goed/ .... kan leren?
Advertentie
Oud 14-05-2013, 13:55
thesombrero
thesombrero is offline
Samenvattingen maken. Ik zit dan wel in de 2de maar geschiedenis gaat mij altijd als een makkie af.
Oud 14-05-2013, 16:27
LoveTheMusic
LoveTheMusic is offline
probeer voor jezelf alles op een rijtje te zetten. ik vind de boeken soms nogal onduidelijk. ikzelf heb alle belangrijke gebeurtenissen op volgorde gezet en daarbij omschreven waarom dit is gebeurt en wat het gevolg was.

kijk ook wat je fout hebt gedaan, zijn het vooral feitjes of bronnenvragen. die laatste zijn moeilijk te leren maar feitjes kun je stampen. probeer aan je ouder uit te leggen wat een bepaalde gebeurtenis inhoud en het gevolg ervan. zo leer je geschiedenis beter te begrijpen.

Soms is het ook handig om in te gaan op een bepaalde gebeurtenis. vooral als jij denkt dat het belangrijk is of als het in het boek niet goed wordt omschreven. zo ben je er actief mee bezig en blijft het beter hangen.

je kunt eventueel filmpjes op youtube kijken als er een bepaalde paragraaf is die je niet snapt. misschien wordt het dan duidelijker

en indd, maak samenvattingen. als je ze zelf maakt leer je de stof drie keer ( lezen, nadenken en opschrijven)

het is even hard werken, maar over drie weken ben je klaar!
succes, ik hoop dat het je lukt!
Oud 14-05-2013, 18:15
anoniem3
anoniem3 is offline
Citaat:
probeer voor jezelf alles op een rijtje te zetten. ik vind de boeken soms nogal onduidelijk. ikzelf heb alle belangrijke gebeurtenissen op volgorde gezet en daarbij omschreven waarom dit is gebeurt en wat het gevolg was.

kijk ook wat je fout hebt gedaan, zijn het vooral feitjes of bronnenvragen. die laatste zijn moeilijk te leren maar feitjes kun je stampen. probeer aan je ouder uit te leggen wat een bepaalde gebeurtenis inhoud en het gevolg ervan. zo leer je geschiedenis beter te begrijpen.

Soms is het ook handig om in te gaan op een bepaalde gebeurtenis. vooral als jij denkt dat het belangrijk is of als het in het boek niet goed wordt omschreven. zo ben je er actief mee bezig en blijft het beter hangen.

je kunt eventueel filmpjes op youtube kijken als er een bepaalde paragraaf is die je niet snapt. misschien wordt het dan duidelijker

en indd, maak samenvattingen. als je ze zelf maakt leer je de stof drie keer ( lezen, nadenken en opschrijven)

het is even hard werken, maar over drie weken ben je klaar!
succes, ik hoop dat het je lukt!
Oké! Dankjewel voor de tips! Samenvattingen maak ik altijd, maar ik vergeet alles gewoon heel snel...
Als ik het examen bekijk denk ik echt: heb ik dit geleerd?!
Oud 14-05-2013, 19:11
brillemans66
brillemans66 is offline
Zoek is op youtube naar JORTgeschiedenis. Geschiedenis is ook mijn slechtste vak maar met deze filmpjes lukt het me in ieder geval om voldoendes te halen
Oud 15-05-2013, 14:15
LoveTheMusic
LoveTheMusic is offline
probeer de geschiedenis voor jezelf zo levend mogelijk te maken.

ik zelf heb ongelooflijk veel moeite met economie en m&o maar ik probeer de vraag voor me te zien. ook al ik leer probeer ik me de situatie zo goed mogelijk in te beelden.

misschien helpt het om filmpjes op te zoeken. niet alleen van jort die uitleg geven, maar bijvoorbeeld filmpjes waar ze situaties na spelen. misschien wel op satirische wijze dan blijft het beter hangen. het kan zijn namelijk dat je beelden beter onthoud dan cijfers ( net zoals ik )

als jij aan vakanties terug denkt, onthoud jij dan getallen, plaatsen en jaren ? of onthoudt jij het uitzicht dat je had, een strand waar je bent geweest of een stadje dat je hebt bezocht?? als het dit laatste meestal is, zou ik filmpjes gaan kijken om te leren

tenminste, dit is mijn theorie, ik heb geen idee of dit echt zo is

en ik zit me af te vragen hoe hard je de jaartallen zelf nodig hebt. als je het leert zodat je weet in welke volgorde alles afspeelde en misschien een enkel jaartal, kan je dan je examen halen?? weet iemand dat?
Advertentie

Regels voor berichten