Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 12:28
Nemo
Nemo is offline
Hallo,

Ik zoek eigenlijk ervaringsdeskundigen die alleen op reis zijn gegaan voor een paar weken/maanden. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om van de zomervakantie een paar weken te gaan backpacken in Indonesië.
Tegen het vliegen zie ik een beetje op, want ik heb vliegangst Maar vooral omdat het mijn eerste keer in mijn eentje reizen gaat worden merk ik dat ik gewoon niet goed weet hoe ik mij moet voorbereiden en wat ik moet verwachten.
Mijn zussen zijn beide vaker geweest en geven wel tips, maar ik probeer gewoon een beeld te vormen van hoe ik daar moet leven en dingen doen enz
Ik ben vrij sociaal en makkelijk in contact met anderen, dus ik verwacht niet echt dat ik geen aanspraak ga hebben.
Maar toch, tips, ideeën of verhalen iemand?
Oud 16-05-2013, 13:45
Verwijderd
Zorg voor Indonesië iig dat je vooraf wat contacten daar legt, zo mogelijk. Het is lang niet zo'n chaotisch land als India maar een blank meisje dat alleen is vráágt er gewoon om om van alle kanten genaaid te worden. Zorg dat je een beetje mensen leert kennen die je in ieder geval de juiste plekjes kunnen aanwijzen (om te slapen/eten) en je leert onderhandelen. En ohja, altijd afdingen en bij eettentjes zorgen dat je weet hoeveel iets kost voordat je het in je mond steekt.

Ik heb zelf een paar maandjes in Indonesië rondgezworven maar had het voordeel al wat beter bekend daar te zijn en wat meer in de bevolking op te gaan. Als je specifiekere informatie wilt kan je me bereiken via PM.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:52
Verwijderd
Als je naar India gaat blijf niet te lang, het is daar nogal vies, ik ken 2 die er nu zijn en die kunnen niet wachten om veder te gaan naar Thailand, omdat het daar niet zo netjes is.

oja en handig is een flightbag om je backpack te doen, om te verkomen dat iets kapot gaat, en je kan je tas makkelijker herkennen, en zorg dat je alles klaar hebt dat je weet waar je heen moet en alles goed geregeld hebben.
Pas op voor oplichtingspraktijken die zijn heel stiekem. en zorg dat je geld 'ruilt' bij een lage desk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 11:20
MTpower
MTpower is offline
Indonesië is erg gaaf en ook wel te doen in je eentje, maar zoals Reverend al zei; zorg dat je voorbereid bent. Inderdaad altijd (flink) afdingen, sowieso nooit de vraagprijs betalen en zorgen dat je van te voren weet waar je terecht kunt voor een overnachting en tegen welke prijs.
Als het je eerste keer is dat je naar een niet-westers land gaat kun je een beetje een culture-shock krijgen, iets wat ik wel had, maar dat went snel. Ik ergerde me in het begin ontzettend aan het feit dat íedereen je probeert te naaien, met alles, en je gewoon keihard uitlacht als je het er niet mee eens bent.

Houd ook rekening met het visum. Zelf had ik een 30-dagen visum die ik kon kopen bij aankomst (25 dollar), de voorwaarde daarvoor was wel dat ik al een ticket had om het land weer te verlaten. Zonder een exit-ticket was ik ook niet binnen gekomen, zelfs met kostte mij het nog 2,5 uur bij de douane omdat ik er voor Indonesische begrippen blijkbaar niet zo betrouwbaar uit zie

Mensen in de meer toeristische delen (grotere steden op Java en Bali) spreken over het algemeen matig tot redelijk Engels, maar het zal je ontzettend helpen als je een paar woorden/zinnetjes in Bahasa Indonesia kan.

Verder zou ik me over het vliegen geen zorgen maken, het is nog steeds de veiligste manier van vervoer en op lange vluchten wordt er doorgaans goed voor je gezorgd aan boord. Mijn ervaringen met Malaysia Air, Singapore Airlines en Emirates op lange vluchten zijn uitstekend. In Indonesië zelf heb ik veel gebruik gemaakt van Lion Air, waar ik vooral over te spreken was omdat ze de beveiliging op een acceptabel niveau hebben zitten. Zo trippen ze bijvoorbeeld niet als je een flesje water of boterham mee aan boord neemt (mits je het in je tas laat zitten bij de controle).

Laatst gewijzigd op 23-05-2013 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 12:37
Verwijderd
Met een beetje geluk heb je super nintendo in je stoel in het vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 16:35
Verwijderd
Niet te naïef zijn, dat vooral. Niet vertrouwen op de goedheid van andere mensen. Als je al twee weken intensief met iemand optrekt, kan je diegene wel een beetje vertrouwen, maar niet eerder. Voel je ook niet persoonlijk gekwetst als iemand je probeert te naaien: het is niet persoonlijk, maar mensen houden nou eenmaal van geld. Let (zeker in het begin) op met wat je eet; na een tijdje, als je maag gewend is, kun je daar wat losser in worden. Nooit je paspoort afgeven, en bij voorkeur ook geen andere spullen. Niet te veel contant geld bij je hebben, maar zorg ervoor dat je altijd op zijn minst genoeg hebt voor bus en eten. Leer alvast wat Indonesisch. Let op met het gebruiken van persoonlijke spullen van andere mensen: leen geen tandenborstels, nagelschaartjes e.d. Let op dat je je bedekt genoeg kleedt als je naar religieuze dingesen gaat, ook al is het maar een klein kapelletje. Zorg dat je precies weet wanneer je welke papieren nodig hebt. Als je lang gaat lopen: zorg voor goede schoenen en neem droge sokken mee.

Vooral open deuren, maar goed, wie weet komt het van pas! Veel plezier in Indonesië.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 19:04
MTpower
MTpower is offline
Oh, en check of het gebied waar je naartoe gaat een risico-gebied is m.b.t. malaria. Op Java valt het mee, maar voor bijvoorbeeld Sumatra of Borneo wordt geloof ik wel het advies gegeven om medicatie te nemen.
Oud 24-05-2013, 14:22
Verwijderd
Sowieso moet je prikjes in je bil halen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 16:16
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik begin er ook steeds meer aan te denken om als ik klaar ben met mijn studie te gaan reizen. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe je daar contact legt met anderen, ik bedoel, ik ben niet zo iemand die met iedereen zomaar bevriend raakt maar hoe leer je daar een beetje betrouwbare mensen kennen om bijvoorbeeld samen verder te reizen?
Oud 25-05-2013, 17:21
Verwijderd
Die kom je tegen. Of niet. Als je van plan bent om alleen te gaan reizen moet je natuurlijk ook in staat zijn om langere tijd jezelf te redden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 21:03
MTpower
MTpower is offline
Precies, zeker als je op de low-budget tour gaat en veel in hostels verblijft dan kom je vanzelf mensen tegen met enigszins dezelfde plannen waar je dan eventueel mee kunt optrekken.
Blijf wel altijd voor jezelf nadenken want er zitten ook lui tussen die graag misbruik van je maken.
Reageren

Regels voor berichten