Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2013, 09:16
saninge
saninge is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik moest van mijn psychotherapeut een brief schrijven aan degene die mij verkracht heeft... Niet dat ik hem echt ga sturen, maar als verwerking. Nu heb ik dat gedaan maar ik durf hem niet te sturen.. Dit heb ik geschreven.. Kan ik dit wel sturen? Ik schaam me ervoor!

Thnx alvast!

Hoe moet ik een brief aan jou beginnen? Dat je een klootzak bent? Dat ik je haat? Dat je dagelijks in mijn kop zit en je die ruimte niet verdiend? Dat ik van je walg? Dat je mijn leven verpest hebt?

Ik wil van je af! Voor altijd van je af! Want je maakt me helemaal gek! Waarom deed je het? Je wist dat ik het niet wilde.. dat wist je toch? Of ben ik gek?! Nee, ik weet zeker dat je dat wist!! Misschien kikte je daar juist op? Ik gaf het je aan, je wist het! Waarom moest je aan me zitten? Waarom accepteerde je mijn nee niet? Waarom liet je me niet gaan? En wat heb je met me gedaan?

Ik heb zoveel vragen aan je, terwijl ik je eigenlijk geen vragen wil stellen. Ik wil dat je uit mijn leven bent. Dat ik je kan wissen. Maar er gaat geen dag voorbij dat die herinneringen niet in mijn hoofd zitten. Je maakt me kapot. Mij en mijn relatie! Die ruimte en macht verdien je niet, en toch krijg je hem. Ik wil je verbannen, maar ik weet niet hoe. Je maakt me gek!

Die avond heb je mijn laatste stukje eigenwaarde van me afgenomen. Dat laatste beetje wat ik nog had. Ik heb van je moeten kotsen, dagen en nachten lang. Weken en jaren! En dat gevoel komt weer omhoog. Maar dat gaat je niet lukken! Jij hebt ervoor gezorgd dat ik nog verder verknipt ben geraakt. Dat ik mijn grenzen niet meer had. Ik had ze wel, maar dacht dat ik ze niet mocht hebben. Ik haat mezelf, maar ik moet jou haten!

Waarom kon je niet van me afblijven? Waarom pakte je niet iemand die dat wel wilde? Waarom gaf je me nog een keuze, terwijl je wist dat ik geen keuze wilde maken. Waarom!!!! Dat is de grootste vraag die ik heb. Wat had ik anders moeten doen. Hoe had ik kunnen ontsnappen. Heb ik je een signaal gegeven dat ik wel wilde? Mijn maag draait al bij het idee. En ik weet dat het niet waar is, ik weet het zeker! En toch voel ik schuld bij mezelf. Heb jij mij dat ook verteld?

Ik vraag me af wie jij nu bent. Hoe je terug kijkt op die avond. Of je het nog weet.. misschien ben je het zelfs wel vergeten. Of heb je er iets structureels van gemaakt? Ik ben ziek in mn hoofd, maar jij bent nog veel zieker!

Nooit heb ik me onderuit laten halen, altijd ben ik doorgegaan. En nu ben jij degene die me bijna vloert. Maar dat zal ik nooit laten gebeuren, nooit! Je vieze handen en je smerige kop. Om over de rest maar niet te spreken. Walging, als ik daar aan denk. Je wist dat je me pijn deed, wilde je dat juist?

Ik haat je.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2013, 09:17
saninge
saninge is offline
Ik bedoel dat ik hem niet naar die therapeut durf te sturen, niet dat ik hem niet naar die gast durf te sturen want dat is ook niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 09:23
Verwijderd
Als dit de brief is waar in staat hoe jij je werkelijk voelt, moet je hem gewoon versturen. Een therapeut heeft helemaal geen deuk aan een brief die aan elkaar hangt van aardigheidjes omdat je het anders eng vindt. Die goeie mensen zijn er om je te helpen en dat kunnen ze het best als ze een duidelijk beeld van je hebben. Gewoon versturen dus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 10:21
bloodyb
bloodyb is offline
Helemaal mee eens!! Gewoon versturen.
Oud 17-05-2013, 10:37
saninge
saninge is offline
Ik ben bang dat ze me een aansteller vindt. Of dat ik aandacht probeer te trekken. Of dat het overdreven is wat ik schrijf. Ik haat mijn hoofd!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 10:40
saninge
saninge is offline
Maar bedankt voor jullie reacties!!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang dat ze me een aansteller vindt. Of dat ik aandacht probeer te trekken. Of dat het overdreven is wat ik schrijf. Ik haat mijn hoofd!
Ze is je therapeut. Die zijn echt wel wat gewend. Als je dit niet stuurt, weet zij niet hoe je je werkelijk voelt en kan ze je dus ook nooit helpen op de manier die bij jou past. Niet zo moeilijk dien, beetje vertrouwen in je therapeut en gewoon versturen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 10:47
bloodyb
bloodyb is offline
Nee je bent helemaal geen aansteller of aandachttrekker. En overdreven is het al helemaal niet. En ga alsjeblieft je eigen hoofd niet haten, dat verdien je niet.
Oud 17-05-2013, 10:55
saninge
saninge is offline
Ok! Ik ga het nu doen. jullie hebben gelijk, niet te moeilijk doen...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 10:59
Verwijderd
Goed zo! Sterkte ermee, en vergeet niet dat je therapeut er is om je te helpen!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 11:09
saninge
saninge is offline
Lief van je, dankje!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 14:31
mathfreak
mathfreak is offline
Goed van je dat je hebt besloten om je brief toch naar de therapeute te sturen.
Laat je ons nog weten wat haar reactie er op was?
Oud 21-05-2013, 15:35
OVAP
OVAP is offline
Als jij je mening over die persoon in deze brief kan schrijven dan is dat jouw manier en dat moet de therapeut respecteren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten