Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2013, 17:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Voor wiskunde? Nee, dat heb ik 3 jaar gehad en 3 jaar verneukt. Hartstikke leuk dat je nog steeds denkt dat ik vet slim ben maar jij zei ook altijd dat ik gymnasium zou doen en die bubble is ook geburst.
Oud 22-05-2013, 17:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ben kan toch ook?! of is dat weer Limburgs.

alles met kunde laten vallen, dan had je vast weinig vakken over. ik heb ook een beetje een pretpakket op economie en wiskunde na. maar als ik zak wordt weer biologie/geschiedenis inplaats van wiskunde. nu alleen nog mijn vader overtuigen.
Niet hier maar "zo'n leraren" is ook niet goed.

Mijn pretpakket was Nederlands, Engels, geschiedenis en bio, keuzevakken Duits en CKV.
Oud 22-05-2013, 17:15
Verwijderd
Ben kan ook.
Oud 22-05-2013, 17:17
Verwijderd
ik heb misschien een betere baan bij de c1000. via een vriendin van mijn moeder. mijn ex-klasgenootje-vriendin is daar ontslagen en ik krijg kans op die baan. ze zoeken alleen rustige en nette mensen en zij was dat absoluut niet. ik wel. ik heb zelfs voorrang op de stapels sollicitatie brieven. de baas vertrouwd het niet meer.
Oud 22-05-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Niet hier maar "zo'n leraren" is ook niet goed.

Mijn pretpakket was Nederlands, Engels, geschiedenis en bio, keuzevakken Duits en CKV.

O niet hier. waar wel?

CKV is toch verplicht voor iedereen?
Oud 22-05-2013, 17:20
Verwijderd
Ik heb vandaag uitgerekend dat ik ook nog overga als ik vanaf nu helemaal niet meer naar school ga. Niet dat ik dat ga doen, maar het idee is fijn.

//Waarom heten bokshandschoenen bokshandschoenen? Het zijn wanten.
Oud 22-05-2013, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Voor wiskunde? Nee, dat heb ik 3 jaar gehad en 3 jaar verneukt. Hartstikke leuk dat je nog steeds denkt dat ik vet slim ben maar jij zei ook altijd dat ik gymnasium zou doen en die bubble is ook geburst.
om elmer te quoten: 'als je maar wil he'

en ik zat er alleen met latijn en grieks naast dus, voor de rest had ik gelijk.
Oud 22-05-2013, 17:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
O niet hier. waar wel?

CKV is toch verplicht voor iedereen?
Mutant zegt het volgens mij ook. Ik heb het nog nooit gehoord in de randstad.

Nee joh, CKV (bij ons: handenarbeid met heel soms een stukje kunstgeschiedenis) was bij ons een keuzevak in het laatste jaar. En bijna iedereen koos het ook, want dat was een ontzettend relaxed vak en de leraar was ook supertof
Oud 22-05-2013, 17:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
om elmer te quoten: 'als je maar wil he'

en ik zat er alleen met latijn en grieks naast dus, voor de rest had ik gelijk.
OMG MUTANT NAAMZOEK

En ja, als ik het nou ook nog had afgemaakt. Maar helaas, daar is nu niks meer aan te doen.
Oud 22-05-2013, 17:26
Verwijderd
Citaat:

Nee joh, CKV (bij ons: handenarbeid met heel soms een stukje kunstgeschiedenis) was bij ons een keuzevak in het laatste jaar. En bijna iedereen koos het ook, want dat was een ontzettend relaxed vak en de leraar was ook supertof
Dan is het iets zuidelijks. ik hoor het dagelijks mensen zeggen.

bij ons heb je Kunst als handarbeid.

CKV is cultuur en kunstzinnige vorming. dat is een verplicht vak voor alle 4e jaars dankzij de regering.
Oud 22-05-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Ik had met een pakket met wiskunde niet meer kans gehad hoor, het was nog steeds mavo geweest en dan was ik nog gezakt ook, want wiskunde.
Ik had het meer over het totale 'pretpakket', niet specifiek over wiskunde want als ik iets nog niet in het dagelijkse leven ben tegengekomen zijn het sinussen die niet ontsteken en merkwaardige producten

Citaat:
Wat zeg ik? Zo'n? Ben?
Oud 22-05-2013, 17:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan is het iets zuidelijks. ik hoor het dagelijks mensen zeggen.

bij ons heb je Kunst als handarbeid.

CKV is cultuur en kunstzinnige vorming. dat is een verplicht vak voor alle 4e jaars dankzij de regering.
Mja, toen ik op school zat, was de leerplicht ook maar tot 16 /oud hoewel dat in mijn examenjaar (en natuurlijk toen ik 16 was) werd aangepast naar 18.
Oud 22-05-2013, 17:29
Verwijderd
Ik vond CKV ook wel relaxed, jammer dat we het maar een jaartje hadden, het was altijd wel een welkome afwisseling
Oud 22-05-2013, 17:30
Verwijderd
Citaat:
OMG MUTANT NAAMZOEK

En ja, als ik het nou ook nog had afgemaakt. Maar helaas, daar is nu niks meer aan te doen.
mag ik even weten waarom mutant er op deze hysterische wijze wordt bijgehaald?

en jawel daar is wel wat aan te doen je zou het bijv in een jaar af kunnen maken.
en dan nog iets: wanneer kom je weer eens langs????
Oud 22-05-2013, 17:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

en jawel daar is wel wat aan te doen je zou het bijv in een jaar af kunnen maken.
Als je maar wiiiiiiiiiiiiiil.

Ja, dat zou kunnen. Maar ik ben een beetje klaar met dat eeuwige geouweneel over mijn school en wat ik zou moeten en kunnen doen. Dat gewauwel hoor ik al 7 jaar en ik weet het nou wel. Vast goed bedoeld, maar inmiddels een beetje vermoeiend om mezelf telkens te moeten herhalen.

En geen idee, ik moet even mijn rooster afwachten.
Oud 22-05-2013, 17:32
Verwijderd
Citaat:

Bert Visscher ^^
Oud 22-05-2013, 17:33
Verwijderd
CKV was relaxt ja. ik heb het afgesloten met een 8. Wij hadden ook een super chille docent. Beetje kleurtjes gebruiken en plaatjes dan heb je al een 7,5. ik vind het nog steeds raar dat iemand er gemiddeld een 3 voor stond. Die zakt dit jaar sowieso.
Oud 22-05-2013, 17:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn CKV leraar heeft voor mij een speciale oorkonde in elkaar gedraaid (met speech en diploma en prijs en alles) omdat ik in het examenjaar niet een keer op tijd in zijn les ben geweest en dat had hij nog nooit meegemaakt
Oud 22-05-2013, 17:35
Verwijderd

Als we een toets hadden en je haar vraag stelt. Geeft ze altijd het antwoord al. En ze heeft het zelf nooit door.
Oud 22-05-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Als je maar wiiiiiiiiiiiiiil.

Ja, dat zou kunnen. Maar ik ben een beetje klaar met dat eeuwige geouweneel over mijn school en wat ik zou moeten en kunnen doen. Dat gewauwel hoor ik al 7 jaar en ik weet het nou wel. Vast goed bedoeld, maar inmiddels een beetje vermoeiend om mezelf telkens te moeten herhalen.

En geen idee, ik moet even mijn rooster afwachten.
ja whatever moet je ook zelf weten, maar het was een reactie op je 'niks meer aan te doen' en dat is gewoon niet waar.

pfff je hoeft toch pas volgende week te beginnen?

Citaat:
Bert Visscher ^^
Bert en ik hebben dezelfde mening over op vakantie gaan. Voor de rest krijg ik een beetje de zenuwen van die vent.
Schrödinger
Schrödinger is offline
CKV was verreweg het moeilijkste vak op de middelbare school.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ja whatever moet je ook zelf weten, maar het was een reactie op je 'niks meer aan te doen' en dat is gewoon niet waar.

pfff je hoeft toch pas volgende week te beginnen?

Bert en ik hebben dezelfde mening over op vakantie gaan. Voor de rest krijg ik een beetje de zenuwen van die vent.
Thanks en nee, vrijdag.

Overigens vind ik Bert verder ook niet grappig, maar dat stukje is een beetje het motto van Muut en mij geworden
Oud 22-05-2013, 17:38
Verwijderd
dan kom je toch morgen? Ben thuis vanaf half zes.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wij hadden volgens mij niet eens les in CKV. Je moest alleen wat verslagjes van voorstellingen en museumbezoekjes inleveren. Maar ik heb nooit in de vierde klas gezeten op een 'normale' school.
Verwijderd
Citaat:
Mijn beste cijfers had ik er ook niet voor nee, maar het was wel gewoon eens even iets anders. Wat wel irritant was, was dat CKV leraren hun vak wel té belangrijk vonden.
Oud 22-05-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Oud 22-05-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Wij hadden volgens mij niet eens les in CKV. Je moest alleen wat verslagjes van voorstellingen en museumbezoekjes inleveren. Maar ik heb nooit in de vierde klas gezeten op een 'normale' school.
Wij musicals en concerten en festivals en films.
Oud 22-05-2013, 17:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja, cijfers ging het niet om (al zijn een aantal niet ingeleverde opdrachten op magische wijze als voldoende beoordeeld), het was gewoon het meest geestdodende vak.
Oud 22-05-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Helaas voor mij vierde, vijfde en zesde klas
Oud 22-05-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Oud 22-05-2013, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, cijfers ging het niet om (al zijn een aantal niet ingeleverde opdrachten op magische wijze als voldoende beoordeeld), het was gewoon het meest geestdodende vak.
O ik dacht al.
Oud 22-05-2013, 17:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
dan kom je toch morgen? Ben thuis vanaf half zes.
Ik kan morgen niet! Dus we contacten daar nog wel even over vrijdag
Oud 22-05-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik hou van Bert En vakantie als in kamperen?

Citaat:
Overigens vind ik Bert verder ook niet grappig, maar dat stukje is een beetje het motto van Muut en mij geworden
Bert <3 En ons motto. Op zijn zeiktoontje <3

Citaat:
Wij hadden PO in het eerste en derde jaar. Plastische opvoeding. Die hard leren tekenen en daarop punten krijgen We hebben ook ergens kunstgeschiedenis gehad maar ik kan echt niet meer herinneren in welk jaar, welke richting dat was.
Oud 22-05-2013, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ik kan morgen niet! Dus we contacten daar nog wel even over vrijdag
oke kutje
Citaat:
Ik hou van Bert En vakantie als in kamperen?
ja. waarom gaan lopen te armoelijen als je thuis alles hebt.
Oud 22-05-2013, 17:47
Verwijderd
Citaat:
ja. waarom gaan lopen te armoelijen als je thuis alles hebt.
Die is wel briljant ja!
Oud 22-05-2013, 17:48
Verwijderd
Mijn laptop begint weer te leven. Ik heb je gemist laptop.
Oud 22-05-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Wij musicals en concerten en festivals en films.
Natuurlijk weer geen toneel of dans
Oud 22-05-2013, 18:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wij moesten kleuterkunstwerkjes maken bij CKV.
Oud 22-05-2013, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat wij die ook hadden en dat je er dan vier of vijf uit moest kiezen. En dan hadden we nog die toneelvoorstellingen die naar scholen kwamen en die waren ook verplicht voor CKV leerlingen, maar daar kan ik me niet zo heel veel meer van herinneren.
Oud 22-05-2013, 18:03
Verwijderd
Oh, en wij hadden een ckv-docent die zó ontzettend saai was, dat hij bijna zelfs mij ontmoedigde om cultuur te bezoeken.
Oud 22-05-2013, 18:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wij moesten kleuterkunstwerkjes maken bij CKV.
Ja, wij ook ja. Niks naar voorstellingen, zitten, knutselen en je bek houden.
Oud 22-05-2013, 18:11
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had alleen CKV toen ik nog op de havo zat. Wij kregen wel serieus les, maakten leuke dingen en leerden ook iets Toen ik naar het vmbo ging, had ik alleen nog muziek als keuzevak, maar die docent was er nooit. Alsin echt nooit, het was altijd een tussenuur. Mijn pakket bestond uit Nederlands, Engels, Duits, wiskunde, natuurkunde en biologie. Scheikunde wou ik nog als 7e vak, maar dat bleek ik niet te kunnen :') Ik kan het nog steeds niet.
Oud 22-05-2013, 18:15
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb uiteindelijk N&G en N&T gedaan + de verplichte vakken. Vakken als gym en ckv waren er niet bij op het volwassenenonderwijs Scheikunde vond ik minder tof dan biologie en wiskunde, maar ik had er wel een 9 voor
Oud 22-05-2013, 18:18
Verwijderd
Ik vond scheikunde vooral tof als het meer richting de biologie ging
Oud 22-05-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:

Nee helaas. We moesten wel de soort dans in videoclipjes raden en daar krgen we vragen over wat de dans inhield.

Ik vind het nog steeds jammer dat ze met gym geen dans geven. En wel turnen. de helft van de klas kan niet eens turnen.
Oud 22-05-2013, 18:19
Verwijderd
WAAROM krijg je overigens 6 jaar lang dat achterlijke klote LO? Fuck zeg, wat is daar het nut van? Of is dat ook al niet in Nederland?
Oud 22-05-2013, 18:20
Verwijderd
jawel LO 6 jaar.
Oud 22-05-2013, 18:21
Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, gym God, wat is dat lang geleden.
Oud 22-05-2013, 18:22
Verwijderd
Citaat:
WAAROM krijg je overigens 6 jaar lang dat achterlijke klote LO? Fuck zeg, wat is daar het nut van? Of is dat ook al niet in Nederland?
LO is over het algemeen wel oké als je leraren hebt die accepteren dat niet iedereen een sportheld is en dat je ook je best gedaan kunt hebben als je niet bij de besten van de klas hoort. Bij ons zat er overigens wel dans in het programma. Ook acrogym en dat was ook best tof.
Oud 22-05-2013, 18:23
Verwijderd
al 2 maanden geen gym meer. als ik zak dit jaar wil ik vrijstelling voor gym.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten