Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2013, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het nog steeds jammer dat ze met gym geen dans geven. En wel turnen. de helft van de klas kan niet eens turnen.
Turnen kan soms ook nog best gevaarlijk zijn omdat de 'helpers' niet weten/leren hoe ze moeten helpen. Het was altijd vrij makkelijk te zeggen wanneer de vierde klas de tipsalto had gedaan met gym
Advertentie
Oud 22-05-2013, 18:24
Verwijderd
En niet één keer per week, nee fucking twee keer! En volgens mij ook nog 2 uur achter elkaar, maar dat weet ik niet meer zeker. De nuttige dingen die ik in al die jaren had kunnen leren in plaats van kotsend, hoestend, doodgaand aan inspanningsastma langs de kant te liggen creperen om een 5 te willen halen voor een onmogelijke kutcoopertest. Ik hoop dat Cooper een gruwelijke dood is gestorven of nog gaat krijgen.
Oud 22-05-2013, 18:26
Verwijderd
Citaat:
LO is over het algemeen wel oké als je leraren hebt die accepteren dat niet iedereen een sportheld is en dat je ook je best gedaan kunt hebben als je niet bij de besten van de klas hoort. Bij ons zat er overigens wel dans in het programma. Ook acrogym en dat was ook best tof.
Bij ons zaten ook dáár criteria op waar je aan moest voldoen voor een 5 (voldoende). Hufters. Allemaal. Het enige waar ik goed in was, zwemmen, kregen we niet meer na de lagere school. Basketballen mikken kon ik ook nog en mijn evenwicht houden. Al de rest was miserie.
Oud 22-05-2013, 18:27
Miekje*
Miekje* is offline
Wij gingen in de vierde naar fitnesscentra enzo, waar we verschillende onderdelen zelf konden kiezen. Dat was wel tof Niet dat ik dat zelf zou gaan doen, ofzo. Onze gymdocent was ook chill, je mocht altijd zelf weten wat je deed, zolang je maar bezig was. En anders deden we iets leuks, bunkertrefbal of apenkooien, ofzo. Ik ging bij de vrije lessen altijd springtouwen of met iemand badmintonnen. Van mijn gymleraar heb ik ook trucjes geleerd met het springtouw En 's zomers gingen we zwemmen.
Oud 22-05-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Turnen kan soms ook nog best gevaarlijk zijn omdat de 'helpers' niet weten/leren hoe ze moeten helpen. Het was altijd vrij makkelijk te zeggen wanneer de vierde klas de tipsalto had gedaan met gym
Ja, en de leraren zelf zijn ook niet echt behulpzaam.
Hier ook. Iedereen ziek of geblesseerd. En dat gaat ook zo met de bosloop en shuttelrun. Cooperstest is voor onderbouwers en de bosloop voor de bovenbouw. bosloop is kutter. vooral met die bergen in Limburg.

En later in het jaar is er sport oriëntatie. lekker kiezen wat je zelf wilt.
Oud 22-05-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Bij ons zaten ook dáár criteria op waar je aan moest voldoen voor een 5 (voldoende). Hufters. Allemaal. Het enige waar ik goed in was, zwemmen, kregen we niet meer na de lagere school. Basketballen mikken kon ik ook nog en mijn evenwicht houden. Al de rest was miserie.
Ah kijk, wij (waarom zeg ik eigenlijk wij? Er is hier, denk ik, niemand die ook op mij middelbare school zat) kregen een zes of een zeven als de inzet voldoende was en als je dan ook echt goed was, dan kreeg je naar prestatie een acht of een negen.
Oud 22-05-2013, 18:34
Verwijderd
Het is zo fakking koud buiten. Bijna juni en ik en de verwarming gewoon aan
Oud 22-05-2013, 18:37
Verwijderd
En oh Sann, wat naar sterkte!
Oud 22-05-2013, 18:37
Verwijderd
Citaat:
WAAROM krijg je overigens 6 jaar lang dat achterlijke klote LO? Fuck zeg, wat is daar het nut van? Of is dat ook al niet in Nederland?
de grootst mogelijke onzin inderdaad. Voor basisschoolkindertjes begrijp ik het wel dat die hun energie kwijt kunnen.
Ik haat sport en door gym alleen nog maar meer.
Oud 22-05-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
WAAROM krijg je overigens 6 jaar lang dat achterlijke klote LO? Fuck zeg, wat is daar het nut van? Of is dat ook al niet in Nederland?
Omdat het gezond is? Omdat sommige ouders geen geld hebben om sportlessen te betalen? Omdat je er leert samenwerken?

Ik vond het ook echt niet altijd leuk, maar onzin, nee, dat lijkt me niet.
Oud 22-05-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Omdat het gezond is? Omdat sommige ouders geen geld hebben om sportlessen te betalen? Omdat je er leert samenwerken?

Maak het dan een keuzemogelijkheid. Of geef er verdomme geen punten op. Mensen die ellendig zijn in sport, zullen er echt niet beter in worden als het gewoon niet gaat. En niet iedereen kan goed zijn in alle sporten. Zoals ik al zei, ik was echt heel goed in zwemmen, als ze me hadden laten zwemmen, had ik steeds hoge punten gehad zonder moeite te doen (om aan te tonen hoe groot het verschil is, als er gekozen moest worden met gym op de lagere school, dan bleef ik staan tot het laatste. Als er gekozen moest met zwemmen, ontstonden er vechtpartijen wie mij in het team kon krijgen. Als er wedstrijdjes waren, had mijn team namelijk sowieso gewonnen. Het feit dat ik zwemles had gehad naast school, hielp daar wel in mee natuurlijk). Niet iedereen is gemaakt om binnen 20 minuten zoveel kilometer te rennen. Bij alles moeten er hulpmiddelen gehaald worden, extra lessen, bijlessen, dyslexielessen, maar mensen die lichamelijk niet tiptop in elkaar zitten, moeten maar tevreden zijn met een onvoldoende.
Oud 22-05-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ah kijk, wij (waarom zeg ik eigenlijk wij? Er is hier, denk ik, niemand die ook op mij middelbare school zat) kregen een zes of een zeven als de inzet voldoende was en als je dan ook echt goed was, dan kreeg je naar prestatie een acht of een negen.
Dat zou een veel beter systeem zijn, dan die standaard eisen.
Oud 22-05-2013, 19:11
Verwijderd
De enige leuke gymdingen ooit zijn ringzwaaien, trefbal en skiën.
Oud 22-05-2013, 19:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Ik vond LO echt de grootste hel op aarde. Door die onzin wou ik niet meer naar school. Ik had ook echt een teef van een lerares.

Verder wat Mutant zegt. Sommige mensen zijn gewoon niet goed in sport en dat is al iets om je voor te schamen, zeker als puber, en als je dan ook nog eens bestraft wordt met een onvoldoende op je rapport is dat gewoon extra kut en onnodig.
Ze kunnen er beter een keuzevak van maken ofzo, of net zoals bij ons op school zorgen dat er een fitnessruimte is waar je in je tussenuren gratis gebruik van mag maken. Niet van die competitieve onzin die het nog eens extra duidelijk maakt wie de buitenbeentjes zijn.
Oud 22-05-2013, 19:13
Verwijderd
En even iets heel anders: ik realiseerde me zojuist dat mijn vader al minstens vier jaar geen sokken in sandalen meer draagt.
Oud 22-05-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Dat zou een veel beter systeem zijn, dan die standaard eisen.
Dat hadden wij ook. Maar er een keuzevak van maken vind ik een slecht idee.
Oud 22-05-2013, 19:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En even iets heel anders: ik realiseerde me zojuist dat mijn vader al minstens vier jaar geen sokken in sandalen meer draagt.
eh...gefeliciteerd?
Oud 22-05-2013, 19:17
Verwijderd
Gezellie hier.
Oud 22-05-2013, 19:18
Verwijderd
Ik was van de klas het beste in CKV(2), de rest was te dom zelf na te denken en wat antwoorden te formuleren.
Verwijderd
En ja ik ben chaggo, doei.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hoooi Stefenizzle, hoe staat 't met je bek?
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou, dan niet. Doei.
Oud 22-05-2013, 19:19
Verwijderd
Ik heb gekruide couscous met grdroogd fruit en schapenkaasn<3
Oud 22-05-2013, 19:19
Verwijderd
Exterieur is m'n bek redelijk oke, bijna niet meer dik, wel nog erg geel. Interieur gaat het gelukkig ook steeds beter, het is niet meer zo dik als eerst waardoor ik telkens op m'n wang zit te bijten en dat weer pijn gaat doen, en ook de pijn aan m'n wonden is vrijwel weg, dus yay.
Oud 22-05-2013, 19:23
Verwijderd
Ik zag je post wel hoor Ingegerd
Oud 22-05-2013, 19:24
Verwijderd
Het is alleen niet zo lekker dat ik af en toe nog steeds ineens een bloedsmaak in m'n bek krijg.

M'n tante noemde me zaterdag dikbek, dat was ook leuk.
Oud 22-05-2013, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zag je post wel hoor Ingegerd
Kusje.
Oud 22-05-2013, 19:27
Verwijderd
Citaat:
En ja ik ben chaggo, doei.
Oud 22-05-2013, 19:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Nou, samenwerken, daar heb ik geen LO voor nodig gehad. Nee, het is het meest onzinnige vak ever. Ze vergeten voor het gemak even dat we op school al urenlang rondlopen, in de pauze de stad/het dorp rondslenteren, van en naar school fietsen en in onze vrije tijd (sommigen dan) nog wel eens wat aan beweging krijgen bij een potje voetbal, ofzo.
Zo'n uurtje LO per week draagt daar niet echt veel aan bij.
Oud 22-05-2013, 19:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Voor de kinderen waar het nuttig voor zou zijn is het alleen maar contraproductief, omdat die door gymlessen juist een hekel krijgen aan bewegen en sporten. Gymlessen afschaffen zou waarschijnlijk het percentage kinderen met overgewicht verminderen.
Oud 22-05-2013, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Hoe ziek?
Ziek-ziek. Geen kanker, maar ook geen griep.
Oud 22-05-2013, 19:57
Miekje*
Miekje* is offline
Jeetje. Daar ligt wel veel tussen, hoor.
Oud 22-05-2013, 19:59
Macrador
Macrador is offline
SOA?
Verwijderd
welk stukje lichaam?
Verwijderd
*kusjes voor Etmakas neerlegt*
Oud 22-05-2013, 20:03
Carn
Carn is offline
Ik vond het altijd suf dat mensen die al aan sport deden ook nog gymles moesten volgen. Maar beetje beweging is gezond ja. Enige wat erg vervelend is zijn te fanatieke gymdocenten; geef gewoon iedereen een voldoende als ze een beetje meedoen en zorg altijd voor verschillende activiteiten om te doen; niet iedereen vind atletiek of voetbal leuk.
Oud 22-05-2013, 20:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Exterieur is m'n bek redelijk oke, bijna niet meer dik, wel nog erg geel. Interieur gaat het gelukkig ook steeds beter, het is niet meer zo dik als eerst waardoor ik telkens op m'n wang zit te bijten en dat weer pijn gaat doen, en ook de pijn aan m'n wonden is vrijwel weg, dus yay.
Niets aan het handje dus .
Oud 22-05-2013, 20:04
Verwijderd
Aah de eeuwige discussie over gym.

Overigens ben ik echt heel blij dat wij gewoon gym kregen op de middelbare school, al helemaal in de eerste, tweede en derde. Toen was ik namelijk nog steeds een stuiterbal en was ik blij met elke manier om van mijn energie af te komen. Duizend keer sporten in de week <3
Oud 22-05-2013, 20:05
Carn
Carn is offline
ik vond het strontvervelend want ik heb een hekel aan teamsporten, en we hadden een docent met een voorliefde voor voetbal en hockey
Oud 22-05-2013, 20:05
Verwijderd
onfanatieke gymdocenten die je alles laten doen.
Oud 22-05-2013, 20:07
Verwijderd
Wij hadden over het algemeen heel prima docenten. We hebben echt duizenden dingen gedaan, het enige stomme was verplichte zelfverdediging voor de meisjes . Maar vooruit. Wij hebben echt heel veel verschillende spellen gedaan, voetballen, volleyballen, basketballen, hockey, turnen, golfen, squashen, softbal, rugby (), atletiek dingen (HAHA DISCUSWERPEN FAAL) en nog wel meer.
Oud 22-05-2013, 20:07
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nou, samenwerken, daar heb ik geen LO voor nodig gehad. Nee, het is het meest onzinnige vak ever. Ze vergeten voor het gemak even dat we op school al urenlang rondlopen, in de pauze de stad/het dorp rondslenteren, van en naar school fietsen en in onze vrije tijd (sommigen dan) nog wel eens wat aan beweging krijgen bij een potje voetbal, ofzo.
Zo'n uurtje LO per week draagt daar niet echt veel aan bij.
ik fietste ook nog eens 32km op een dag, heerlijk eerst 2 uur de benen uit je lijf lopen en dan nog eens fokking 16km fietsen
Oud 22-05-2013, 20:09
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lever.
Oei, dat is wel een linke Kun je van niemand geld lenen en dat bijvoorbeeld na de zomer terugbetalen?
Oud 22-05-2013, 20:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
zelfverdediging
Hehe, in een andere klas ging men een keer boksen, vriend van me sloeg toen de leraar een ferme bloedneus gezien de jongen in kwestie al jaren ervaring had en de leraar dacht m wel even wat "te kunnen laten zien". Dat was wel leuk.
Oud 22-05-2013, 20:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja.

Het is in potentie dodelijk, maar niet persé, en ook niet persé op de korte termijn. Dus.
\
Is er geen familie die bij kan springen, van jouw of zijn kant?
Oud 22-05-2013, 20:11
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ik fietste ook nog eens 32km op een dag, heerlijk eerst 2 uur de benen uit je lijf lopen en dan nog eens fokking 16km fietsen
Ik heb ook een tijdje gefietst naar de middelbare, 18 km heen en 18 km terug. Op zich niet heel erg, maar toen ik een paar keer bijna van de dijk ben afgewaaid en ik lichamelijk opbrandde, ging ik maar met de bus.
Oud 22-05-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Hehe, in een andere klas ging men een keer boksen, vriend van me sloeg toen de leraar een ferme bloedneus gezien de jongen in kwestie al jaren ervaring had en de leraar dacht m wel even wat "te kunnen laten zien". Dat was wel leuk.
Wat een baas .

Nee, wij mochten (als meisjes, de jongens mochten toen volgens mij iets best wel awesomes doen) elkaar "aanvallen" en dan moesten we lijdzaam afwachten tot de ander daarop een zelfverdediging iets ging doen. Uitermate praktisch...
Oud 22-05-2013, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het altijd suf dat mensen die al aan sport deden ook nog gymles moesten volgen. Maar beetje beweging is gezond ja. Enige wat erg vervelend is zijn te fanatieke gymdocenten; geef gewoon iedereen een voldoende als ze een beetje meedoen en zorg altijd voor verschillende activiteiten om te doen; niet iedereen vind atletiek of voetbal leuk.
Dat laatste vind ik wel heel erg waar ja.
Gelukkig deden onze docenten dat wel heel redelijk. Bovendien hadden we altijd een keuzeprogramma. Alleen aan softbal kregen we echt een overdaad.
Oud 22-05-2013, 20:13
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Hoooi Stefenizzle, hoe staat 't met je bek?
Citaat:
Nou, dan niet. Doei.
Oud 22-05-2013, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste vind ik wel heel erg waar ja.
Gelukkig deden onze docenten dat wel heel redelijk. Bovendien hadden we altijd een keuzeprogramma. Alleen aan softbal kregen we echt een overdaad.
Oh gut ja. Daar hebben wij zelfs theorieles in gehad. Niet een, maar vijf. Vijf lesuren softbalstrategieën en speelschema's. Wat was dat zeldzaam zinloos en kut.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten