Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2001, 02:30
ick
ick is offline
eerst zat ik op een 12 cm onderin aan de voorkant en een kleintje aan de zijkant waar ongeveer me cpu zit.... nu heb ik dit in me gedachten. iemand nog idee-en voor een paint die bij me berg finger-guards past?

2x 8 cm voor in 't midden voor me 4x 535 mb SCSI
2x 6 cm voor in de onderste 2 cd-rom slots voor me 10 gig koel te houden
12 cm voor onderaan om een algemene luchtstroming te maken

en voor in de bovenste 2 cd-slots een mooi paneel met schakelaartjes om elke fan los op werking te testen en aan/uit te zetten

achterin 1x 8 cm (waarschijnlijk een 220v) onder me atx voeding
een extra AT voeding voor me fans
en daarboven 2x 8 cm

in de zijkant komen ook nog 1x 12 cm en een 8 cm, om me videokaart en cpu te beluchten

en misschien onder me videokaart aan de achterkant een klein dingesje wat ik ooit op oc-shop zag om daaronder lucht weg te zuigen...

mijn pc word op geen enkele plaats, geen graad warmer als strikt noodzakelijk is!

PS. jullie krijgen foto's van 't resultaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2001, 18:07
ick
ick is offline
in de planning: zo 'n schakelpaneel:

met switches voor uit, 7 volt en 12 volt, (2 panelen dus, heb teveel fans over
---
zo'n fan confururatie, maar dat word moeilijk te combineren met plexiglas

----

zoiets wil ik met me bekabeling gaan doen

----

zie die 2x 6cm, dat wil ik ook, en weer zo'n mooi schakelpaneeltje
----

en een mooie swing-open deur natuurlijk

een combinatie van de pluspunten van deze kasten hierboven wil ik dus maken

painting? nog niet bekend, komt er wel!

Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 19:32
Vanargandr
Vanargandr is offline

----

----

Damn, waarom 5 van die koelers in zon grote kast???

[/B][/QUOTE]

Oud 24-03-2001, 20:33
ick
ick is offline
Citaat:
Vanargandr schreef:

----

----

Damn, waarom 5 van die koelers in zon grote kast???

[/B][/QUOTE]

ikke heb net zo'n grote kast, alleen ipv. de bovenste 12 cm komen er 2 8 cm's in (op die plek)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 20:34
The Iceman
The Iceman is offline
Die eerst fan config (blauwe pc, 3 fans vanonder en 1 wat hoger) zou ik dus niet nemen. Ik vind het nogal veel fans voor een mid tower (denk ik toch). De 3 onderste moeten allemaal hetzelfde doen (intake of outtake) anders krijg je wreed verstoorde airflow. Aangezien ze vanonder staan, zal het wel intake zijn, dus heeft hij maar 1 fan om alles er weer uit te blazen??
Uw kabels rond maken is altijd handig natuurlijk.
Die 2x6cm vind ik nogal lelijk zo, kan je beter een 5.25" slot cooler nemen, of ze achter je 5.25" plaatje steken en in dat plaatje een hoop gaatjes boren.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 20:36
ick
ick is offline
planning verandert ietssie... met de AT voeding erbij kan ik geen 2 8 cm meer derboven kwijt word dus 1x 8 cm op de plek van die 2x 6 cm, en dan die 2x 6cm achterin bovenaan....

heb ik 1x 8 cm over voor aan de zijkant ervij te doen of onver me ATX voeding wellicht..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 21:12
ick
ick is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Die eerst fan config (blauwe pc, 3 fans vanonder en 1 wat hoger) zou ik dus niet nemen. Ik vind het nogal veel fans voor een mid tower (denk ik toch). De 3 onderste moeten allemaal hetzelfde doen (intake of outtake) anders krijg je wreed verstoorde airflow. Aangezien ze vanonder staan, zal het wel intake zijn, dus heeft hij maar 1 fan om alles er weer uit te blazen??
Uw kabels rond maken is altijd handig natuurlijk.
Die 2x6cm vind ik nogal lelijk zo, kan je beter een 5.25" slot cooler nemen, of ze achter je 5.25" plaatje steken en in dat plaatje een hoop gaatjes boren.
1) ikke bigtower
2) dat 2x 6 cm vind ik wel mooi maar past toch niet... word dus een 8cm achter 2 5 1/4 plaatjes met een heleboel gaatjes derrin

Met citaat reageren
Oud 25-03-2001, 19:20
ick
ick is offline
ik zit nu met me pc in 2 schoenendozen (LETTERLIJK) mp3'z te draaien tijdens 't zagen aan 't frame van me pjuter

de aan-uit schakelaar van me 2e voeding heb ik al in een cd-rom-slot-plaatje weten te zetten
Met citaat reageren
Oud 29-03-2001, 00:01
ick
ick is offline
kl*te... ik heb echt beter gereedschap nodig vrees ik... me dremel wil niet ik breek al die slijpschijfjes en die anderen gaan supersloom!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2001, 16:32
KeeZ
KeeZ is offline
jeez dat zal echt een lawaai geven, ik ben zelf ook even beziggeweest met een vriend van mij, een klein discotheekje in de compu gebouwt, (strobo, blacklights etc.) maar wat een gigantisch kabaal maakte dat ding (8x 80mm koelers en 2x 120mm) dus we hebben die maar uit het raam geflikkert (letterlijk) ja wel zonder al het bruikbare shit.
Oud 04-04-2001, 00:06
ick
ick is offline
Citaat:
KeeZ schreef:
jeez dat zal echt een lawaai geven, ik ben zelf ook even beziggeweest met een vriend van mij, een klein discotheekje in de compu gebouwt, (strobo, blacklights etc.) maar wat een gigantisch kabaal maakte dat ding (8x 80mm koelers en 2x 120mm) dus we hebben die maar uit het raam geflikkert (letterlijk) ja wel zonder al het bruikbare shit.

toch nie inclusief fans uit 't raam geflikkert he?

ik weet ;t, ik ga een opsteigende boeing onder me buro hebben.... so-what? ik kan me fans altijd op 7 of 5 volt laten lopen als ze teveel herrie maken op 12
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten