![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Misschien ben je gewoon wat opgeblazen dan? Is je buik op zo'n moment hard of zacht? Ik heb dat zelf ook heel vaak (met name als ik gestresst ben), mijn buik groeit dan behoorlijk in omvang en voelt harder aan maar is dan de volgende ochtend of een paar dagen later weer normaal.
||
Citaat:
maar de laatste tijd voelik ook wel meer vet dan eerst, als ik m'n buikspieren aanspan. naja wie weet ligt het ook aan de pil |
![]() |
|
Als jij echt het idee hebt dat je veel sport en gezond eet zou ik dit eens bij een arts aankaarten, misschien kan die vaststellen of je misschien een bepaald dieet moet volgen of iets dergelijks. Kan nooit kwaad! Of ben je onlangs pas begonnen met sporten en gezond eten? Het kan natuurlijk een tijdje duren voordat je of je streefgewicht zit, maar niks forceren en geduld hebben in dat geval! Dan komt het resultaat vanzelf.
|
Hoihoi iedereen,
ik heb een vraagje, en hij is wat anders dan de meeste op dit topic. Ik wil nl. aankomen. Heeft iemand daar tips oid voor? Ik ben 14 jaar, 170 en 44 kg. Dat is te licht... i know. Ook sport ik vijf keer in de week. Dit is wat ik eet meestal: O: twee volkoren boterhammen met kaas of jam en een beschuitje met hagelslag T: Sinaasappel L: Vijf boterhammen met allerlei beleg T: stuk fruit en een koek(je) A: Van alles, wel gezond (vandaag bijv: penne met spinazie en groene groente saus en vis, weet ff niet welke), en op zondag friet ![]() T: bak yoghurt met muesli O ja, ik eet geen vlees, wel vis.
Laatst gewijzigd op 14-06-2013 om 20:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat houdt het sporten in? Is het een optie maar drie keer te sporten bijvoorbeeld?
Je ontbijt is erg minimaal, kun je daar wat extra's bij nemen? Ook je tussendoortjes kunnen wel omhoog. Na het avondeten kun je best nog wat snacken, zes eetmomenten is normaal. Bijv wat chips/nootjes, of als je toch verantwoord wil: yoghurt met vanalles erin. Let ook op dat je genoeg avondeten opschept. En vooral: doe dingen die je toch al lekker vindt, en niet alles tegelijk. Kies er bijvoorbeeld voor alleen de tussendoorjes te verhogen en over een paar weken ook meer ontbijt. |
![]() |
|
Ik judo op hoog niveau, dus het trainen kan helaas niet minder.
Meestal neem ik na het avond-eten een bak yoghurt met muesli en jam. Maar het gaat wel lukken om meer tussendoortjes te eten denk ik, er is genoeg wat ik lekker vind ![]() Bedankt voor je tips ![]()
|
hoezo weeg je dan zo weinig o.o
dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk veel eten x) Ik eet lang niet zoveel enk heb een buikje mjah dat komt waarschijnlijk door het sporten, moet ik ook eens proberen In ieder geval zou idd wel veel tussendoor eten, niet te slechte dingen natuurlijk, je kan beter dingen eten die gezond maar ook vet zijn, bijv nootjes en avocado! ook misschien proberen om grotere porties te eten ![]() |
![]() |
|
haha, als je een sport vindt die je echt leuk vindt en er ook nog eens goed in bent, geloof me, dan ga je vaak sporten xD
Maar ik zal eens kijken wat we aan noten ed in huis hebben, volgens mij wel veel, want mijn vader is er gek op ![]()
|
Aankomen is eigenlijk heel simpel: meer eten!
Dat kun je op de volgende manieren doen: -Meer eetmomenten, dus bij je tussendoortjes ook nog een extra boterham -Energierijker eten. Bijvoorbeeld meer vetten eten, die bevatten namelijk 9kcal per gram ipv 4kcal voor eiwit of koolhydraten. Op een gezonde manier kan dit bijvoorbeeld door altijd pindakaas op je brood of een flinke lepel mayonaise bij je avondeten -Vloeibaar voedsel. Drink bijveerbeeld elke dag 2L volle melk (is 1300kcal), om te beginnen na elke maaltijd twee grote glazen, dit eventueel opbouwen naar drie. Je kunt ook kiezen voor energierijke tussendoortjes. Eet bijvoorbeeld een stuk 48+ kaas of een paar handjes noten. En misschien heb je wel helemaal geen honger of trek, maar gewoon doorzetten, je maag wordt ook groter als je meer gaat eten!
||
Citaat:
|
![]() |
Hallo, ik zou deze zomer liefst mijn buik wegwerken + wat buikspieren kweken. I k ben 1m92 & weeg juist 80, ik doe om de 2 dagen 40 pushups en 80 situps + 3setjes van 10 met halter( +- 10kilo) en ik ga om de 3 dagen lopen ( tussen de 5& 8km aan ongeveer 10 à 12/u ). Nu het bijna vakantie is wil ik gaan fitnessen ( 3 dagen in de week + 2 dagen lopen ) en ik vroeg mij af wat ik het best kan doen om mijn buikje weg te werken (is niet zo groot maar toch) en welke oefeningen ik het beste doe + hoeveel keer.. en wat voor soort training ik moet doen zodat ik het maximale er kan uit halen deze zomer. In augustus beginnen de voetbaltrainingen terug (3x/week) en misschien dat ik dan iets minder kan doen zodat ik toch niets overbelast? Ik zoj graag in september naar school gaan zonder buikje..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb niet een buik die je echt ziet als ik ergens loop ofso, maar er zit toch een beegje vet aan hoor, en kwildat eraf krijgen, maar als ik dan op andere sites lees raden zij juist aan rust te nemen zodat de spieren kunnen herstellen en dat teveel trainen een tegenwerkend effect kan hebbe...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan je krachttraining om een wat voller en strakker lichaam te krijgen maar je moet dan wel echt zware gewichten pakken en niet denken dat je dan een bodybuilder wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Sorry hoor, maar wat een onzinverhaal, je argumentatie spreekt zichzelf tegen.
Citaat:
Ten eerste: heel veel mensen doen na het avondeten sowieso niets inspannends meer. Of je nou meteen gaat slapen, of eerst drie uur een film gaat kijken/een boekje leest, maakt weinig verschil voor de verbranding. Ten tweede: je argumentatie rammelt echt aan alle kanten. Je zegt zelf dat de stofwisseling 's nachts langzamer gaat. Je bent je er van bewust dat de vetomzetting deel is van de stofwisseling? Het omzetten in vet gaat dus even goed langzamer. Daarnaast impliceer je dat het een zeer kortstondig proces is. Dat is natuurlijk flauwekul, aankomen en afvallen wordt niet in een paar uurtjes bepaald. Citaat:
![]() ![]() Antwoord op je vraag is heel simpel: omdat ze op lange termijn meer innemen dan ze verbranden. Het tijdstip waarop ze innemen is irrelevant. Citaat:
![]() ![]() Zullen we ons gewoon bij de feiten houden? Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat het echt helemaal niets uitmaakt op welk moment van de dag je eet. Als je wilt, kan ik wel wat wetenschappelijke onderzoeken voor je opduikelen, maar ik schat zo in dat je dit wat leesbaarder zult vinden: http://www.nu.nl/gezondheid/2887351/...et-dikker.html Als jij met een serieus te nemen bron komt die dit weerlegt, praten we verder. |
![]() |
|
De reactie op de hierboven vermelde uitleg:
Naast het gebrek aan kennis, kun je ook niet lezen! Ik heb gezegd, wanneer jij gaat eten word dat voedsel opgeslagen als energie. Wanneer deze energie niet wordt verbrand, slaat dit zich op in vet. En natuurlijk heb ik het niet over een korte termijn, want daar gaat een periode overheen. De reden dat mensen dik worden heb je goed uitgelegd, maar dat wist ik zelf ook wel. En over de rest van je verhaal: Het is een combi van eten en bewegen. Het is toch logisch als je bijv 4000 kcal. naar binnen werkt en per dag maar 2000 kcal. verbrand, dat je op ten duur dikker wordt. (aankomt) Daarnaast met het weinig bewegen erbij, ja dan lukt dat wel. Je hoeft mij er echt niks over uit te leggen, want ten eerste doe ik al ruim 6 jaar aan bodybuilding, waarbij de kennis over voedsel essentieel is + dat ik beroepsmatig kok ben en alles over eten af weet. Dus ga mij niet vertellen wat wel of niet goed is op dit gebied. 1 geruststelling: Je bent niet de enige hier! |
![]() |
|
Mijn diëtiste zei altijd: is het donker of licht van binnen? Donker, dus je darmen zien echt niet of het dag of nacht is en of je slaapt of wakker bent dus het is een fabeltje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het een ad verecundiam om te zeggen dat je vanwege sport/beroep iets weet. Kom nou eens met onderbouwing. |
![]() |
|
|