Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2013, 20:52
Verwijderd
Citaat:
BOOOYAAAA Ik heb een onderzoeksonderwerp, die ik binnen mijn tijdsbestek kan doen! Namelijk op welke delen van de tong mensen verschillende smaken proeven. Nu nog een goede onderzoeksvraag daarvan formuleren.
Ehr, dit is toch al lang en breed bekend?
Advertentie
Oud 14-06-2013, 20:56
Verwijderd
OMg dat interieur
Oud 14-06-2013, 20:58
Verwijderd
Citaat:
dat is ook de befoeling van een literatuurstudie he!

En er zijn een hoop verkeerde ideeën over, zoals hoe veel verschil het maakt (niet zo veel als ze bij klokhuis zeggen)
Oud 14-06-2013, 21:00
Verwijderd
Je zou het ook nog kunnen heronderzoeken, nodig je een stuk of tien proefpersonen uit en ga je aan de slag met wattenstaafjes en citroensap, suikerwater, zoutoplossing, koffie en jus

Ik heb het gevoel dat ik een smaak vergeet
Oud 14-06-2013, 21:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Citaat:
dat is ook de befoeling van een literatuurstudie he!

En er zijn een hoop verkeerde ideeën over, zoals hoe veel verschil het maakt (niet zo veel als ze bij klokhuis zeggen)
Precies, dit, ja. En ik kan het natuurlijk heel makkelijk binnen het tijdsbestek zelf uitzoeken

Mijn onderzoeksvraag luidt dus: 'Proeft iedereen dezelfde smaken op hetzelfde gebied van zijn tong?'

Zo. Naar de docent verstuurd voor goedkeuring.
Oud 14-06-2013, 21:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Je zou het ook nog kunnen heronderzoeken, nodig je een stuk of tien proefpersonen uit en ga je aan de slag met wattenstaafjes en citroensap, suikerwater, zoutoplossing, koffie en jus
Dat was ik net van plan ja Alleen dan met suikerwater, zoutoplossing, azijn en zwarte thee.
Oud 14-06-2013, 21:02
Verwijderd

Oud 14-06-2013, 21:02
Verwijderd
B-Brave mag eruit. Ze kunnen niet eens toon houden zonder vals te gaan.
Oud 14-06-2013, 21:03
Verwijderd
Je moet wel ook umami maar vloeibare umami zonder vlees is lastig. Hmm.
Oud 14-06-2013, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Je moet wel ook umami maar vloeibare umami zonder vlees is lastig. Hmm.
kaassaus kan wel denk ik!
Oud 14-06-2013, 21:06
Verwijderd
Ja. Maar dan niet te zout, dan raakt het door de war
Oud 14-06-2013, 21:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is umami?
Oud 14-06-2013, 21:07
Verwijderd
Of iets van, olie waar shii takes in zijn gebakken ofzo?
Oud 14-06-2013, 21:09
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat is umami?
Hartig.

Erwten zou kunnen, maar die zijn uit een potje weer snel zoutig. Ik denk dat ik umami er maar uit laat, en dan verklaar waarom.
Oud 14-06-2013, 21:10
Miekje*
Miekje* is offline
Is de smaak van olijfolie ook niet umami? Dat is wel een makkelijk voedselding.
Oud 14-06-2013, 21:13
Verwijderd
ik hoor pinkpop
Oud 14-06-2013, 21:17
Verwijderd
Veel plezier!
Oud 14-06-2013, 21:19
Miekje*
Miekje* is offline
Na wat googelen heb ik ontdekt dat umami ook erg aanwezig in tomaten volgens mij hebben we die nog wel.
Oud 14-06-2013, 21:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
O godver, Pretty in Pink is op tv! Ik dacht dat je 'm via dl ofzo keek. Nog maar even het laatste stukje meepakken dan maar
Oud 14-06-2013, 21:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die jurk is ook echt zó lelijk
Oud 14-06-2013, 21:25
Verwijderd
Ik kan niet slapen de komende 3 dagen. Stomme Pinkpop.
Oud 14-06-2013, 21:29
Verwijderd
Citaat:

Als je menu alleen uit mensenvlees bestaat, wel. Maar je hebt gelijk, het is een slechte vraagstelling. Maar ik weet echt niks anders
Ik las iets over zeesterren die hun jongen uitbroeden in hun maag.

Edit: oh, je hebt al iets!

Citaat:
Maandag is de rechtszaak 6 weken geleden, maar ik heb nog steeds geen bericht en nou zei advocaat dat de rechtbank het nog een keer 6 weken mag uitstellen. Ik hoop maar dat die uitspraak dit weekend gewoon komt, want ik vond dit al wel lang genoeg.
Heb je (of je advocaat) een uitstelbrief gekregen?
Oud 14-06-2013, 21:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Heb je (of je advocaat) een uitstelbrief gekregen?
Nog niet nee. Maar die zal maandag wel op de mat liggen.
Oud 14-06-2013, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Nog niet nee. Maar die zal maandag wel op de mat liggen.
Hmmm ja. Daar is verder niks aan te doen.
Oud 14-06-2013, 21:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hmmm ja. Daar is verder niks aan te doen.
Nope, is ook zo. Ik baal er alleen van omdat ik een antwoord wil Maar we zullen zien, misschien ligt de uitspraak maandag op de mat in plaats van een uitstelbrief
Oud 14-06-2013, 21:42
Miekje*
Miekje* is offline
Bedankt voor het meedenken, mensen <3 Jullie zijn schatjes.
Oud 14-06-2013, 21:44
Verwijderd
Heuj morgen om 5.30 de wekker, misschien moet ik eens naar bed
Oud 14-06-2013, 21:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is dan wel al hartstikke licht, dat scheelt

(Ik werd vanochtend wakker om 5 uur. Onder mijn raam stond een groep roerend afscheid van elkaar te nemen na het stappen. Eén meisje heeft minstens vijf keer 'nou doei, DOEI' gegild voor ze ook daadwerkelijk ging. Het hele tafereel duurde een kwartier, leuk joh )
Oud 14-06-2013, 21:48
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga voor de eerste proefkonijnen morgen maar eens wat voorbereidingen treffen en dan ook pitten. Weltrusten, forum!
Oud 14-06-2013, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Het is dan wel al hartstikke licht, dat scheelt

(Ik werd vanochtend wakker om 5 uur. Onder mijn raam stond een groep roerend afscheid van elkaar te nemen na het stappen. Eén meisje heeft minstens vijf keer 'nou doei, DOEI' gegild voor ze ook daadwerkelijk ging. Het hele tafereel duurde een kwartier, leuk joh )
Yeah I know, vroeg beginnen in de zomer is een stuk dragelijker dan in de winter
Oud 14-06-2013, 21:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Slaap lekker!

Ik kijk SATC nog even af (met Bon Jovi, mmmmmm) en dan ga ik ook naar bed.
Oud 14-06-2013, 21:50
Verwijderd
Hallo ik wil even zeggen dat ik het leuk vind dat mijn wederhelft op me heeft gewacht met slapen en dat we nog konden skypen vanavond. Want, hij moest naar zijn werk als ik thuis was en andersom, dus we hadden elkaar nog niet de hele week fatsoenlijk gesproken. Of ja, niet genoeg. Nu nog steeds niet, maar morgen halen we de schade in. Dit was mijn verhaal doei.
Oud 14-06-2013, 21:51
Verwijderd
Ja ik heb geen zin om naar bed te gaan
Oud 14-06-2013, 21:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Yeah I know, vroeg beginnen in de zomer is een stuk dragelijker dan in de winter
Ik vind vroeg opstaan sowieso al een crime, of het nou licht is of niet. En voor mij is 'vroeg' ook half 9 Maar het scheelt inderdaad wel veel
Oud 14-06-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb geen zin om naar bed te gaan
*kusje* hihi.
Oud 14-06-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
*kusje* hihi.
Giebeltrutje <3
Oud 14-06-2013, 21:56
Verwijderd
het is gestopt.
Oud 14-06-2013, 21:58
Verwijderd
Dat is omdat ik niet zoveel heb gegeten en wel sangria en bier en limonchello heb gehad, want bbq. En nu heb ik het koud en warm tegelijk.
Oud 14-06-2013, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is omdat ik niet zoveel heb gegeten en wel sangria en bier en limonchello heb gehad, want bbq. En nu heb ik het koud en warm tegelijk.
Dronken dropje
Oud 14-06-2013, 22:08
Verwijderd
Nee nee nee, dronken ben ik zeker niet. Maarrrrr, ik heb wel een beetje geproefd aan het goede leven dus nu heb ik extreem veel zin om met de wwwwww op stap te gaan. Morgen ga ik eens een lijstje maken met wat ik allemaal wil doen en wanneer en met wie en hoe en bla !
Oud 14-06-2013, 22:18
Verwijderd
Klinkt als een uitstekend idee Ik duik m'n bed in, hopelijk kan ik nog 6 uur slapen
Oud 14-06-2013, 22:37
Verwijderd
Nohhh Klaver, een nosejob

Ik zou er ook wel een willen. Het is niet echt nodig maar 't is een Joodse traditie, he. Plus dan kan ik mijn wipneusobsessie op mezelf botvieren Maar ja, om nou zo veel geld neer te leggen voor het chirurgische equivalent van nieuwe schoenen, dat is ook weer zoiets.
Oud 14-06-2013, 22:50
Verwijderd
Er zijn hiernaast drie studenten komen wonen. Ze hebben op 't moment iets wat ze van te voren heel netjes hebben omschreven als 'een kleine housewarming'. Er zijn minimaal veertig schreeuwende mensen binnen en de muziek staat zo hard dat mijn ramen er agressief van trillen.
Oud 14-06-2013, 22:53
Verwijderd
M'n neus is eigenlijk zowat het enige van m'n hele uiterlijk waar ik niet ontevreden over ben
Oud 14-06-2013, 22:53
Verwijderd
Er zijn hiernaast drie studenten komen wonen. Ze hebben op 't moment iets wat ze van te voren heel netjes hebben aangegeven als 'een kleine housewarming'. Er zijn minimaal veertig schreeuwende mensen binnen en de muziek staat zo hard dat mijn ramen er agressief van trillen.
Oud 14-06-2013, 22:55
Verwijderd
Het wordt wel een spaarprojectje ja, duur grapje ;(
Oud 14-06-2013, 22:57
Verwijderd
Maar ga je het echt laten doen dan?

Daar vind ik jou veel te nuchter en /care voor.
Oud 14-06-2013, 23:01
Verwijderd
Dat vond ik eerst ook wel. Maar ik ben wel zereneus (HAHAHAHHAHAHAHHAGBDXAEVCBFKbdkngkjdhbl) ja.
Omdat ik dus vind dat het mijn (aan)gezicht verpest, toch zonde. En als dat te verhelpen valt door een kleine operatie, mja waarom dan niet. Eigenlijk.
Oud 14-06-2013, 23:02
Verwijderd
Ik ben ook niet ontevreden met mijn neus, maar dat is in mijn geval geen goede maatstaf, want ik ben nergens echt ontevreden over. Als ik een andere neus kon ophalen bij de supermarkt had ik dat wel jaren geleden al gedaan. Waarschijnlijk zo rond mijn twaalfde of dertiende, want in die tijd was ik er zo ontevreden mee dat ik er kalmpjes een stuk kraakbeen vanaf heb gejaapt met een scheermesje.
Oud 14-06-2013, 23:02
Verwijderd
Ik vind Klaver juist nuchter en /care genoeg om zonder drama zoiets te doen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten