Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2013, 21:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn chatpartner is naar eigen zeggen een "kouwkleun".
Oud 15-07-2013, 21:06
Verwijderd
In mijn ervaring is het zwart/donker moeten dragen op een begrafenis allang niet meer zo aan de orde. Als het maar een beetje netjes is ofzo. Op de begrafenis van mijn opa droeg ik een super kleurrijke bloemetjesblouse, omdat opa die mooi vond. Moet kunnen toch.
Oud 15-07-2013, 21:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat Absinthe zegt ja! Iets met kleur kan best
Oud 15-07-2013, 21:10
Verwijderd
Ja netjes is het probleem zeker niet, ik heb veel nette maar toch ook zomerse kleren. Maar ik wil liever niet teveel opvallen met vrolijke bloemetjes omdat ik niet heel dichtbij de overledene of familie sta, dat vind ik dan zo raar.
Oud 15-07-2013, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ja netjes is het probleem zeker niet, ik heb veel nette maar toch ook zomerse kleren. Maar ik wil liever niet teveel opvallen met vrolijke bloemetjes omdat ik niet heel dichtbij de overledene of familie sta, dat vind ik dan zo raar.
Of je neemt een effen zwart/wit/bruin/whatever vestje of colbertje mee voor erover. Val je gelijk minder op en is het maar even iets warmer.
Oud 15-07-2013, 21:15
Verwijderd
Hm dat kan ik wel doen, dan knikker ik daarna het jasje gewoon weer uit. Dan maakt het wat minder uit wat er onder zit.
Oke, nog maar eens mijn kast in!
Oud 15-07-2013, 21:19
Verwijderd

Die jongen is net twaalf.
Oud 15-07-2013, 21:20
Verwijderd
Ik zit weer in een boekendip. Genoeg om te lezen hoor, maar als ik net een heel mooi boek heb uitgelezen val ik altijd een beetje in een zwart gat en kan geen boek goed genoeg zijn om de volgende te zijn
Oud 15-07-2013, 21:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Welke heb je net gelezen waar je zo van onder de indruk bent?
Oud 15-07-2013, 21:22
Verwijderd
Ohja herkenbaar! Dan kan het nieuwe boek er nooit tegenop. En al helemaal doordat je altijd even in een nieuw boek moet komen, dus dan kan het nog zo tegenvallen.

Ik had afgelopen weekend nog The fault in our stars in de hand, maar heb het toch weer terug gelegd omdat ik bang ben dat het zo'n dramatisch huilverhaal zou worden.
Oud 15-07-2013, 21:23
Verwijderd
Hoe kun je 'm nou wegleggen na alles wat er hier over gezegd is?
Oud 15-07-2013, 21:23
Verwijderd
Minkeeee hoe waren je vakanties?
Oud 15-07-2013, 21:24
Verwijderd
Citaat:
soms vind ik het lastig dat er geen Engels woord voor koukleum is
Oud 15-07-2013, 21:25
Turk February
Turk February is offline
Hoe die piano meetingelt met de zanglijn. <3
Oud 15-07-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nou door jullie stond ik ook op het punt om het te kopen, en ik vond de eerste pagina's echt al meteen mooi, maar ik was bang voor een 'komt een vrouw bij de dokter' debacle, waarbij ik op pagina 15 begon te huilen en het boek bij pagina 80 hardhandig werd afgepakt omdat mijn omgeving gek werd van mijn gehuil /emomiepje
Oud 15-07-2013, 21:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe die piano meetingelt met de zanglijn. <3
Of andersom! Een waar mysterie
Verwijderd
Citaat:
Dat zou inderdaad de volgende worden en in Frankrijk was er ook al meteen iemand die hem in mijn koffer had zien liggen. "Wie is die aan het lezen? Zooooo'n mooi boek!" etc.
Maar toch, in mijn hoofd kan EN MAG hij Nachttrein naar Lissabon gewoon nog niet overtreffen
Verwijderd
Ohja Nachttrein, die schijn ik ook nog te moeten lezen. Aanrader dus?
Oud 15-07-2013, 21:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Is die mooi ja? Ik weet niet zo goed waarop ik dit heb gebaseerd, maar ik had steeds het idee dat dat een beetje een overgehypet(d?dt? ) boek was.
Oud 15-07-2013, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Minkeeee hoe waren je vakanties?
Die waren allebei heel fijn Berlijn was gaaf en Mickel ook, München was mooi, Frankrijk was gewoon intens fijn <3 En een beetje heftige familieperikelen soms, maar dat maakte het uiteindelijk alleen maar beter
Oud 15-07-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Ohja Nachttrein, die schijn ik ook nog te moeten lezen. Aanrader dus?
Ik vond het heel erg mooi ja Niet een heel makkelijke weglezer vond ik, en meestal wil ik dat juist wél op vakantie, maar ik zat regelmatig met tranen in mijn ogen over alle overpeinzingen over het leven, liefde, vriendschap, waarheid, het innerlijk en nog veel meer. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik zelf vrij emo ben de laatste tijd
Oud 15-07-2013, 21:35
Verwijderd
Hm oke, eens even regelen voor mijn vakantie dan!
Oud 15-07-2013, 21:38
Verwijderd
Oh, en nu ben ik natuurlijk zwaar in dubio of ik de film wil gaan zien of niet. Jeremy Irons en Melanie Laurent en Bruno Ganz en Charlotte Rampling enzo... Fantastische acteurs, en volgens mij klopt de typecasting heel aardig, maar het boek lijkt me gewoon haast niet te verfilmen, en de persoon van Amadeu de Prado (voor wie het gelezen heeft) kan volgens mij alleen maar tegenvallen.
Oud 15-07-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Nou door jullie stond ik ook op het punt om het te kopen, en ik vond de eerste pagina's echt al meteen mooi, maar ik was bang voor een 'komt een vrouw bij de dokter' debacle, waarbij ik op pagina 15 begon te huilen en het boek bij pagina 80 hardhandig werd afgepakt omdat mijn omgeving gek werd van mijn gehuil /emomiepje
Oei, dan ga je het hier wel zwaar mee krijgen ja

Citaat:
Dat zou inderdaad de volgende worden en in Frankrijk was er ook al meteen iemand die hem in mijn koffer had zien liggen. "Wie is die aan het lezen? Zooooo'n mooi boek!" etc.
Maar toch, in mijn hoofd kan EN MAG hij Nachttrein naar Lissabon gewoon nog niet overtreffen
Dan zou ik gewoon even wachten inderdaad

Citaat:
Die waren allebei heel fijn Berlijn was gaaf en Mickel ook, München was mooi, Frankrijk was gewoon intens fijn <3 En een beetje heftige familieperikelen soms, maar dat maakte het uiteindelijk alleen maar beter
Ah wat tof De foto's van Duitsland zagen er fijn uit ja
Oud 15-07-2013, 21:40
Carn
Carn is offline
Charlotte Rampling zit ook in het laatste seizoen van Dexter
Oud 15-07-2013, 21:41
Verwijderd
Citaat:

Dan zou ik gewoon even wachten inderdaad

Ah wat tof De foto's van Duitsland zagen er fijn uit ja
Ik heb in elk geval thuis geen omgeving die mijn boek af kan pakken, dus huilen zal ik

Jaaa, en er zijn nog veel meer fijne foto's <3
Oud 15-07-2013, 21:41
Verwijderd
Nachttrein is een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb, omdat je echt helemaal meegesleept wordt door het boek. Ik twijfel of ik naar de film moet gaan of dat dat zwaar gaat tegenvallen.
Oud 15-07-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Charlotte Rampling zit ook in het laatste seizoen van Dexter
Dat doet de serie vast veel goed, want Charlotte Rampling is fantastisch <3
Oud 15-07-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Nachttrein is een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb, omdat je echt helemaal meegesleept wordt door het boek. Ik twijfel of ik naar de film moet gaan of dat dat zwaar gaat tegenvallen.
Ha, een medestander
Als ik al een officieel lievelingsboek had, is ie bij dezen van zijn troon gestoten. Het is een heel meeslepend en prachtig verhaal inderdaad, maar het allermooist vond ik de aantekeningen/filosofieën van Prado.
Oud 15-07-2013, 21:44
Verwijderd
De film krijgt een 6,6 op imdb geloof ik. Niet hoog genoeg.
Oud 15-07-2013, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Einde oefening, dus.
Oud 15-07-2013, 21:55
Verwijderd
Over de film, voor de zekerheid even in een spoiler:
Spoiler
Oud 15-07-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ah dan heb ik er goed aan gedaan om het terug te leggen. Wat huilen vind ik niet erg, maar zo'n hele zondvloed is voor niemand leuk
Oud 15-07-2013, 21:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb Nachtzug nach Lissabon regelmatig zien liggen in Duitse boekhandels. Voordat ik nieuwe boeken ga kopen moet ik alleen eerst eens een groot deel van de stapel lezen die ik hier heb liggen.
Oud 15-07-2013, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb Nachtzug nach Lissabon regelmatig zien liggen in Duitse boekhandels. Voordat ik nieuwe boeken ga kopen moet ik alleen eerst eens een groot deel van de stapel lezen die ik hier heb liggen.
Indrigerend.
Oud 15-07-2013, 21:59
Carn
Carn is offline
Oud 15-07-2013, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ohja herkenbaar! Dan kan het nieuwe boek er nooit tegenop. En al helemaal doordat je altijd even in een nieuw boek moet komen, dus dan kan het nog zo tegenvallen.

Ik had afgelopen weekend nog The fault in our stars in de hand, maar heb het toch weer terug gelegd omdat ik bang ben dat het zo'n dramatisch huilverhaal zou worden.
Die lees ik nu! Ik vind het wel okee. Goede hoofdpersonen.
Oud 15-07-2013, 22:43
Verwijderd
Hahahah omg
Oud 15-07-2013, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Die lees ik nu! Ik vind het wel okee. Goede hoofdpersonen.
Waar ben je nu?
Oud 15-07-2013, 23:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo, ons driejarig jubileum was leuk en tof en nu gaan we slapen
Oud 16-07-2013, 07:57
Verwijderd
Hmm nu heb ik voor die begrafenis een blauw/wit gestreept jurkje aan, met een donkerblauw jasje, en nu kom ik op het werk en is iedereen helemaal in het zwart Nu voel ik me alsnog underdressed
Oud 16-07-2013, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Hmm nu heb ik voor die begrafenis een blauw/wit gestreept jurkje aan, met een donkerblauw jasje, en nu kom ik op het werk en is iedereen helemaal in het zwart Nu voel ik me alsnog underdressed
.. Of je bent juist de dame waarvan iedereen denkt 'Meh, had ik ook maar zoiets aangetrokken, in plaats van al dat deprimerende zwart.' Alleen kan je dat natuurlijk niet echt uitspreken op zo'n gelegenheid.
Oud 16-07-2013, 08:19
Verwijderd
Dankjewel
Oud 16-07-2013, 08:32
Verwijderd
Ehr, graag gedaan

// Haa, een tof stelletje op de werkvloer, vers van de pers En vanmiddag zwemmen
Oud 16-07-2013, 08:33
Lorelei
Lorelei is offline
Goeiemorgen
Oud 16-07-2013, 09:17
Verwijderd
Ik ben eigenlijk bijna nooit op begrafenissen waar iedereen in effen zwart is. Alleen bij de begrafenis van de oma van Theodoor, want dat wilde zijn opa graag. Maar vaak is er juist een wens van de overledene om dat niet te doen. Blauw lijkt me prima.
Oud 16-07-2013, 09:27
Verwijderd
De laatste tijd heb ik wat meer begrafenissen gehad, want heb best wat collega's van 50plus en de ouders van deze groep hebben nogal de neiging om dood te gaan

Ik kan je zeggen dat daarbij wel degelijk hele kerken in effen zwart zijn hoor. Maar daar trek ik me niet zo veel van aan, ik draag toch al een pak vanwege werk, dat vind ik netjes genoeg, als ik toevallig een krijtstreep op donkerblauw pak met gekleurd overhemd aanheb, doen ze het daar maar mee. Ik zou er niet te veel mee zitten, zo lang je niet in een felrood minirokje met gifgroen tanktopje met YOLO er op aan komt zetten, boeit het allemaal niet zo veel.
Oud 16-07-2013, 10:13
Verwijderd
Ja, het is misschien ook streek-afhankelijk, en zeker familie-afhankelijk. Maar het belangrijkste is idd dat het een beetje gepast is.
Oud 16-07-2013, 10:18
Verwijderd
Nou ja, als het over Zuid-Limburg gaat, daar heb ik ook al menig begrafenis meegemaakt en ik blijf bij mijn standpunt Maar anyway, het hele punt is dus dat je lekker moet doen wat je zelf wil, als het maar een beetje binnen de perken is, inderdaad.
Oud 16-07-2013, 10:27
Verwijderd
Ja, maar de kanttekening dat je als kleindochter zoiets gemakkelijker kunt doen dan iemand die als algemene kennis naar zoiets toegaat. Of zoals ik om je collega te steunen met het verlies en niet zozeer de overledene zelf te herdenken. Dan is het logisch dat je wat sneller op veilig speelt. Maar dan nog, het is 2013, iets anders dan effen zwart mag heus wel hoor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten