Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2013, 20:00
Hooghoofd
Hooghoofd is offline
Hallo,
ben een jongen van 16 jaar en mijn eikel is overgevoelig, als ik hem aanraak doet dat ontzettend zeer, ook krijg ik me voorhuid in stijve toestand niet over mijn eikel heen, in slappe toestand lukt me wel, mijn grootste probleem is nu, ik heb een vriendin nou voor 4 weken, en zij begint steeds meer te willen op seksueel gebied, en volgens mij kan je niet of moeilijk seks hebben met de voorhuid over de eikel, met pijpen weet ik dat niet, aftrekken kan denk ik wel, maar ik wel erg graag seks hebben en daarvoor moet mn eikel minder gevoelig zijn, zijn er enige tips hier, zonder dat ik metteen naar de huisarts moet?
schaam me er erg voor...

Gr.Hooghoofd
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 21:26
Itsssjakee
Itsssjakee is offline
Gebruik een condoom. Dan voel je al wat minder.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Gebruik een condoom. Dan voel je al wat minder.
Ja maar om een condoom veilig te kunnen gebruiken (zie gebr. aanwijzing) moet je wel je voorhuid naar achteren trekken voor je hem omdoet...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 11:05
Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
Hallo,
ben een jongen van 16 jaar en mijn eikel is overgevoelig, als ik hem aanraak doet dat ontzettend zeer, ook krijg ik me voorhuid in stijve toestand niet over mijn eikel heen, in slappe toestand lukt me wel, mijn grootste probleem is nu, ik heb een vriendin nou voor 4 weken, en zij begint steeds meer te willen op seksueel gebied, en volgens mij kan je niet of moeilijk seks hebben met de voorhuid over de eikel, met pijpen weet ik dat niet, aftrekken kan denk ik wel, maar ik wel erg graag seks hebben en daarvoor moet mn eikel minder gevoelig zijn, zijn er enige tips hier, zonder dat ik metteen naar de huisarts moet?
schaam me er erg voor...

Gr.Hooghoofd
Als je last blijft houden van een nauwe voorhuid, of als het toompje te kort is, raden we aan om dit met je huisarts te bespreken.
Eventueel kan het toompje met een kleine medische ingreep worden verlengd.
Voor een nauwe voorhuid kan soms (gedeeltelijke) besnijdenis helpen.

Als je niet naar je huisarts wilt, kun je terecht bij een spreekuur van Sense.
Op de website van Sense vind je alle informatie over het maken van een afspraak:
- via http://www.sense.info/sense-in-jouw-buurt (computer, laptop)
- via http://m.sense.info/locaties (mobiel)
De Sense spreekuren zijn gratis en vertrouwelijk voor jongeren tot 25 jaar.

De tip om ook eens te proberen om met een condoom om jezelf af te trekken, is zeker de moeite waard. Dan kan je kijken hoe het voelt, of het iets uitmaakt.
Verder is het goed om te weten dat de eikel sowieso (extra) gevoelig is voor aanraking.
Maar ook met wat meer ervaring wen je daar op den duur vast aan!

Sense Jan
Oud 15-07-2013, 11:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
De Sense spreekuren zijn gratis en vertrouwelijk voor jongeren tot 25 jaar.
Als je ouder bent is het niet meer vertrouwelijk?
Oud 15-07-2013, 11:29
pielemaus
pielemaus is offline
Als je nog niet tot besnijdenis wil overgaan heb je misschien wat aan het volgende....

Probeer de voorhuid op te rekken. Dat kan je dus doen door je velletje steeds iets verder naar achteren te halen. Of laat je piemel stijf worden nadat je het velletje naar achteren gehaald hebt. Wat ook helpt is om het in bad te doen, en er zijn zalfjes te krijgen die je huid zachter maken.
Verwacht vooral niet dat het binnen een week opgelost is, het gaat heel langzaam. Forceer ook niets !

Je eikel is zo gevoelig omdat je voorhuid je eikel beschermt. Wat je kan proberen is om voor het slapen te gaan de eikel te ontbloten en dan proberen te slapen. Is in het begin wat ongemakkelijk, maar je zal zien dat na een aantal dagen hij al iets minder gevoelig is. Tevens wordt je velletje een beetje opgerekt. vooral als je een ODOL krijgt....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 19:02
Verwijderd
Eh, de piemel stijf laten worden nadat je de voorhuid naar achteren hebt geschoven, zou ik niet doen vanwege het risico op een spaanse kraag.
Kijk maar eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parafimose
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 21:24
MarcWeller
MarcWeller is offline
Bedankt, wou net vanavond die manier proberen, maar wil geen spaanse kraag
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 09:11
pielemaus
pielemaus is offline
Het kan natuurlijk zo zijn dat je je voorhuid niet meer terug kan schuiven als je een stijve hebt. Maar de topicstarter geeft aan dat dat wel lukt in slappe toestand. Dus dan is het een kwestie van even onder de koude kraan (of aan je oudtante denken )om hem weer slap te krijgen.
Dus dan spreek je niet van een spaanse kraag.

Dus ik zou het rustig aan proberen. Vooral niets forceren. Kijk gewoon hoe ver je kan gaan zonder dat het pijn doet, en ga dan iedere keer een heel klein stukje verder. Zo vaak mogelijk doen, iedere keer als je naar de wc gaat je voorhuid zover mogelijk naar achter.
En als je eikel ontbloot is, is ie in het begin supergevoelig, en elke aanraking is nogal oncomfortabel. Maar de gevoeligheid zal grotendeels verdwijnen.
Het helpt als je in bad zit, dat maakt je huid wat weker. Via je arts kan je een zalfje krijgen die je huid zachter maakt, maar ook gewoon een beetje nivea helpt al. Nogmaals , het heeft zijn tijd nodig,het gaat heel langzaam.

Bij mij heeft het in ieder geval wel geholpen, maar als je twijfelt, doe het dan uiteraard niet.
Dan is het laatste redmiddel een besnijdenis. En dan heb je, naast de wond die zal moeten genezen, in het begin ook een supergevoelige eikel.

Overigens kun je wel gewoon sex hebben met een te strakke voorhuid, maar het gaat allemaal net wat minder comfortabel. Voor neuken zal je vriendin al lekker nat moeten zijn, met aftrekken zul je je vriendin moeten instrueren om het heel zachtjes te doen. Pijpen is geen enkel probleem, maar zorg wel dat je vantevoren in slappe toestand de boel goed schoonmaakt, ook achter het randje. Je vriendin lust waarschijnlijk geen kopkaas.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten