Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2013, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Ben je in de war met "indringend"? Intrigeren is nieuwsgierigheid opwekken, indrigeren is geen woord.
Joh.
Advertentie
Oud 17-07-2013, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Ben je in de war met "indringend"? Intrigeren is nieuwsgierigheid opwekken, indrigeren is geen woord.
het is een oude forum meme!
Oud 17-07-2013, 11:06
Verwijderd
Ah ok! die heb ik dan even gemist ofzo!
Oud 17-07-2013, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Aha, bedankt voor de opheldering!
Oud 17-07-2013, 11:29
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder is weer eens in één van haar buien. Om kwart voor 12 riep ze me om te komen eten, maar toen had ik nog geen trek, dus ik roep terug dat ik later wil eten, omdat ik nog geen trek heb. Meteen helemaal uit haar slof: 'Ja, ik moet gezonder gaat eten volgens jullie en hoe kan dat nou als ik alleen moeten eten, kom nou naar beneden!' Dus ik antwoord erop terug dat we toch ook wel iets later kunnen eten, omdat ik het te vroeg vind voor lunch. En dat ze bovendien bijna elke dag alleen moet eten, omdat ze meestal alleen thuis is tussen de middag. Roept ze net dat ze al gegeten heeft en dat ik haar om half 3 wakker moet maken, omdat ze gaat slapen. Blijkt ze alleen een eierkoek gegeten te hebben voor lunch.

Zoek het toch uit.
Oud 17-07-2013, 11:32
Turk February
Turk February is offline
Indrigerend? Die heb ik nooit meegekregen. Van wanneer is die?
Oud 17-07-2013, 11:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jij bakt zoooo-veel! Hoe kan het dat je je figuur behoudt!?
Dat valt best mee hoor! Ik deel het dan ook vaak met anderen, vries een deel in, of moet zelfs regelmatig spul weggooien omdat ik het niet opkrijg. Maar ik vind bakken zo leuk!

Bovendien behoud ik mijn figuur helemaal niet echt, ik ben het afgelopen jaar toch zo'n 5 kilo aangekomen
Oud 17-07-2013, 12:57
Verwijderd
Wat straks te eten, wat straks te eten.
Oud 17-07-2013, 13:04
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat straks te eten, wat straks te eten.
Wordt het patat of pizza Hawaï?
Oud 17-07-2013, 13:04
Turk February
Turk February is offline
Hachee?
Oud 17-07-2013, 13:10
Turk February
Turk February is offline
Godverdomme, blijkt 'redemptie' geen woord te zijn. Kutnederlands. Wat is daar een mooie ABN-term voor?
Oud 17-07-2013, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Wordt het patat of pizza Hawaï?
Citaat:
Hachee?
Jezus Turk

Citaat:
Godverdomme, blijkt 'redemptie' geen woord te zijn. Kutnederlands. Wat is daar een mooie ABN-term voor?
Ehr, in welke context?
Oud 17-07-2013, 13:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Verlossing?
Oud 17-07-2013, 13:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, verlossing.
Oud 17-07-2013, 13:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Intrigerend.
Citaat:
Nu voel ik me wel hard op mijn nummer gezet hoor, druif

Het is trouwens 'indrigerend'.
Citaat:

Wat chanant dit.
Oud 17-07-2013, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ehr, in welke context?
Hij wil een film schrijven over een ten onrechte voor de moord op zijn vrouw veroordeelde bankier. De titel zal zijn: "De barrièrescheen redemptie".
Oud 17-07-2013, 13:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hij wil een film schrijven over een ten onrechte voor de moord op zijn vrouw veroordeelde bankier. De titel zal zijn: "De barrièrescheen redemptie".
Haha, dat doet me toevallig denken aan de Shawshank Redemption!
Oud 17-07-2013, 13:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ehr, in welke context?
"Our hero has a generic redemption storyline," maar dan in het Nederlands. Verlossing is 'm niet.

Maar goed, ik heb het al anders uitgelegd.
Oud 17-07-2013, 14:03
Miekje*
Miekje* is offline
Jongens, is er een goede vertaling voor 'speling der natuur'? Naar het Engels, that is.

Trimmeh Trimm Trabb Noekie naamzoek.
Oud 17-07-2013, 14:08
Verwijderd
Freak of nature?
Oud 17-07-2013, 14:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jongens, is er een goede vertaling voor 'speling der natuur'? Naar het Engels, that is.

Trimmeh Trimm Trabb Noekie naamzoek.
the way of nature?
Oud 17-07-2013, 14:13
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Freak of nature?
Dat dacht ik ook, maar dat ziet er zo gek uit :')
Citaat:
the way of nature?
Zou ook nog kunnen, ja. Hmmm.
Oud 17-07-2013, 14:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat dacht ik ook, maar dat ziet er zo gek uit :')

Zou ook nog kunnen, ja. Hmmm.
Het ligt er een beetje aan. Als je zegt: "Deze rechtgegroeide banaan is een speling der natuur" dan is het wel freak of nature.
Oud 17-07-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Haha, dat doet me toevallig denken aan de Shawshank Redemption!
Shawshank is nogal een lastig woord om te vertalen, dus mijn barrièrescheen mag je zien als een bijzonder vrije interpretatie
Oud 17-07-2013, 14:47
Verwijderd
Citaat:
"Our hero has a generic redemption storyline," maar dan in het Nederlands. Verlossing is 'm niet.

Maar goed, ik heb het al anders uitgelegd.
Nee, 'verlossing' is dan inderdaad niet het juiste woord. Daarom vroeg ik ook naar de context
Oud 17-07-2013, 14:48
Verwijderd
Ik vond eigenlijk dat ik duizend huisvrouw punten had verdient door al de hele dag te borduren maar toen bedacht ik me dat ik een was vergeten was .
Oud 17-07-2013, 14:51
Verwijderd
dt
Oud 17-07-2013, 14:55
Verwijderd
Rawr, het is weer eens tijd de ampères te laten gieren, coni te laten uitslaan als Mike Tyson en ramen te laten bibberen
Oud 17-07-2013, 14:56
Carn
Carn is offline
Trouw gebruikt verlossingsverhaal dus dat mag vast.
Oud 17-07-2013, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Meh ik vind het lelijk. En Trouw kut.
Oud 17-07-2013, 15:22
Carn
Carn is offline
jongeeeh dat was de eerste Google-hit, er staan wel meer KWALITEITSKRANTEN tussen, kut!
Oud 17-07-2013, 15:24
Verwijderd
Nou en
Oud 17-07-2013, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij wordt dat vaak geleidelijk aan doorgevoerd.
Waarom gebruik jij achter elke post de ?
Oud 17-07-2013, 15:57
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar redemption is niet precies hetzelfde! Ik heb het over het soort verhaal dat de protagonist van Pacific Rim doormaakt. Waarin hij zichzelf dus redeemt, maar niet verlost.
Oud 17-07-2013, 16:11
Carn
Carn is offline
verlossen, herstellen, in orde maken; het kan allemaal!
Oud 17-07-2013, 16:14
Carn
Carn is offline
maar doorgaans gebruikt men redemption vaak in deze snel gekopieerde omschrijving van wikipedia:
"Redemption (theology), an element of salvation to express deliverance from sin"

Bedoel je meer dat ie niet gewoon de standaard Hero's Journey doormaakt?
Oud 17-07-2013, 16:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar redemption is niet precies hetzelfde! Ik heb het over het soort verhaal dat de protagonist van Pacific Rim doormaakt. Waarin hij zichzelf dus redeemt, maar niet verlost.
Is het dan niet meer richting de betekenis van wraken?
Oud 17-07-2013, 16:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Of eerherstel.
Oud 17-07-2013, 16:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Waarom gebruik jij achter elke post de ?
Ik gebruik hem vaak, maar niet elke keer.
Oud 17-07-2013, 16:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Vooralsnog heb ik de afwas gedaan, vier wassen gedraaid (die moeten nog gevouwen worden, blah), boodschappen gedaan en ben ik naar de bieb geweest om wat fijne films te halen
Oud 17-07-2013, 16:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
maar doorgaans gebruikt men redemption vaak in deze snel gekopieerde omschrijving van wikipedia:
"Redemption (theology), an element of salvation to express deliverance from sin"

Bedoel je meer dat ie niet gewoon de standaard Hero's Journey doormaakt?
Deels, maar niet helemaal.

Het is deze: er vindt een tragedie plaats; naar aanleiding daarvan voelt de held zich schuldig en besluit hij geen heldenwerk meer te doen; hij wordt teruggeroepen worden voor één laatste missie; HE REDEEMS HIMSELF!

Eerherstel is inderdaad nog het beste woord, maar 'eerherstellingsverhaal' klinkt raar.
Oud 17-07-2013, 17:03
Verwijderd
Werkt 'verhaal van eerherstel' in je zin?
Oud 17-07-2013, 17:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Werkt 'verhaal van eerherstel' in je zin?
Nu ja, de recensie is nu al zo goed als af, en ik heb het allemaal al in andere woorden gezegd. Maar dankjewel voor de suggestie, het had gewerkt.
Oud 17-07-2013, 17:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vooralsnog heb ik de afwas gedaan, vier wassen gedraaid (die moeten nog gevouwen worden, blah), boodschappen gedaan en ben ik naar de bieb geweest om wat fijne films te halen
Die kun je toch ook gewoon 'kopen', waarom ga je daarvoor naar de bieb
Oud 17-07-2013, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Die kun je toch ook gewoon 'kopen', waarom ga je daarvoor naar de bieb
Haha supergrappig.
Ik download ook nooit hoor.
Oud 17-07-2013, 18:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ook niet als je wel een fijne verbinding had?
Oud 17-07-2013, 18:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik dl superveel, maar vooral series. Ik vind het leuk om langs de kasten in de bieb te lopen en dan zomaar iets mee te nemen, misschien een film die ik niet ken, misschien één die ik was vergeten of nooit aan zou denken om te dl'en. Eigenlijk hoe ik ook boeken meeneem uit de bieb, ik laat me verrassen. Bovendien kijk ik films liever op m'n tv dan laptop.
Oud 17-07-2013, 18:13
Verwijderd
Chick, tik een streamer op de kop!
Oud 17-07-2013, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ook niet als je wel een fijne verbinding had?
Nee, want dan had ik nog steeds geen goede computer. Daarbij had ik in het studentenhuis een prima verbinding en daar downloadde ik ook nooit.
Oud 17-07-2013, 18:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Haha supergrappig.
Ik had het niet tegen jou, en ik bedoelde dat ook niet grappig.
En dat jij niet downloadt is geen reden om het dan ook maar niet te doen.

Regels voor berichten