Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2013, 17:12
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Dit is iets wat ik me al een tijd afvraag. Ik ken een hoop mensen waarmee ik gezellig iets kan doen, heb genoeg kennissen op m'n studie, ik ken muzikanten waarmee ik wel eens jam en ik zit in een klein schrijfgroepje. Geen van deze mensen zou ik echter een goede vriend noemen. Een 'goede vriend' klinkt voor mij als iemand waarmee je over alles en altijd kan praten, waarmee het eigenlijk altijd leuk is om te zijn, zonder dat daar per se iets extra's voor nodig is (bijvoorbeeld naar een film gaan oid). Volgens mijn eigen definitie zou ik dan vrijwel vriendloos zijn en daar denk ik veel aan, maar ik voel me tegelijkertijd niet eenzaam of niet-sociaal. Ik ben afgelopen zomer vier weken alleen op vakantie geweest en daar had ik vrijwel altijd contact, veel leuke gesprekken met vreemde mensen, dus de eerste stap van contact maken gaat me altijd goed af. Maar goede vrienden worden het nooit. Herkent iemand dit? Heb ik gewoon een te zware definitie van vriendschap?
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2013, 17:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Heb ik gewoon een te zware definitie van vriendschap?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 05:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik heb 'n beetje hetzelfde idee, velen beschouwen de mensen op Facebook als vrienden, want ja, dat staat er al automatisch bij..
Ik ben ook van mening dat een kennis niet automatisch een vriend is maar het hoeft ook weer niet het één of het ander te zijn, er zitten gradaties in.
Als het zo voor je werkt zou ik me er niet druk om maken en gewoon plezier hebben.
Maar je hebt blijkbaar niet iemand waar je altijd terecht kan voor persoonlijke dingen, iemand die je vertrouwt, je geheimen kan vertellen en die alles (echt alles) van je weet (en jij van hem/haar).
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er op dit forum zo iemand heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 08:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar je hebt blijkbaar niet iemand waar je altijd terecht kan voor persoonlijke dingen, iemand die je vertrouwt, je geheimen kan vertellen en die alles (echt alles) van je weet (en jij van hem/haar).
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er op dit forum zo iemand heeft.
Ik heb zowel een beste vriend als een beste vriendin waar ik wel zo'n band mee heb, maar ik heb ook veel vrienden/ kennissen waar ik veel oppervlakkiger mee bevriend ben.

Vrienden zijn voor mij mensen waar ik om geef, leuke dingen mee kan doen en als dat nodig is ook mn verhaal bij kwijt zou kunnen. Met kennissen kan ik ook prima lol hebben, maar dan heeft het vaak wel minder diepgang.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 11:49
Verwijderd
Ik heb een beste vriend, maar we zijn zo close geworden dat we aan het twijfelen zijn of het niet meer is aangezien we te goed met elkaar kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hoe ga je hier nu mee om? (zijn vrienden)
mystery86
16 01-11-2006 13:26
Liefde & Relatie vrienden
Charlottetje
26 13-01-2006 19:50
Liefde & Relatie zijn vrienden
Kira20
20 11-12-2005 23:04
Liefde & Relatie vriend + zijn vrienden :S
mizz-unknown
18 10-03-2005 18:43
Liefde & Relatie vriendje en zijn vrienden
medi
9 13-03-2003 14:44
Verhalen & Gedichten Vrienden
lil'lover
1 29-09-2001 09:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.