Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2013, 17:16
martijn28
martijn28 is offline
Hallo iedereen.

Ik ben een Jongen van 14 die verliefd is op een meisje van 15. We kennen elkaar al sinds de basisschool maar praatten toen niet zo veel, zij ging toen naar mavo en ik naar het vwo, toen praatten we alleen nog zelden op volleybal, wij zitten bij elkaar op volleybal maar zij is een stuk beter dan ik. Alleen ik vind haar dus al een tijdje leuk en het probleem is dat ik het niet tegen haar durf te zeggen, dit komt vooral omdat ik vaak verlegen ben en niet super veel dingen durf. Heeft iemand tips voor mij zodat zij mij misschien ook leuk gaat vinden?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2013, 17:29
Verwijderd
Niet meer verlegen zijn en met haar durven spreken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 17:46
martijn28
martijn28 is offline
Citaat:
Niet meer verlegen zijn en met haar durven spreken.
ja maar dat durf ik dus niet omdat ik vroeger op een hele beschamende manier ben afgewezen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 18:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ben je door haar afgewezen? Of door zomaar iemand?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 18:09
martijn28
martijn28 is offline
Citaat:
Ben je door haar afgewezen? Of door zomaar iemand?
door zomaar iemand, maar sinds dien durf ik het eigenlijk niemand meer te 'vragen'
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 18:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
door zomaar iemand, maar sinds dien durf ik het eigenlijk niemand meer te 'vragen'
Je hoeft haar ook niet direct (verkering) te vragen! Begin klein, vraag of ze zin heeft iets te gaan doen (thuis filmpje kijken, ijsje halen). Dan merk je vanzelf wel of het klikt en kan je nog eens wat afspreken. Haar vertellen dat je haar leuk vindt komt later wel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 18:22
martijn28
martijn28 is offline
Citaat:
Je hoeft haar ook niet direct (verkering) te vragen! Begin klein, vraag of ze zin heeft iets te gaan doen (thuis filmpje kijken, ijsje halen). Dan merk je vanzelf wel of het klikt en kan je nog eens wat afspreken. Haar vertellen dat je haar leuk vindt komt later wel.
haha bedankt! alleen heb je misschien nog tips over hoe ik het gesprek moet beginnen? daar ben ik namelijk niet echt goed in
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 20:44
Verwijderd
Citaat:
ja maar dat durf ik dus niet omdat ik vroeger op een hele beschamende manier ben afgewezen
Zelfs al doe je het 100x succesvol, je hebt altijd de kans dat iemand je afwijst. Daar is niets beschamends aan. Gewoon man the fuck uppen en op naar de volgende. Bij voorkeur haar beste vriendin.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 05:36
Verwijderd
Citaat:
haha bedankt! alleen heb je misschien nog tips over hoe ik het gesprek moet beginnen? daar ben ik namelijk niet echt goed in
Jullie praten toch altijd met elkaar bij volleybal? Nou, zo dus. Als je een keer met haar praat aan het eind van de training, het er gewoon uit gooien. Dat is ook spannend, maar je kunt het echt wel
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 16:35
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Je hebt in ieder geval al een gezamenlijke interesse, volleybal is prima iets waar je over kunt praten. Hebben jullie tegelijk training? Misschien is het dan een idee om haar een keer uit te nodigen om na de training iets samen te gaan doen/ in de kantine een frisje te drinken...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 18:39
martijn28
martijn28 is offline
Citaat:
Je hebt in ieder geval al een gezamenlijke interesse, volleybal is prima iets waar je over kunt praten. Hebben jullie tegelijk training? Misschien is het dan een idee om haar een keer uit te nodigen om na de training iets samen te gaan doen/ in de kantine een frisje te drinken...
ja we hebben tegelijkertijd training maar zitten niet bij elkaar in het team maar bij wedstrijden komt ze wel eens kijken dus dan praten we zelden eens in de kantine, Bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 18:40
martijn28
martijn28 is offline
Citaat:
Jullie praten toch altijd met elkaar bij volleybal? Nou, zo dus. Als je een keer met haar praat aan het eind van de training, het er gewoon uit gooien. Dat is ook spannend, maar je kunt het echt wel
ja we praten wel maar niet altijd xD, maar ik ga het proberen! bedankt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 19:34
martijn28
martijn28 is offline
hoi allemaal!
ik ben een jongen van 14 die verliefd is op een meisje van 15, we kenden elkaar als sinds vroeger toen we samen op de basisschool zaten maar toen praatten we niet zo veel. Nu spreken we elkaar hoogstens 1 keer per week bij volleybal waar wij allebij op zitten. Alleen het probleem is dus dat ik haar leuk vind en ik haar niet in het echt durf aan te spreken. We hebben elkaar al wel op facebook maar dat heeft niet echt mijn voorkeur.

Weet iemand hoe en waar ik een goed gesprek kan beginnen? alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 23:19
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Probeer eerst wat beter contact op te bouwen voordat je haar meteen de liefde gaat verklaren. Waar heb je het normaal met je vrienden over? Daar zitten vast wel onderwerpen tussen die je met haar zou kunnen bespreken. Je zou haar kunnen vragen hoe ze haar training vond/of het leuk was op school/of ze veel huiswerk heeft/of ze nog leuke films gezien heeft/wat haar plannen zijn voor het weekend/enz.

Probeer gewoon met haar te praten alsof ze een van je vrienden is, dan komt het allemaal wat minder geforceerd en gemaakt over. Als het dan tijdens het gesprek goed klikt en jullie een paar keer gepraat hebben, zou je haar kunnen vragen om samen iets te gaan doen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 12:01
Verwijderd
Citaat:
hoi allemaal!
ik ben een jongen van 14 die verliefd is op een meisje van 15, we kenden elkaar als sinds vroeger toen we samen op de basisschool zaten maar toen praatten we niet zo veel. Nu spreken we elkaar hoogstens 1 keer per week bij volleybal waar wij allebij op zitten. Alleen het probleem is dus dat ik haar leuk vind en ik haar niet in het echt durf aan te spreken. We hebben elkaar al wel op facebook maar dat heeft niet echt mijn voorkeur.

Weet iemand hoe en waar ik een goed gesprek kan beginnen? alvast bedankt
? Lees de rest van het topic?

En nogmaals: wees geen pussy en praat gewoon met d'r.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 15:22
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Ik zal dit zeker noteren hoor, want dit werkt vast bij iedereen..
__________________
Video killed the radio star...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 23:43
Annoniemehulp
Annoniemehulp is offline
een gesprek kan al beginnen bij] een simpele hallo zeg nog al vaak dingen tegen haar gewoon simpele dingen zoals hoi hallo of stel een simpele vraag zoals ben jij al klaar met je huiswerk mischien zal zee dan zeggen nee zullen we het samen maken
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 15:42
Heer Wil
Heer Wil is offline
Alleman doet gewoon maar wat, dus wij kunnen hier ook wel gewoon wat zeggen, maar het gaat er toch om of jij het gaat durven of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wel beetje verliefd
rawbananas
5 05-04-2014 15:37
Liefde & Relatie Hoe begin ik een gesprek met haar?
jackson
6 30-09-2010 15:46
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Liefde & Relatie Lief meisje ontmoet... en nu?
Everl4st
8 05-01-2005 15:53
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie hoe versier ik die jongen heb beste?
eliotje
9 20-02-2002 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.