Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
blijkbaar is die reanimatie estafette van school een hele poppenkast. bekende mensen komen en veel verenigingen mogen komen en weet ik wat allemaal. en het programma is voor ons vandaag pas bekend gemaakt, maar in de krant stond alles. typisch de school, voor diegene wie het moeten weten, weten niks. dus maar 2 uurtjes school. wel zo chil. beetje door de schol rennen en op de wc verstoppen
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hoeft aan je schoonouders over zoiets echt geen verantwoording af te leggen, vind ik. Aan je eigen ouders al niet eens. Klinkt als een behoorlijk bekrompen en bemoeizuchtig type, die schoonmoeder, als ik dat mag zeggen (en als ik het niet mag zeggen ook
![]() ![]() En ik vind persoonlijk ook dat je vriend je daarin moet helpen en het voor je op moet nemen tegenover zijn ouders. Tenzij hij het met ze eens is natuurlijk, maar dat geloof ik niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja, enigszins herkenbaar. Mijn moeder werkt in de zorg dus ook vaak genoeg met feestdagen, ik heb 192480 zussen die allemaal kinderen hebben en allemaal getrouwd zijn of in scheiding liggen. En iedere familie in deze vergelijking wil natuurlijk bepaalde feestdagen met het hele gezin inclusief aanhang en kleinkinderen vieren. Met sommigen is het goed te plannen allemaal (iedereen schuift ieder jaar een dag op), maar er zijn schoonfamilies die er gewoon geen rekening mee houden en hun eigen dag aanhouden en de andere families zoeken het maar uit. Vind ik altijd opmerkelijk.
Je moet je niet zo laten leiden door hun keuzes en je vriend moet niet zo'n slappe zak zijn. Als je toevallig de avond van die verjaardag niet hoeft te werken dan ga je naar de verjaardag en anders kom je op een ander moment langs om ze te feliciteren. Feestdagen hetzelfde. Ik vind zelf verjaardagen trouwens volstrekt oninteressant en als je dat maar consequent communiceert hebben mensen daar best begrip voor is mijn ervaring. Ik verwacht ook niets van mensen op mijn eigen verjaardag en kom nooit op verjaardagfeestjes van mijn zussen. Alleen die van mijn eigen ouders wel, maar dat wordt in overleg met mij en mijn zussen gepland en daarbij wordt altijd fors rekening gehouden met mij (-n sport). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Komt allemaal wel goed en we komen er vast wel uit, maar voor nu is het wel heel frustrerend. Maar ik doe wel waar ik zelf zin in heb, hoor. Met risico op ruzies, maar ja, nou, dat is dan zo. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
wij gaan vaak 'op vakantie' tijdens de kerst, werkt prima en niemand doet er moeilijk over
![]() Vooral om het 'gezellige' uitje naar de chinees te ontlopen. Echt he, met kerst naar de chinees ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb niet zoveel moeite met verplichtingen bij mijn ouders en grootouders tijdens die dagen, ik heb geen schoonfamilie, broers of zussen en toestanden om rekening mee te houden en ik vind het dus prima om kerstavond bij de ouders van pa te eten en kerstdag en tweede kerstdag met de ouders van ma bij mijn ouders thuis te eten. Pa heeft ook maar één zus en de broers en zus van mijn moeder die houden het binnen hun eigen kring of komen sowieso niet meer thuis.
In 2011 was ik wel chagrijnig dat het feest voor het 60-jarig huwelijk van bomma en bompa net tijdens een larp viel. Maar ze hadden met iedereen zijn vakantie rekening gehouden, maar ach ja, larp, pfff. Toen ben ik zaterdag heen en weer gereden naar Ommen, kapotmakerij, maar kom. ![]() |
![]() |
|
Mijn moeder was whatever doen met kerst en mijn vader was in Hongkong. Ik heb tweede kerstdag bij een vriend gegeten om toch nog iets van gezelligheid te hebben, maar ik vond het geen drama dat mijn moeder haar plannen op eerste kerstdag niet om gooide
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|