Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2013, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ermee ingestemd om samen met een -naar mijn idee nogal incompetente- klasgenoot onze evertebratenpresentatie te doen over raderdieren. Pseudocoelomaten Waar ben ik aan begonnen, zeg.
Ik las even pseudocelmaten en dat paste mooi in de context.
Advertentie
Oud 23-09-2013, 20:29
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik las even pseudocelmaten en dat paste mooi in de context.

Misschien moet ik eerst maar eens voorzichtig aan hem vragen of hij de opleiding wel leuk vindt. En niet te moeilijk, enzo. Ofzo
Oud 23-09-2013, 20:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ojaaaaaa, Denver

Oud 23-09-2013, 20:36
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja maar ook hoe de schuldhond en -kat. Zo herkenbaar

Ik moet ineens weer denken aan dat filmpje over zo'n golden die iets kapot had gemaakt en hoe hij zich zooooooo schuldig voelde. Godver, wat een prachtbeest <3 even zoeken of ik 'm weer kan vinden.
Dat komt bij konijnen ook voor: m'n zusje d'r konijn had haar uit speelsheid ooit een keer per ongeluk gebeten toen ze de kooi aan het schoonmaken was. Het arme dier was helemaal overstuur achteraf. Schat van een beest was dat.
Oud 23-09-2013, 20:57
Verwijderd
blijkbaar is die reanimatie estafette van school een hele poppenkast. bekende mensen komen en veel verenigingen mogen komen en weet ik wat allemaal. en het programma is voor ons vandaag pas bekend gemaakt, maar in de krant stond alles. typisch de school, voor diegene wie het moeten weten, weten niks. dus maar 2 uurtjes school. wel zo chil. beetje door de schol rennen en op de wc verstoppen
Oud 23-09-2013, 21:20
Verwijderd
Citaat:
ze heet Lisa en dit verzin ik niet
Ahahaha
Oud 23-09-2013, 21:23
Verwijderd
Alleen thuis zijn is slecht voor mijn tijdsgevoel
Oud 23-09-2013, 21:24
Verwijderd
Wisten jullie bijvoorbeeld dat ik al de hele avond telefoonforum en de konijnen bekijk en dat het nu bijna half elf is? Ik kom daar net achter.
Oud 23-09-2013, 22:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hier nog iets loos?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha Sarah mijn sig rijmt met de jouwe
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Hier nog iets loos?
Volgens mij niet.
Carn
Carn is offline
Niets noemenswaardigs!
Oud 23-09-2013, 22:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn ANTM is vastgelopen
Oud 23-09-2013, 22:49
Verwijderd
Loos alarm.
Oud 23-09-2013, 23:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
inderdaad
Oud 23-09-2013, 23:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hij is nu afgelopen in plaats van vastgelopen dus nu ga ik slapen. Kusjes!
Oud 24-09-2013, 01:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ojaaaaaa, Denver

[filmpje]
Denver <3 zo cute
Oud 24-09-2013, 09:05
Verwijderd
Godver, de stress rondom de feestdagen begint nu al als het aan mij ligt, blijven we gewoon thuis met lekker eten en series en een matras op de grond en eten en helemaal niks verder. Alleen al vanwege al het gezever er om heen.
Oud 24-09-2013, 09:32
Neko*
Neko* is offline
Ik heb de familie gezegd dat we op huwelijksreis gaan tijdens de feestdagen, maar technisch gezien blijven we (zeer waarschijnlijk) gewoon thuis in eigen huis. Werkt prima!
Oud 24-09-2013, 10:02
Verwijderd
Dat zou een optie zijn, maar wij trouwen niet rondom de feestdagen. Dus die vlieger gaat niet op.
Spoiler

Spoiler voor iedereen die er geen zin in heeft

/rant.
Oud 24-09-2013, 10:09
Verwijderd
Je hoeft aan je schoonouders over zoiets echt geen verantwoording af te leggen, vind ik. Aan je eigen ouders al niet eens. Klinkt als een behoorlijk bekrompen en bemoeizuchtig type, die schoonmoeder, als ik dat mag zeggen (en als ik het niet mag zeggen ook ). Vast makkelijker gezegd dan gedaan, maar lekker niets van aantrekken en gewoon gaan werken als jij dat wil/moet
En ik vind persoonlijk ook dat je vriend je daarin moet helpen en het voor je op moet nemen tegenover zijn ouders. Tenzij hij het met ze eens is natuurlijk, maar dat geloof ik niet
Oud 24-09-2013, 10:09
Verwijderd
Na vier jaar je kennen is een gekke aanname. Dan kennen mijn ouders me niet na 25

Wees duidelijker in je directe communicatie, één harder gesprek zonder afleiding doet wonderen.
Oud 24-09-2013, 10:10
Verwijderd
Behoorlijk bekrompen en bemoeizuchtig? Akelig standaard, hoor
Oud 24-09-2013, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Behoorlijk bekrompen en bemoeizuchtig? Akelig standaard, hoor
Nou, godzijdank niet in mijn beleving.
Oud 24-09-2013, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft aan je schoonouders over zoiets echt geen verantwoording af te leggen, vind ik. Aan je eigen ouders al niet eens. Klinkt als een behoorlijk bekrompen en bemoeizuchtig type, die schoonmoeder, als ik dat mag zeggen (en als ik het niet mag zeggen ook ). Vast makkelijker gezegd dan gedaan, maar lekker niets van aantrekken en gewoon gaan werken als jij dat wil/moet
Het zijn best wel zwart/witte mensen die op hun eigen manier heel erg hun best doen, maar ik vind het heel benauwend. Mijn eigen moeder werkt ook in de zorg dus die snapt heel goed wat ik bedoel En ik doe ook wel mijn best om me er niks van aan te trekken en gewoon te gaan werken en mijn eigen plan te trekken, maar het is wel vermoeiend op deze manier, want zo gaat het al ene hele tijd. Ze zeggen tegen hun eigen kinderen "Ik ben maar een keer per jaar jarig en dan heb je er maar te zijn." en dat is prima, maar ik doe daar niet aan mee want ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe. En dat is voor hen ook wennen, want dat hebben ze gewoon nog niet eerder gehad. Maar wat ze wel doen (en ik weet vrij zeker dat het onbedoeld en niet bewust is), is mij een schuldgevoel aanpraten over dat ik onregelmatig werk en mijn eigen plan trek. En het wordt wel steeds makkelijker om daarmee om te gaan, maar handig is gewoon anders.
Oud 24-09-2013, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Na vier jaar je kennen is een gekke aanname. Dan kennen mijn ouders me niet na 25

Wees duidelijker in je directe communicatie, één harder gesprek zonder afleiding doet wonderen.
En ik verwacht niet dat ze me helemaal kennen, maar wel dat ze zich na vier eindelijk eens neerleggen bij het werk dat ik doe en de omstandigheden die daarbij komen kijken.
Oud 24-09-2013, 10:16
Verwijderd
Tsja, enigszins herkenbaar. Mijn moeder werkt in de zorg dus ook vaak genoeg met feestdagen, ik heb 192480 zussen die allemaal kinderen hebben en allemaal getrouwd zijn of in scheiding liggen. En iedere familie in deze vergelijking wil natuurlijk bepaalde feestdagen met het hele gezin inclusief aanhang en kleinkinderen vieren. Met sommigen is het goed te plannen allemaal (iedereen schuift ieder jaar een dag op), maar er zijn schoonfamilies die er gewoon geen rekening mee houden en hun eigen dag aanhouden en de andere families zoeken het maar uit. Vind ik altijd opmerkelijk.

Je moet je niet zo laten leiden door hun keuzes en je vriend moet niet zo'n slappe zak zijn. Als je toevallig de avond van die verjaardag niet hoeft te werken dan ga je naar de verjaardag en anders kom je op een ander moment langs om ze te feliciteren. Feestdagen hetzelfde. Ik vind zelf verjaardagen trouwens volstrekt oninteressant en als je dat maar consequent communiceert hebben mensen daar best begrip voor is mijn ervaring. Ik verwacht ook niets van mensen op mijn eigen verjaardag en kom nooit op verjaardagfeestjes van mijn zussen. Alleen die van mijn eigen ouders wel, maar dat wordt in overleg met mij en mijn zussen gepland en daarbij wordt altijd fors rekening gehouden met mij (-n sport).
Oud 24-09-2013, 10:17
Verwijderd
Oh oei niet beginnen te typen, dan werken, en dan verder typen en verwachten dat er niemand meer gereageerd heeft ertur ;x
Oud 24-09-2013, 10:20
Verwijderd
Nou ja, ik neem aan dat je op zulke momenten ook wel laat weten dat je daar niet van gediend bent? (als ze je een schuldgevoel aanpraten) Meer kun je niet doen. Neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk.
Oud 24-09-2013, 10:20
Verwijderd
Citaat:
En ik verwacht niet dat ze me helemaal kennen, maar wel dat ze zich na vier eindelijk eens neerleggen bij het werk dat ik doe en de omstandigheden die daarbij komen kijken.
Mijn ouders hebben zich er na 18 jaar nog steeds niet bij neergelegd dat ik niet doe wat in de mode is. Nog steeds vragen ze 'Is dat niet al lang uit?' als ik naar de kapster ben geweest of iets speciaals aan heb. Dus ik zou er niet meer op hopen
Oud 24-09-2013, 10:21
Verwijderd
Hiephoi, ik mag vanaf nu 10 minuten wandelen als oefening
Oud 24-09-2013, 10:22
Verwijderd
En ik ben bij met ouders en schoonouders . Vervelend Ingegerd!
Oud 24-09-2013, 10:24
Verwijderd
Citaat:

Je moet je niet zo laten leiden door hun keuzes en je vriend moet niet zo'n slappe zak zijn. Als je toevallig de avond van die verjaardag niet hoeft te werken dan ga je naar de verjaardag en anders kom je op een ander moment langs om ze te feliciteren. Feestdagen hetzelfde. Ik vind zelf verjaardagen trouwens volstrekt oninteressant en als je dat maar consequent communiceert hebben mensen daar best begrip voor is mijn ervaring. Ik verwacht ook niets van mensen op mijn eigen verjaardag en kom nooit op verjaardagfeestjes van mijn zussen. Alleen die van mijn eigen ouders wel, maar dat wordt in overleg met mij en mijn zussen gepland en daarbij wordt altijd fors rekening gehouden met mij (-n sport).
Ik communiceer volgens mij al een hele tijd vrij consequent maar het lijkt niet helemaal binnen te komen. Mijn vriend was een slappe zak, hij begint zich steeds meer af te zetten tegen "dat heb je maar te doen" omdat hij (eindelijk) inziet dat het niet helemaal zo werkt. En ik doe mijn best om me niet zoveel te laten leiden door hun keuzes, maar ik vind het wel heel frustrerend dat anderen die nergens rekening mee hoeven te houden (mijn schoonouders werken allebei op een plek waar ze te pas en te onpas vrij kunnen nemen als het hen uitkomt, mijn schoonzusje zit werkloos thuis en haar man bepaalt izjn eigen werktijden) voor mij denken te moeten bepalen wanneer ik vrij moet nemen terwijl ik echt wel afhankelijk ben van de genade van mijn baas, zeg maar.

Komt allemaal wel goed en we komen er vast wel uit, maar voor nu is het wel heel frustrerend. Maar ik doe wel waar ik zelf zin in heb, hoor. Met risico op ruzies, maar ja, nou, dat is dan zo.
Oud 24-09-2013, 10:25
Verwijderd
Ik ga weer wat doen, nu.
Oud 24-09-2013, 10:30
Verwijderd
Is er hier iemand die ervaring heeft met acupunctuur?
Oud 24-09-2013, 10:42
Verwijderd
Ik zag het bij drie van mijn geschwister en bij eigen schoonouders. Vooral veel getrek aan kids om meer en vaker en gezelliggg.
Oud 24-09-2013, 10:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou, godzijdank niet in mijn beleving.
Ik kreeg van mijn moeder te horen dat ze je verwacht op kerstavond, anders kon ze niet in staan voor de gevolgen!

Spoiler
Oud 24-09-2013, 10:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
En als je dat maar consequent communiceert hebben mensen daar best begrip voor is mijn ervaring.
Idd. Ik zeg ook regelmatig dat ik ergens niet bij ben. Daar hoef je ook geen excuus voor op te geven lijkt me (tenzij het een of ander groot/belangrijk feest is waar je expliciet voor bent uitgenodigd; dan is een fatsoenlijk excuus nog wel op z'n plaats.)
Oud 24-09-2013, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg van mijn moeder te horen dat ze je verwacht op kerstavond, anders kon ze niet in staan voor de gevolgen!

Spoiler
Hihi, ik wilde het toevallig net nog als voorbeeld geven; dat jouw moeder altijd iets kerstigs doet met kerstavond en wij in Tilburg dan de fakkeloptocht lopen en dat dat dan net iets is waar ik wel bij wil zijn, dus dat ik tot nu nog steeds mijzelf heb afgemeld voor jullie kerstavond. En dit ook met de wetenschap dat jij en je moeder dat allemaal prima vinden
Oud 24-09-2013, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Ik communiceer volgens mij al een hele tijd vrij consequent maar het lijkt niet helemaal binnen te komen.
Wat valt er niet binnen te komen aan 'Ey, wij zijn er met de kerstdagen niet, später!'

Citaat:
Komt allemaal wel goed en we komen er vast wel uit, maar voor nu is het wel heel frustrerend. Maar ik doe wel waar ik zelf zin in heb, hoor. Met risico op ruzies, maar ja, nou, dat is dan zo.
Nah, dat valt toch makkelijk te pareren door de bal bij hen neer te leggen. Dat zij per se 'feestdagen' nodig hebben om een gezellig familieavondje te organiseren en shit.
Oud 24-09-2013, 11:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat valt er niet binnen te komen aan 'Ey, wij zijn er met de kerstdagen niet, später!'
Omdat Ingegerd heus wel gewoon vrij kan nemen. Duh
Oud 24-09-2013, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Nou, dit:
Citaat:
"Oh. Ja. Nou. Dat is wel erg jammer hoor. En er is geen andere mogelijkheid? Want ja, vorig jaar waren jullie er ook al niet met kerstavond? Goh. Nou. Jammer hoor. Want ja, zoals je weet vinden wij het wél heel belangrijk om met kerst samen te zijn. Lukt het niet dan niet ergens om tóch te komen. Want anders moeten we dus een ander moment plannen. En ja, nou kan Vriendlief misschien wel alleen komen (even voor de duidelijkheid, dat is GEEN optie), maar ja, jij hoort er toch ook wel bij dus je moet er met kerst ook bij zijn. Jammer hoor, de eerste kerst met Neefje. Ja. Ik vind wel jammer. Ja, ik zal dan wel proberen om een andere datum te prikken. Weet je zeker dat je niet kunt dan? Zal ik nog even wachten met een andere datum, misschien bedenk je je nog?"
Oud 24-09-2013, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Nou, dit:

"Oh. Ja. Nou. Dat is wel erg jammer hoor. En er is geen andere mogelijkheid? Want ja, vorig jaar waren jullie er ook al niet met kerstavond? Goh. Nou. Jammer hoor. Want ja, zoals je weet vinden wij het wél heel belangrijk om met kerst samen te zijn. Lukt het niet dan niet ergens om tóch te komen. Want anders moeten we dus een ander moment plannen. En ja, nou kan Vriendlief misschien wel alleen komen (even voor de duidelijkheid, dat is GEEN optie), maar ja, jij hoort er toch ook wel bij dus je moet er met kerst ook bij zijn. Jammer hoor, de eerste kerst met Neefje. Ja. Ik vind wel jammer. Ja, ik zal dan wel proberen om een andere datum te prikken. Weet je zeker dat je niet kunt dan? Zal ik nog even wachten met een andere datum, misschien bedenk je je nog?"
'Nee.'
Oud 24-09-2013, 11:23
Verwijderd
^Klopt. Maar het is wel heel vermoeiend als je elke keer dat je niet kunt zo'n speech krijgt.
Oud 24-09-2013, 11:28
Verwijderd
Citaat:
^Klopt. Maar het is wel heel vermoeiend als je elke keer dat je niet kunt zo'n speech krijgt.
Klopt. Tien keer niet toegeven en nul twijfel tonen.
Oud 24-09-2013, 11:41
Qimm
Qimm is offline
wij gaan vaak 'op vakantie' tijdens de kerst, werkt prima en niemand doet er moeilijk over

Vooral om het 'gezellige' uitje naar de chinees te ontlopen. Echt he, met kerst naar de chinees
Oud 24-09-2013, 11:50
Verwijderd
Ik heb niet zoveel moeite met verplichtingen bij mijn ouders en grootouders tijdens die dagen, ik heb geen schoonfamilie, broers of zussen en toestanden om rekening mee te houden en ik vind het dus prima om kerstavond bij de ouders van pa te eten en kerstdag en tweede kerstdag met de ouders van ma bij mijn ouders thuis te eten. Pa heeft ook maar één zus en de broers en zus van mijn moeder die houden het binnen hun eigen kring of komen sowieso niet meer thuis.

In 2011 was ik wel chagrijnig dat het feest voor het 60-jarig huwelijk van bomma en bompa net tijdens een larp viel. Maar ze hadden met iedereen zijn vakantie rekening gehouden, maar ach ja, larp, pfff. Toen ben ik zaterdag heen en weer gereden naar Ommen, kapotmakerij, maar kom.

Oud 24-09-2013, 11:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jezus Ingegerd, ik was echt al 10 keer tegen dat mens uitgevallen
Oud 24-09-2013, 11:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder was whatever doen met kerst en mijn vader was in Hongkong. Ik heb tweede kerstdag bij een vriend gegeten om toch nog iets van gezelligheid te hebben, maar ik vond het geen drama dat mijn moeder haar plannen op eerste kerstdag niet om gooide
Oud 24-09-2013, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Nou, dit:

Ja, dat zeg ik dus. Wat is er niet te begrijpen aan 'Wij zijn er niet (bij).' Einde discussie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten