Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2013, 16:37
Verwijderd
Ik zie net reclame van iets vaags: Stuffed: Food Hoarders. Het voorstukje met 'I want to keep it' is zo bizar dat ik echt wil weten wiehoewatwaarwaarom.
Advertentie
Oud 01-10-2013, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg net een brief van Zilveren Kruis dat ik als gewaardeerde klant korting krijg op allerlei zaken (vervoer, ooglasering, brillen, lichaamscorrecties () etc). Ik dacht héél even hoopvol 'woah, stel nou dat je korting kan krijgen op een elektrische fiets ', maar dat was natuurlijk niet zo. Jammer
Hmpf. Ik zag vandaag in de krant over vergoede bedevaarten en saunabezoeken bij de ziekenkassen. Maar levensnoodzakelijke implantaten vergoeden, dat is té vergezocht natuurlijk!

Citaat:
Ik heb net college gehad over Freud, psychoanalyse en de toepassing daarvan op kunst. De woorden penis, oedipus, geslachtsgemeenschap, penis, geslachtsdelen en penis zijn veel gevallen.
Goh.
Oud 01-10-2013, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net college gehad over Freud, psychoanalyse en de toepassing daarvan op kunst. De woorden penis, oedipus, geslachtsgemeenschap, penis, geslachtsdelen en penis zijn veel gevallen.
Dubbel penis. Hier denkt Freud het zijne van.
Oud 01-10-2013, 16:44
Verwijderd
Dat bobbelt erg in een broek.
Oud 01-10-2013, 16:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Driedubbel!
Oud 01-10-2013, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Dubbel penis. Hier denkt Freud het zijne van.

Citaat:
Dat bobbelt erg in een broek.
Oud 01-10-2013, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Driedubbel!
Oei!
Oud 01-10-2013, 16:49
Verwijderd
Het meervoud van penis is peni.
Oud 01-10-2013, 16:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het meervoud van penis is orgie.
Oud 01-10-2013, 16:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wat zou Freud ervan denken dat Lusi 1x 'penis' over het hoofd ziet?
Oud 01-10-2013, 16:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Omg, de Amerikaanse shutdown raakt mij ook!

Ben ik op zoek naar een hi-res texture van een wereldkaart van NASA, krijg ik:

"Due to the lapse in federal government funding, this website is not available.
We sincerely regret this inconvenience."

Oud 01-10-2013, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ja daar zat ik ook over te tobben
Oud 01-10-2013, 17:04
Verwijderd
Ik denk niet dat er veel wetenschappers zijn geweest die meer schade hebben aangericht binnen de geesteswetenschappen dan Freud. De enige plaats waar 'ie thuishoort is in de geschiedeniscolleges Psychologie.
Oud 01-10-2013, 17:06
Verwijderd
Ja, teveel ononderbouwd geneuzel dat serieus wordt genomen.
Oud 01-10-2013, 17:08
Verwijderd
Ze hebben mij nog de Rorschachtest in volle ernst voorgeschoteld, er scheelt wel meer in de geesteswetenschappen en de uitvoering daarvan heden ten dage.
Oud 01-10-2013, 17:09
Verwijderd
Toepassing is misschien een beter woord.
Oud 01-10-2013, 17:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
omg, het is al 6 uur geweest en ik zit nog in m'n PJs.
Oud 01-10-2013, 17:10
Verwijderd
Poetin voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede, het moet niet gekker worden.
Oud 01-10-2013, 17:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dafuq?
Oud 01-10-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Poetin voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede, het moet niet gekker worden.
Wait, what?
Oud 01-10-2013, 17:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Inderdaad

Citaat:
Ik denk niet dat er veel wetenschappers zijn geweest die meer schade hebben aangericht binnen de geesteswetenschappen dan Freud. De enige plaats waar 'ie thuishoort is in de geschiedeniscolleges Psychologie.
Nou ja, het is niet zo dat wij zijn theorieën moeten toepassen ofzo, maar om te begrijpen hoe later gebruikte theorieën werken (voornamelijk new art history, waarbij uit verschillende therorieën geleend wordt) is het toch wel handig hem te behandelen.
Oud 01-10-2013, 17:19
Verwijderd
Niets nieuws onder de zon. Bush, Blair, Hitler en Stalin zijn ook allemaal eens genomineerd geweest.
Oud 01-10-2013, 17:26
Carn
Carn is offline
Citaat:

http://io9.com/how-is-the-government...asa-1434152709
Oud 01-10-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Niets nieuws onder de zon. Bush, Blair, Hitler en Stalin zijn ook allemaal eens genomineerd geweest.
I know. Poetin hoort wat dat betreft ook prima in het rijtje thuis Vooruit, "het moet toch niet gekker blijven" dan.
Oud 01-10-2013, 17:40
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:

Heel nasa.gov ligt inderdaad plat ja.
Oud 01-10-2013, 17:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Zou de NSA er ook uit liggen?
Oud 01-10-2013, 17:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heel nasa.gov ligt inderdaad plat ja.
niet alles.
Oud 01-10-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is niet zo dat wij zijn theorieën moeten toepassen ofzo, maar om te begrijpen hoe later gebruikte theorieën werken (voornamelijk new art history, waarbij uit verschillende therorieën geleend wordt) is het toch wel handig hem te behandelen.
Ik neem aan dat new art history, net als veel andere geesteswetenschappelijke postmoderne theoretische kaders, gebouwd is op critical theory? En is het dan ongeveer dit? Mulvey, Lacan, Boudrillard, Foucault, Barthes, Freud. Neo-Marxisme, signs, semiotiek, etc. Geneuzel over de Gaze, 'wie kijkt naar wat', 'het werk kijkt terug naar de kijker!!!111 '. Lekker veel uit verband getrokken claims over etniciteit, seksualiteit, identiteit en feminisme. Interpretatie staat centraal.

Want zo ja, dan blijf ik bij mijn stelling.

Ik heb vanuit datzelfde kunstzinnig-academische kader exact dezelfde theorieën moeten lezen, he, 't is niet dat ik Freud gewoon een sukkel vind
Oud 01-10-2013, 17:53
Verwijderd
Het verschil is alleen dat bij ons Lynch de go-to guy was en bij jullie misschien Pollock of Duchamp ofzo.
Oud 01-10-2013, 17:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik neem aan dat new art history, net als veel andere geesteswetenschappelijke postmoderne theoretische kaders, gebouwd is op critical theory? En is het dan ongeveer dit? Mulvey, Lacan, Boudrillard, Foucault, Barthes, Freud. Neo-Marxisme, signs, semiotiek, etc. Geneuzel over de Gaze, 'wie kijkt naar wat', 'het werk kijkt terug naar de kijker!!!111 '. Lekker veel uit verband getrokken claims over etniciteit, seksualiteit, identiteit en feminisme. Interpretatie staat centraal.

Want zo ja, dan blijf ik bij mijn stelling.

Ik heb vanuit datzelfde kunstzinnig-academische kader exact dezelfde theorieën moeten lezen, he, 't is niet dat ik Freud gewoon een sukkel vind
Daar komt het op neer ja. Ik ben zelf ook niet echt fan, maar het is belangrijk geweest in het schrijven over kunst, dus tja. Het college is bedoeld om op de hoogte te zijn van de historische theoretische kaders, zodat je vervolgens je eigen kaders kan kiezen. In dat opzicht vind ik het wel nuttig.
Oud 01-10-2013, 18:00
Verwijderd
Ik zal heel eerlijk zijn, Masha. Je bent mijn go-to guy op het gebied van grappige seks.
Oud 01-10-2013, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ik zal heel eerlijk zijn, Masha. Je bent mijn go-to guy op het gebied van grappige seks.
En op het gebied van heel ernstige en serieuze seks, Lisa?
Oud 01-10-2013, 18:12
Verwijderd
Nee daar ben ik mijn eigen professional in. Als je vragen hebt, lieverd, stel ze gerust.
Oud 01-10-2013, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Daar komt het op neer ja. Ik ben zelf ook niet echt fan, maar het is belangrijk geweest in het schrijven over kunst, dus tja. Het college is bedoeld om op de hoogte te zijn van de historische theoretische kaders, zodat je vervolgens je eigen kaders kan kiezen. In dat opzicht vind ik het wel nuttig.
Ik ben ook wel ietwat overallergisch omdat dit bij ons minimaal 60% van het curriculum in beslag nam. Is dat bij jullie minder?

Overigens vind ik 'zelf een eigen kader kiezen' ook zeer twijfelachtig als dat op basis van critical theory moet, maar goed.
Oud 01-10-2013, 18:14
Verwijderd
Citaat:

Vreemde gewaarwording, dat gedoe in 'Murica.
Oud 01-10-2013, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Nee daar ben ik mijn eigen professional in. Als je vragen hebt, lieverd, stel ze gerust.
Kun je zwanger raken van pijpen? Ik snapte niet hoe het condoom om mijn tong moest.
Oud 01-10-2013, 18:18
Verwijderd

Oud 01-10-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Kun je zwanger raken van pijpen? Ik snapte niet hoe het condoom om mijn tong moest.
Ik vind dit meer onder grappige seks vallen, ik verbind je even door met mijn collega.
Oud 01-10-2013, 18:19
Verwijderd
Ik wil er ook één
Oud 01-10-2013, 18:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik wil er ook één
Wat, een condoom om je tong?
Oud 01-10-2013, 18:26
Miekje*
Miekje* is offline
Jongens, hoe zeg je in goed Engels dat iets je raakt? Alsin, emosioneel en shit?
Oud 01-10-2013, 18:28
Verwijderd
Deeply moved. Touched.

Citaat:
Wat, een condoom om je tong?
Nee, nee. Zo'n plezierhagedis. Of whatever 't precies is.
Oud 01-10-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Jongens, hoe zeg je in goed Engels dat iets je raakt? Alsin, emosioneel en shit?
Tatsjt.
Oud 01-10-2013, 18:34
Verwijderd
Oh my god plezierhagedis ik zie flitsen van wat ik me daarbij voorstel.
Oud 01-10-2013, 18:35
Verwijderd
Oud 01-10-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Oh my god plezierhagedis ik zie flitsen van wat ik me daarbij voorstel.
Ik gun 't je van harte
Oud 01-10-2013, 18:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Absinthe naamzoek: Ik hoor net voor het eerst het nieuwe album van De Jeugd en daarop staat het nummer 'De Toneelacademie' en ik moest meteen aan jou denken.

"Blaas me weg! Laat het ZIEN! Maar hou het klein. Hou het dicht bij jezelf. Hou het klein...Maar laat het ZIEN!..." etc.
Oud 01-10-2013, 18:37
Verwijderd
iiiii

Vandaag kwam ik thuis en toen had mijn moeder sojachocoladevla voor me gekocht. Dat is natuurlijk heel lief van haar en ik waardeer het gebaar heel erg, maar nu moet ik in een paar dagen tijd een halve liter sojachocoladevla op zien te krijgen. En ik houd wel van vla, maar gewoon, een bakje per half jaar ofzo.
Oud 01-10-2013, 18:38
Verwijderd
En nu voel ik me schuldig tegenover mijn figuur EN tegenover mijn moeder EN tegenover de sojaboeren die krom hebben gelegen voor mijn sojachocoladevla.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten