Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2013, 15:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Halloooo,

Na ongelofelijk veel pogingen om een betaald bijbaantje te vinden heb ik besloten om vrijwilligerswerk te gaan doen, gewoon om iets te doen te hebben en het staat altijd beter op je cv dan niets.
Ik had contact gezocht met een vereniging waar ik dat graag zou doen, maar ze reageren niet meer wanneer ik contact opneem dus wil ik iets anders gaan zoeken.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ideetjes hebben voor een leuk vrijwillig baantje wat ik een paar uurtjes per week(savonds of in het weekend) zou kunnen doen.
En ik vroeg me ook af, heb je met vrijwilligerswerk ook te maken met contracten etc?

Groetjes,
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2013, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In het asiel lijkt me leuk of spelletjes doen met ouderen ofzo. Zelf doe ik ad hoc vrijwilligerswerk bij mijn sportvereniging. Ik help bij activiteiten, sta achter de bar, help met de catering, kook eten, etc. Erg leuk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 21:44
Verwijderd
Buurthuis, rolstoelen drukken, bibliotheek, zorgboerderij, jongerencentrum, ..

Meestal is vrijwilligerswerk gewoon zonder contract; in een contract staan dingen als loon, wat er van je verwacht wordt en hoelang je werktijd bij het bedrijf loopt, aangezien je met al deze zaken niets te maken hebt, zal je wsl ook geen contract krijgen of een contract dat weinig voorstelt denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 08:53
Verwijderd
Toen ik vrijwilligerswerk ging doen kreeg ik daar gewoon een contract voor. Het blijft een overeenkomst die je aangaat, voor beide partijen is het dan best handig als je een contract hebt. Bovendien bestaat je contract niet uit loon .

Als je gaat helpen bij je vereniging is dat natuurlijk ook vrijwilligerswerk, maar niet echt op officiële basis zeg maar. Als je daadwerkelijk bij een organisatie aan de slag gaat, dan krijg je denk ik toch wel een contract. Vaak roosteren ze je dan namelijk in, dan wil je dus dingen geregeld hebben van hoe vaak je komt, hoe lang, hoe het geregeld is als jij een keer een specifieke dag vrij wil, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 09:33
Verwijderd
Ik heb een paar jaar bij de kindertelefoon als vrijwilliger gewerkt. Super leuk werk, vier uur per week bellen of chatten met kinderen. Toen had ik ook een contract, waarin afspraken vastgelegd werden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 15:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je kan ook via Humanitas kinderen voorlezen en met ze naar de bibliotheek gaan of een maatje worden van een gehandicapt persoon door eens in de twee weken wat leuks met hem/haar te gaan doen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 20:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik doe vrijwilligerswerk bij Humanitas (chatten) en de Vogelbescherming, bij beide heb ik een vrijwilligerscontract.

Ik vind het echt superleuk en kan het je zeker aanraden!

Er is van alles wat je kan doen, ik denk dat je vooral moet kijken wat je leuk vindt, waar je interesse ligt. Iets creatiefs in jouw geval misschien?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 23:01
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
vrijwilligerswerk bij een poppodium misschien iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 17:34
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik dacht dat je voor vrijwilligerswerk geen loon kreeg.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 17:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geen loon maar soms wel een onkostenvergoeding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 09:42
Bosje93
Avatar van Bosje93
Bosje93 is offline
Ligt er aan in welke omgeving je (vrijwilligers)werk zoekt. Ik ben zelf medewerken van personeelsplanning binnen een organisatie. In welke branche zoek je iets?
__________________
Dream your life and live your dream
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 09:34
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb ondertussen al iets gevonden, het is er hartstikke leuk!
ik ben nu vrijwilliger bij een tekencursus voor jongeren waar ik mee les mag geven en helpen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vrijwilligerswerk Latijns Amerika als stage?
MichelGeerligs
0 20-06-2013 13:45
Vrije tijd Vrijwilligerswerk
Verwijderd
5 29-08-2012 16:32
Studeren Taalcursus en vrijwilligerswerk
annoniempje
3 25-01-2010 10:47
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk?
ikkuh15
47 30-05-2005 11:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: informatie over vrijwilligerswerk
Daantje_0705
2 06-01-2004 16:23
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk
zita swoon
7 19-09-2003 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.